Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Hučení vrtule chlazení (hrůza :/)E39 Touring r.v. 2000

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#41 Příspěvek od pepino5xx »

U V8 a sepnutá visca je brutální zvuk, hučí krásně:twisted:
Jinak visca je 10000x lepší než elek. vrtule.
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#42 Příspěvek od berkelay »

pepino5xx píše:U V8 a sepnutá visca je brutální zvuk, hučí krásně:twisted:
Jinak visca je 10000x lepší než elek. vrtule.


proč je visca lepší než el. vrtule ? jaké má výhody oproti elektrické ? ptám se, protože mne to zajímá z technického hlediska, ne že bych s tebou nesouhlasil :-)
524td
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: pon 26.01.2004 01:00

#43 Příspěvek od 524td »

Většinou jsem viděl předělanou viscu na elektrický ventilátor u vozů, které byly dělané na sprinty, kvůli již zmiňovanému výkonu.
ARMAN
Registrovaný
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 29.01.2006 01:00
Bydliště: la Praga

#44 Příspěvek od ARMAN »

u mě na e34 tento "autobusovy" efekt zmizel HNED po vyměně chladiče, před vyměnou viska nehorazně funěla(byla skoro nova) a byl citit značny ubytek vykonu, naštěsti mi rupnul chladič takže se musel vyměnit
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#45 Příspěvek od Zdenal »

Připojuji se k tomu, že je to zvuk nevábnej a fakt připomíná Tatru.

Ale uvědomte si, jak je ta vrtule velká a el. větrák malý, bál bych se že to dostatečně neuchladí nebo nebude fungovat ideálně.
Stálo by za to zjistit si někde co vedlo konstruktéry k použití vrtule.

Řekl bych, že znak BMW. Je vlastně roztočená vrtule, tak tam přece nemůžéu dát větrák :lol:

Já jezdim 70% - 80% po Praze a viska se mi naplno sepne jen když na to fakt hodně šlapu nebo poskakuju v zácpě 10 minut se zaplou klimou.

Zkuste odmontovat vrtuli, vyndat saharu a chladiče od sebe krásně odkloníte a leknete se co je tam sraček !!! Takže polejt třeba Arvou a pěkně vapkou prostříkat, ale pozor ať si nezničíte tlakem vody chladič. Můžou se poohýbat voštiny.

Jestli jste ještě neměnily termostat/y, tak šup. Odvzdušnit a musí to fachat jak má.

Pak si myslim, že se viska nebude tak často spínat naplno.
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#46 Příspěvek od berkelay »

mně viska v těhle vedrech spíná tehdy, když jedu kus cesty trochu rychleji a pak najednou zastavím třeba na semaforech, tehdy se při rozjezdu roztočí ale tak za 10sek jde slyšet jak se její otáčky zpomalují až vypne úplně. Slyším ji taky při parkování, když poskakuju dopředu dozadu (mám strach o kola a obrubník, tak jsem hodně opatrný a parkuju trochu déle :-) )
Ale třeba v koloně kdy popojíždím 20minut a BC mi hlásí 33°C, tak hučí furt a po rozjezdu a cca 1minutě na trojku ve 2tis/ot vrtule zpomaluje až úplně vypne. Teplota se drží stále přesně uprostřed. Když mám zapnutou klimu a jedu pomalu po městě nebo stojím na semaforech, tak viska hučí častěji.
Spousta lidí říká, že jim viska sepne jednou do roka, když jedou jak hovada, tak nevím, jestli je tohle chování co popisuji OK.
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#47 Příspěvek od pepino5xx »

berkelay píše:
pepino5xx píše:U V8 a sepnutá visca je brutální zvuk, hučí krásně:twisted:
Jinak visca je 10000x lepší než elek. vrtule.


proč je visca lepší než el. vrtule ? jaké má výhody oproti elektrické ? ptám se, protože mne to zajímá z technického hlediska, ne že bych s tebou nesouhlasil :-)

Chladí kontinuelně, nechladí naráz, el. vrtula sepne a nebo vypne. Teplota motoru nemá takové výkyvy teplot.
A u V8 nepozoruji žádný úbytek výkonu.
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od wEnC »

Já jsem prase a jezdím v 528iT bez visky :oops: A za 2 roky nebyl jedinej problém, že by rafka teploty vylezla dál než na střed budíku. A to můžu ve městě v létě klimovat jak se mi zlíbí.

Ale mám novej chladič, termostat, propláchnutou chladící soustavu, žádnej bordel na žebrování klimy, a hlavně funkční obě rychlosti el. ventilátoru klimy a ten ventilátor chladí případně i vodu jestliže dosáhne 96° nebo 103° (2 rychlost)

Získám tím o snad trošku živější auto. Ale kdybych měl jet na 14dní někam do chorvatska, tak bych obětoval 2minuty a vrtulu tam v garáži zase nasadil.


Dejte si v servisním menu, tuším 7.0 funkce sledování teploty vody a vysledujte při jaký teplotě začíná viska hučet. Ručka na budícich totiž ukazuje střed s dost velkou tolerancí 74° - 100° C , už si nepamatuju do kolik přesně horní limit, prostě nějak trochu přes 100°. U mě s novým termostatem teplota nehne v rozmezí 89°-93°. Jestli viska hučí už u 90°, tak asi bude špatná, jestli hučí někde u 105° tak zřejmě má proč a navině bude slabá chladicí soustava, nebo kombinace kolona-klima-vedro jak prase.
Odpovědět