Mám 540i předělanou na LPG. Cca dva týdny po přestavbě mně po nastartování studeného motoru "nešly" všechny válce a motor škube. Po překročení modrého pole teploměru jde motor pravidelně. Je jedno, jestli při startu je LPG zapnuto nebo vypnuto.
Dal jsem nové svíčky a nemělo to vliv. Při testu ohřáteho motoru u "Pupíků" neodhlalil počítač žádnou závadu. Už jsem najel cca 8 tis. km a závada pořád trvá prosím poraďte mně!
LPG na to pravděpodobně nemá vliv ( i když samozřejmě může, to nelze vyloučit ) - píšeš než se to ohřeje = to stejně jede na benzín, na LPG se to přepne až po ohřátí nad určitou teplotu...
= podle mě je problém někde jinde. Mrkni třeba, jestli se svíčky "netopí" v oleji. Dost častá závada - olej prolína skrz těsnění ventilových vík a pak to probíjí = nejde to na všechny válce.
Já sám mám 540i na LPG a ve vyšších otáčkách mi to na plyn jede znatelně líp jak na benzín. To jen tak pro žvanily o troubách a sporákách. Oni spíš nemaj na tu montáž LPG, protože by se jim asi nevyplatila, jak často meldují.
Bobus píše:Při testu ohřáteho motoru u "Pupíků" neodhlalil počítač žádnou závadu.
To je nejaky divny, ne? V ECU by mely minimalne byt ulozene zavady na kterych valcich to vynechava a pripadne chyby z lambdy. E39 si toho meri dost.
Nepodelali tam nekde kabelaz pri ty instalaci, ze by treba nesel signal do vstriku?
Ja bych to odvezl studeny nekam kde maj origo BMW diagnostiku a urcite se dozvis o hodne vic...
540 mivaj problemy s vahama a hlavne s prisavanim falesnyho vzduchu. Ale to se vetsinou pozna na chybach taky, zacne to hazet "dosazena maximalni korekce bohatosti smesi" (protoze se to snazi opravit podle signalu z lambd.
Kolísání otáček a taky v pozdější době slabý tah za studena až nakonec chcípání dělává směšovač LPG. Teda jen pokud to není sekvenční vstřik. Preventivně vyměnit, dělávají to u LPG tam kde se montoval systém, v případných pobočkách, nutné navštívit servis kde montuje typ a značka, která teď je namontována v autě. Skoro nic to nevydrží, někdy i pár tisíc km, podle odbornosti montování.
Případně doporučuju zde napsat přesný model, pokud to nepomůže.
Mě tohle dělalo sání,přisávalo si fašný vzduch.Po přetěsnění se to o 90% zlepšilo,ale stejně si úplně studený motor občas cukne.Pokud ti při té montáži LPG sundavali sání a nedali nové těsnění tak je to celkem jasné.Tyhle motory jsou na špatný podtlak v sání prý háklivé.Začal byh přetěsněním sání a peventivně vyčištěním váhy vzduchu nějakým přípravkem k tomu určeným.
Vylučovací metoda (svíčky, cívky, váha vzduchu, lambda sonda) dospěla do "finále" a po demontáži sacího potrubí se "zdá", že těsnění nemusí být úplně těsné . Uvidíme až bude namontované nové těsnění, jestli tahle noční můra konečně skončí.
Hledání závady nakonec skončilo u výměny těsnění mezi sáním a hlavami. Když tam je namontovaný ještě plyn, tak to bylo práce jak na kostele a výsledek není 100%. Pořád to za studena (v "modrým poli" teploměru) trochu škube.
Objevil se však novej problém, a to když vytočím 2 nebo 3 k omezovači, tak potom motor "trhavě", ale pravidelně škube. V nízkých otáčkách s menší frekvencí, ale více a ve vyšších otáčkách s vyšší s frekvencí, ale méně.
Když vypnu motor, vytáhnu klíček a potom znovu nastartuju, tak jede zase normálně. Můžete mně poradit nebo doporučit někoho, kdo je machr na diagnostiku motoru?? Díky za rady.
Nejde mě vložit foto, ale kamarád to samé dělal. Výměna těsnění a pořád to samé. tak ti to popíšu. Pokud se podíváš zepředu na motor, tak u pravý hlavy je spojení ve tvaru T dvou hadiček! na jednom konci toho téčka je záslepka cca. 2x1cm. Je většinou zpuchřelá a přisává vzduch. Toto on vyměnil a je to 100%.
Snad ti to pomůže!
Ahoj
Díky za radu, ikdyž záslepka nevypadala špatně, tak jsem ji preventivně vyměnil. Hlavně jsem však přišel na renons, který udělal mechanik při výměně tesnění pod sáním.
Při zpětné montáži mně přehodil plynové hadičky vedoucí ke vstřikovačům u 4 válců. Ne že by to byl takovej vůl, kterej neumí počítat do čtyř, ale při demontáži si nevšiml, že vstřikovací jednotky nejsou z důvodu "lepších" ohybů hadiček zapojeny od 1. ke 4. válci, ale 2. a 3. válec jsou přehozeny.
Je zajímavé, že auto přes tuto chybu jelo docela normálně. Problém byl pouze ve chvíli přepojení na plyn a při maximálním výkonu motoru poblíž omezovače. Naštěstí si toho "plynaři" hned všimli a náprava byla jednoduchá.
Příští týden jdu ještě na diagnostiku do BMW, protože vynechávaní při studeným motoru ještě není na 100% vyřešeno.
Dnes jsem byl na diagnostice ve značkovém servisu BMW a za studena hlásil počítač chybu volnoběžnýho ventilu. Servisní technik říkal, že se mu zdá, že s ventilem jde dost těžko otáčet a dopuručil mně jeho demontáž a pročištění dříve než dám přes 7 000,- Kč za nový. Protože mám namontovaný plyn, tak mně opravu nechtěli provést a jsem na pondělí objednán do jiného ("normálního") servisu. Snad už ta anabáze hledání závady skončí.
ahoj mne to robi aj za tepla E39 530i otacky stoja ale motor sa chveje a dost. sviecky nove a diagnostika bez chyb. s cim mam zacat, co bude najlacnejsie cievky?
Tak vyčistění volnoběžnýho ventilu nepomohlo a asi nezbude nic jinýho než vypláznout 7 000 Kč za novej od BMW. Neporadí mně někdo, jestli se dá ventil sehnat laciněji?