Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jak sundat volant s multifunkcí v E39 ??

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Dejvak
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pát 15.06.2007 00:00

#1 Příspěvek od Dejvak »

Ahoj, prosím o radu- už jsem tady na foru hledal, ale našel pouze popis pro e34 a bez ovladačů na volantu.
A proto píši tento dotaz a budu rád pokud mi někdo odpoví- prosím odpověď jak pro úplného troubu-krok za krokem :-)

Potřeboval bych na svojí E39 pootočit volant (jen trochu asi o jeden nebo dva zoubky na tom tisícihranu) mám multifunkční řčtyřramenný volat s airbagem.
Jak jsem se tady dočet mělo by stačit povolit zezadu na volantu dva šroubky a potom celý ten střed s airbagem vytahnout. Za ním je asi nějaký konektor který rozpojím a dostanu se k té matici která drží volant na tom tisícíhranu.

ALE co ty oládací tlačítka rádia a tempomatu?? Ty je taky pořeba někde opojit?? Nebo volant sundám i s němi?? Všechny ty ovladače jsou spojeny jen dotykově přes nějaký vodivý kroužek?? Když pootočím volant nemusím zároveň s ním pootočit i nějaký ten mezikus přes který jsou propojeny ty ovladače??

Díky moc za odpověď
David
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Snejk »

ovladače neřeš to ti zustane na tom, je to tam přes takovy stočeny pasek v kroužku a konektor.. pokud to budeš jen pootáčet o kousek tak ho ani nemusiš rozpojovat.. prostě to přesadíš... ten airbag je tam našroubovanej stejně jako na e34...
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#3 Příspěvek od Birkoff »

Tak by mě zajímalo co tomu "přesazení" řekne čidlo natočení. Nebo budeš dělat novou kalibraci? Osobně bych radši zajel na geometrii a nechal to srovnat tam.
KAMIL740
Registrovaný
Příspěvky: 1413
Registrován: pon 15.01.2007 01:00

#4 Příspěvek od KAMIL740 »

urcite srovnat na geometrii ten volat ma oznaceni a musi zustat jak je
pindour
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 25.03.2005 01:00
Bydliště: na samotě
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od pindour »

ne každá e39 má Lenkung sensor, ale nechal bych to udělat přes tu geometrii.
Dejvak
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pát 15.06.2007 00:00

#6 Příspěvek od Dejvak »

tak ted jsem z toho úplně Janek.
Proto se ptám abych něco nepodělal.
Prostě když jedu rovně mám volant natočenej mírně doleva, ale opravdu jen trošičku- proto jsem myslel že by stačilo jen ho na tom tisícihranu o jeden zoubek pootočit (víc by ani nebylo potřeba)
Netušil jsem že tam je nějaké čidlo které snímá natočení volantu-proto jsem se ptal na ty tlačítka multifunkce.
U e36 jsem neměl ani airbag-tak tam jsem si mohl s volantem dělat co jsem chtěl, ale tady u E39 tedy s volantem na tom tisícihranu nesmím ani hnout?? A to kvůli tomu airbagu nebo tvůli mutifunkčním ovladačům??
K čemu tam vlastně čidlo natočení volantu je??

Mám e39 teprve asi 2 měsíce, zezačátku jsem to natočení volantu ani moc nevnímal, ale trošku me to začíná vadit.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Snejk »

no prave . e39tek sse senzorem natočení fakt moc neni to bych neřešil. navic ten snad snímá tyč a ne volant jako takovej.. ale to bych se hadal zase to nevim... samozřejmě že když ten volant přesadiš o par zoubků tak je to v naprostym pořádku a nestane se nejspíš vubec nic .)
KAMIL740
Registrovaný
Příspěvky: 1413
Registrován: pon 15.01.2007 01:00

#8 Příspěvek od KAMIL740 »

Snejk píše:no prave . e39tek sse senzorem natočení fakt moc neni to bych neřešil. navic ten snad snímá tyč a ne volant jako takovej.. ale to bych se hadal zase to nevim... samozřejmě že když ten volant přesadiš o par zoubků tak je to v naprostym pořádku a nestane se nejspíš vubec nic .)


proc tam teda je ten zarez jak na volantu tak na te tyci proc presazovat volant a vymyslez picoviny kdyz to na geometrii srovnaj taky a nemusi ti rozjebavat volant navic kdyz neodpoji baterku tak zas bude muset resit diagnostiku kuli bagu neni lepsi a rozumnejsi dat to na geometrii nehlede na to ze kdyz uz se mu potocil volant treba mu zjisti ze ma spatne neco s napravou??? me neprijde zrovna uplne koser predelavat neco co je od vyroby a vymyslet nejaky novy postupi jestli ma dsc tak tam to cidlo je ne ?? bere z toho udaje o natoceni
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování

#9 Příspěvek od Miguel »

Přesně, pokud má DSC tak to čidlo natočení má a asi by se muselo kalibrovat, záleží o kolik by se volant natočil.

Pokud už někdo ten volant nepřesazoval tak souhlasim s Kamilem, že nejlepší je geometrie.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Snejk »

pokud má DSC... má DSC? (majitel odpoví) jinak tu mužeme řešit kde co :) a nemusi to byt od vyroby... taky to už mohl někdo tuzit před ním :)
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#11 Příspěvek od Kail »

Geometrie stojí nějakých cca. 500kč,opravdu má smysl to řešit pootáčením volantu?Mimo to pokud je ten volant křivě tak je tam nejspíš nějaká chyba na nápravě,a pokud ne tak ti to alespoň srovnaj tak jak to má být bez prasení a máš jistotu že je vše ok.
Kluci,to není Favorit :roll:
Dejvak
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pát 15.06.2007 00:00

#12 Příspěvek od Dejvak »

DSC (stabilizaci) nemám mám jen ASC (protiprokluz) takže to čidlo natočení volantu tam s největší pravděpodobností není.
To že to není favorit je mi jasný :wink:
Jen jsem se někde dočetl, že pokud je to potočení volantu jen mírné, je možné ho srovnat na tom tisícihranu (max. ale 2 zoubky)-pokud by to bylo potřeba víc je už nutné zajet na geometrii,ale t bylo myslím právě u mé bývalé E36 a bez airbagu.

NICMÉMĚ snad jsem to včera vyřešil- auto jsem večer zavezl na geometrii a dnes si je jdu vyzvednout (600,- předek + 200,- zadní náprava), 800,- u tohodle auta neřeším-ALE jen doufam že to nějak nesprasijou a bude vše OK- obvolal jsem všechny známé než jsem se rozhodl kam to zavést.

Takže díky za osvětlení této záležitosti, zase jsem o něco moudřejší.

Dejvak
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Brátn Moderátor »

mám stejný problém, nebo teda stejný, volant mám rovně, ale musí dolů a budu na něm měnit jen kruh, ten co mám je v hrozným stavu a myslím, že geometrie by mu nepomohla :lol: to spíš čalouník, tak kdyby jste někdo mohli nahodit postup jak to dát dolů a potom zase zpět, díky
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
KAMIL740
Registrovaný
Příspěvky: 1413
Registrován: pon 15.01.2007 01:00

#14 Příspěvek od KAMIL740 »

je to jedoduchy odpojis baterku!!!!!!!! ze zadu na volantu jsou dva sroubky T30 myslim ´= hvezdicka tim sundas airbag ,odpojis ho bacha na konektory at je neulomis 16 klicem (klic je v naradi ) a povolis volant
odpojis krouzek dole pod volantem a mas ho venku
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování

#15 Příspěvek od Miguel »

Foto z výměny ze 4 ramínka na 3 http://www.bimmerboard.com/forums/posts/700987
Dejvak
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pát 15.06.2007 00:00

#16 Příspěvek od Dejvak »

Tak geometrie je seřízena, dle servisu to nebylo nijak špatný a nemuseli do toho zasahovat moc, ale volant zůstal stále trochu natočenej-tak jsem sundal airbag a zjistil jsem že ty značky nejsou úplně přesně naproti sobě-takže jsem volant potočil přesně podle rysek a vše už je OK. Zřejmě ten volant už měl někdo sundaný a dal jej tam o jeden zoubek špatně, ale je fakt že to zoubkování je velice jemný a ty rysky tak tlustě vyražený, že si ten dotyčný mohl myslet že je to tak v pořádku.

ALE chci se zptat jak se odpojuje konektor od airbagu (takový konektor neznám) -jak jej odpojit-ten žlutý plast nejak rozcvaknout??-to se mi zdálo skoro nemožné. Ten konektor se trochu v tom airbagu hýbal (pootáčel) znamená to že by šel odpojit tím že bych ho z airbagu vytáhl (něco jako jack na anténu u televize)??

Takže jsem to nechal zapojený a jen si to opatrně přidržoval bokem tak abych netahal za dráty.
KAMIL740
Registrovaný
Příspěvky: 1413
Registrován: pon 15.01.2007 01:00

#17 Příspěvek od KAMIL740 »

ten konektor jde odpojit ale musis trosku zabrat ale ne ho ulomit je to na "citovku"
Odpovědět