Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
525Tds Teple starty
A uměl bys to líp popsat jak to vyrobit a namontovat ???
Nevím co znamen ta 15cka a D+
Elektřina naní zrovna moje hobby , ale jinak jsem velmi technicky zdatnej .
Teď zrovna měním karoserii na mém TDS , takže přehazuju motor a převodovku . A problemy z teplima startama mám taky , tak bych to chtěl zfouknout na jednou.
Musis pochopit ako to funguje v podstate tie schemy su identicke a jednoduche pri startovani to hodi rj hodnoty studeneho motora (pridany odpor) a ked mas nastartovane uz si berie hodnoty z cidla ma to logiku .Do akej mieri to funguje nevedno ked bude zle startovat vyskusam namiesto toho odporu by bol mozno lepsi trimer .
Čidlo teploty je na hlavě motoru , jako na každým autě ... Ale mě by zajímalo jestli tu je někdo schopný kodo umí popsat jaké je to relátko ( podle schématu to nepoznám), relátka mají čísla . A pak co a kam zapojit ( jaký darát do řídící jednotky ) .Nebo jaký drát ma jaký drát ???
asi nemluvím jan sám za sebe
asi nemluvím jan sám za sebe

mtvrdik píše:
A uměl bys to líp popsat jak to vyrobit a namontovat ???
Nevím co znamen ta 15cka a D+
Elektřina naní zrovna moje hobby , ale jinak jsem velmi technicky zdatnej .
Teď zrovna měním karoserii na mém TDS , takže přehazuju motor a převodovku . A problemy z teplima startama mám taky , tak bych to chtěl zfouknout na jednou.
D+ - plus alternátoru
15 - plus po klíčku
je to obyčejný spínací relé
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 314
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
mno, já to chápu tak, že to relé je rozpínací
ve spínačce jsou svorky 1 což je stálej + přívod do spínačky a potom ta 15 a to se spojuje s 1 ve druhé a třetí poloze klíčku, takže v těchto polohách je na ní +12v
Ta D+ je svorka na altíku, při stojícím motoru je na ní kostra -12V, když se motor rozběhne změní se na +12V (zhasne kontrolka dobíjení)
takže tyhle dvě svorky připojíme na relé kontakt 85,86, jedno jak, ale každnou na jednu
pak nejdeme čidlo teploty a vodič vedoucí z čidla do jednotky přerušíme a připojíme na svorky relé 30 a 87a a na každou svorku ještě připojíme jeden z vývodů z odporu
správnej vodič co vede do toho čidla(jsou tam dva-vstup výstup) poznáme, že odpojíme čidlo a vodič, který proti kostře neukáže +12V je výstup a ten potom přerušujeme
no a funguje to tak: otočí se klíč do druhé polohy tím přivedem napětí na ovládací cívku relé(+ z té 15 ze spínačky a mínus ze stojícího altíku) tudíž se relé rozepne a tím je čidlo teploty s jednoutkou spojené přes ten odpor
a jednotka si řekne: tywoe, kosa jak teplouš, nažhaví, zvýší dávku
po startu zhasne kontrolka dobíjení (na ovládací cívku relé už se přivádí jen +, takže relé pomocí pružinky sepne) a proud jde cestou nejmenšího odporu- takže jako kdyby tam žádnej odpor nebyl a jednotka dostává reálné info z čidla teploty
momentálně u sebe nemam schéma, tak je tam možná trochu něco jinak
na každý auto to bude asi individuální, takže se musí mrknout do schémat nebo zkusit měřákem
spíš by mi zajímalo jakej odpor použít, a jak reaguje jednotka, jestli jen teplo/ zima, nebo je třeba rozdíl 20°c a -10°c
podle toho by se hodilo to čidlo do mrazáku a odpor by se dopočetl
edit:
je jedno na jakej drát ke snímači teploty připojíme ten odpor, pořád budou v serii a budou se sčítat
ve spínačce jsou svorky 1 což je stálej + přívod do spínačky a potom ta 15 a to se spojuje s 1 ve druhé a třetí poloze klíčku, takže v těchto polohách je na ní +12v
Ta D+ je svorka na altíku, při stojícím motoru je na ní kostra -12V, když se motor rozběhne změní se na +12V (zhasne kontrolka dobíjení)
takže tyhle dvě svorky připojíme na relé kontakt 85,86, jedno jak, ale každnou na jednu
pak nejdeme čidlo teploty a vodič vedoucí z čidla do jednotky přerušíme a připojíme na svorky relé 30 a 87a a na každou svorku ještě připojíme jeden z vývodů z odporu
správnej vodič co vede do toho čidla(jsou tam dva-vstup výstup) poznáme, že odpojíme čidlo a vodič, který proti kostře neukáže +12V je výstup a ten potom přerušujeme
no a funguje to tak: otočí se klíč do druhé polohy tím přivedem napětí na ovládací cívku relé(+ z té 15 ze spínačky a mínus ze stojícího altíku) tudíž se relé rozepne a tím je čidlo teploty s jednoutkou spojené přes ten odpor
a jednotka si řekne: tywoe, kosa jak teplouš, nažhaví, zvýší dávku
po startu zhasne kontrolka dobíjení (na ovládací cívku relé už se přivádí jen +, takže relé pomocí pružinky sepne) a proud jde cestou nejmenšího odporu- takže jako kdyby tam žádnej odpor nebyl a jednotka dostává reálné info z čidla teploty
momentálně u sebe nemam schéma, tak je tam možná trochu něco jinak
na každý auto to bude asi individuální, takže se musí mrknout do schémat nebo zkusit měřákem
spíš by mi zajímalo jakej odpor použít, a jak reaguje jednotka, jestli jen teplo/ zima, nebo je třeba rozdíl 20°c a -10°c
podle toho by se hodilo to čidlo do mrazáku a odpor by se dopočetl
edit:
je jedno na jakej drát ke snímači teploty připojíme ten odpor, pořád budou v serii a budou se sčítat
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř 13.05.2009 00:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
ja mam takovou pripominku mel jsem TDSo taky a jako kazdy nestartovalo za tepla tak kamos prisel na takovou hezkou vec ze auto za tepla nezhavilo....vzdy kdyz teplota motoru spadla o nejakych 10 - 20stupnu coz odpovida cca 20 min stani a vice nezhavili svicky....kamos uvazoval prepojit to cidlo na manual ze bych na pristrojovce tlacitkem nechaval zhavit ale nakonec z toho seslo jelikoz jsem poridil benzinovou 2.5 tak kdyby nekdo mel zajem to resit tak prinasim inspiraci
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 5
- Registrován: pon 14.09.2009 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 314
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
'xxmenn píše:mohu bez problému použít toto relé? [code:1]http://www.gme.cz/cz/relauto12v-80a-p634-554.html[/code:1]
a jestli to dobře chápu tak vlastně D+ vede do spínačky a tam je zní ta 15?
nebo od kama si mám vzít tu 15? když to relé nechám v motorovém prostoru?
jo
D+ je z altíku a vede do relé k61 v pojistkovce v motoru, při stojícím motoru je tam -,když nastartuješ a začne dobíjet +
15 vede ze spínačky do jednotky motoru nebo třeba relé K9,K3 v pojistkovce v motoru