Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Světlá výška u E39 touring?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
hogi
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: stř 14.01.2009 01:00

#1 Příspěvek od hogi »

Možná trapné téma pro někoho,ale zajímalo by mne ,proč některé E39 touring mají více utopená zadní kola v karoserii oproti předním(jako kdyby měly v kufru 10 pytlů cementu,ale nemají)??Je to snad nějakou možnou únavou per či snad tlumičů?
zet
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: ned 17.12.2006 01:00
Bydliště: Praha západ

#2 Příspěvek od zet »

Ty co nejsou utopený nemaj péra ale vzduchové měchy s nivoregulací tj.automatické dorovnávání výšky vozu.
hogi
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: stř 14.01.2009 01:00

#3 Příspěvek od hogi »

Dík,ale jsem si 100% jistý,že auto,které jsem měl na mysli nivo nemá.Když to popíšu odhadem,tak mezi předním bllatníkem a kolem je cca 5 cm a mezi zadním cca 1-2cm?Je to normální u nenaloženého vozidla(samozřejmě rezerva a baterie tam je :D ),které je denně v provozu a nevykazuje nijak zhoršené jízdní vlastnosti?
zet
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: ned 17.12.2006 01:00
Bydliště: Praha západ

#4 Příspěvek od zet »

Řekl bych že částečně na to můžou mít vliv unavenější pružiny,ale obecně mívají auta ve předu větší mezeru kola od blatníku a to bude souviset s větším zdvihem odpružení mj. u motorek je to stejné.
hogi
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: stř 14.01.2009 01:00

#5 Příspěvek od hogi »

Ok,pouštím to tedy z hlavy.Řešit to snížením vepředu je asi ohromná blbost že?
zet
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: ned 17.12.2006 01:00
Bydliště: Praha západ

#6 Příspěvek od zet »

Nepochybně,ta mezera vzadu je OK a jestli se ti to jó nelíbí tak si raději zvedni ten zadek.Nejsem si jist jestli to stojí za tu práci.
hogi
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: stř 14.01.2009 01:00

#7 Příspěvek od hogi »

Kašlu na to,hlavně že je to v poho.Dík
hogi
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: stř 14.01.2009 01:00

#8 Příspěvek od hogi »

Tak už mi došla trpělivost,fakt se mi to vůbec nelíbí(zadek více utopený vůči předku)!!!!Proto zvažuji nové pružiny a možná tlumiče.Co by jste mi doporučili?H&R nebo Eibach a tlumiče KONI,H&R nebo Sachs.Nebo jen vyměnit originál péra?Asi udělám předek i zadek,když už půjdu na geometrii.Díky za rady!!!
milan77
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: sob 07.06.2008 00:00

#9 Příspěvek od milan77 »

Taky to tak mám. Už mě to tolik netrápí.
Nějaký kolík z ostravy na to prodával gumový kroužky(vložky)do pružin.
Řekl bych,že čím větší průměr disku,tím je to víc vidět.
Ale myslím,že kdybys chtěl aby to sedělo tak jak vpředu,tak bys musel
ten zadek zvednout až nepřirozeně.
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk

#10 Příspěvek od brumlae34 »

Myslim, ze to nebude jen mezerou mezi koly, ale vadi mi, ze auto ma celkove predek vis nez zadek. Meril jsem to od zeme k prahu a mam predek cca 1,5 cm vis nez zadek. Kdyz do toho sednou 4 lidi, tak to vypada jako by se chystalo zvletnout. Proto uvazuji, ze ten predek cca o 3cm snizim. Jednak to bude lip vypadat a taky to bude lepe sedet. :wink: Jinak proti gustu, zadny....
palocermak
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: úte 23.09.2008 00:00
Bydliště: slovakia,malacky

#11 Příspěvek od palocermak »

no len ked to znizis tak pri kazdej mensej nerovnosti alebo kopceku skrknes podvozok 8)
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk

#12 Příspěvek od brumlae34 »

To si nemyslim, mel jsem doma uz i zehlicku. Byla snizena na max, kolo se schovavalo do blatniku a dalo se to. Ne ze bychch byl nejakej priznivce tuzingu, ale decentni snizeni tomu autu slusi. Ideal je podvozek M5 :wink: !
hogi
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: stř 14.01.2009 01:00

#13 Příspěvek od hogi »

Souhlasím!U rodinného,ve městě využívaného touringa,snižovat o -60mm je asi blbost,ale snížení -30mm je naprosto v poho.Hlavně když se odstraní ten hnusoefekt motorový člun.Vždyť co tak koukám na ulicích,žádné jiné značky to nemají,až třeba na Citroena ZX a s tím přeci vůůůbec nemůžeme srovnávat naše BMW miláčky!!!No a pak to má snad každá E34 a cca každá druhá E39 v kombíku.Už abych to měl hotové.Ale ještě mi nikdo nedokázal poradit,zdali snížení na obou nápravách o stejné mm odstraní tento efekt.Jestli tam mám nabastlit -30/-30mm a nebo -40/-15,tak nějak to prestižnější výrobci pružin dodávají.Nerad bych pak dokupoval ještě jeden pár pružin??Díkes za podněty
georg
Registrovaný
Příspěvky: 458
Registrován: úte 11.01.2005 01:00
Bydliště: české budějovice

#14 Příspěvek od georg »

Mám stejný "problém", předek vysoký zadek akorát (mám Nivo) půjdu cestou snížení přední nápravy o cca 3-4 cm.

Obrázek
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od eric »

hogi píše:Souhlasím!U rodinného,ve městě využívaného touringa,snižovat o -60mm je asi blbost,ale snížení -30mm je naprosto v poho.Hlavně když se odstraní ten hnusoefekt motorový člun.Vždyť co tak koukám na ulicích,žádné jiné značky to nemají,až třeba na Citroena ZX a s tím přeci vůůůbec nemůžeme srovnávat naše BMW miláčky!!!No a pak to má snad každá E34 a cca každá druhá E39 v kombíku.Už abych to měl hotové.Ale ještě mi nikdo nedokázal poradit,zdali snížení na obou nápravách o stejné mm odstraní tento efekt.Jestli tam mám nabastlit -30/-30mm a nebo -40/-15,tak nějak to prestižnější výrobci pružin dodávají.Nerad bych pak dokupoval ještě jeden pár pružin??Díkes za podněty


Stejnou výšku pružin nedávej,většinou je pak ten předek stejně výš.Na jiným autě,co jsem měl jsem tam dával jednou 35/30 a pak jsem to vyměnil za 40/30 a stejně to bylo vepředu malilinko vejš!Dej radši těch 40/15 nebo 40/20 a bude to podle tvejch představ!Nejlepší je na tohle štelovák,ale bohužel to je na komplet auto,když chceš dát opravdu kvalitní zn. fakt drahá sranda!Hoď tam pružiny HR,nebo Weitec a tlumiče Bilstein B8 a bude to good! 8)
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od eric »

Tady máš exeplární příklad,jak to vypadá při snížení 35/20mm,předek je pořád o něco výše!

http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... pic_Cat=11

A tady ten frajer má dokonce HR 40/15mm a stejně je ten předek vejš a celkově je to nějaký jakokdyby nesnížený!??

http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... pic_Cat=11

Tady tenhle to má pěkný,HR pružiny a tlumiče B8,akorát tam nemá napsaný přesný snížení!?

http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... pic_Cat=11
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od eric »

Už jsem to našel,tenhle to má pěkně snížený a popsaný Weitecy 40/15 tlumiče Bilstein B8!Myslím,že tohle je nejlepší varianta!

http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... pic_Cat=11
georg
Registrovaný
Příspěvky: 458
Registrován: úte 11.01.2005 01:00
Bydliště: české budějovice

#18 Příspěvek od georg »

koukám že -40 pro předek bude ideální volba kombinace weitec a bilstein se mi líbí :wink:
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#19 Příspěvek od jurasis »

Chlapi, mám dotaz. Nemáte NIVO naprogramované na výšku M-podvozku?
Když vidím tu fotku...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
hogi
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: stř 14.01.2009 01:00

#20 Příspěvek od hogi »

Super,díky moc za inspiration!!!!Jen zvolím asi HR,z toho Weitecu mám trochu strach,měl jsem ho na jiném voze a zdál se mi docela mněký.A to tam k tomu do kompletu byly žluté(sportovní) KONI tlumiče.Ale možná to byl jen blbý pocit :roll: .V každém případě to tak nenechám.Pak si někde zamáváme,pokud jsi teda z Rokycan :D :D
Odpovědět