Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 530d E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
K486
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: pát 25.12.2009 01:00

#1 Příspěvek od K486 »

Chci si koupit BMW 530d, 142kW, typ E39 z roku 2001-2002
Můžete mi prosim někdo poradit je li to dobrá volba a naco si dát při koupi pozor? Jestli ho budu kupovat tak rozhodně ne v ČR,ale pojedu do německa.
Děkuji za případné rady, připomínky a náměty.
Honza
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

Nebud línej a pohledej tady.Je toho tu mraky a jenom já jsem tu o tom psal snad 10x.

Jinak já jsem názoru.Pokud BMW tak v benzínu. :wink:
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#3 Příspěvek od StepanMatl »

Auto bych koupil klidně tady, pokud bylo před nedávnem dovezené. Před testovací jízdou ho nech ohřát a vyzkoušej zátah při rozjezdech. Když jsem kupoval auto já, tak jsem narazil na hrozný mrtvoly. Jinak dieslu bych se nebál, tenhle motor je výbornej a pokud předchozí majitel nebyl prase, tak by neměl být problém ani s turbem. Při jízdě pozorně poslouchej, jestli nevychází žádný klepání od přední nápravy. Pokud chceš automat, tak si dej pozor, zda řadí okamžitě a bez cukání.

Co se týče interiéru, pokud jsi puntičkář, zkontroluj držáky na nápoje, který bejvají často rozsypaný a kvalitu displejům, jestli na nich nechybí pixely (dá se to spravit). Vyzkoušej pořádně brzdy, je to přece jen velký a těžký auto a destičky a kotouče dostávají řádnej záhul. A zkusil bych tam, jak bude startovat při ohřátí těsně nad modrou čárkou. Zkontroluj taky parkovacího asistenta, zda reagují všechna čidla.

Spotřeba - dokonce i na Vysočině tohle auto dokáže jet za 6 litrů. Benzín za 13.
darcyn
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 10.04.2010 00:00
Bydliště: sosnowiec

#4 Příspěvek od darcyn »

ja miałem 530d 00 rok.
kupuj tylko ze skrzynią manualną. automatyczna bardzo awaryjna. przekładnia kierownicza awaryjna.
w 01-03 rok autmat są klapy wirowe w kolektorze wydechowym. jeśli sie urwie to silnik do wymiany, a prędzej cz później na pewno sie urwie.
530d bardzo niskie spalanie


Měl jsem 530d 00 roků.
Prodám pouze s manuální převodovkou. vysoce automatický nouzový. Nouzové kormidelního zařízení.
v 01-03 roky jsou autmat vírová klapky ve výfukovém potrubí. když jsem odtrhnout motor na výměnu, a dříve nebo později určitě zabrala.
530d pálení velmi nízká

Obrázek
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#5 Příspěvek od Marda »

Každopádně 530d z roku 2001 bude mít za sebou půl milionu km (nebo se ti podaří koupit dobrej kousek po dědovi co bude mít najeto jen 150tis - jako jsou všechny tyto auta v bazarech :lol: ). Podle mě je to časovaná bomba. Půl roku jsem objížděl E60-ky, vesměs 530d a nakonec jsem koupil 530i, vhledem k tomu v jakém ty 530d byly stavu. Pokud ojeté BMW, pak fakt jedině benzin.
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#6 Příspěvek od Zdenal »

No taky názor, ale podle tebe by každé naftové vozítko staré cca 9 let mělo nalítáno půl milionu.
Potom ale není od věci koupit právě e39, 530d, protože tyto motory vynikají nadprůměrnou odolností a je známo že najedou mnoho km bez vážnějších závad.
Turbo budeš opravovat i v Octavii i v Mondeu a sem tam nějakej vstřikovač vyměníš i ve Focusu nebo Xantii.
Benzinové vstřikovače taky budou potřebovat výměnu.

Takže podle mě to nebude zas tak špatná volba. A hledat kousek který je bez jediné chyby? To asi neni žádné vozítko.

Hlavně bych se vyhnul sportovně vybaveným, tuningovým a čipovaným vozům.
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#7 Příspěvek od Marda »

Nemyslím si, že bude starší 530d špatná volba. Určitě tento motor vyniká svojí kvalitou a nějaké TDi nebo CRDi, či co si s ním nezadá. Myslel jsem to tak, že když má někdo diesela, tak proto že hodně jezdí a velký nájezd km není jen o motoru. Pokud se o motor pečuje, může vydržet milion km. Klidně může být auto s 300tis.km v lepším stavu než podobné auto se 100tis.km, je to o údržbě.
Já to myslel takhle: hledal jsem 530 dlouho, bylo mně docela jedno jestli 530d nebo 530i. Diesel má větší krouťák a malou spotřebu, í-čko je zase kultivovanej držák. 530i je problém sehnat, 530d je spousta. Většina cca 5let starých E60 měla "najeto" vždy kolem 150tis. km (magická hranice) - vše 530d. Nakonec jsem koupil 530i s 220 tis. km a to proto, že je jako nová!! Kůže jako v novém autě, motor přede jak kotě, automat řadí krásně, nikde nic nebouchá, prostě mám pocit že jezdím v novém autě. Pokud může takto BMW vypadat po takovém nájezdu, kolik měli asi ty 530d, u kterých jsem jasně poznal, že maj něco za sebou a vedle té mé 530i jsou to prostě opotřebovaný auta. :wink:
MurphyCZek
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: sob 21.03.2009 01:00
Bydliště: Polepy

#8 Příspěvek od MurphyCZek »

Minulý rok jsem byl ve stejné situaci, jako ty. Sice jsem cca měsíc štrachal na netu, než jsem našel kousek, který přesně odpovídal tomu, co jsem chtěl a myslím, že se mi podařilo vybrat dobře. Mám E39 530d tour. 2002. Auto šlape jak hodinky a za celou dobu jsem kromě spotřebních věcí, jako desky, oleje, filtry atd., řešil jen jeden vstřik a hardy spojku. Spotřeba je úžasná a výkon dostačující. Můj názor je, lépe koupit o něco dráž kvalitu, než to nejlevnější a potom do něj nasypat milion. Najít se dá. Přeju šťastnou ruku.
darcyn
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 10.04.2010 00:00
Bydliště: sosnowiec

#9 Příspěvek od darcyn »

v Polsku se stejnými problémy 8)
Odpovědět