Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
webasto,funguje,nebo ne?
Ahoj,mam e39 530d r.v.99 a chci se zeptat,jak vlastne funguje webasto. Ono se podle teploty spousti samo? Nemam origo radio,tak s nim nemuzu komunikovat-nastavovat. Vim 100% ze tam je,ale nezda se mi ze by fungovalo,auto zacina topit az po ujeti cca 5-6km,a to jen vlazny vzduch. Webasto by melo hrat hned ne? Loni v zime si pamatuji,ze kdyz jsem zhasnul motor tak neco jeste bzucelo v levem prednim blatniku,to bylo asi to webasto. Jak tedy poznam jestli funguje???? Diky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 393
- Registrován: pát 25.03.2005 01:00
- Bydliště: na samotě
- Kontaktovat uživatele:
Peasy píše:To co ti hučí z levého podběhu je předehřívání nafty!! Ale máš pravdu že tam to Webasto je. Zatím ti nepovím jak se pozná že ti bufik funguje bo s ním ted du taky na opravu...Vím že sem se dozvěděl v jiném fóru že se Webasto zapíná až od nižší teploty jak 15 stupnů.
V levém podběhu není předehřev nafty, ale příhřev vody....tj. to o čem se tu bavíte

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Jo, jo, začíná zima, takže aktuální téma. Ti co mají z němčiny státnici prominou trošku volnější překlad :
Zuheizer - Příhřev
Ist das Stand-/Zuheizgerät auf Zuheizer programmiert, stehen die Funktionen Telestart, Vorprogrammierung und Bedienung über MID oder Bordmonitor nicht zur Verfügung.
Pokud je topení naprogramováno jako příhřev, není k dispozici dálkový start, programování a ovládání přes monitor
Der Zuheizbetrieb wird bei Heizbedarf der Heiz-/Klimaanlage oder bei kaltem Motor vom Heiz-/Klimasteuergerät gestartet und unter anderem auch vom Stand-/Zuheizgerät geregelt. Dabei wird die Kühlmitteltemperatur über einen Temperatursensor im Stand-/Zuheizgerät und die Y-Stellgröße im Heiz-/Klimasteuergerät erfaßt und ausgewertet. Der Zuheizbetrieb wird nicht im Bordmonitor oder MID angezeigt.
Start příhřevu je inicializován ŘJ klimatizace při potřebě vytápění vozu nebo při studeném motoru a jeho provoz si řídí ŘJ topení. K tomu využívá informaci od teplotních čidel v topení a nastavení regulačních prvků na panelu klimatizece. Provoz příhřevu se nikde nezobrazuje
Einschaltbedingungen für den Zuheizer bei M47, M51, M57 und M67- Podmínky startu
IHKA E38 - Motor läuft bei Kühlmitteltemperatur =100%, Außentemperatur =50%, Außentemperatur 500U/min, Y>=50%, Gebläse EIN
IHKA E46 - Drehzahl >500U/min, Y>=50%, Gebläse EIN
V závislosti na typu a provedení výše :
Motor běží při teplotě chladící kapaliny menší než 70°C, teplota vnějšího vzduchu je menší než 10°C, regulátory topení jsou nastaveny na více než 50% (100%), běží větrák klimatizace, nebylo zjištěno nízké napětí baterie, jednotka příhřevu je bez okamžitých závad, závad zapsaných v paměti a není jinak zablokována, u E46 jsou otáčky motoru větší než 500rpm
Zkušenosti :
Příhřev se spouští poměrně spolehlivě při teplotě nižší než 10°C, kterou vyhodnocuje čidlo vnější teploty za přední mlhovkou na pravé straně v náfuku k brzdám. Tato hodnota teploty se zobrazuje pod stavem ujetých kilometrů. Kdo tam to čidlo nemá a ukazuje mu teplotu -40°C, tak se mu bude spouštět Webasto i v létě. Chod topení není nikde zobrazován, ale je slyšet jeho charakteristický zvuk i v kabině, takové pukání způsobené jednotlivými vstřiky palivového dávkovacího čerpadla. Při startu to někdy trošku zakouří.
Příhřev topí až do dosažení teploty chladící kapaliny cca 70°C, potom se přeruší dodávka nafty (přestane pukat), topení samo dohoří a dovětrá se, to si řídí ŘJ toho topení-příhřevu. Ale příhřev se znova zapne i při jízdě, pokud teplota chladící kapaliny klesne (asi pod 60°C) na dobu delší než 2-3 minuty. Takže při sjíždění dlouhého kopce mi Webasto znova zapnulo, i když jsem předtím ujel více než 80km.
Další podmínkou je, že běží ventilátor topení na panelu klimatizace, alespoň na minimální otáčky. To je jeden z analogových prvků zablokování funkce příhřevu nebo se tím dá běžící příhřev vypnout. Typicky - jedu od baráku do garáže, sotva by se spustilo, už by se vypínalo a dohoření a dovětrání by probíhalo v garáži a jen by to žralo baterku. Takže stisknutím (-) vypnu větrák až zhasne displej a příhřev přestane pukat a nastane dohoření a dovětrání dříve, než vypnu motor a nebo se příhřev ani nezapne.
Regulátory teploty na panelu klimatizace musí být nastaveny alespoň na 50% (někde na MAX=100%), aby to jednotka klimatizace vyhodnotila jako potřebu topit a spustila příhřev. To je ta hodnota Y-rozdělovače výkonu topení mezi řidiče a spolujezdce, ale že bych si tím nastavením byl naprosto jist, to napsat nemůžu. U mojí digitální klimy mi příhřev zapne vždy, když mám nastaveno alespoň 21°C.
Pokud se ŘJ klimatizace spuštění nezávislého topení/příhřevu nepodaří, pokus se opakuje ještě 2x a pak je funkce startu topení zablokována - prostě jí to přestane bavit. Toto se zapíše do paměti závad klimatizace jako 59 K-BUS Fehler a po odstranění závady je nutno závadu z paměti vymazat diagnostikou, jinak to topit/přihřívat nebude.
V palivové nádrži musí být určité minimální množství paliva, cca 6-8 litrů. Toto je převzato především z funkce nezávislého topení, aby nedošlo k vytápení vozu na místě a potom nebylo na co odjet
. To množství si systém počítá podle součtu obsahu jednotlivých nádrží. Takže když na ukazateli paliva svítí "magické oko", tak to ještě nemusí být důvod nespuštění topení/příhřevu.
Napětí v palubní síti a stav baterie je asi nejdůležitější podmínka startu nezávislého topení/příhřevu. Opět to je převzato z nezávislého topení, kdy při nízkém napětí baterie by sice topení vyhřálo auto na pokojovou teplotu, ale energie v baterii by už nemusela stačit na spuštění motoru. Takže pokud v provozu dojde ke snížení napětí v palubní síti vozidla pod hodnotu 11,4 Voltu, je v ŘJ klimatizace toto zapsáno a ta se nebude dále pokoušet o start topení/příhřevu. Pokud v dalším provozu dojde ke zvýšení napětí v palubní síti nad hodnotu 12,5-13 Voltů, je to bráno jako že je baterie už zase nabita a blokace startu topení je automaticky zrušena. Jen s tou hodnotou toho vyššího napětí si nejsem jistý, snad to najde někdo druhý. Moje zkušenost je taková, že pokud jedu s autem delší trasu 50-80km a druhý den je pod 10°C, tak příhřev ráno chytá ochotně a rád. Totéž platí, když auto večer připojím na nabíječku. Ale pokud auto používám na různé pojížděčky 12km denně a 20x startuji, tak se příhřev nespustí, ani kdyby mrzlo !!
V návodu k autu je o tom zvláštní odstavec, že je toto třeba zákazníkům vysvětlit. (Achtung: Kurzstreckenfahrverhalten kann zu andauernden Problemen führen; Kunden aufklären ). Takže pokud hodně startuješ, málo jezdíš, k tomu celoročně svítíme, sem tam odmražení zadního okna a pak se divíme, že se topení/příhřev spouští podle vlastní nálady.
Edit : To čidlo vnější teploty je na pravé straně před spolujezdcem, omlouvám se všem, které jsem mystifikoval
Zuheizer - Příhřev
Ist das Stand-/Zuheizgerät auf Zuheizer programmiert, stehen die Funktionen Telestart, Vorprogrammierung und Bedienung über MID oder Bordmonitor nicht zur Verfügung.
Pokud je topení naprogramováno jako příhřev, není k dispozici dálkový start, programování a ovládání přes monitor
Der Zuheizbetrieb wird bei Heizbedarf der Heiz-/Klimaanlage oder bei kaltem Motor vom Heiz-/Klimasteuergerät gestartet und unter anderem auch vom Stand-/Zuheizgerät geregelt. Dabei wird die Kühlmitteltemperatur über einen Temperatursensor im Stand-/Zuheizgerät und die Y-Stellgröße im Heiz-/Klimasteuergerät erfaßt und ausgewertet. Der Zuheizbetrieb wird nicht im Bordmonitor oder MID angezeigt.
Start příhřevu je inicializován ŘJ klimatizace při potřebě vytápění vozu nebo při studeném motoru a jeho provoz si řídí ŘJ topení. K tomu využívá informaci od teplotních čidel v topení a nastavení regulačních prvků na panelu klimatizece. Provoz příhřevu se nikde nezobrazuje
Einschaltbedingungen für den Zuheizer bei M47, M51, M57 und M67- Podmínky startu
IHKA E38 - Motor läuft bei Kühlmitteltemperatur =100%, Außentemperatur =50%, Außentemperatur 500U/min, Y>=50%, Gebläse EIN
IHKA E46 - Drehzahl >500U/min, Y>=50%, Gebläse EIN
V závislosti na typu a provedení výše :
Motor běží při teplotě chladící kapaliny menší než 70°C, teplota vnějšího vzduchu je menší než 10°C, regulátory topení jsou nastaveny na více než 50% (100%), běží větrák klimatizace, nebylo zjištěno nízké napětí baterie, jednotka příhřevu je bez okamžitých závad, závad zapsaných v paměti a není jinak zablokována, u E46 jsou otáčky motoru větší než 500rpm
Zkušenosti :
Příhřev se spouští poměrně spolehlivě při teplotě nižší než 10°C, kterou vyhodnocuje čidlo vnější teploty za přední mlhovkou na pravé straně v náfuku k brzdám. Tato hodnota teploty se zobrazuje pod stavem ujetých kilometrů. Kdo tam to čidlo nemá a ukazuje mu teplotu -40°C, tak se mu bude spouštět Webasto i v létě. Chod topení není nikde zobrazován, ale je slyšet jeho charakteristický zvuk i v kabině, takové pukání způsobené jednotlivými vstřiky palivového dávkovacího čerpadla. Při startu to někdy trošku zakouří.
Příhřev topí až do dosažení teploty chladící kapaliny cca 70°C, potom se přeruší dodávka nafty (přestane pukat), topení samo dohoří a dovětrá se, to si řídí ŘJ toho topení-příhřevu. Ale příhřev se znova zapne i při jízdě, pokud teplota chladící kapaliny klesne (asi pod 60°C) na dobu delší než 2-3 minuty. Takže při sjíždění dlouhého kopce mi Webasto znova zapnulo, i když jsem předtím ujel více než 80km.
Další podmínkou je, že běží ventilátor topení na panelu klimatizace, alespoň na minimální otáčky. To je jeden z analogových prvků zablokování funkce příhřevu nebo se tím dá běžící příhřev vypnout. Typicky - jedu od baráku do garáže, sotva by se spustilo, už by se vypínalo a dohoření a dovětrání by probíhalo v garáži a jen by to žralo baterku. Takže stisknutím (-) vypnu větrák až zhasne displej a příhřev přestane pukat a nastane dohoření a dovětrání dříve, než vypnu motor a nebo se příhřev ani nezapne.
Regulátory teploty na panelu klimatizace musí být nastaveny alespoň na 50% (někde na MAX=100%), aby to jednotka klimatizace vyhodnotila jako potřebu topit a spustila příhřev. To je ta hodnota Y-rozdělovače výkonu topení mezi řidiče a spolujezdce, ale že bych si tím nastavením byl naprosto jist, to napsat nemůžu. U mojí digitální klimy mi příhřev zapne vždy, když mám nastaveno alespoň 21°C.
Pokud se ŘJ klimatizace spuštění nezávislého topení/příhřevu nepodaří, pokus se opakuje ještě 2x a pak je funkce startu topení zablokována - prostě jí to přestane bavit. Toto se zapíše do paměti závad klimatizace jako 59 K-BUS Fehler a po odstranění závady je nutno závadu z paměti vymazat diagnostikou, jinak to topit/přihřívat nebude.
V palivové nádrži musí být určité minimální množství paliva, cca 6-8 litrů. Toto je převzato především z funkce nezávislého topení, aby nedošlo k vytápení vozu na místě a potom nebylo na co odjet

Napětí v palubní síti a stav baterie je asi nejdůležitější podmínka startu nezávislého topení/příhřevu. Opět to je převzato z nezávislého topení, kdy při nízkém napětí baterie by sice topení vyhřálo auto na pokojovou teplotu, ale energie v baterii by už nemusela stačit na spuštění motoru. Takže pokud v provozu dojde ke snížení napětí v palubní síti vozidla pod hodnotu 11,4 Voltu, je v ŘJ klimatizace toto zapsáno a ta se nebude dále pokoušet o start topení/příhřevu. Pokud v dalším provozu dojde ke zvýšení napětí v palubní síti nad hodnotu 12,5-13 Voltů, je to bráno jako že je baterie už zase nabita a blokace startu topení je automaticky zrušena. Jen s tou hodnotou toho vyššího napětí si nejsem jistý, snad to najde někdo druhý. Moje zkušenost je taková, že pokud jedu s autem delší trasu 50-80km a druhý den je pod 10°C, tak příhřev ráno chytá ochotně a rád. Totéž platí, když auto večer připojím na nabíječku. Ale pokud auto používám na různé pojížděčky 12km denně a 20x startuji, tak se příhřev nespustí, ani kdyby mrzlo !!
V návodu k autu je o tom zvláštní odstavec, že je toto třeba zákazníkům vysvětlit. (Achtung: Kurzstreckenfahrverhalten kann zu andauernden Problemen führen; Kunden aufklären ). Takže pokud hodně startuješ, málo jezdíš, k tomu celoročně svítíme, sem tam odmražení zadního okna a pak se divíme, že se topení/příhřev spouští podle vlastní nálady.
Edit : To čidlo vnější teploty je na pravé straně před spolujezdcem, omlouvám se všem, které jsem mystifikoval
Včera jsem to chtěl poprvé zkusit, sice v garáži kde bylo kolem 15stupňů, ale tato teplota stačila k tomu, aby se mi v menu odblokovalo nastavení zapnutí příhřevu nebo topení sám nevím co mám. Nastavil jsem si čás, vytáhl klíč ze spínačky a čekal až zapne.
Zaplo se to přesně jak jsem zadal, teplotu jsem měl nastavenou na 22st., jenže foukal studený vzduch a to i po dvaceti minutách, pak když jsem zapnul klič a kouknul na teplotu vody, tak se ručička nepohla, takže nedošlo k žádnému ohřevu. Tak jsem z toho trochu v rozpacích, uklidňuji se tím, že venkovní teplota asi nebyla moc nízka, ale kdo ví kde je zakopaný pes.
Zaplo se to přesně jak jsem zadal, teplotu jsem měl nastavenou na 22st., jenže foukal studený vzduch a to i po dvaceti minutách, pak když jsem zapnul klič a kouknul na teplotu vody, tak se ručička nepohla, takže nedošlo k žádnému ohřevu. Tak jsem z toho trochu v rozpacích, uklidňuji se tím, že venkovní teplota asi nebyla moc nízka, ale kdo ví kde je zakopaný pes.
de o to co sis to v tom menu zapnul....
jestli tam máš aux vent nebo aux heat...
protože když máš webasto jen na příhřev tak to v tom menu nenajdeš a ovládá se to až tím co popsal starml... takže sis tam taky mohl načasovat jen obyčejný vyvětrání auta.. který sice hučí ale ne jako webasto to je uplně kurva jinej zvuk
abys mohl mit plnohodnotne webasto musí se to nakodovat, a pak se ti příhřev změní na plnohodnotne topení s časovačem i přímym módem spuštění...
podmínka je mít ale aspon nějaké BC nebo Navi ktera umi zobrazit/nastavit časovače... kdo ma jen radio tak si sam ¨nezatopí.. jen telestartem....
Kdyby chtěl někdo příhřev změnit na plnohodnotné webasto tak v Praze to dělám.. .tak kdyžtak sz
jestli tam máš aux vent nebo aux heat...
protože když máš webasto jen na příhřev tak to v tom menu nenajdeš a ovládá se to až tím co popsal starml... takže sis tam taky mohl načasovat jen obyčejný vyvětrání auta.. který sice hučí ale ne jako webasto to je uplně kurva jinej zvuk

abys mohl mit plnohodnotne webasto musí se to nakodovat, a pak se ti příhřev změní na plnohodnotne topení s časovačem i přímym módem spuštění...
podmínka je mít ale aspon nějaké BC nebo Navi ktera umi zobrazit/nastavit časovače... kdo ma jen radio tak si sam ¨nezatopí.. jen telestartem....
Kdyby chtěl někdo příhřev změnit na plnohodnotné webasto tak v Praze to dělám.. .tak kdyžtak sz

Snejk píše:de o to co sis to v tom menu zapnul....
jestli tam máš aux vent nebo aux heat...
protože když máš webasto jen na příhřev tak to v tom menu nenajdeš a ovládá se to až tím co popsal starml... takže sis tam taky mohl načasovat jen obyčejný vyvětrání auta.. který sice hučí ale ne jako webasto to je uplně kurva jinej zvuk![]()
abys mohl mit plnohodnotne webasto musí se to nakodovat, a pak se ti příhřev změní na plnohodnotne topení s časovačem i přímym módem spuštění...
podmínka je mít ale aspon nějaké BC nebo Navi ktera umi zobrazit/nastavit časovače... kdo ma jen radio tak si sam ¨nezatopí.. jen telestartem....
Kdyby chtěl někdo příhřev změnit na plnohodnotné webasto tak v Praze to dělám.. .tak kdyžtak sz
Díky tím se to vysvětluje.
Mám MK4, takže by to asi nebyl problém, jen ta Praha je z ruky.
....jen takový malý detail... na budikách (palubka) mám ukazatel teploty na velkém displayi vpravo!!! , je to v pořadí na budikách z leva : ,total km, km ujeté vzdál.- TRIP, a teplota vnější, a pod tímto řádkem ja BC - tam to mám nastavené na hodinách.,.. a další věc ČIDLO VENK. TEPLOTY je před PRAVÝM KOLEM - SPOLUJEZDCEM za mlhou vespod.
vlevo před řidičem v náfuku na brzdy jsem to měl u E36ky.
STARML opět ukázal,že je ve své ,,kategorii" ,,1"ka !!! super výklad



marcocz78 píše:....jen takový malý detail... na budikách (palubka) mám ukazatel teploty na velkém displayi vpravo!!! , je to v pořadí na budikách z leva : ,total km, km ujeté vzdál.- TRIP, a teplota vnější, a pod tímto řádkem ja BC - tam to mám nastavené na hodinách.,.. a další věc ČIDLO VENK. TEPLOTY je před PRAVÝM KOLEM - SPOLUJEZDCEM za mlhou vespod.vlevo před řidičem v náfuku na brzdy jsem to měl u E36ky.
STARML opět ukázal,že je ve své ,,kategorii" ,,1"ka !!! super výklad
mam pocit, ze mluvis o cidlu, ktere slouzi pro zapinani vyhrivani trysek ostrikovacu - nejsem si jisty, jestli se informace z tohoto cidla pouzivaji i pro webaso

- Velvetek
- Registrovaný
- Příspěvky: 1005
- Registrován: stř 31.10.2007 01:00
- Bydliště: východní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Jo, tak to vysvětlění od starML vysvětluje opravdu hodně, díky moc... pochopil jsem ale správně, že pokud mám webasto pouze na příhřev, tak časovačem nastavím opravdu a pouze větrání? Dělám to přes malé BC, TIMER 1 a 2. čas a vše nastavím až na jednu položku (nepřečtu to z důvodu rozsypaného čaje): jedna vypadá jako AUx a to druhé nevím. Na displeji se vpravo ukáže něco jako poloviční větráček (kolečko a malé závorky vpravo o))) Kdo ví, co to je dle tohoto zázračného popisu ? 

Velvetek píše:Jo, tak to vysvětlění od starML vysvětluje opravdu hodně, díky moc... pochopil jsem ale správně, že pokud mám webasto pouze na příhřev, tak časovačem nastavím opravdu a pouze větrání? Dělám to přes malé BC, TIMER 1 a 2. čas a vše nastavím až na jednu položku (nepřečtu to z důvodu rozsypaného čaje): jedna vypadá jako AUx a to druhé nevím. Na displeji se vpravo ukáže něco jako poloviční větráček (kolečko a malé závorky vpravo o))) Kdo ví, co to je dle tohoto zázračného popisu ?
podle mě je to aus/eins - vypnuto/zapnuto, nejsem němčinář a na malém BC nic nerozluštím
- Velvetek
- Registrovaný
- Příspěvky: 1005
- Registrován: stř 31.10.2007 01:00
- Bydliště: východní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Kubatt píše:Velvetek píše:Jo, tak to vysvětlění od starML vysvětluje opravdu hodně, díky moc... pochopil jsem ale správně, že pokud mám webasto pouze na příhřev, tak časovačem nastavím opravdu a pouze větrání? Dělám to přes malé BC, TIMER 1 a 2. čas a vše nastavím až na jednu položku (nepřečtu to z důvodu rozsypaného čaje): jedna vypadá jako AUx a to druhé nevím. Na displeji se vpravo ukáže něco jako poloviční větráček (kolečko a malé závorky vpravo o))) Kdo ví, co to je dle tohoto zázračného popisu ?
podle mě je to aus/eins - vypnuto/zapnuto, nejsem němčinář a na malém BC nic nerozluštím
jo, to mě taky napadlo, jenže ono se zapíná tlačítkem TIMER a potom se rozsvítí dioda uplně vpravo. Takže i kdyby dal AUS jako vypnuto - tak to stejně zapnuté mám. Tudíž mě napadlo, jestli to není něco jako zapnutí přihřev/větrání?
- Velvetek
- Registrovaný
- Příspěvky: 1005
- Registrován: stř 31.10.2007 01:00
- Bydliště: východní čechy
- Kontaktovat uživatele:
PearlJam píše:Ptal jsem se na sve webasto primo v BMW a tam mi rekli, ze slouzi pro rychle zahrati motoru a taky pro to, aby auto zacalo rychle topit. Rikal mi technik, ze kdyby tam nebylo, tak 530D by zacala topit tak po 30 km.
v tom případě i pokud neslyším skoro žádné zvláštní zvuky, tak by mělo fungovat, když topí po pár km?