Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
budíky e 39
nechci dělat reklamu ale co už
v praze to spravuje pár servisů za cenu zhruba do 3tis kč
např:
http://www.bmwkrotil.cz/index.php?act=detail&id=52

např:
http://www.bmwkrotil.cz/index.php?act=detail&id=52
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: ned 28.02.2010 01:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj
airbone píše:Viem poriesit aj ja, ale som zo SK, treba budiky zaslat.
Ak by ti ich nahodou ti ostatni samani este viac dodr..li tak sa ozvi. Dam dokopy aj neprofesionalne opravy, co sa nie prilis vydarili. (ako som pocul o jednej z tych firiem ktore sa spominaju)....
Koukám,že máš bydliště Holandsko,posílalo by se to tam,nebo do SK ? Za jak dlouho jsi schopen to provést ?? A co trvanlivost opravy a cena? Myslím,že toto bude zajímat více lidí. Já Mám E39 523i 1999 s větší verzí displaye v přístrojovce i v rádiu,rádio je úplně bez vadných bodů,zato na té přístrojovce se na to vůbec nedá koukat.Díky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: ned 28.02.2010 01:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj
Druhé vlákno,kde se toto řeší: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 675#846675
Pavelkac píše:airbone píše:Viem poriesit aj ja, ale som zo SK, treba budiky zaslat.
Ak by ti ich nahodou ti ostatni samani este viac dodr..li tak sa ozvi. Dam dokopy aj neprofesionalne opravy, co sa nie prilis vydarili. (ako som pocul o jednej z tych firiem ktore sa spominaju)....
Koukám,že máš bydliště Holandsko,posílalo by se to tam,nebo do SK ? Za jak dlouho jsi schopen to provést ?? A co trvanlivost opravy a cena? Myslím,že toto bude zajímat více lidí. Já Mám E39 523i 1999 s větší verzí displaye v přístrojovce i v rádiu,rádio je úplně bez vadných bodů,zato na té přístrojovce se na to vůbec nedá koukat.Díky.
Sorry, uz niesom davno zo v NL, ale velmi tu nemam cas chodit a nejako mi to uslo zmenit to. No kedze som zo SK, asi sa to inac neda riesit, len poslanim budikov sem. Co sa tyka opravy, pouzivam specialne na mieru vyrobene komponenty a zaruku dam bez problemov aj niekolko rokov. Robim to totiz tak, aby sa ku mne budiky nevracali (nerad robim tu istu pracu na dvakrat

Cena opravy cez SZ, nechcem si tu robit neplatenu reklamu.
K tomu dodam len tolko, ze existuju dva druhy opravy.
Pri tej lahsej, co je u vacsiny budikov, sa meni vodiva folia medzi displejom a plosakom, okrem toho este zopar malych konstrukcnych uprav pre vylepsenie.....
V niektorych pripadoch je vsak poskodeny aj samotny displej (sklo). Su na nom priehladne vodive kontakty, a pri vyrobe ked sa tam lisuje vodiva folia a masina je neastavena na prilis velku teplotu, dojde k malym preruseniam/prepaleniam tychto malych plosok a potom okrem folie musi ist aj komplet novy displej (sklo). No ako hovorim, nie je to vo vsetkych pripadoch, skor mensina, aj ked v poslednom case sa mi zda ze cim dalej tym viac.
V sucastnosti pracujem na technologie repasu povodneho poskodeneho LCD skla nanasanim novych vodivych vrstiev, ale zatial v ramci "vyskumu". Takze v pripade poskodeneho LCD mozem zatial ponuknut len jeho vymenu za fungel novy.
Okrem toho este sa moze vyskytnut fakt, ze niekto sa snazil uz v budikoch hrabat a dokaze tam narobit dost velku paseku hlavne so servomotormi a rucickami. Potom samozrejme oprava mozna, ale naklady vyssie.
No suma-sumarum, v ramci ostatnych alternativ je takato oprava najvyhodnejsie a najrentabilnejsie riesenie.
Posudte ostatne alternativy:
1. Nove budiky za cca 600eur + nakodovanie
2. Kupa pouzitych budikov - nesmierne problemy s nakodovanim, nastavenim km apd apd, navyse v kratkom case pravdepodobne na nich zacnu pixely vypadat tiez (kedze to postihuje asi 90% budikov u e39, e53 a e38). A to nehovorim zohnat vhodny kus, ktory am spravnu HW a SW verziu apd apd...
3 Jazdit s rozsypanym displejom, ktory sa sype cim dalej, tym viac. Nakoniec je uplne necitatelny a nevidite:
Kilometre
Denne kilometre
Servisny interval
Vonkajsiu teplotu
Rozne dolezite informacne a varovne hlasky na displeji
Podotykam, ze oprava zahrna 100% obnovenie a je permanentna.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: ned 28.02.2010 01:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj
Super,je vidět,že to máš fakt zmáklý,někoho takového jsem hledal. Já měl hlavně obavy,aby se ten display znovu nerozsypal. Myslím,že se určitě domluvíme,mám ale v plánu Autosalon v Lipsku 15.4. a nevím,jestli by se to do té doby dalo zvládnout (pošta tam,pošta zpět...),bez nějakého stresu,takže to nechám raději až po. Ještě bych měl prosbu ke komukoliv,kdo už někdy z E39 vyndaval přístrojovku,jestli by tu nenechal pár tipů,jak na to (kolik šroubků jí drží,kde jsou a na co si dát bacha atd...) to bych opravdu uvítal,abych něco nezprasil - Všechno je jednou poprvé 

Neni problem, ozvi sa ked to bude aktualne. O to, zeby sa po mojej oprave pixely zacali sypat, sa nemusis bat.
Vybrat pristrojovku je hracka, Volant si posunies na max k sebe a dolu.
Musis vypacit (opatrne) obe dekorove listy, pod nimi najdes tri krizove skrutky, hore pred budikmi dalsie, to sa povoli a vyberies plastovy kryt na ktorom su vypinace pre svetla, odpojis od nich konektory a potom este tusim dve mensie krizove skrutky navrchu co drzia budiky, vytiahnut, odpojit konektory a je hotovo....
Vybrat pristrojovku je hracka, Volant si posunies na max k sebe a dolu.
Musis vypacit (opatrne) obe dekorove listy, pod nimi najdes tri krizove skrutky, hore pred budikmi dalsie, to sa povoli a vyberies plastovy kryt na ktorom su vypinace pre svetla, odpojis od nich konektory a potom este tusim dve mensie krizove skrutky navrchu co drzia budiky, vytiahnut, odpojit konektory a je hotovo....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: ned 28.02.2010 01:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj
Jo super,to zvládnu,jen se chci ještě zeptat -Včera jsem zkoušel test přístrojovky č2 (jak rozsvítí celou palubku) a kromě chybějících bodů na displayi jsem si všiml,že vůbec nic neukazuje nalevo od BC ten oilservis a ani ty diody na olej.Celé to okýnko je podsvícené,ale neukazuje nic. Nevím,jestli to jde nějak vypnout,nebo je to taky v háji. Opravíš i toto
Mlhavě si vzpomínam,když jsem to auto kupoval,tak byla zima a při prvním zapnutí zapalování tam myslím 3 diody toho oilsevisu svítily,teď už ale nic.Zato se mi tam při tom testu napravo od BC rozsvítil (bezchybně) panel na aut. převodovku,i když mám manuál.

Jasne, tie veci na servisnom ukazateli maju vsetky svietit pri teste. To znamena, ze ich mas odidene. Opravim to, je to cast displeja ktory je v strede. (v skutocnosti to je jeden displej, len rozdeleny na dva okienka).
Ten ukazovatel automatu je samostatna vec, su to len diody, nie displej. Pri teste to svieti preto, ze budiky su hardwarovo totozne pre automat aj manual, len su inac nakodovane/naprogramovane pre kazde auto.
Ten ukazovatel automatu je samostatna vec, su to len diody, nie displej. Pri teste to svieti preto, ze budiky su hardwarovo totozne pre automat aj manual, len su inac nakodovane/naprogramovane pre kazde auto.
Povodne su osram 1,5W, mozes pouzit aj tieto NARVA 1,2W:
http://www.narva.sk/default.asp?mtc=0&c ... tiid=20224
Daju sa kupit v kazdom obchode s dielmi....
http://www.narva.sk/default.asp?mtc=0&c ... tiid=20224
Daju sa kupit v kazdom obchode s dielmi....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv 25.03.2010 01:00
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, troku se tu rozhlížím a jen přihodím dobrý odkaz do placu.
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/543597
Zkusil jsem na podzim a budíky šlapou do teď.
Sice ta práce je porod, ale stojí to za pokus před koupí nového panelu.
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/543597
Zkusil jsem na podzim a budíky šlapou do teď.
Sice ta práce je porod, ale stojí to za pokus před koupí nového panelu.
Ten navod poznam a samozrejme tisic podobnych. Volam to fuserina, a ty si mal velike stastie, ze sa ti to takymto sposobom nahodou podarilo opravit. Gratulujem! Garantujem ti, ze ak to skusis na dalsich budikoch, tak neuspejes, lebo to by bola dvojita nahoda. Ak ano, tak si u mna carodejnik.
Fuserskych navodov ako tento je na nete dostatok:
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/285208
http://www.m5board.com/e39m5/Pixel-repair-v05.pdf
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=457171
a more inych....
Ziadny z nich neriesi problem zmiznutych pixelov systematicky a ak aj zaberie a obnovi nejake pixely, dlho to nevydrzi. Naozaj najhorsia vec je vsak ze ku mne chodi x-budikov, v ktorych uz niekto podla tychto navodov fusoval a nechci vediet, co je s tym potom prace dat ich dokopy....
Striekanie roznych sprejov, vkladanie papierikov a gumiek, dokonca izolacii z dratov..., skratenie vodivej folie a potom pokusy ju lepiacou paskou prilepit spat apd..... uz som sa stretol zo vsetkym moznym.....
Potom ked sa ti to zacne sypat, daj vediet
Fuserskych navodov ako tento je na nete dostatok:
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/285208
http://www.m5board.com/e39m5/Pixel-repair-v05.pdf
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=457171
a more inych....
Ziadny z nich neriesi problem zmiznutych pixelov systematicky a ak aj zaberie a obnovi nejake pixely, dlho to nevydrzi. Naozaj najhorsia vec je vsak ze ku mne chodi x-budikov, v ktorych uz niekto podla tychto navodov fusoval a nechci vediet, co je s tym potom prace dat ich dokopy....

Potom ked sa ti to zacne sypat, daj vediet
