V průběhu 2let jsem ho již 3x měnil a po ujetí cca 5-15-20TKM má tendence odejít. Po montáži nového zase pohoda klídeček na dalších pár TKM a zničehonic se posere...už mi přijde, že ho něco likviduje
Měl jsem to na cca 3 různých diagnostikách, pokaždý to hlásí jen spodní čidlo a po jeho výměně je nějakou dobu vše OK.
Navíc to třeba ( i když je špatný ) jede třeba 2-3dny normálně a pak to začne zlobit
Mozno to bude zniet cudne ale kup origo v BMW na SK klube riesili podobnu vec .Kupil neorigo nahradu a vyhadzovala nadalej chybu a po kupe z BMW je vsetko OK
Co vím tak siemens měl problémy s Abs čidly - odcházely (tranzistory na konci). Možná je to podobná technologie a taky podobná chyba. Docela by mě zajímalo co prodává BMW za značku.
Pro bmw dělal snímače asi Siemens. Alespoň já ho tam měl 523i r.v.96. Měnil jsem na vačce. Ale na klice bude asi taky. To jsem ještě neměnil. Když jsem objednával nový(ne v bmw), tak mi přišel siemens v krabičce hella a bylo na něm logo bmw.
Mám úplně stejný problém (čidlo polohy vačkové hřídele) E39 520i rok98,už jsem ho taky 3x měnil (Siemens neorig.) a vždycky vydrží chvíli a opět problém, přesně jak říkáš.
Napadlo mě jestli nemůže být problém v řídící jednotce, ale nedokážu si představit jak tohle diagnostikovat. Zajímavé je, že čidlo zlobí jen se zahřátým motorem, jakmile do něj sednu ráno (když celou noc stojí na parkovišti) tak naskočí hned a šlape jako hodinky, dokud se trochu neohřeje.
Uvidíme jestli v tvém případě originální čidlo problém vyřeší. Pokud jo, objednávám okamžitě taky original v BMW. Člověk chce ušetřit a nakonec je to naopak . Příště budu chytřejší
ze začátku se to projevovalo tak, že jsem si všiml že když je motor teplej a chtěl jsem starovat, starter točil jako blazen a motor naskočil až ve chvíli kdy jsem pustil klíček, někdy třeba až na druhej pokus. Auto ztrácelo výkon a náhodně mi za jízdy škublo (jak čidlo vynechalo) a zase jelo dál. Občas se mi stane že mi při stání na semaforech při volnoběhu auto chcíplo (otáčky spadnou na nulu a zdechne) a chvilku nejde natočit, až po chvíli "odpočinku" motor naskočí a pak jede normálně. Je to radost
Tak ja ted resim ten samej problem na me 523i r.v.98 jedu s tim teprve na diagnostiku,tak uvideme co to napise,ale kazdopadne po precteni vasich ohlasu tady,budu rozhodne objednavat origo cidlo
Tak jsem se dezvedel novinku...mluvil jsem s mechanikem ktery
dela jen BMW,rikal ze budu mit asi urcite spatny čidlo polohy vačkové hřídele,ale at se radeji zajedu na tu diag. rikal jsem mu o diskuzi na foru...rekl mi,ze se tam musi koupit cidlo te same znacky co tam bylo origo namontovany...a ze pro BMW delal tyhle cidla siemens a bosch ,takze pry neni problem v tom ze je to neorigo,ale v tom,ze kdyz se da siemens tam kde by mela byt bosch,tak to muze odchazet...
Chce to jen zjistit od jakeho vyrobce to tam mam a to same objednat jedeny problem by pry mohl nastat,kdyby uz to delal nekdo predemnou...muze tam byt uz spatne cidlo
Aha zajimava informace, to vlastně i vysvětluje proč když se objedná origo v BMW tak funguje, pokud ho objednaj podle VIN z Německa tak by mělo přijít čidlo od stejného výrobce co tam bylo ne?
jj,melo by to tak byt,no,nebo jestli tady nekdo kupoval fungl novy bawo,tak by to cidlo stacilo jen vyndat a kouknout se... Od seimensu bych ho mohl mit za cca 2tis. nevim kolik stoji origo BMW
kazdopadne pockam co se dozvim na diagnostice a pak se uvidi
Tak uz vim jak je to...muj mechanik mel pravdu,volal jsem ted do BMW a tam mi to potvrdil technik.BMW melo-ma vice vyrobcu vsech cidel,sice mi nerekl primo,ze by melo vadit kdyz se da hella tam kde byl siemens,ale podle tech zkusenosti tady,to tak urcite bude. Objednavaji to podle vinu,takze presne vy,od jakyho vyrobce to tam bylo origo To cidlo origo stoji 2380kc,neorigo cca 2tis. takze neni co resit...jestli mi to potvrdi na diag. tak okamzite volam do BMW a objednavam
Dej vědět jestli když tam dáš orig BMW (podle vin) tak jestli to pošlape, pokud jo, objednávám okamžitě taky. Kdybych si zjistil poprvé že rozdíl orig/neorig jsou jen cca 3stovky mohl jsem mít po starostech hned. Holt chybama se člověk učí
To co píše rolex, je v podstatě přesný popis i mé závady. Někdy se mi stalo, že se závada projevila až po ujetí cca 20km - a motor se ohřál, teď se mi stává i za studena hned při startu.
Je to v servise, uvidíme co řeknou odborníci. Je možný, že je chyba v kabeláži, či koncovkách na obou stranách
Každopádně v ŘJ by to být nemělo, ale někde na cestě od čidla k ŘJ...