Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Spotřeba u E39 520d.

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Fbee
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: čtv 09.01.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Fbee »

Jendix píše:ahoj, jen takovej menší dotaz k tý 520, jak je na tom turbo co se životnosti týče, co jsem slyšel o 525D a 530D občas tam turbo umře, ale u 520 jsem to ještě neslyšel, jako další "výhoda" je i možná klasický čerpadlo v porovnání s CR, nebo se pletu? jinak co jsem koukal, 520 je v porovnání s 525 a 530 o víc jak 100kg lehčí

o 520 uvažuju taky.. do práce jezdim každej den jen 10 tam a 10 zpět (po městě).. pak se jednou za měsíc svezu něco přes 1000km po dálnici.. takže to mám půl na půl.. a tohle se dřív ohřeje..


turbo ti driv nebo pozdeji na kazdem diselu odejde, stim se musi pocitat. Nicmene starsne zalezi na tom jak se ktomu chovas, co muze udelat rozdil zivotnosti 50tis az 300tis km. Hlavne je potrebne nechat vychladit treba dalnice 2km pred benzinkou snizit rychlost treba na 100-110-otacky kolem 2000.
Kdyz zacne dlouhodobe piskat, tak nechat repasovat za cca 10 000.-Kc, jinak novy koupis za 30tis.

clasicky cerpadlo je vyhoda vtom ze neni tak nachylne na kvality nafty jak CR, proto jsem i dovolil (rady starych servisaku) ze kdyz jsem mel takovy schod v turbu, tak nalit par decaku oleje do nafty, at promaze turbo poradne.
Stalo se ze pri plnem plynu pri ot 1950 v prubehu na malinko ubralo a pak zase jelo dal. Prej variabilni lopatky jsou pouzivany vetsinou v malem rozmezi, a tak tam vic opotrebuje a je potrebne rozhybat tzn dosahnout co nejvic otevrit a zavrit= plny plin-uplne ubrat a jednou do plne nadrze par deci oleje. Udelal jsem to parkrat na 2ku, a pak uz to bylo dobre

do CR uz bych to nedoporucoval.....
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Jendix »

Fbee píše:
Jendix píše:ahoj, jen takovej menší dotaz k tý 520, jak je na tom turbo co se životnosti týče, co jsem slyšel o 525D a 530D občas tam turbo umře, ale u 520 jsem to ještě neslyšel, jako další "výhoda" je i možná klasický čerpadlo v porovnání s CR, nebo se pletu? jinak co jsem koukal, 520 je v porovnání s 525 a 530 o víc jak 100kg lehčí

o 520 uvažuju taky.. do práce jezdim každej den jen 10 tam a 10 zpět (po městě).. pak se jednou za měsíc svezu něco přes 1000km po dálnici.. takže to mám půl na půl.. a tohle se dřív ohřeje..


turbo ti driv nebo pozdeji na kazdem diselu odejde, stim se musi pocitat. Nicmene starsne zalezi na tom jak se ktomu chovas, co muze udelat rozdil zivotnosti 50tis az 300tis km. Hlavne je potrebne nechat vychladit treba dalnice 2km pred benzinkou snizit rychlost treba na 100-110-otacky kolem 2000.
Kdyz zacne dlouhodobe piskat, tak nechat repasovat za cca 10 000.-Kc, jinak novy koupis za 30tis.

clasicky cerpadlo je vyhoda vtom ze neni tak nachylne na kvality nafty jak CR, proto jsem i dovolil (rady starych servisaku) ze kdyz jsem mel takovy schod v turbu, tak nalit par decaku oleje do nafty, at promaze turbo poradne.
Stalo se ze pri plnem plynu pri ot 1950 v prubehu na malinko ubralo a pak zase jelo dal. Prej variabilni lopatky jsou pouzivany vetsinou v malem rozmezi, a tak tam vic opotrebuje a je potrebne rozhybat tzn dosahnout co nejvic otevrit a zavrit= plny plin-uplne ubrat a jednou do plne nadrze par deci oleje. Udelal jsem to parkrat na 2ku, a pak uz to bylo dobre

do CR uz bych to nedoporucoval.....


jeste se zeptam k tomu turbu, jestli jsem to spravne pochopil, turbo bud piska a nebo zere olej, oboji je zavada.. nebo to souvisi spolecne..

jestli se nepletu, kdyz piska je krivej rotor z duvodu spatnyho ochlazeni..

kdyz zere olej, je spatny lozisko rotoru..

a jeste k tomu repasu.. ty turba ktery se totalne potkaji, ty jdou taky repasovat..

jinak by me jeste zajimalo, kdyz jsi psal o tom vyberu auta, kde jsi ho kupoval, pripadne na co si dat pozor pri koupi? prozatim se tak nejak rozhoduju mezi 525dT a 520dT (prinejhorsim pokud nekde potkam 96kW octavku v peknym stavu za pekny penize, spis bych se ale priklanel k tej petce, uz jenom z duvodu penez, vyjde to nastejno, jediny co me prekvapilo, ze petka ma docela malej kufr v porovnani s octavii)
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#23 Příspěvek od gunner »

cus,tak spotreba ve meste se mi zvedla na 8l :( snad uz to nepujde dal.
ale kdyz jsem byl ted na orliku,tak mi to ukazalo 5.3l coz mi hned zvedlo naladu :-)
hele,jak pises s tim ze ti obcas vynechalo turbo kolem 1900ot...jednou ci dvakrat se mi taky zdalo,jako by malinko vynechalo...ale jen kdyz jsem ubral plyn a hned zas pridal...a bylo to presne jak pises kolem 1900ot,co si tam dal za olej? :idea:
Fbee
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: čtv 09.01.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Fbee »

uplne jedno jaky olej, ja mel po ruce normalni 10W40 co leju do corsy,treba MT2 by byl lepsi, na jednu nadrz tak 6-7dl, pak zase par nadrzi cistou naftu, pak znova treba jednou za cas...
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od RuDoSh »

Jendix píše:jediny co me prekvapilo, ze petka ma docela malej kufr v porovnani s octavii


8O

rozdil 100l ve prospech octavie, ale sloz v ni sedacky do roviny... a pak ta vysoka nakladaci hrana a schodek do kufru...... e39 je jednoznacne praktictejsi.... o zbytku auta ani nemluvim :-)
Odpovědět