Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

525Tds Teple starty

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
BMWX5power
Registrovaný
Příspěvky: 1506
Registrován: sob 16.02.2008 01:00
Bydliště: Pacov

#21 Příspěvek od BMWX5power »

Relé vyndáš na vrakáčí z prvního auta který uvidíš,pokud si první:-)

Hlavně proboha nic nekupujte,jsou to vyhozené peníze a samotné zapojení je na úrovni 9ročníku ZŠ.
BMW e66 745Li
BMW e53 X5 3.0D
Miche
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: ned 12.11.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Miche »

Mohl bych Vás někoho poprosit, jestli by mě to za nějaký peníz neudělal i s návodem? Přes tu elektriku moc nejsem. Ale namontovat bych to určitě zvládnul. Díky moc za pomoc. :)
xxmenn
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: čtv 28.01.2010 01:00

#23 Příspěvek od xxmenn »

jo jo kdyby někdo udělal foto návod to by bylo parádní ale snad to zvládnu i bez něj :)
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Author »

když budu mít čas, večer něco sesmolim
ale stačí stáhnout etm a zvládne to každej
hercules
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 01.02.2009 01:00

#25 Příspěvek od hercules »

asi hloupá otázka, ale co je etm??? :oops:
hercules
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 01.02.2009 01:00

#26 Příspěvek od hercules »

tak jsem to dnes zkoušel zapojit se známým a nějak jsme pohořeli, všechno jsme zapojili a výsledek žádný. Mohl by prosím někdo napsat pokud to dělal přesné barvy a umístění drátů? MOC MOC PROSÍM :( :( :( :( případně i foto
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Author »

etm jsou elektrický schemata
akorát v nich nemam tds a zrovna tohle je trochu jinak než u benzínu, dnes sem na to v rychlosti mrknul
jinak zítra to budu dělat na jednom voze tak sem potom hodim to umístění a barvy drátů
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Author »

mno tak v rychlosti...
jsou dvě možnosti kam relé umístit, buď do pojistkovky v motorovým prostoru vlevo nebo k jednotkám v pravo
do pojistkovky by se někudy museli tahat dráty od čidla teploty, ale u jednotek jsou všechny dráty k dispozici na jednom místě, takže popíši tohle umístění
co budem potřebovat: rozpínací 12V relé, patici, 2 kabelové spojky, odpor, já dal 2Kohmy, kus drátu

1.odpojíme baterku, člověk nikdy neví, sundáme dekl jednotek(4 šrouby)
2.pak přiděláme odpor, já ho dal dovnitř do relé- mezi kotvu a svorku 30
3.najdeme modrý drát vedoucí do černého relé(uprostřed mezi jednotkou DDE a ABS to v pravo po směru jízdy, pro jistotu otestujem, při stojícím motoru -12v po nastartování +12V, ten pomocí kabelové spojky(nepřrušujeme ho) spojíme s kusem kabelu stejné tloušťky a ten připojíme k našemu relé na svorku 85
4.zelený drát, vedoucí do bílého relé, vlevo od předchozího černého, při poloze klíčku 2 a 3 +12V, jinak mrtvo, stejným zbůsobem spojíme na svorku 86
5.drát od čidla teploty do jednotky dde, modro šedý, měl by jít na pin 53, ten přerušíme, jeden konec na svorku 30, druhý ke svorce 87 našeho relé
6. připojíme baterku a né začít schánět motorovou eletriku jak já

já dal ještě před svorku 86 diodu, ale asi to neni třeba

test: při každém otočení klíčku musí žhavit, jedno jaká teplota vody
rozjedu se, necham zařazenej kvalt, vypnu klíček, motor se točí, otočim klíč do druhé polohy, rozsvítí se kontrolky, ale nesmí se rozsvítit žhavení

v případě zájmu mohu zapojit
edob
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: ned 13.05.2007 00:00
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od edob »

Má někdo schema žhavícího relé a hodnoty tepelného čidla (jaký má mít odpor při studeném a teplém motoru)? Nejlépe schema celého žhavení.
edob
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: ned 13.05.2007 00:00
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od edob »

Author píše:mno tak v rychlosti...
jsou dvě možnosti kam relé umístit, buď do pojistkovky v motorovým prostoru vlevo nebo k jednotkám v pravo
do pojistkovky by se někudy museli tahat dráty od čidla teploty, ale u jednotek jsou všechny dráty k dispozici na jednom místě, takže popíši tohle umístění
co budem potřebovat: rozpínací 12V relé, patici, 2 kabelové spojky, odpor, já dal 2Kohmy, kus drátu

1.odpojíme baterku, člověk nikdy neví, sundáme dekl jednotek(4 šrouby)
2.pak přiděláme odpor, já ho dal dovnitř do relé- mezi kotvu a svorku 30
3.najdeme modrý drát vedoucí do černého relé(uprostřed mezi jednotkou DDE a ABS to v pravo po směru jízdy, pro jistotu otestujem, při stojícím motoru -12v po nastartování +12V, ten pomocí kabelové spojky(nepřrušujeme ho) spojíme s kusem kabelu stejné tloušťky a ten připojíme k našemu relé na svorku 85
4.zelený drát, vedoucí do bílého relé, vlevo od předchozího černého, při poloze klíčku 2 a 3 +12V, jinak mrtvo, stejným zbůsobem spojíme na svorku 86
5.drát od čidla teploty do jednotky dde, modro šedý, měl by jít na pin 53, ten přerušíme, jeden konec na svorku 30, druhý ke svorce 87 našeho relé
6. připojíme baterku a né začít schánět motorovou eletriku jak já

já dal ještě před svorku 86 diodu, ale asi to neni třeba

test: při každém otočení klíčku musí žhavit, jedno jaká teplota vody
rozjedu se, necham zařazenej kvalt, vypnu klíček, motor se točí, otočim klíč do druhé polohy, rozsvítí se kontrolky, ale nesmí se rozsvítit žhavení

v případě zájmu mohu zapojit

Takhle je to v mé skříňce s ŘJ

ale dráty jak bylo uvedeno výše, ani relé jak bylo popsáno tam není. poradí někdo?

Obrázek se mi tam nějak nedá vložit, takže se omlouvám, ale mám tam jen zelené, růžové a béžové relé.
Uživatelský avatar
Storm
Registrovaný
Příspěvky: 3601
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#31 Příspěvek od Storm »

Díky Authore za podrobný návod, o víkendu to půjdu vyzkoušet :-)
Uživatelský avatar
Storm
Registrovaný
Příspěvky: 3601
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#32 Příspěvek od Storm »

Dneska jsem se chystal na zapojení relátka a mám jednu laickou otázku, přidáním relátka s odporem docílím čeho ? Trvalého odpojení čidla teploty ?

Zapojení konektoru 85 a 86 je mi jasné, je to rozepnutí relé při startu, kdy 85 je spínaný proud z klíčku (15) a 86 mínus při startu a plus při naskočení motoru, respektive roztočení alternátoru, na který 86 připojím.

Když začnu startovat, relé bude tímto rozpojené a ŘJ nebude mít signál z čidla a tak bude mít za to, že je motor studený, když nastartuju, relé sepne a motor bude mít hodnoty z čidla zpátky i přes ten odpor ? Moc těmto elektotechnickým věcem nerozumím, proto můj dotaz, k čemu je tam ten odpor ?
mex
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: ned 01.11.2009 01:00
Bydliště: Praha

#33 Příspěvek od mex »

tye nvm nvm nemůže za to spíš vyběhané čerpadlo..?mám taky tds za studena na první točku za tepla někdy klidně cca 5-10 sec:( prosakuje mi čerpadlo,ale dokud to jezdí tak to nechci řešit:(....kdo dělá repasy na tdska vítě někdo o někom?...jo a někdo zas říká že to dělá el.hlava na čerpadle:(...TDS super motory at si říká každej co chce,ale čerpadla tam jsou špatný.............:(Jinak motor je nesmrtelnej teda pokud to nemá nějaký pičus co se k tomu neumí chovat a nakládá tomu za studena tak to se nedivim že mu vylítne palice....TDS je prostě old school:D
Uživatelský avatar
Storm
Registrovaný
Příspěvky: 3601
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#34 Příspěvek od Storm »

Ano, dělá to čerpadlo, mám jej po repasi, tady v Ostravě to udělali za 13,600 Kč, nechal jsem zrepasovat i turbo, to mě stálo 12,800 Kč, motor šlape jak hodinky, nekouří, ale problém je v teplých startech, které má na svědomí hlava čerpadla a za to chtějí dalších 15,000 kč :-( Proto jsem to chtěl obejít relátkem a žhavením za tepla, než se zase nasbírají peníze na hlavu čerpadla, jinak souhlas s tím co píšeš.
Uživatelský avatar
Storm
Registrovaný
Příspěvky: 3601
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#35 Příspěvek od Storm »

Tak jsem to namontoval a výsledek je super, děkuji ještě jednou za podrobný návod :-)
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#36 Příspěvek od radokrno »

jeden pán tady u nás prodává el.hlavu čderpadla za 4000kč možná i mín...a jinej pán přetěsnuje čerpadla za 2500kč a luxusním stylem...
hlavy jsou z bosh-e.
Uživatelský avatar
Storm
Registrovaný
Příspěvky: 3601
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#37 Příspěvek od Storm »

To je super cena za funkční hlavu, jak zjistím, že mi to bude pasovat na moje čerpadlo ? Dá se to podle nějakého čísla ?
mex
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: ned 01.11.2009 01:00
Bydliště: Praha

#38 Příspěvek od mex »

tjn to bych bral,protože tedka se mi to čerpadlo přímo rozechcalo normálně zněj odkapává:(...Shánim někoho kdo by mi to prětěsnil a i el.hlavu bych vzal!A vnitřek se taky mění ne?,nebo jen prětěsní?
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#39 Příspěvek od radokrno »

ten pán to přetěsnuje komplet,vnitřek nemění,ale vrátí ti ho i s původním těsněním,od gufera na hřídeli po gumičku pod hlavou.
co se týče té elektrické hlavy poptám se a uvidíme na kolik si to ted cení,dlouho jsem se s ním nebavil,tak fakt ted nevim.
taky mi to odkapávalo,po přetěsnění ani kapička sucho a žádnej smrad a blbej pocit na parkovišti atd...aby tam nebyla loužička. znám to...
edob
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: ned 13.05.2007 00:00
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od edob »

edob píše:
Author píše:mno tak v rychlosti...
jsou dvě možnosti kam relé umístit, buď do pojistkovky v motorovým prostoru vlevo nebo k jednotkám v pravo
do pojistkovky by se někudy museli tahat dráty od čidla teploty, ale u jednotek jsou všechny dráty k dispozici na jednom místě, takže popíši tohle umístění
co budem potřebovat: rozpínací 12V relé, patici, 2 kabelové spojky, odpor, já dal 2Kohmy, kus drátu

1.odpojíme baterku, člověk nikdy neví, sundáme dekl jednotek(4 šrouby)
2.pak přiděláme odpor, já ho dal dovnitř do relé- mezi kotvu a svorku 30
3.najdeme modrý drát vedoucí do černého relé(uprostřed mezi jednotkou DDE a ABS to v pravo po směru jízdy, pro jistotu otestujem, při stojícím motoru -12v po nastartování +12V, ten pomocí kabelové spojky(nepřrušujeme ho) spojíme s kusem kabelu stejné tloušťky a ten připojíme k našemu relé na svorku 85
4.zelený drát, vedoucí do bílého relé, vlevo od předchozího černého, při poloze klíčku 2 a 3 +12V, jinak mrtvo, stejným zbůsobem spojíme na svorku 86
5.drát od čidla teploty do jednotky dde, modro šedý, měl by jít na pin 53, ten přerušíme, jeden konec na svorku 30, druhý ke svorce 87 našeho relé
6. připojíme baterku a né začít schánět motorovou eletriku jak já

já dal ještě před svorku 86 diodu, ale asi to neni třeba

test: při každém otočení klíčku musí žhavit, jedno jaká teplota vody
rozjedu se, necham zařazenej kvalt, vypnu klíček, motor se točí, otočim klíč do druhé polohy, rozsvítí se kontrolky, ale nesmí se rozsvítit žhavení

v případě zájmu mohu zapojit

Takhle je to v mé skříňce s ŘJ

ale dráty jak bylo uvedeno výše, ani relé jak bylo popsáno tam není. poradí někdo?

Obrázek se mi tam nějak nedá vložit, takže se omlouvám, ale mám tam jen zelené, růžové a béžové relé.

Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem si na palubku vyvedl kontrolku přímo od žhavičů abych viděl zda žhaví nebo ne, protože originál kontrolka zasvítí při každém startu i když nežhaví. Ovládání jsem místo relátka vyřešil tlačítkem, abych mohlo přižhavit jen když bude zapotřebí. Nicméně mi to nedalo a zrepasoval jsem startér. Je to jen trochu víc práce než úprava žhavení. A výsledek stojí zato. "Přižhavení" vůbec pak není zapotřebí, motor chytá ihned (jako nový). Takže jestli můžu poradit, tak zrepasovat startér, namazat i ozubení na věnci setrvačníku a problém je vyřešen.
Odpovědět