Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Cvakání v motoru ... E39 530i
Zdravým, mám E39 530i. Vlastním ho rok a půl a nepamatuji, jestli to bylo už od začátku. Většinou po nastartování v motoru krátce cosi cvaká, ale po max. pár vteřinách přestane. Mám podezření, že po nastartování jedou ventili (nebo něco jiného) pár otáček na sucho, než se olej uráčí dostavit, jako kdyby v klidovém stavu poklesl tlak oleje. Někdy následuje cvrkání ... do doby zahřátí, ... alespoň myslím, v kabině to není slyšet. Jinak jede jak má a žádné doprovodné zvuky při své práci nevydává. Motor má za sebou většínou dlouhé vzdálenosti, než poskakování po městě a má najeto cca 280 000 km. Než to začnu řešit s automechanikem, raději bych si to diagnostikoval sám. Rád bych si přečetl vaše názory, nebo zkušenosti, nerad bych ho odrovnal. Díky, Tom.
(na fóru jsem tento problém hledal, ale nenašel)
(na fóru jsem tento problém hledal, ale nenašel)
th píše:jerrykx píše:máš pravdu ukazuje na ventilový pouzdro, nu nic prostě sem myslel hydroštel.Hlavu sundavat nemusíš,sundáš vačku s vahadlama a hydroštely pak jen rukou vytáhneš..
Díky moc, ... teď ještě vyřešit to cvrkání, ten zvuk mi připomíná cikády ...
Tak jsem se dozvěděl od mechanika, že je to u těchto motorů normální, že po studeným startu zaklepou, je to poklesem tlaku oleje, kdy ten hydroštel klesne a než se tlak oleje po startu vyrovná, tak si zacvaká. To cvrdlikání do zahřátí je taky od hydroštelů, když mají něco najeto. Kdyby prý byly na výměnu, tak by cvakali stále. Asi to může na čas řešit výměna oleje, který mě čeká co nevidět, ...... ale mechanik nemechanik, stejně je asi do dvou let vyměním.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 721
- Registrován: stř 20.04.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
mam stejny motor a nezavisle na teplote na nem slysim cvrlikani trosku jako ty "cikady". je to celkem dost tiche ale slysitelne cvrkani a cvrka to stale. nakonec jsou to vstriky-uz maji neco za sebou ale nadruhou stranu to neni na vymenu. Vstriky urcis napriklad jednoduse tak ze s otevrenou kapotou a bezicim motorem pridas do vyssich otacek a nez to spadne na tech zakladnich cca 700 je cvrlikani pryc (vstriky zavrene) a pak hned pokracuje. ALe opakuji,je to celkem tiche,zadny klapot nebo tukani.
marcocz78 píše:HYDROŠTELy,dolij olej na MAX-rysku,nebo jestli máš v plánu v brzké době ho vyměnit-ještě lepší,ale olej na MAX. a hlídej to,občas koukni kolik máš oleje.
Díky za typ, ale maximální hladina oleje jsem slyšel, není moc dobrá. Prý se přebytečný olej (nepamatuji si kde) usazuje a spéká. Ale hladinu oleje mám přibližně mezi minimem a polovinou hladiny (měřeno před dvěma dny). Je pravda, že auto bylo lehonce do kopce, budu muset najít rovný povrch a změřit ho znovu.
xdentist píše:mam stejny motor a nezavisle na teplote na nem slysim cvrlikani trosku jako ty "cikady". je to celkem dost tiche ale slysitelne cvrkani a cvrka to stale. nakonec jsou to vstriky-uz maji neco za sebou ale nadruhou stranu to neni na vymenu. Vstriky urcis napriklad jednoduse tak ze s otevrenou kapotou a bezicim motorem pridas do vyssich otacek a nez to spadne na tech zakladnich cca 700 je cvrlikani pryc (vstriky zavrene) a pak hned pokracuje. ALe opakuji,je to celkem tiche,zadny klapot nebo tukani.
S těmi vstřiky to zkusím, díky za typ. Děje se to jen po studeném startu a ne pokaždé, tak uslyším, co oni na to.
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
th píše:Bratn píše:jaký liješ olej?
Olej, teď přesně nevím, ale je tam long Life. Chci ho měnit předčasně, včetně převodovky a diferenciálu. Naposledy ho měnil předchozí majitel.
nalij tam 5w40 nebo 10w40 podle toho co jsi tam měl, pokud jsou to hydra, tak hustší olej je ztiší a líp promaže a na Long life se vyser je to zbytečné, měň co 10-15 tis. km a uděláš nejlíp
Bratn píše:th píše:Bratn píše:jaký liješ olej?
Olej, teď přesně nevím, ale je tam long Life. Chci ho měnit předčasně, včetně převodovky a diferenciálu. Naposledy ho měnil předchozí majitel.
nalij tam 5w40 nebo 10w40 podle toho co jsi tam měl, pokud jsou to hydra, tak hustší olej je ztiší a líp promaže a na Long life se vyser je to zbytečné, měň co 10-15 tis. km a uděláš nejlíp
Ok, to udělám, mluvil jsem ze svým mechanikem a ten je stejného názoru vzhledem k najetým kilometrům. Vím určitě, že je tam 0w a to další číslo nevím přesně, mám pocit, že je 30. Mám obal od oleje v autě, a neměl jsem čas se podívat.
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
no a máš důvod proč ti to klepe, lít do auta po 280kkm pořád long life 0Wcokoliv je naprostá blbost, v motoru jsou po 280kkm už dost velký vůle nato aby stačil 0wcokoliv, nalej minimálně 5w40 možná i 10w40 na ty km, já mám M52 2,5l a liju 5w40 a jen díky tomu že se tam přestal lít long life hodně brzo, tak je motor pořád relativně v pohodě
Bratn píše:no a máš důvod proč ti to klepe, lít do auta po 280kkm pořád long life 0Wcokoliv je naprostá blbost, v motoru jsou po 280kkm už dost velký vůle nato aby stačil 0wcokoliv, nalej minimálně 5w40 možná i 10w40 na ty km, já mám M52 2,5l a liju 5w40 a jen díky tomu že se tam přestal lít long life hodně brzo, tak je motor pořád relativně v pohodě
tak jsem se spletl, v motoru je olej 5w30 .... a dám tam 5w40 dle návodu. Jinak teď o víkendu necvaklo nic, až dnes ráno trošičku ... mám podezření, že tomu napomáhá, že parkuji předními koly na chodníku (před víkendem na rovince) a mám oleje lehce nad minimem, na co mě auto dnes ráno upozornilo. Takže ten sklon s málem oleje to způsobuje. Bohužel na čidlo není zrovna spolech, kolikrát mě vyhnalo na kontrolu a byl jsem přesně v půlce měrky (na rovném povrchu).
Díky za příspevky, nakonec to vypádá "zatím", že stačí vyměnit olej a udržovat ho ... ne v maximální hladině, ale kousek pod ní a minimální hladinu si posunout do na polovinu měrky právě kvůli tomu náklonu při parkování. Tom.
maximalni hladina oleje na měrce nicemu nevadi, vadi, kdyz tam nekdo naleje o litr vic, protoze (no vlastne ani nevim, proc to lidi delaj). na provoz v mezich merky je to staveny, jinak by tam soudruzi ty rysky na měrku nedelali.
jo a bylo by dobry si uvedomit, co znaci ty cislicka, kery se nabalily na "W" u oznaceni oleje. misto 0W-X 10W-X znaci jenom to, do jaky (minusovy) teploty ke zajistena cerpatelnost oleje. dle tabulky
http://oleje.cz/zajimavosti/clanky/saetable.jpg
takze se stavem prave vypnutyho horkyho motoru, kde z hyrostelu chcije olej zpatky do vany vubec nesouvisi. souvisi jenom a pouze s tim, jak rychle se olej dostane zpatky pri studenym startu na vsecky mazany mista. a to druhy cislo (XW-30/40/50/60) znaci jak je olej hustej pri 100°C, coz nema se startovanim motoru vubec nic spolecnyho, jenom rika, jak je olej hustej pri provoznich podminkach. pruser shledavam v tom, ze u starsiho motoru je precejenom olej vic namahanej a timpadem nektery aditivacni slozky (jmenovite modifikatory viskozity) prestavaj plnit svoji funkci a z oleje se pak stava zatepla ridka sracka, co z hyder hned vytece. mozna ze me budete na pristim bigu lyncovat, ale ja bych zkusil vymenit olej, co ze se to stane.... ale popravde, pokud se rad obcas svezes svizne (jako kazdej slusnej clovek to obcas solidne protahnes), tak doporucuju kdyz uz, tak lejt 5W-50 (mobil1 racing) a nebo 10W-60 (castrol TWS, valvoline VR1), kery se o motor postaraj rozhodne lip.
jo a bylo by dobry si uvedomit, co znaci ty cislicka, kery se nabalily na "W" u oznaceni oleje. misto 0W-X 10W-X znaci jenom to, do jaky (minusovy) teploty ke zajistena cerpatelnost oleje. dle tabulky
http://oleje.cz/zajimavosti/clanky/saetable.jpg
takze se stavem prave vypnutyho horkyho motoru, kde z hyrostelu chcije olej zpatky do vany vubec nesouvisi. souvisi jenom a pouze s tim, jak rychle se olej dostane zpatky pri studenym startu na vsecky mazany mista. a to druhy cislo (XW-30/40/50/60) znaci jak je olej hustej pri 100°C, coz nema se startovanim motoru vubec nic spolecnyho, jenom rika, jak je olej hustej pri provoznich podminkach. pruser shledavam v tom, ze u starsiho motoru je precejenom olej vic namahanej a timpadem nektery aditivacni slozky (jmenovite modifikatory viskozity) prestavaj plnit svoji funkci a z oleje se pak stava zatepla ridka sracka, co z hyder hned vytece. mozna ze me budete na pristim bigu lyncovat, ale ja bych zkusil vymenit olej, co ze se to stane.... ale popravde, pokud se rad obcas svezes svizne (jako kazdej slusnej clovek to obcas solidne protahnes), tak doporucuju kdyz uz, tak lejt 5W-50 (mobil1 racing) a nebo 10W-60 (castrol TWS, valvoline VR1), kery se o motor postaraj rozhodne lip.
pragdejf píše:maximalni hladina oleje na měrce nicemu nevadi, vadi, kdyz tam nekdo naleje o litr vic, protoze (no vlastne ani nevim, proc to lidi delaj). na provoz v mezich merky je to staveny, jinak by tam soudruzi ty rysky na měrku nedelali.
jo a bylo by dobry si uvedomit, co znaci ty cislicka, kery se nabalily na "W" u oznaceni oleje. misto 0W-X 10W-X znaci jenom to, do jaky (minusovy) teploty ke zajistena cerpatelnost oleje. dle tabulky
http://oleje.cz/zajimavosti/clanky/saetable.jpg
takze se stavem prave vypnutyho horkyho motoru, kde z hyrostelu chcije olej zpatky do vany vubec nesouvisi. souvisi jenom a pouze s tim, jak rychle se olej dostane zpatky pri studenym startu na vsecky mazany mista. a to druhy cislo (XW-30/40/50/60) znaci jak je olej hustej pri 100°C, coz nema se startovanim motoru vubec nic spolecnyho, jenom rika, jak je olej hustej pri provoznich podminkach. pruser shledavam v tom, ze u starsiho motoru je precejenom olej vic namahanej a timpadem nektery aditivacni slozky (jmenovite modifikatory viskozity) prestavaj plnit svoji funkci a z oleje se pak stava zatepla ridka sracka, co z hyder hned vytece. mozna ze me budete na pristim bigu lyncovat, ale ja bych zkusil vymenit olej, co ze se to stane.... ale popravde, pokud se rad obcas svezes svizne (jako kazdej slusnej clovek to obcas solidne protahnes), tak doporucuju kdyz uz, tak lejt 5W-50 (mobil1 racing) a nebo 10W-60 (castrol TWS, valvoline VR1), kery se o motor postaraj rozhodne lip.
Díky, označení olejů chápu. Raději se zatím budu držet předepsaného typu, jde mi jen o větší viskozitu při provozní teplotě, 10w ani náhodou. Motor má sice více najeto, ale hlavně na dálnicích, opotřebení není tak velké. Já i když si rád svižně zajezdím, tak v této době to moc nehrozí, občas se musím krotit, protože prudší zrychlení a boční tlaky v zatáčkách na sportovním podvozku každý snáší jinak, navíc máme touring s nivem. Jezdníme hlavně jako rodina, jedno dítě v sedačce a druhé na cestě a vyskytujeme se i na ne příliš přehledných a ne příliš kvalitních okrskách :-/, kde občas potkáme i nějaké zvíře, od myší přes zmateného houbaře až po dospělého srnce.