Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 540i skubani, spatne spalovani, uz jsem v koncich!!!

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Biturb
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: sob 25.12.2004 01:00
Bydliště: Štramberk
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Biturb »

Zdravim,
uz je to 3/4 roku co auto mam a co stale nejezdi!!
Ted jsem jej zase pritahl ze servisu BMW Sotea Ostrava s tim ze "prez Diagnostiku nastavili novy volnobezny ventil do nulove polohy" a zkusili z druheho vozu vymenit na zkousku cidlo otacek na setrvaku (cidlo otacek jsem si pote kontroloval a nebylo na nej sahnuto od doby kdy je auto vyrobeno!! cili kecy a ani na to nesahli zmetkove! Auto v Sotei bylo jiz nekolikrat a to na - vymenu termostatu, chladice vody, svicek, geometrii, nekolika nasobne nacteni chyb na diagnostice a nasledne vymazani atd vymenu cidla oleje, vymenu cidla abs, zase diagnostiky atd atd....

cidlo otacek na klice jsem tedy koupil nove od firmy Mayile tady v Pribore v autodilech Petr Recka. Po namontovani velka zmena, porad to ale stoji za starou belu!

nyni je problem takovy:
1)auto po nastartovani (prez noc vypojena baterie) ma pekny chod, nevynechava skoro vubec, drzi zvyseny volnobeh a s ohrivanim postupne volnobeh klesa az na spodni carku, nekolisa, nelita, pekne drzi.
2)pri pridani plynu auto najednou slysitelne nejede na vsechny valce
3)pri jizde kdyz se prida vice plynu , tak jakoby se zacne prechlastavat, zvuk se meni ale otacky temere nerostou
4)nechce jit do otacek
5) sem tam jako by se chytlo a jede chvilema na vice valcu
6)hadice od vody se mi zda dosti natlakovana na to ze se s autem jede napr jen do 2t.otacek.
7)na display to hodi chybu Nebelich vo Prufen
8)ted kdyz jsem jel s autem trasu 12km tam a 12km zpet a 12km tam, vzdy s asi hodinovou az dvouhodinovou pauzou, tak na posledni 12km trase se razantne zhorsovala dynamika a jakoby se motor cim dal vice dusil, malem jsem nedojel domu a to je celkem rovinka, proste po pridani plynu jak kdyby se chtel udusit, cim vice plynu, tim horsi..
9)po odpojeni vahy vzduchu zadny rozdil
10) nevim kde se daji odpojit lambdy, jelikoz mam 2lambdy na kazde vetvi jednu a blizko ni je jakasik krabicka, ale nerozebiral jsem ji, jestli je tam konektor nebo neni, dale pokracuje uz jen kabel az do RJ

pred vymenou cidla otacek se laborovalo s dily z druhe 540i 6spd e39 kterou ma kamarad a ktera jede velmi pekne a to s tem ito dily:
-vaha vzduchu : zadny rozdil
-cidlo otacek na vacce : zadny rozdil
-cidlo teploty nasavaneho vzduchu : zadny rozdil
-na motore jsou vstriky z druheho motoru, ktery je mel jako nove(puvodne z vyhorene 840ky) ktere byly opticky o 100% v lepsim stavu
-cidlo polohy obou skrticich klapek (stale nejde tempomat) : bezezmeny
-vymenena cela skrtici klapka s kompletnim sanim ktere by melo mit dobrou membranu v sani
-na zkousku hozene druhe zapalovaci civky
-nema to s tim cise nic spolecneho ale je tam i nove cidlo oleje a vizka na vrtuli
-zmerena komprese a to 9,5-9,8
-nove tesneni pod hlavama - hlavy otlakovane-ventily zabrousene-hlava srovnana

nevim uz absolutne co mam delat..

napada me uz jen nechat prekontrolovat nacasovani v jinem servisu na coz ted ani nemam penize a po zkusenosti se servisy uz nikomu ani neverim a myslim ze je jedno komu to dam nebo nedam...

necham znova zmerit kompresi a sundam si asi cele sani znovu a kouknu zezhora na ventily jestli nejsou viditelne vypalene

necham nejak premerit vstriky a civky (nevite jake maji mit hodnoty?)

proste ma to zvuk a chod jakoby to hazelo jiskru v nepravou chvili

sel jsem po kabelech a vytahl z auta skoro celou igelitku kabelu ktere vedly od byvaleho LPG, konce odizolovane, prestrihane, pretrhane..

vzdy sem si uz myslel ze ot bude tim a nakonec to zase tim nebylo, uz v tom mam moc penez a zadny vysledek:(

vypada to na problem v elektrice, mechanika by mela byt dobra jelikoz ji delal mistr v oboru na ktereho by mel byt opravdu spoleh.

kdybych vedel jako to dopadne, tak koupim cel ymotor tak jako kamarad z te 840ky a mel po starostech, za ty penize bych mel uz i sekvenci lpg na nem:(
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od JaraX »

klid, to se vyřeší,
tak za 1. jaké sou v autě svíčky a jak dlouho?
za 2. membránu sáni jsi měnil?
3. benzínovej filtr máš kdy vyměněnej?
Biturb
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: sob 25.12.2004 01:00
Bydliště: Štramberk
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Biturb »

svicky tam jsou asi mesic a maji najeto do 150km! jsou to pry original co tam maji byt NGK R s 2 hroty nebo jak se tomu rika.
palivovy filtr menen neni, nemel jsem podezreni na malo paliva.
membrana v sani gy mela byt dobra. (meneno cele sani se vstrikama. ktere je z te 840ky)=jak mohu zkontrolovat jestli je nebo neni dobra?
palivovy filtr teda dneska obednam.
Dzem
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: stř 14.05.2008 00:00

#4 Příspěvek od Dzem »

Lambdy jsou v pohodě??? máš možnost je zkusit vyměnit za funkční? Něco podobného mi to taky dělalo v souvislosti s LPG, ale taky to bylo vidět na diag. že jedna lambda nedává správně.
Biturb
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: sob 25.12.2004 01:00
Bydliště: Štramberk
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Biturb »

lambdy nevim, mel to byt dalsi krok v Sotei, ale uz tam nejdu. funkcni lambdy by mely byt na te kamardove, kdyz jezdi normalne. neponiim je ale pri demontazi a nasledne montazi?
kam mam zajet tady v okoli na diag?
130maxi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: stř 13.10.2004 00:00
Bydliště: Selice

#6 Příspěvek od 130maxi »

Zapalovaci civky? :wink:
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Snejk »

no ja spiš tak čtu že si vubec nehrabl na palivovou pumpu a palivove vedeni.... maš tam vubec dostatečny tlak paliva?
protože ted mi parkrat dochazel benzin (nebo v zime a voda v nadrži, taky luxus) a auto se chova přesně jak popisuješ... takže jestli ti pumpa tlačí prd... tak to taky prd pojede a volnoběh je ok a jen šlapneš na plyn tak to de do prdele ....
Vinc
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: pon 26.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#8 Příspěvek od Vinc »

No je mi zahadou, že po vyměně skoro celeho motoru jsi nešahl na přívod paliva 8O , filtr, čerpadlo, potažmo tlak v liště, tlak čerpadla, napětí, dráty k čerpadlu, čerpadlo může být přicpané, zadrhávat, palivo je docela důležité :lol: a při takových problémech je to jedna s prvních věcí na kterou by se člověk měl zaměřit. Fascinujou mě ti rádoby experti co vymění pomalu celý motor a problém je ve finále nějaka prkotina. Jinak ti vůbec nezávidím, je to na špagat jak nevíš kde je problém.
Biturb
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: sob 25.12.2004 01:00
Bydliště: Štramberk
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Biturb »

no popravde nas to opravdu nenapadlo..
ono kdyby to melo malo paliva, tak ten motor bezi pfravidelne,ne?
jestli to bude tim, tak me jebne.. ikdyz na druhou stranu se na aute nemenilo nic zbytecne..


tak pred chvili jsem jel auto projet na trasu 2km, pul hodina pauza, pak sem prehodil zapalovaci civky 4ks na leve strane a jel zase 3km a zadna zmena, zkusil jsem to jen tak, protoze je vozim v kufru..

Zitra vymenim palivovy filtr a napadlo me jeste zkusit premerit jestli jde ke vsem svickam stava a to same i se vstriky..
nevite nekdo jake tam ma byt napeti?
u kazde svicky i vstriku je jeden staly plus, jeden staly minus a spinany, nebo se pletu? jelikoz od vsech vstriku i civek vzdy vedou vsechny napr. cervene dohoromady, a zelene taky dohromady a pak ty spinane vedou do RJ.

dale poradte jestli se da odpojit lambdna v te krabicce ktera je blizko ni, nebo jestli se to odpojuje nekde jinde..
kdyz ji odpojim, a nebude zadna zmena, tak je to jasne ze je v haji=jak se da promerit? ma mit nejaky dany odpor?
524td
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: pon 26.01.2004 01:00

#10 Příspěvek od 524td »

Měl jsem podobný problém a byla to lambada. Odhalila to diagnostika.
Biturb
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: sob 25.12.2004 01:00
Bydliště: Štramberk
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Biturb »

-tak palivak vymenen - zadna zmena
-vyhodili jsme lauf jestli neni ucpany-zadna zmena
-zitra to jde na promereni lambdasond osciloskopem a promeri se jestli jde stava ke vsem svickam a vstrikum + nejaka bosh diagnostika univerzalni co tady ma kamos v servisu novou
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#12 Příspěvek od Zdenal »

Jestli to jezdilo na LPG, tak bych velice pozorně zkontroloval sání. Tam může být netěsnost a může to dělat psí kusy.
kralik
Registrovaný
Příspěvky: 319
Registrován: stř 02.01.2008 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od kralik »

A druhy komentar k LPG: jestli v tom bylo, kdo a jak dal elekriku do puvodniho stavu? Psals neco o igelitce dratu. Pri pripojovani LPG (aspon u sekvence) se strihaj vsechny draty ke vstrikum a prepojuji se na LPG jednotku........ Mas tan novy svazek od RJ a nebo to zas nekdo napajel zpet?
Biturb
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: sob 25.12.2004 01:00
Bydliště: Štramberk
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Biturb »

vsechny svicky davaji jiskru, byl tam podtlakovy LPG, lambda jeste neni promerena, ale pochybuju ze lambda upravuje predstih.. je dobre slysitelne ze to pali bud moc bzo nebo moc pozde..

zacinam mit podezreni na spatne nacasovani, ikdyz jsem ho nechal za nemaly peniz kontrolovat v servisu..

taky divne ze auto jen pri par nastartovani a po chvilce chcipnuti temer varilo, jak kdyby tam sla moc bohata smes na "rychle ohrati auta"
DirtyHarry
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: Sudety

#15 Příspěvek od DirtyHarry »

Se to hezky zamotalo :wacko: . Zkusils to podávací čerpadlo? Vyndat relé,překlenout napětí s plusem k pumpě,sundat hadici a dát jí do nějaký cejchovaný nádoby. Nevím přesně jak u tvého,u 2,0 a 2,5 to musí být nejméně 850 ml za 30 sec. Rychlej test,zadarmo,elektroniku bych nechal naposled...
Biturb
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: sob 25.12.2004 01:00
Bydliště: Štramberk
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Biturb »

no zkousel ji kamos v servisu, a sundal hadci v motorovem prostoru a zacal startovat, benzinu pry valilo hodne do flasky..
Vinc
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: pon 26.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#17 Příspěvek od Vinc »

To je mechanik jak hovno, povali to vždycky, podle toho tlak nepozná, nech si konečně změřit tlak v liště at' mužeš jednou pro vždy vyloučit palivovou soustavu, ale odborníkem co ma na to vybavení a ví co a jak, ne zas nějakych garažovym chujem. Člověk chce ušteřit nějakou korunu, servisuje auto po nějakych fachmanech a.... neřikal sis tak třeba, že kdyby si to dal radši do BMW hned na začátku, měl by si dnes klid ? Myslím, že by tě to vyšlo i levněji :roll: Jinak nevím co za drahe penize tě vyšlo seřizení předstihu, ale to auto si předstih seřizuje samo, tzv. přes diag hodiš do zakladnich hodnot a auto si to už upravi samo. Panebože to auto je tak přebouchane elektronikou, že neni boha když to auto nějaky odborník napichne projede se snim volně a pod zatížením, načte hodnoty, okamžitě musí zjistit kde neni něco v pořádku, ale na pořádnou, ne na takovou co mají fachamni po "servisech" takové ty multi co odhalí tak žárovku ve světle :D To mi nevykladej.
Frosty
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: úte 16.12.2008 01:00

#18 Příspěvek od Frosty »

Už jsem to tady popisoval, manželky 540 cukala, běhala na 7 válců a vůbec dělala různé vylomeniny, nemohli jsme na nic přijít, ani na originál diagnostice v BMW, šla špatně celá levá strana. Abych to zkrátil, nakonec jsem čirou náhodou našel prasklou gumovou záslepku T kusu na regeneračním ventilu paliva, takže motor vesele přisával falešný vzduch rovnou pod škrtící klapku a tam ho rovnou žral 5. válec a ten zblbnul celou řadu, která se snažila dohnat rovnoměrnost chodu motoru. Zasraná záslepka za 41 Kč. Netvrdím, že je to zrovna Tvůj případ, ale mně trápilo tohle asi rok. Vzteklý jsem ještě teď, když si vzpomenu, co všechno jsem rozevral a vyměnil. :P
Vasek70
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 07.12.2009 01:00

#19 Příspěvek od Vasek70 »

No, nechci nějak srážet autorizované servisy BMW, ale zatím mi neautorizovaní servisáci a kluboví nadšeni pomohli daleko víc.
Např. mi stále svítil airbag - v BMW řekli, že musí vyměnit napěťový kabel za cca 8tis. Tak jsem odjel a s kontrolkou se smířil. Na fóru jsem se dočetl, že to bude nejspíš dečkou a nakonec mi to KamilFKH smáznul s tím,že to bylo nějakým výpadkem napájení. Od té doby klid.
O nezávislém topení ani nemluvě...

Tak to jen takový OT o autorizovaných servisech.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#20 Příspěvek od Birkoff »

Taky nemám s originál servisem zrovna super zkušenosti, ale zkoušet metodou pokus omyl? Ano je pravda že klubáci, co umí bravurně obsluhovat diagnostiku jsou ti nejlepší. A tlak na liště bych taky raději měřil na bar-y, než zkoušet jestli "teče".
Odpovědět