Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výměna oleje v automatu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Bajzik
Registrovaný
Příspěvky: 367
Registrován: pát 21.10.2005 00:00
Bydliště: J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Bajzik »

Jak často se má měnit?
Zvláde se to doma? Předpokládám, že jo ale čím tam tlačíte ten olej?
Jo a kolik se zhruba mění? Všude jsem našel něco jiného.
528iA Tiptronic
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#2 Příspěvek od Birkoff »

Doma to zvládnou jde. Potřebuješ tlakovou pumpu ("špricku") a nebo lze odpojit hadici od chladiče a tou to tam "nahnat". Pokud nevypustíš měnič, a ten nevypustíš dokud to celý nerozebereš, tak něco kolem 7l. A měnit bych ho měnil podle zatížení převodovky, tedy mezi 50-100tis. Čistým olejem a filtrem nakonec nemůžeš nic pokazit.
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#3 Příspěvek od Tashiro »

Měnit dle životnosti oleje... to je 40000. Doma to pokud si to nikdy nedělal neuděláš. Být tebou objetoval bych 3000 a nechal si to vyměnit v Automat Cars Services ... http://www.prevodonka.cz Recenze najdeš v sekci Servisy... Můj příběh a mnoho dalších informací: tlačítko "HLEDAT". Já bych to tak udělal... oni ti i řeknou zda je vše v poho a máš to za 2 hodinky hotový.
Bulda
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: sob 06.09.2008 00:00
Bydliště: Prag

#4 Příspěvek od Bulda »

Tashiro píše:Měnit dle životnosti oleje... to je 40000. Doma to pokud si to nikdy nedělal neuděláš. Být tebou objetoval bych 3000 a nechal si to vyměnit v Automat Cars Services ... http://www.prevodonka.cz Recenze najdeš v sekci Servisy... Můj příběh a mnoho dalších informací: tlačítko "HLEDAT". Já bych to tak udělal... oni ti i řeknou zda je vše v poho a máš to za 2 hodinky hotový.


jj presne tak
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#5 Příspěvek od dexter »

Bajzik píše:Zvláde se to doma? Předpokládám, že jo ale čím tam tlačíte ten olej?


Stříkačka z hadičkou.
:roll:
Viky
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: pon 08.01.2007 01:00
Bydliště: Jiráskova 12, Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Viky »

Máte někdo podrobnej popis výměny u e39 528i?
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od eric »

Viky píše:Máte někdo podrobnej popis výměny u e39 528i?


Udělěj to přesně jak píše "Birkoff",dělali jsme to úplně stejně,vyměněno cca 7l oleje,kup si v bmw sadu filtru a těsnění pro výměnu na steptronic,stojí něco kolem 1500kč.Tady je tabulka typů olejů,který se tam dávají http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/SD92-113.pdf záleží,jakej máš r.v.??Pokud máš r.v. v rozmezí 96-99,tak tam musíš dát dexron III,pokud máš r.v. od 99 tak jedině Texaco ETL 7045E.Koukni na to,olej se dá sehnat na netu o dost levněji,než přímo v BMWservisu,doporučuji koupit si 20l kanystr,máš rovnou na dvě výměny.Jinak olej se vypouští zespoda převodovky a ze strany se tam hrne nová náplň.Jelikož bmw nemá jako třeba mergl měrku hladiny oleje v převodovce,indikace plnosti se projeví tak,že při tlačení oleje ti pak začne vytíkat z toho napouštěcího otvoru ven.Tak to chce pak zašroubovat,nastartovat auto a pěkně pod lehkým plynem prořadit všechny kvalty i stepy a pak zase podle potřeby doplnit ještě olej do převodovky a zase stejný postup několikrát.Při výměně ještě koukni na dno tý vany,jestli tam nejsou nějaký špony,což by nebylo moc dobrý,vyčisti vanu a můžeš zase jezdit vesele dál.Díky tomu,že nevyměníš olej i v měniči,což by představovalo neskutečnej vopruz sundavat celou převodovku,zkrať interval výměny oleje na těch 40 000km z důvodu ponechání části staré náplně.Výměnu ti udělá každej trochu šikovnej mechoš,ale musí to tam natlačit na několikrát,jak jsem psal,aby byla převodovka plná,víc tam dát nemůže,jelikož to pak začne vytíkat,takže z toho strach mít nemusíš,ale kdyby dal málo,tak by to bylo blbý.A musí to tedy dělat na zvedáku,aby pak mohl prořadit ty kvalty. :wink:
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od eric »

Jo a ještě takovej postřeh,jelikož celá vana převodovky drží asi na 26 šroubech,který jsou z debilní hvězdicovou hlavičkou,která se velice ráda vojíždí,tak doporučuji rovnou koupit stejný počet šroubů s imbusovou hlavicí,ty jsou v pohodě.
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#9 Příspěvek od Zdenal »

Slyšel jsem, že se musí olej měnit při určité teplotě. Nevíte o tom něco?
Je to blbost nebo na tom něco je?
Asi bych se přikláněl měnit ho, když je zahřátej, jako u motoru.

Neměl bys tabulku na diesel?

Dík :lol:
Vinc
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: pon 26.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#10 Příspěvek od Vinc »

Plničku si vyrobiš doma za par minut, stačí ti pet láhev 0,5l třeba od mattonky, hadička a už plniš :wink: do víčka vrtni dírku o něco menší tak aby tam hadička nebyla na volno, naliješ olej, zašroubuješ a mačkáním plníš. Odzkoušeno, funguje.. Hadička tak nějak podle možností, ne moc tenká aby si to neplnil cely den,měla by byt až na dno té pet láhve.Jinak ti to fungovat nebude..
bodarapid
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pát 01.08.2008 00:00

#11 Příspěvek od bodarapid »

zdravým já ho doplnoval tak že jsem vzal plastový kanystr a na ten jsem přidělal ventylek z duše a do víčka kanystru jsem přidělal hadici a pak to nafouk a fachčilo to dobře (motor muíš mít nastartovanej)nic na tom není
Rade
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: ned 28.12.2008 01:00

#12 Příspěvek od Rade »

Neměla by mít E39 doživotní náplň?
Taky jsem se před časem tady někde na fóru dočet, že pokud má převodovka hodně nalítáno a nebyl měněn olej, hrozí, že po výměně přestane fungovat.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od eric »

Rade píše:Neměla by mít E39 doživotní náplň?
Taky jsem se před časem tady někde na fóru dočet, že pokud má převodovka hodně nalítáno a nebyl měněn olej, hrozí, že po výměně přestane fungovat.


Hele,s tou doživostní náplní jednou pro vždy,je to prostě totální ptákovina,doživotní rozumněj do konce životnosti převodovky a když ho neměníš,tak si piš,že smrt přijde velmi brzy,většinou okolo 200tis.km :wink:
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#14 Příspěvek od Birkoff »

Plnit to můžeš jak chceš. Důležitá je následná kontrola množství. Máš mít nastartováno, zataženou ručku, otáčky mezi 650-950rpm (zapnout světla,klimu), postupně prořadit všechny kvalty (stepem) s nohou na brzdě (nejméně 3s každý) a pak při teplotě oleje převodovky 30-35°C doplnit olej. Pak nechat zahřát na 40+-10°C, nesmí to být víc než 50°C a necháš přebytek vytéct a zavřeš plnící víčko. Tohle je přesný postup od ZF. Přesnou teplotu zjistíš pres diag nebo jinak.

No a s tou doživotní náplní - to ani nebudu komentovat. Jak jsem psal nahoře. ZF doporučuje kolem 100tis Km a pokud je almara zatěžovaná víc než normální jízdou (tažný,sport jízda ap.) tak dříve.
PavelP
Registrovaný
Příspěvky: 453
Registrován: pon 28.02.2005 01:00
Bydliště: Vesnička u lesa

#15 Příspěvek od PavelP »

12.7. jedu se svou mrškou do Weidenu cena 322,-€ +Mwst. Tak jsem na to zvědav.Pak dám vědět.
PP
alpineman
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: ned 20.03.2005 01:00
Bydliště: Mar. Lázně
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od alpineman »

Me to v Tirschenreuthu u konces. BMW HAGER spocital minuly tyden na max. 400,- euro. Pry mam pocitat mene. Jeste nikdo to u nich nemel pry za vic. Je to samozrejme se zarukou a vymeny ve stepu delaji bezne. Rano prijedu a po obede frcim pryc.
PavelP
Registrovaný
Příspěvky: 453
Registrován: pon 28.02.2005 01:00
Bydliště: Vesnička u lesa

#17 Příspěvek od PavelP »

Já jedu do autohaus J.B.LELL cena celkem 383,-€ ,tak je to skoro stejný.

PP
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#18 Příspěvek od Birkoff »

Kluci co všechno je v ceně? Myslím tím jen jedna výměna/filtr nebo několik proplachů ap.
alpineman
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: ned 20.03.2005 01:00
Bydliště: Mar. Lázně
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od alpineman »

Nevím jak s proplachy. Na to se ještě optám - to mi taky zajímá. Ale určitě zmiňoval filtr, těsnění vany a olej, přeně co mu ukázal PC po zadání VINka. Vše logicky origo součástky, super jednání, žádné čekací lhůty a hlavně záruka koncesionáře BMW.
Hlavně nejsou žádné dohady, jaký olej tam má mechoš dát a další kraviny. Jako první po mě vždy u BMW v německu chtějí VIN, nebo spíš Fahrgestell Numer a v počítači se jim zobrazí přesná a podrobná specifikace mého auta, tak jak sjelo z linky.
Ale ty proplachy pozjistím!
wacc
Registrovaný
Příspěvky: 875
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Brno

#20 Příspěvek od wacc »

Mne v BMW Olomouc rekli cenu 15.000 Kc za vymenu s 2x proplachem, smazanim adaptacnich hodnot, naucenim prevodovky radit :lol: a vycistenim chladice (bez filtru a tesneni, ktere mam) To mi prijde docela moc. Stve me, ze to mam do Nemecka tak daleko, tam maji urcite lepsi pristup a jak je videt, tak i ceny.
Odpovědět