Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
prasklá klika u dveří E39
Hele to sem si pěkně naběh, ještě že mi nevybuchnul airbag do obličeje. Tapecírunk se vůbec sundavat nemusí. Nakonec mi to poradili po telefonu v servisu Krotil jak tu kliku vyndat. Takže tady to je kdyby někdo potřeboval:
Z boku dveří když je otevřu je ve výšce kliky oválná černá záslepka, ta se sundá a v otvoru je vidět zinkový odlitek který má ve spodní části obdelníkovou díru asi 3 x 6 mm. Na levo od tý díry je posuvný pozinkovaný plíšek tl. 1 mm. Tento plíšek se dá zatlačit směrem dopředu ve směru jízdy a tím se uvolní celá klika která jde potom zvenku snadno vyndat a vyměnit. Zámek se vůbec nemusí nijak povolovat.
Aby se dalo plíškem pohnout dopředu ale potom hlavně zpátky při zajišťování nové kliky musíš si vyrobit z tvrdého drátu háček kterým plíšek zahákneš, ten má na kraji pro tento účel díru. Hodně zdaru

Z boku dveří když je otevřu je ve výšce kliky oválná černá záslepka, ta se sundá a v otvoru je vidět zinkový odlitek který má ve spodní části obdelníkovou díru asi 3 x 6 mm. Na levo od tý díry je posuvný pozinkovaný plíšek tl. 1 mm. Tento plíšek se dá zatlačit směrem dopředu ve směru jízdy a tím se uvolní celá klika která jde potom zvenku snadno vyndat a vyměnit. Zámek se vůbec nemusí nijak povolovat.
Aby se dalo plíškem pohnout dopředu ale potom hlavně zpátky při zajišťování nové kliky musíš si vyrobit z tvrdého drátu háček kterým plíšek zahákneš, ten má na kraji pro tento účel díru. Hodně zdaru

Jo, super. To se hodí, díkec. Možná by to nebylo špatné šoupnout do tech. informací.karlos6 píše:Hele to sem si pěkně naběh, ještě že mi nevybuchnul airbag do obličeje. Tapecírunk se vůbec sundavat nemusí. Nakonec mi to poradili po telefonu v servisu Krotil jak tu kliku vyndat. Takže tady to je kdyby někdo potřeboval:
Z boku dveří když je otevřu je ve výšce kliky oválná černá záslepka, ta se sundá a v otvoru je vidět zinkový odlitek který má ve spodní části obdelníkovou díru asi 3 x 6 mm. Na levo od tý díry je posuvný pozinkovaný plíšek tl. 1 mm. Tento plíšek se dá zatlačit směrem dopředu ve směru jízdy a tím se uvolní celá klika která jde potom zvenku snadno vyndat a vyměnit. Zámek se vůbec nemusí nijak povolovat.
Aby se dalo plíškem pohnout dopředu ale potom hlavně zpátky při zajišťování nové kliky musíš si vyrobit z tvrdého drátu háček kterým plíšek zahákneš, ten má na kraji pro tento účel díru. Hodně zdaru
přátelé kamarádi, jelikož jsem teď o víkendu absolvoval výměnu venkovní kliky dveří řidiče, mám několik poznatků.
ta zlomená část je stejná u řidičových i zadních dveří - dá se v pohodě prohodit (spodní kus, který zůstane nezlomený se samozřejmě liší - je tam díra na zámek).
potom jsem sice šťouchal do toho plíšku tou dírkou, jak je popsáno výše, ale ten plíšek má ještě takovej aretační zobáček (aby se to samo nemohlo uvolnit) - musíte s tím hnout cca 15mm, aby se klika uvolnila, ale ta aretace to zasekne po cca 6 mm - a to nestačí - zřejmě by se tam nějakým udělátkem dal ten aretační zobáček zvednout i tou dírkou, co je na boku dveří (tj. bez sundaného tapecíru), ale vzhledem k tomu, že jsem vůbec neviděl, jak vypadá a kde tam je, tak jsem musel tapecír shodit a dlouhým šroubovákem zvednout ten aretační zobáček (je cca 3 cm od zadní hrany toho plíšku).
super návod jsem našel tady: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/516840
je to sice na e38, ale postup je úplně stejný - a možná je stejná i ta klika.
ta zlomená část je stejná u řidičových i zadních dveří - dá se v pohodě prohodit (spodní kus, který zůstane nezlomený se samozřejmě liší - je tam díra na zámek).
potom jsem sice šťouchal do toho plíšku tou dírkou, jak je popsáno výše, ale ten plíšek má ještě takovej aretační zobáček (aby se to samo nemohlo uvolnit) - musíte s tím hnout cca 15mm, aby se klika uvolnila, ale ta aretace to zasekne po cca 6 mm - a to nestačí - zřejmě by se tam nějakým udělátkem dal ten aretační zobáček zvednout i tou dírkou, co je na boku dveří (tj. bez sundaného tapecíru), ale vzhledem k tomu, že jsem vůbec neviděl, jak vypadá a kde tam je, tak jsem musel tapecír shodit a dlouhým šroubovákem zvednout ten aretační zobáček (je cca 3 cm od zadní hrany toho plíšku).
super návod jsem našel tady: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/516840
je to sice na e38, ale postup je úplně stejný - a možná je stejná i ta klika.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 193
- Registrován: stř 19.10.2005 00:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
karlos6 píše:Tapecírunk se vůbec sundavat nemusí. Nakonec mi to poradili po telefonu v servisu Krotil jak tu kliku vyndat...
Našel jsem tu i obrázkový návod, prubnul jsem to, ale hned za tou záslepkou hrany dveří jsem měl nějaké plasty, co bránily přístupu k tomu plíšku


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1
- Registrován: pon 19.09.2016 22:36
Re:
Hoj chlapy dotaz potrebuju vymenit zamek ze dveri u e39 jak ho dostat ven?
Re:
ten návod je super, ale pokud máš starý auto, což e39 je, tak většinou mezi tím pokadminovaným tvarovaným plíškem a vodícím lůžkem, ve kterým se šoupe bývá zoxidovaná vrstva, takže s plíškem nehneš ani náhodou, čili pak teda sundat tapec, odseknout plíšek malým majzlíkem, nebo šroubovákem zevnitř, až se uvolní tento plíšek a pak odtlačit, odšoupnout, až jde klika ven, zpátky je dobrý to místo vyčistit a promazat, abys to příště mohl dělat tou dírkou, co je na boku dveří, mám s tím několik zkušeností z E38, kliky se dají prohodit přední zadní na té či oné straně, akorát levá za pravou prohodit nejde.karlos6 píše:Hele to sem si pěkně naběh, ještě že mi nevybuchnul airbag do obličeje. Tapecírunk se vůbec sundavat nemusí. Nakonec mi to poradili po telefonu v servisu Krotil jak tu kliku vyndat. Takže tady to je kdyby někdo potřeboval:
Z boku dveří když je otevřu je ve výšce kliky oválná černá záslepka, ta se sundá a v otvoru je vidět zinkový odlitek který má ve spodní části obdelníkovou díru asi 3 x 6 mm. Na levo od tý díry je posuvný pozinkovaný plíšek tl. 1 mm. Tento plíšek se dá zatlačit směrem dopředu ve směru jízdy a tím se uvolní celá klika která jde potom zvenku snadno vyndat a vyměnit. Zámek se vůbec nemusí nijak povolovat.
Aby se dalo plíškem pohnout dopředu ale potom hlavně zpátky při zajišťování nové kliky musíš si vyrobit z tvrdého drátu háček kterým plíšek zahákneš, ten má na kraji pro tento účel díru. Hodně zdaru
ten návod ze servisu je brán na nová a zánovní auta.
Re: prasklá klika u dveří E39
Nějaký wédéčko to i uvolní. Proč by sakra měl bouchnout bag?
Re: prasklá klika u dveří E39
no když myslíš?
proč by měl bouchnout airbag????
tapce z dveří jsem měl sundanej xx krát a nikdy nic takovýho se nestalo a to upozorňuju, že neodpojuju baterku!
ale pokud se bojíš odpojíš si akumulátor a je to, jediný na co si fakt musíš dát pozor, že pokud odpojuješ z elektriky airbag a nemáš odpojenej aku, v žádným případě nesmíš mít zapnutý klíče v poloze 1 ani 2, v poloze 2 teda určitě ne, já nezapínám ani jedničku, pokud na to zapomeneš a zapneš klíče při odpojeným airbagu z nějakýho důvodu do těchto poloh a máš zapojenej aku, tak tizůstane svítit kontrolka airbagu, což je nežádoucí, že? taky se může stát, že pak nebudou fungovat airbagy při případným nárazu. to samý platí i u ostatních airbagů, včetně volantu.
takže pokud nemáš rovnou diagnostiku, musíš si to na diag. někde nechat smazat.

proč by měl bouchnout airbag????

tapce z dveří jsem měl sundanej xx krát a nikdy nic takovýho se nestalo a to upozorňuju, že neodpojuju baterku!
ale pokud se bojíš odpojíš si akumulátor a je to, jediný na co si fakt musíš dát pozor, že pokud odpojuješ z elektriky airbag a nemáš odpojenej aku, v žádným případě nesmíš mít zapnutý klíče v poloze 1 ani 2, v poloze 2 teda určitě ne, já nezapínám ani jedničku, pokud na to zapomeneš a zapneš klíče při odpojeným airbagu z nějakýho důvodu do těchto poloh a máš zapojenej aku, tak tizůstane svítit kontrolka airbagu, což je nežádoucí, že? taky se může stát, že pak nebudou fungovat airbagy při případným nárazu. to samý platí i u ostatních airbagů, včetně volantu.
takže pokud nemáš rovnou diagnostiku, musíš si to na diag. někde nechat smazat.
Re: prasklá klika u dveří E39
Airbagy fungují i při svítící kontrolce všechny a v případě nárazu by bouchly. Aspoň tak to mám ověřeno z e34