Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 - klima
Nedokáže mi prosím někdo vysvětlit jak to s těma odporama teda je?/doted mi nikdo nevysvětlil jak poznam jestli je mám nebo nemám/ k vrtuli mě vedou 3dráty dva tlustý modrej a hnědej a jeden tenkej v etk sem nic jineho než odpory nenašel auto je 520 benzín 98rok 12měsíc koukal sem na kamošovu 2000 a ma to stejné tři dráty poradtě mi někdo prosím jestli mám verzi s nebo bez odporů a pokud bez kde najdu to co tu vrtuli řídí
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 5
- Registrován: čtv 03.09.2009 00:00
- Bydliště: Slovensko
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Mě tohle dělá E30 s manuální klimou 20let starou a ještě předělanou na R134. Někde uniká chladivo a když je ho méně, ale dost aby se spustil kompresor, tak to chladí cca při 2000 ot/min. Stačí doplnit a vše chodí jak má. Protože jsem línej to celý rozebírat, tak to jednou za 2 roky nechám doplnit a zase chladím.
Doporučuju zajet někam kde to plní, zkouknout tlaky a nechat vstříknout reflexní látku. Tak snadno najdeš, kde to utíká.
Doporučuju zajet někam kde to plní, zkouknout tlaky a nechat vstříknout reflexní látku. Tak snadno najdeš, kde to utíká.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 5
- Registrován: čtv 03.09.2009 00:00
- Bydliště: Slovensko
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 5
- Registrován: čtv 03.09.2009 00:00
- Bydliště: Slovensko
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
kamil525tds píše:Pri zopnuti klimy sa roztoci. Priznam sa, ze teraz neviem na ktorej rychlosti, ked uvadzate, ze ich je viac. Tie odpory sa daju zohnat ako orig. ND alebo je to el. suciastka? Je to nejake rele, dokazem to pozriet aj sam (amater) alebo sa na to musi pozriet majster elektrikar?
Když se mrkneš do odkazu níže, tak je to díl č. 8
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=55
Jinak, nejsem si jistý, jestli ty odpory jsou viditelné na první pohled a nejsou schované někde mezi nárazníkem apod. Nicméně u spolujezdcova světla v prostoru mezi světly a chladičem jsem měl 4pinový konektor, který byl právě od těch odporů. Takže tam to můžeš rozpojit, najít si dobrou kostru, natáhnout plus a můžeš otestovat všechny rychlosti větráku, jsou 3. Poslední nejrychlejší funguje defakto bez těch odporů, pokud se nepletu.
Můj postřeh byl takový, když jsem s tím měl problém, resp. s tou nejpomalejší rychlostí, tak se větrák neustále zapínal a vypínal na druhou rychlost. Proměřil jsem odpory a byly ok. Nakonec jsem zjistil, že mi chyběla pojistka č. 7 (jestli dobře pamatuju číslo), Helmut v Německu asi šetřil. Další pojistky jsou tuším 20 a 22, ale jistý si nejsem, nicméně byly zmiňované tady na foru, takže bys je měl dohledat.

__________________
E39 523iA Tour 1998
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Motorek bude asi OK protoze je dosti robustni konstrukce a myslim ze rotor nema ani vinuti takze je podobny klasickemu asynchronnimu motoru (napr cirkularka) ale ma velky pocet polů statoru a ty jsou ovladane vykonovymi polovodici. A pokud to samotne rizeni nefunguje tak to je asi zle. Takze ta elektronika je nejdulezitejsi. Je to vylozene deska jak v mobilu a jestli to je jeste vicevrstve ty plosne spoje (to nevim) tak to technicky nelze opravit. Nesl jsem ho do nekolika opraven a rekli ze to nema smysl vubec delat. I po pripadne uspesne oprave to bude stejne stat nejaky ten tisic a je to porad uz jete takze odejde treba neco jineho a novy myslim koupis do 7 tis. Tot moje zkusenost.soukupadam píše:no já právě potřebuju zjistit jestli je ten motor OK, ale údajně to bez diag nejde

- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Levrone píše:Motorek bude asi OK protoze je dosti robustni konstrukce a myslim ze rotor nema ani vinuti takze je podobny klasickemu asynchronnimu motoru (napr cirkularka) ale ma velky pocet polů statoru a ty jsou ovladane vykonovymi polovodici. A pokud to samotne rizeni nefunguje tak to je asi zle. Takze ta elektronika je nejdulezitejsi. Je to vylozene deska jak v mobilu a jestli to je jeste vicevrstve ty plosne spoje (to nevim) tak to technicky nelze opravit. Nesl jsem ho do nekolika opraven a rekli ze to nema smysl vubec delat. I po pripadne uspesne oprave to bude stejne stat nejaky ten tisic a je to porad uz jete takze odejde treba neco jineho a novy myslim koupis do 7 tis. Tot moje zkusenost.soukupadam píše:no já právě potřebuju zjistit jestli je ten motor OK, ale údajně to bez diag nejde
myslíš novej větrák koupit, nebo tu elektroniku? to mam radost z toho
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
Jsem ani nevěděl že je to takhle nejlepší čistit, jak to tedy dělají v BMW servisu když tam přijedu, že mi smrdí klima a ani po opakovaným stříknutí dezinfekce to moc nepomůže? Vymění výměník?
Díky za ten odkaz ale nebylo by lepší místo toho vrtání ten plast projet širším horkým hřebíkem a pak to stříknout trubičkou?

Díky za ten odkaz ale nebylo by lepší místo toho vrtání ten plast projet širším horkým hřebíkem a pak to stříknout trubičkou?
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
Urcite cely vetrak ta elektronika nebude zvlast. Starsi kousek by mohl byt mozna za pulku. Bohuzel nic jineho nevymyslis asi.......soukupadam píše:Levrone píše:Motorek bude asi OK protoze je dosti robustni konstrukce a myslim ze rotor nema ani vinuti takze je podobny klasickemu asynchronnimu motoru (napr cirkularka) ale ma velky pocet polů statoru a ty jsou ovladane vykonovymi polovodici. A pokud to samotne rizeni nefunguje tak to je asi zle. Takze ta elektronika je nejdulezitejsi. Je to vylozene deska jak v mobilu a jestli to je jeste vicevrstve ty plosne spoje (to nevim) tak to technicky nelze opravit. Nesl jsem ho do nekolika opraven a rekli ze to nema smysl vubec delat. I po pripadne uspesne oprave to bude stejne stat nejaky ten tisic a je to porad uz jete takze odejde treba neco jineho a novy myslim koupis do 7 tis. Tot moje zkusenost.soukupadam píše:no já právě potřebuju zjistit jestli je ten motor OK, ale údajně to bez diag nejde
myslíš novej větrák koupit, nebo tu elektroniku? to mam radost z toho
