Automobilky v prvovýrobě používají 4300k. Je to světlo s nejpřirozenější barvou světla a s nejvyšší svítivostí.
Spousta lidí tady propaguje 5000k. Největší vtip je, že tyto výbojky žádný světový výrobce nevyrábí. Teplota světla výbojek bývá napsána na keramickém chladiči. Když se podíváte, tak každá teplota světla má jinou barvu keramického chladiče. S podivem je, že 4300k a 5000k mají naprosto stejnou barvu tohoto chladiče.
Troufám si říct, že 5000k je akorát jeden marketinkový podvod, ve skutečnosti jsou to 4300k. Měl jsem i obe výbojky vedle sebe rozsvícené a rozdíl žádný.
A ke svítivosti. Kdo říká, že 6000k svítí lépe, tak by si měl buď koupit brýle, nebo si přestat užívat placebo efekt.
Svítivost 4300k - 3200 lumenů
Svítivost 6000k - 2800 lumenů
Svítivost 8000k - 2500 lumenů
Tady není co řešit. Pokud chceš nejlépe vidět, kup si 4300, pokud chceš machrovat tak 6000k.
Taky bych se vyhnul výrobkům od soudruhů z číny. Nejde ani tak o nižší výdrž, ale tyhle výbojky mají často špatně posunuté ohnisko, takže po jejich výměně je sice tok světla vyšší oproti vypáleným výbojkám, nicméně rozložení světla není ideální a je to dobře vidět v čočkových světlech, kdy lom světla o clonítko a čočku není modrý jako u origo, ale do žluta až zelena.
Takže sice svítíš víc, ale dosah světla je o hezkých pár metrů kratší.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaké berete výbojky na e39 po fac.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
caknakis píše:Pokud jsi nakoupil výbojky made in china tak ano. Vyzkoušej tam ty staré (pokud jsou origo) a když nepomůže, tak startér.
koupil 800 obe i s postou
