Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Problém 540i E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Vinc
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: pon 26.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#1 Příspěvek od Vinc »

Ahoj, řeším ted' problém s jednou M62B44 z E39ky.
Celý problém začal tak, že zprvu auto jak za studena tak za tepla jelo dobře bez sebemenších potíží, jediné co jsem vypozoroval, tak při ustálené jízdě, třeba na dálnici, jsem cítil jakoby milisekundové výpadky v tahu.

Po nějaké době .. auto i za studena i za tepla jelo dobře, ale když jsem někam přijel, nechal auto třeba hodinu odstát a pak jsem chtěl pokračovat v jízdě, po nastartování se to nějak podivně hádalo, klepalo se to, vůbec to nechtělo držet volnoběh, běželo to třeba 5s a zdechlo to. Po nějakém 4-5tem nastartování se to nějak chytlo. Občas jsem s výparů cítil i malinko benzín. A všiml jsem si, že mi to občas i vynulovalo hodiny na BC a stav km. Dále se stávalo, že za jízdy zničeho nic uplně vypadek, jakoby motor skapal,klesly otáčky a pak to zase chytlo. A poslední věc,když to takhle nějak podivně běží, vnitřní osvětlení se s klesajícíma otáčkama seslabuje docela a s přidaním zase docela dost rozsvítí. Tak to trvalo nějakou dobu, ted' se mi to už ale stalo párkrát i za studena. A dalo by se říctm že se tato závada stupňuje. Ale spotřeba nijak nestoupla pruměr město cca 13-15 je to automat. A výkon taky nebyl menší.

Vše začlo od chvíle co se vyměnil vzduch.filtr. Do té doby celkem bez problému.Proto jsem jako další udělal, svíčky NGK-nic,palivový filtr-nic,olej-filtr. Přetěsněné víka, malinko se tlačil olej. Prostřikane a pročištěné kontakty u všech duležitych čidel. Volnoběžný ventil pročištěný,promazaný. A falešný vzduch co jsem kontroloval snad nikde nesaje. Závada pořád. Podotýkám, byl jsem na dvou diagnostikách nebyla žádná chyba. Jediné co to bylo tak že nekomunikovala váha, snad že nebyl signál a byli tam nějaké mínusové hodnoty o průtoku. Ale jak je možné, že auto chvíli jede a chvíli to tak hapruje. Ted' naposledy jsem měl nastartované asi 10min a bežel bez problému. Napadá někoho co by to může dělat. Osobně si myslím, že to bude váha.Všem díky
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Brátn Moderátor »

vyměň baterku a proměř altík
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Vinc
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: pon 26.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#3 Příspěvek od Vinc »

Myslíš? Zítra omrknu baterii, její stav a snad ja je stará a proměřím altík. Co si pamatuju tak se mi dle palubáku docela nezdálo kolik ma voltů za chodu. Kolik má mít napětí při dobíjení/při chodu motoru. Co si pamatuju tak jsem u jiných aut měl cca 14-14,4V. Díky všem za postřehy
michael-e32
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 25.09.2008 00:00
Bydliště: Medlov

#4 Příspěvek od michael-e32 »

Přesně tak dobíjení by mělo byt něco kolem 14V.
Vinc
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: pon 26.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#5 Příspěvek od Vinc »

Tak proměřeno,vše v pořádku jak altík tak baterie,při plnem zatížení dobíjí od 13,8-14V.. Baterie sama o sobě měla cca 12,6V..Takže hledání pokračuje.

Chci se zeptat kde je v E39 umístněna řj ECU. U většiny bývá pod palubkou. I když tomuto zrovna moc nedávám,ale pro kontrolu kontaktů apod. Potom kudy se dostanu na paliv.čerpadlo,je pod zadní sedačkou?

A poslední věc,nedá se váha vzduchu proměřit jinak než na osciloskopu? Třeba že by měla nějaké hodnoty při určité teplotě,měřitelné například ohmmetrem. Díky všem za radu
chefino
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: stř 28.01.2009 01:00

#6 Příspěvek od chefino »

Mne presne toto robilo, keď mi odchádzala batéria. Skús si požičať inú, na 99% to bude ono (aj skrz tie hodnoty, čo si nameral).

To ECU si pozri na http://www.bmwfans.info.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Brátn Moderátor »

Vinc píše:Tak proměřeno,vše v pořádku jak altík tak baterie,při plnem zatížení dobíjí od 13,8-14V.. Baterie sama o sobě měla cca 12,6V..Takže hledání pokračuje.

Chci se zeptat kde je v E39 umístněna řj ECU. U většiny bývá pod palubkou. I když tomuto zrovna moc nedávám,ale pro kontrolu kontaktů apod. Potom kudy se dostanu na paliv.čerpadlo,je pod zadní sedačkou?

A poslední věc,nedá se váha vzduchu proměřit jinak než na osciloskopu? Třeba že by měla nějaké hodnoty při určité teplotě,měřitelné například ohmmetrem. Díky všem za radu

proměřit nestačí, puč si jinou a zkus to s ní, to že má 12,6V neznamená, že je dobrá, pokud ti pohasíná to osvětlení v interiéru je to na 90% baterka, na proměření má sice volty, ale ampéry budou KO
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#8 Příspěvek od Birkoff »

Tu váhu zvládne otestovat diagnostika. Ukazuje reálné hodnoty. Mě cukání způsobovala jedna z cívek (za tepla byla KO) ale tu našla diagnostika. Dál mě napadá zadní dekl na sání (typickej problém M62) přisávání falešnýho vzduchu, ale to by taky vyplivla diagnostika.

Kamarád s M60 měl váhu KO, auto cukalo, chcípalo. Diagnostika nahlásila váhu, tak jsme ji odpojili a motor se zklidnil a šel jak měl, následovala výměnna. Odpojení je jen na vyzkoušení.
Vinc
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: pon 26.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#9 Příspěvek od Vinc »

Bratn> baterii už mam připravenou, dneska je prohodím. Rád bych věřil tomu, že to bude jen baterkou.. no uvidíme

Birkoff> právě, že já vyzkoušel dvě různé diag. a ani jedna mi nic nenašla. Právě o všech těch neduhách co jsi napsal jsem tady četl. A jdu vylučovací metodou. Ale ani cívky a ani váhu mi to nevyhodilo. Nicméně stím odpojením váhy, no u mě to jednou funguje jednou ne. Myslím tím,že jednou když váhu odpojím jak za studena tak za tepla tak motor beží normálně dále,malinko poklesne volnoběh,srovná se to a běží dále. Takže by se stím teoreticky mělo jet. Ale jiný den když ji odpojím tak motor okamžitě skape. Nejde ani nastartovat nic prostě.

Už jsem uvažoval,že bych si váhu od někoho půjčil,nebo aby vyzkoušel tu moji ale nikoho tady s V8 neznám. No uvidím co udělá ta baterie. Díky všem za každý postřeh..
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#10 Příspěvek od Birkoff »

Tohle na váhu nevypadá. Moje zkušenost je, že pokud ja váha KO a motor kvůli tomu houpe nebo chcípá tak odpojením se to "urovná". Pokud není změna tak bych to na váhu netipoval.

Každopádně nás informuj o průběhu.
Vinc
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: pon 26.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#11 Příspěvek od Vinc »

Tak baterka vyměněna a nic se nezměnilo. :(

Další otázka kolik je provozní teplota u té V8, podle palubáku mi to ukazuje 103-107C°,sice jsem tady četl,že by to snad mělo být normální,díky vyššímu tlaku v soustavě,ale pro jistotu.. Je tomu teda tak?
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce

#12 Příspěvek od Holly Moderátor »

A altík jsi měřil jak, když motor běžel normálně nebo když se zakuckal?? Když ho měříš za normálního stavu nemusíš nic poznat, může se přidírat, půlka těch závad tomu altíku odpovídá... Benzínové čerpadlo je ok nebo ko??
1300gsxr
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 11.02.2010 01:00

#13 Příspěvek od 1300gsxr »

Mam presne tento isty problem s mojou e39 540iA. Za studena nastartujem,motor krasne nabehne. Asi po 5 sekundach zacne vynechavat,strielat do sacieho,spomalovat,az uplne zhasne. Plati cim vacsia zima,tym je to horsie. Osvetlenie interieru mi tak isto pri poklese otacok zhasina,vypina autoradio... Bateria je nova 100Ah,alternator nabija tak ako ma... Za tepla na benzin motor sklbe,nema vykon tak ako by mal mat. Na LPG ide 100%... :(
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#14 Příspěvek od bas2 »

Odpoj lambdy, ked motor pojde dobre tak su lambdy KO.
Vinc
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: pon 26.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#15 Příspěvek od Vinc »

Na to jsem zapoměl, lambdy jsem odpojoval taky a žádná změna. Jinak čerpadlo mě taky napadlo, dostanu se na něj pro kontrolu z kufru nebo z pod sedadla zadního.
Jednou jsem v garáži kde je dobrá akustika slyšel,že při čerpání jako ne ani bzučelo ale špíš vrčelo,ale od té doby jsem to neslyšel. Že by to dělalo čerpadlo ? :)
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#16 Příspěvek od Birkoff »

Jak je na tom čidlo otáčení vačky? Mě něco podobného dělalo. Po výměně OK.
Vinc
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: pon 26.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#17 Příspěvek od Vinc »

Tak po krátké odmlce.. Dva dny sem nabíjel baterku a mrknul jsem na čerpadlo, někdo už do něj vrtal, nic zvlášt jsem tam nezjistil tak jsem to tam je nově přeizoloval a pohýbal stím a zatím dva dny jezdím bez problému.

Ale, díval jsem se do palubní diagnostiky a asi mi to vyhodilo chyby.. Uměl by někdo přeluštit co to je? Díky

1 8D 88 000
2 C7 81 042
3 C3 88 029
kraken

#18 Příspěvek od kraken »

Co takhle čidlo na vačce?
Vinc
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: pon 26.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#19 Příspěvek od Vinc »

Tak dneska potvrzeno čidlo otáčení vačky. V pondělí objednávám.
1300gsxr
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 11.02.2010 01:00

#20 Příspěvek od 1300gsxr »

Vyriesene. Riadiaca jednotka je adaptivna,takze sa prisposobi automaticky prevadzke motora na LPG. Doby vstreku,atd. Zakonite potom motor nemoze fungovat dobre na benzin. Zmenu som postrehol,ked som odpojil na noc bateriu,a rano start na benzin bez problemu. Vyriesilo to jedno rele,ktore odpoji po vypnuti klucika staly prud do riadiacej jednotky,a vymazu sa ulozene hoddnoty,resetne sa.
Odpovědět