Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Climatronic tlačítko MAX
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
Ahoj,
dnes jsem zjistil, že mi nějak divně funguje tlačítko max an panelu klimatizace, které by mělo spustit maximální chlazení interieru. Tlačítko se po zmáčknutí nerozsvítí zeleně a větrák ani klima (hvězdička) se nezapnou. Jediné co to dělá je to, že pokud manuálně úplně vypnu systém větrání tak, že snížím otáčky ventilátoru až na nulu, tak po zmáčknutí tlačítka max mi naskočí větrák do pozice 1. rychlosti. To tlačítko jde jakoby ztuha zmáčknout oproti jiným tlačítkům. Jinak, když jsem to zkoušel, tak teploměr ukazoval -1,5 °C, tak mě napadá jestli to maximální chlazení nefunguje až ve chvíli kdy je venku třeba nad nulou. No nevim, každopádně děkuju za rady.
dnes jsem zjistil, že mi nějak divně funguje tlačítko max an panelu klimatizace, které by mělo spustit maximální chlazení interieru. Tlačítko se po zmáčknutí nerozsvítí zeleně a větrák ani klima (hvězdička) se nezapnou. Jediné co to dělá je to, že pokud manuálně úplně vypnu systém větrání tak, že snížím otáčky ventilátoru až na nulu, tak po zmáčknutí tlačítka max mi naskočí větrák do pozice 1. rychlosti. To tlačítko jde jakoby ztuha zmáčknout oproti jiným tlačítkům. Jinak, když jsem to zkoušel, tak teploměr ukazoval -1,5 °C, tak mě napadá jestli to maximální chlazení nefunguje až ve chvíli kdy je venku třeba nad nulou. No nevim, každopádně děkuju za rady.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 31.07.2010 00:00
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Tlačítko MAX funguje podobně, jako tlačítko REST u jiných typů BMW. To znamená, že v zimě po určitou dobu ještě dofukuje do interiéru zbytkový teplý vzduch z motoru. Vypne se po určité době, myslím cca 10 minutách.
V létě fouká do interiéru "čerstvý" vzduch zvenku. Také po určitou dobu.
Myslím, že si to hlídá i stav baterie a podle tohoto stavu se ventilátor vypne.
V létě fouká do interiéru "čerstvý" vzduch zvenku. Také po určitou dobu.
Myslím, že si to hlídá i stav baterie a podle tohoto stavu se ventilátor vypne.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
Dettektorr píše:A tím jsi si jistej? Já mám za to, že tlačítko max má spustit maximální režim chlazení na co nejrychlejší vychlazení interieru.
Přesně tak. REST je jen u E39 a to ještě jen u těch co mají zásobník zbytkovýho tepla
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 31.07.2010 00:00
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Tak to napíšu jinak, abych nemátl.
U mě funguje tak že pokud vypnu klíček do polohy O, a zmáčknu tlačítko MAX, tak začne po určitou dobu (cca 10 minut) foukat ventilátor naplno. Podle toho, jak je nastavena teplota, tak fouká buď studený, nebo teplý vzduch. Ani mě se tedy klima nezapne, což je logické (bez spoštěného motoru)
V létě mi po zmáčknutí prostě ještě chvíli fouká studený vzduch, v zimě tak po dobu 5 minut teplý vzduch, pak se ten teplý vzduch vyfouká a fouká chvíli vlažný, než se ventilátor vypne.
Pokud jsem tlačítko MAX v létě zmáčknul při běžícím motoru, tak se mi klima zapla, a do interiéru začal foukat naplno studený vzduch. Otázka je, jak to má BMW nastavené při nízkých teplotách. Jdu to schválně teď zkusit a ještě napíšu.
U mě funguje tak že pokud vypnu klíček do polohy O, a zmáčknu tlačítko MAX, tak začne po určitou dobu (cca 10 minut) foukat ventilátor naplno. Podle toho, jak je nastavena teplota, tak fouká buď studený, nebo teplý vzduch. Ani mě se tedy klima nezapne, což je logické (bez spoštěného motoru)
V létě mi po zmáčknutí prostě ještě chvíli fouká studený vzduch, v zimě tak po dobu 5 minut teplý vzduch, pak se ten teplý vzduch vyfouká a fouká chvíli vlažný, než se ventilátor vypne.
Pokud jsem tlačítko MAX v létě zmáčknul při běžícím motoru, tak se mi klima zapla, a do interiéru začal foukat naplno studený vzduch. Otázka je, jak to má BMW nastavené při nízkých teplotách. Jdu to schválně teď zkusit a ještě napíšu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
Vlasta píše:Dettektorr píše:A tím jsi si jistej? Já mám za to, že tlačítko max má spustit maximální režim chlazení na co nejrychlejší vychlazení interieru.
Přesně tak. REST je jen u E39 a to ještě jen u těch co mají zásobník zbytkovýho tepla
Není pravda. Funguje i bez zásobníku, jen využívá teplo motoru... Samo méně účinné (po kratší dobu) než latentní zásobník... Určeno pro "např. při krátkodobém vypnutí motoru před přejezdem" jak uvádí výrobce...
Dle teploty funguje cca max. 20 minut po vypnutí motoru (cca kolem nuly)...
Funguje jen při venkovní teplotě pod 16 stupňů...
MAX nemám, ale předpokládám, že je u aut bez NAVI (monitor), protože já tam mám v MENU AUX.vent. , což je nezávislé větrání... Funguje nad těch 16 stupňů a stejně jako REST, ale samo netopí... Navíc jde zapnout Direct mód (naplno hned) a nebo dva časovače. Ty se využívají taky ve spojení s NT (webasto, pokud auto má), jen se nastavuje topení, ne větrání... Při větrání se klima automaticky nezapíná.
Oba systémy fungují v tomhle stejně: pokud je klíček v zapalování, dá se panelem topení plně ovládat intenzita/teplota. Pokud klíč v zapalování není, funguje, jako by běžel plný automat topení/větrání (dle poslední nastavené teploty)...
Mimochodem, klima funguje při jakékoliv teplotě, doporučuje se i v zimě ji zapnout minimálně jednou za měsíc... Hodí se třeba k vysoušení interiéru, jak psal Player... V tom případě je lepší mít aktivní vnitřní okruh, funguje to rychleji...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 5017
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
- Kontaktovat uživatele:
Čistě pro zajímavost jsem to taky šel zkusit - mám pouze tlačítko "MAX * " (navi 16:9). Okolní teplota 5,5 °C, motor jsem nezapínal, zahřátý cca na třetinu - před chvílí jsem parkoval. Klíček v poloze "vše jede" a stiskl jsem tlačítko max* : dual klima se nastavila na 16°C, rychlost větráku na maximum, zapnula se klima (rozsvícená dioda na tlačítku) a nucená cirkulace vzduchu v interiéru. Auto mám pofacelift s nezávislým topením - tlačítko REST tedy asi nahrazuje nastavitelná a časovatelná ventilace.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 18
- Registrován: úte 01.12.2009 01:00
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
S tou klimožkou bych si tak jistej nebyl. Kdysi jsem četl manuál a tuším, že tam bylo napsáno, že se klimatizace nezapne, pokud je teplota nižší, než 13°C. Sice ti muže hvězdička svítit zeleně, ale ventilátor od klimy se ti nezapne. Bohužel mě to kvuli mlžení taky se.re, řeším to zapnutím vnitřního okruhu...
V návodu nemohu nic takového najít. Není tam jednoznačně řečeno, že klima při nízkých teplotách nejede. Jediné, kde je zmiňována venkovní teplota, je u REST a AUX ventilace...
A roztočení ventilátoru na chladiči nemá s tím, jestli klima jede nebo ne, vůbec žádnou souvislost...
A roztočení ventilátoru na chladiči nemá s tím, jestli klima jede nebo ne, vůbec žádnou souvislost...

.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.