Peter píše:som sa trochu hrabal na nemeckom ebay(dražba) a je tam kopec nahradných dielov na BMW, síce nikdy som odtial nič neobjednával a neviem presne aké sú tam podmienky,ale našiel som tam aj webastá http://fahrzeugteile.search.ebay.de/web ... catZ131090 prípadne skús pozrieť na stránke webasto servisy v okolí, či nemajú diely do toho (len aby nestáli viac ako celé webasto niekde pod rukou)
pátral jsem jak u E39 ze závislého topení udělat nezávyslé a stačí dojet do servysu nechat přeprogramovat jednotku a pomocí radia by měl jít nastavyt časovač pro automatické sepnutí
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Zdravim, mam E39 z 2003 a jak ted uderily mrazy, tak jsem si rekl ze vyzkousim webasto.
No a rano 3 stupne nad nulou, auto vypnuty, webasto mi podle casovace sepne, z ventilace fici vzduch, ale studenej. Motor to taky nepredehreje (ani po pul hodine), jenom to toci naprazdno studenej vzduch.
Nejsem odborník a taky s tím bojuji, ale zatím jsem vypozoroval totok (530dAT/2001): na displayi je důležité, zda-li je tam on/off. Páč se dá bufík zapnout rovnou a pak jen nastavit čas vypnutí (jinak automaticky za půl hodiny) nebo se nastaví časovač sepnutí a ten zapne bufíka v daný čas (mohou se nastavit dva časy, po půl hodině vypíná). Že je časovač zapnutý, indikuje rozsvícená ikona větráčku (já to mám u 16:9 navi napravo). Teplo mi jde pod volantem do prostoru na nahy a když jsem za teplých dní používal jen větrání, tak mi foukalo čelní větrání (celkem logicky - teplo jde nahoru a obráceně). Taky už jsem s nastavením machroval i 15 minut, když jsem spustil bufík a nemohl jsem ho vypnout (asi to má nějaký doběh, po čase ztichl). Ale nejsem z toho moudrej ani po přeložení návodu by Jawak. Dálkový ovladač mám taky, ale ani nevím jaký má dosah, tak je v šupliku a dlabu naň.
PS: výhrev motoru je nějaká specalita nebo jen otázka nastavení webasta?
jacobs píše:Zdravim, mam E39 z 2003 a jak ted uderily mrazy, tak jsem si rekl ze vyzkousim webasto.
No a rano 3 stupne nad nulou, auto vypnuty, webasto mi podle casovace sepne, z ventilace fici vzduch, ale studenej. Motor to taky nepredehreje (ani po pul hodine), jenom to toci naprazdno studenej vzduch.
Netusite cim by to mohlo bejt?
Ja mam obdobny problem, akurat ho riesim teraz z prichodom zimy. Diagnostika mi pise vadnu pomocnu vodnu pumpu, ktora zabezpecuje kolobeh vody pri vypnutom motore. Som z toho trochu pomateny, lebo tu pumpu nemozem najst, lepsie povedane, mam len dva vodne ventily a pumpa pod nimi vobec nie je... Skus zohnat niekoho co ma DIS a napichni to, budes mudrejsi. Jo a este jedna vec - daj si pozor na rozdiel STANDLUFTUNG a STANDHEIZUNG, lebo to prve je len vetranie, nie topenie.
Sranda vsak je, ze vsetky diesely po FL maju funkcne predohrev, ktory sa softwarovo prekodovat na plnohodnothne topenie.
jacobs píše:Zdravim, mam E39 z 2003 a jak ted uderily mrazy, tak jsem si rekl ze vyzkousim webasto.
No a rano 3 stupne nad nulou, auto vypnuty, webasto mi podle casovace sepne, z ventilace fici vzduch, ale studenej. Motor to taky nepredehreje (ani po pul hodine), jenom to toci naprazdno studenej vzduch.
jacobs píše:Zdravim, mam E39 z 2003 a jak ted uderily mrazy, tak jsem si rekl ze vyzkousim webasto.
No a rano 3 stupne nad nulou, auto vypnuty, webasto mi podle casovace sepne, z ventilace fici vzduch, ale studenej. Motor to taky nepredehreje (ani po pul hodine), jenom to toci naprazdno studenej vzduch.
Netusite cim by to mohlo bejt?
Mam uplne stejny problem,prisel si na neco??
ahoj rekl bych ze ti nefaci topeni. Mozna zhavic bo svicka. Topeni se vzdycky snazi naskocit, lae pokud k tomu nema moznost tak proste jen toci ventilator a nic.
airbone píše:Sranda vsak je, ze vsetky diesely po FL maju funkcne predohrev, ktory sa softwarovo prekodovat na plnohodnothne topenie.
Som ani nevedel že sa to dá len softwarovo(predpokladám že len v bmw?) Išlo by to spraviť plnohodnotne na x5 2003?
Ahoj neni to tak uplne jednoduche. Predehrev je sice jak plnohodnotne topeni ale ne tak docela. Neni tam jedna podstatna vec a to je cerpadlo ktere honi vodu do motoru a zpet. Je to tak ze kdyz nastartujes tak zacne fungovat chladici okruh a do nej se zapne prihrev. Jen ze kdyz zapnes jen topeni bez motoru (pokud ho zapnes) tak musi byt neco co zacne tlacit vodu do motoru, jinak by to nefachalo.
Prestavba znamena: nainstalovat cerpadlo a take neco co ti topeni sepne.
To znamena investici okolo 5t. Jen okolo 4t se daji koupit spinaci hodiny Webasto. Existuji i stavebnice od Conradu kam se da telefon, to vyjde asi na 1,5t. Chci si to nechat predelat tak dam pak vedet.
jacobs píše:Zdravim, mam E39 z 2003 a jak ted uderily mrazy, tak jsem si rekl ze vyzkousim webasto.
No a rano 3 stupne nad nulou, auto vypnuty, webasto mi podle casovace sepne, z ventilace fici vzduch, ale studenej. Motor to taky nepredehreje (ani po pul hodine), jenom to toci naprazdno studenej vzduch.
Netusite cim by to mohlo bejt?
Mam uplne stejny problem,prisel si na neco??
Z toho kdyz topeni bezi se da poznat jestli prave veli jen ventilator, nebo jestli zapaluje, je to trochu vetsi hukot. Moizna fakt staci jen topeni vycistit a mozna seridit.
airbone píše:Sranda vsak je, ze vsetky diesely po FL maju funkcne predohrev, ktory sa softwarovo prekodovat na plnohodnothne topenie.
Som ani nevedel že sa to dá len softwarovo(predpokladám že len v bmw?) Išlo by to spraviť plnohodnotne na x5 2003?
Ano, ide to ako na e39, tak aj na e53. Su tam male rozdiely v kodovani, u e39 sa koduje IKE a u e53 tusim grundmodul. Samozrejme treba aj zmenit centralny kodovy kluc a prepisat ho vo vsetkych jednotkach (pridanie vybavy SA). No bohuzial v BMW ti to nespravia ani nahodou, lebo ti odvetia ze sa to "neda", ale oni si to slovo mylia s vyrazom "nevieme to spravit". Diagnostikou DIS to nepojde, no my vieme, ze to vieme a ze to ide niecim inym....
ale musi sa ten predohrev prekodovat (cele auto treba prekodovat) na nezavisle kurenie, inac to nepojde ani ked budes mat 15 ovladacov. Totiz ak to nebude nakodovane v RJ, tak auto nevie o tom ze tam ma to a to zariadenie. Ide to bez problemov aj bez ovladaca, nastavi sa cez Casovac bud na MID displeji alebo cez bordmonitor. Je
airbone píše:Sranda vsak je, ze vsetky diesely po FL maju funkcne predohrev, ktory sa softwarovo prekodovat na plnohodnothne topenie.
Som ani nevedel že sa to dá len softwarovo(predpokladám že len v bmw?) Išlo by to spraviť plnohodnotne na x5 2003?
Ahoj neni to tak uplne jednoduche. Predehrev je sice jak plnohodnotne topeni ale ne tak docela. Neni tam jedna podstatna vec a to je cerpadlo ktere honi vodu do motoru a zpet. Je to tak ze kdyz nastartujes tak zacne fungovat chladici okruh a do nej se zapne prihrev. Jen ze kdyz zapnes jen topeni bez motoru (pokud ho zapnes) tak musi byt neco co zacne tlacit vodu do motoru, jinak by to nefachalo. Prestavba znamena: nainstalovat cerpadlo a take neco co ti topeni sepne. To znamena investici okolo 5t. Jen okolo 4t se daji koupit spinaci hodiny Webasto. Existuji i stavebnice od Conradu kam se da telefon, to vyjde asi na 1,5t. Chci si to nechat predelat tak dam pak vedet.
No záleží akú X5 má či ropu alebo benzín, ako tu niekto správne poznamenal nie je problém doprogramovat u dieslov z vetrania nezávislé topenie, robili mi to v Liberci a funguje krásne, predtým som mal len standluftung a teraz mám standheizung a maká úplne bez problémov, čiže u dieslov je to otázka softu, neviem ako u benzínov.
pindour píše::) nic sem nekodoval, proste sem jen pripojil a funguje. A na boardu mam jen vetrani.
no pokial máš na boarde len vetranie tak by ti to malo honit len studený vzduch, píšu že to je predohriatie motoru ale na ukazovateli teploty motoru sa nezdvyhne ani ň
tak klubaci,PROBLEM S PREDELANIM PRIHREVU NA NEZAVISLE TOPENI VYRESEN JEDNODUCHE.... U BMW Krotil za tisic kc..bez dph a za 45min..HOTOVO!!!
delali jsme to na dvou autech E39 530D pred FL a na E38 730 poFL. nic se nemuselo pridavat,jen nahrat nejaky soft.. a na monitoru mam vetrani a i NT.