Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
525Tds Teple starty
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1506
- Registrován: sob 16.02.2008 01:00
- Bydliště: Pacov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 314
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
mno tak v rychlosti...
jsou dvě možnosti kam relé umístit, buď do pojistkovky v motorovým prostoru vlevo nebo k jednotkám v pravo
do pojistkovky by se někudy museli tahat dráty od čidla teploty, ale u jednotek jsou všechny dráty k dispozici na jednom místě, takže popíši tohle umístění
co budem potřebovat: rozpínací 12V relé, patici, 2 kabelové spojky, odpor, já dal 2Kohmy, kus drátu
1.odpojíme baterku, člověk nikdy neví, sundáme dekl jednotek(4 šrouby)
2.pak přiděláme odpor, já ho dal dovnitř do relé- mezi kotvu a svorku 30
3.najdeme modrý drát vedoucí do černého relé(uprostřed mezi jednotkou DDE a ABS to v pravo po směru jízdy, pro jistotu otestujem, při stojícím motoru -12v po nastartování +12V, ten pomocí kabelové spojky(nepřrušujeme ho) spojíme s kusem kabelu stejné tloušťky a ten připojíme k našemu relé na svorku 85
4.zelený drát, vedoucí do bílého relé, vlevo od předchozího černého, při poloze klíčku 2 a 3 +12V, jinak mrtvo, stejným zbůsobem spojíme na svorku 86
5.drát od čidla teploty do jednotky dde, modro šedý, měl by jít na pin 53, ten přerušíme, jeden konec na svorku 30, druhý ke svorce 87 našeho relé
6. připojíme baterku a né začít schánět motorovou eletriku jak já
já dal ještě před svorku 86 diodu, ale asi to neni třeba
test: při každém otočení klíčku musí žhavit, jedno jaká teplota vody
rozjedu se, necham zařazenej kvalt, vypnu klíček, motor se točí, otočim klíč do druhé polohy, rozsvítí se kontrolky, ale nesmí se rozsvítit žhavení
v případě zájmu mohu zapojit
jsou dvě možnosti kam relé umístit, buď do pojistkovky v motorovým prostoru vlevo nebo k jednotkám v pravo
do pojistkovky by se někudy museli tahat dráty od čidla teploty, ale u jednotek jsou všechny dráty k dispozici na jednom místě, takže popíši tohle umístění
co budem potřebovat: rozpínací 12V relé, patici, 2 kabelové spojky, odpor, já dal 2Kohmy, kus drátu
1.odpojíme baterku, člověk nikdy neví, sundáme dekl jednotek(4 šrouby)
2.pak přiděláme odpor, já ho dal dovnitř do relé- mezi kotvu a svorku 30
3.najdeme modrý drát vedoucí do černého relé(uprostřed mezi jednotkou DDE a ABS to v pravo po směru jízdy, pro jistotu otestujem, při stojícím motoru -12v po nastartování +12V, ten pomocí kabelové spojky(nepřrušujeme ho) spojíme s kusem kabelu stejné tloušťky a ten připojíme k našemu relé na svorku 85
4.zelený drát, vedoucí do bílého relé, vlevo od předchozího černého, při poloze klíčku 2 a 3 +12V, jinak mrtvo, stejným zbůsobem spojíme na svorku 86
5.drát od čidla teploty do jednotky dde, modro šedý, měl by jít na pin 53, ten přerušíme, jeden konec na svorku 30, druhý ke svorce 87 našeho relé
6. připojíme baterku a né začít schánět motorovou eletriku jak já
já dal ještě před svorku 86 diodu, ale asi to neni třeba
test: při každém otočení klíčku musí žhavit, jedno jaká teplota vody
rozjedu se, necham zařazenej kvalt, vypnu klíček, motor se točí, otočim klíč do druhé polohy, rozsvítí se kontrolky, ale nesmí se rozsvítit žhavení
v případě zájmu mohu zapojit
Author píše:mno tak v rychlosti...
jsou dvě možnosti kam relé umístit, buď do pojistkovky v motorovým prostoru vlevo nebo k jednotkám v pravo
do pojistkovky by se někudy museli tahat dráty od čidla teploty, ale u jednotek jsou všechny dráty k dispozici na jednom místě, takže popíši tohle umístění
co budem potřebovat: rozpínací 12V relé, patici, 2 kabelové spojky, odpor, já dal 2Kohmy, kus drátu
1.odpojíme baterku, člověk nikdy neví, sundáme dekl jednotek(4 šrouby)
2.pak přiděláme odpor, já ho dal dovnitř do relé- mezi kotvu a svorku 30
3.najdeme modrý drát vedoucí do černého relé(uprostřed mezi jednotkou DDE a ABS to v pravo po směru jízdy, pro jistotu otestujem, při stojícím motoru -12v po nastartování +12V, ten pomocí kabelové spojky(nepřrušujeme ho) spojíme s kusem kabelu stejné tloušťky a ten připojíme k našemu relé na svorku 85
4.zelený drát, vedoucí do bílého relé, vlevo od předchozího černého, při poloze klíčku 2 a 3 +12V, jinak mrtvo, stejným zbůsobem spojíme na svorku 86
5.drát od čidla teploty do jednotky dde, modro šedý, měl by jít na pin 53, ten přerušíme, jeden konec na svorku 30, druhý ke svorce 87 našeho relé
6. připojíme baterku a né začít schánět motorovou eletriku jak já
já dal ještě před svorku 86 diodu, ale asi to neni třeba
test: při každém otočení klíčku musí žhavit, jedno jaká teplota vody
rozjedu se, necham zařazenej kvalt, vypnu klíček, motor se točí, otočim klíč do druhé polohy, rozsvítí se kontrolky, ale nesmí se rozsvítit žhavení
v případě zájmu mohu zapojit
Takhle je to v mé skříňce s ŘJ
ale dráty jak bylo uvedeno výše, ani relé jak bylo popsáno tam není. poradí někdo?
Obrázek se mi tam nějak nedá vložit, takže se omlouvám, ale mám tam jen zelené, růžové a béžové relé.
- Storm
- Registrovaný
- Příspěvky: 3601
- Registrován: úte 29.08.2006 00:00
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Dneska jsem se chystal na zapojení relátka a mám jednu laickou otázku, přidáním relátka s odporem docílím čeho ? Trvalého odpojení čidla teploty ?
Zapojení konektoru 85 a 86 je mi jasné, je to rozepnutí relé při startu, kdy 85 je spínaný proud z klíčku (15) a 86 mínus při startu a plus při naskočení motoru, respektive roztočení alternátoru, na který 86 připojím.
Když začnu startovat, relé bude tímto rozpojené a ŘJ nebude mít signál z čidla a tak bude mít za to, že je motor studený, když nastartuju, relé sepne a motor bude mít hodnoty z čidla zpátky i přes ten odpor ? Moc těmto elektotechnickým věcem nerozumím, proto můj dotaz, k čemu je tam ten odpor ?
Zapojení konektoru 85 a 86 je mi jasné, je to rozepnutí relé při startu, kdy 85 je spínaný proud z klíčku (15) a 86 mínus při startu a plus při naskočení motoru, respektive roztočení alternátoru, na který 86 připojím.
Když začnu startovat, relé bude tímto rozpojené a ŘJ nebude mít signál z čidla a tak bude mít za to, že je motor studený, když nastartuju, relé sepne a motor bude mít hodnoty z čidla zpátky i přes ten odpor ? Moc těmto elektotechnickým věcem nerozumím, proto můj dotaz, k čemu je tam ten odpor ?
tye nvm nvm nemůže za to spíš vyběhané čerpadlo..?mám taky tds za studena na první točku za tepla někdy klidně cca 5-10 sec:( prosakuje mi čerpadlo,ale dokud to jezdí tak to nechci řešit:(....kdo dělá repasy na tdska vítě někdo o někom?...jo a někdo zas říká že to dělá el.hlava na čerpadle:(...TDS super motory at si říká každej co chce,ale čerpadla tam jsou špatný.............
Jinak motor je nesmrtelnej teda pokud to nemá nějaký pičus co se k tomu neumí chovat a nakládá tomu za studena tak to se nedivim že mu vylítne palice....TDS je prostě old school:D

- Storm
- Registrovaný
- Příspěvky: 3601
- Registrován: úte 29.08.2006 00:00
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Ano, dělá to čerpadlo, mám jej po repasi, tady v Ostravě to udělali za 13,600 Kč, nechal jsem zrepasovat i turbo, to mě stálo 12,800 Kč, motor šlape jak hodinky, nekouří, ale problém je v teplých startech, které má na svědomí hlava čerpadla a za to chtějí dalších 15,000 kč
Proto jsem to chtěl obejít relátkem a žhavením za tepla, než se zase nasbírají peníze na hlavu čerpadla, jinak souhlas s tím co píšeš.

ten pán to přetěsnuje komplet,vnitřek nemění,ale vrátí ti ho i s původním těsněním,od gufera na hřídeli po gumičku pod hlavou.
co se týče té elektrické hlavy poptám se a uvidíme na kolik si to ted cení,dlouho jsem se s ním nebavil,tak fakt ted nevim.
taky mi to odkapávalo,po přetěsnění ani kapička sucho a žádnej smrad a blbej pocit na parkovišti atd...aby tam nebyla loužička. znám to...
co se týče té elektrické hlavy poptám se a uvidíme na kolik si to ted cení,dlouho jsem se s ním nebavil,tak fakt ted nevim.
taky mi to odkapávalo,po přetěsnění ani kapička sucho a žádnej smrad a blbej pocit na parkovišti atd...aby tam nebyla loužička. znám to...
edob píše:Author píše:mno tak v rychlosti...
jsou dvě možnosti kam relé umístit, buď do pojistkovky v motorovým prostoru vlevo nebo k jednotkám v pravo
do pojistkovky by se někudy museli tahat dráty od čidla teploty, ale u jednotek jsou všechny dráty k dispozici na jednom místě, takže popíši tohle umístění
co budem potřebovat: rozpínací 12V relé, patici, 2 kabelové spojky, odpor, já dal 2Kohmy, kus drátu
1.odpojíme baterku, člověk nikdy neví, sundáme dekl jednotek(4 šrouby)
2.pak přiděláme odpor, já ho dal dovnitř do relé- mezi kotvu a svorku 30
3.najdeme modrý drát vedoucí do černého relé(uprostřed mezi jednotkou DDE a ABS to v pravo po směru jízdy, pro jistotu otestujem, při stojícím motoru -12v po nastartování +12V, ten pomocí kabelové spojky(nepřrušujeme ho) spojíme s kusem kabelu stejné tloušťky a ten připojíme k našemu relé na svorku 85
4.zelený drát, vedoucí do bílého relé, vlevo od předchozího černého, při poloze klíčku 2 a 3 +12V, jinak mrtvo, stejným zbůsobem spojíme na svorku 86
5.drát od čidla teploty do jednotky dde, modro šedý, měl by jít na pin 53, ten přerušíme, jeden konec na svorku 30, druhý ke svorce 87 našeho relé
6. připojíme baterku a né začít schánět motorovou eletriku jak já
já dal ještě před svorku 86 diodu, ale asi to neni třeba
test: při každém otočení klíčku musí žhavit, jedno jaká teplota vody
rozjedu se, necham zařazenej kvalt, vypnu klíček, motor se točí, otočim klíč do druhé polohy, rozsvítí se kontrolky, ale nesmí se rozsvítit žhavení
v případě zájmu mohu zapojit
Takhle je to v mé skříňce s ŘJ
ale dráty jak bylo uvedeno výše, ani relé jak bylo popsáno tam není. poradí někdo?
Obrázek se mi tam nějak nedá vložit, takže se omlouvám, ale mám tam jen zelené, růžové a béžové relé.
Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem si na palubku vyvedl kontrolku přímo od žhavičů abych viděl zda žhaví nebo ne, protože originál kontrolka zasvítí při každém startu i když nežhaví. Ovládání jsem místo relátka vyřešil tlačítkem, abych mohlo přižhavit jen když bude zapotřebí. Nicméně mi to nedalo a zrepasoval jsem startér. Je to jen trochu víc práce než úprava žhavení. A výsledek stojí zato. "Přižhavení" vůbec pak není zapotřebí, motor chytá ihned (jako nový). Takže jestli můžu poradit, tak zrepasovat startér, namazat i ozubení na věnci setrvačníku a problém je vyřešen.