Ahoj, prosím poradte co by mohla být příčina divného pazvuku při vypnutí motoru. Jedná se o auto e60 530d s manuální převodovkou, najeto 240tis km. Vůz je po výměně setrvačníku a spojky. Při vypnutí motoru se celé auto zatřepe a z motoru se ozve hlasitá rána a jakoby mírné proklouznutí řemene. Přikládám odkaz se zvukem Děkuji všem za odpovědi
http://volny.cz/badalec/e60_530d_manual.mp3
Badalucio píše:Ahoj, prosím poradte co by mohla být příčina divného pazvuku při vypnutí motoru. Jedná se o auto e60 530d s manuální převodovkou, najeto 240tis km. Vůz je po výměně setrvačníku a spojky. Při vypnutí motoru se celé auto zatřepe a z motoru se ozve hlasitá rána a jakoby mírné proklouznutí řemene. Přikládám odkaz se zvukem Děkuji všem za odpovědi http://volny.cz/badalec/e60_530d_manual.mp3
Něco podobného to děla i na mojé E60.. myslíšm že to bude asik silentblok
rana je to solidni. co dela motor, kdyz otevres kapotu a chcipnes to? jinak utrzeny silentblok jsem na e39 diagnostikoval jednoduse - snazit se motor rozjet na 1 se zaslapnutou brzdou, motor se zacal zvedat na strane, kde byl silentblok utrzen. a to zvedat poradne - 10-15 cm. pri seslapnuti spojky nasledovala kovova rana.
No je to takovy velky zatreseni celym autem a u toho trosku pisknuti rememe me pripadne. Jinak silentbloky drzi,ale mozna uz jsou nejaky vychozeny, v servisu ale rikali ze jsou jeste v pohode ze to dela setrvacnik. I pres vymenu spojky a setrvaku to dela porad. Servisak dnes zkousel sundat remen a rikal ze drhne trochu alternator ze by mozna potreboval repasovat,ale me se nezda ze by to delal altik, takovej bordel. Takze uz se mi nechce jet metodou pokus omyl a vse postupne menit:) Mozna bych mel vymenit spis ty mechaniky a najit poradnyho Jinak rozjezdy jsou uplne v pohode,dela to jen pri vypnuti motoru a u takovyho auta me to docela vadi,hlavne kdyz nekde zastavim,vypnu motor a lidi se smeji ze to ma zvuk jak popelnice:)
může to dělat nefunkční nebo váznoucí klapka v sání. Nemyslím ty tolik diskutované klapky co občas padají do motoru ale velkou klapku co je ještě před EGR ventilem na začátku sání, viditelná po odpojení hadice vedoucí do sání od intercooleru.
Ta má mimo jiné umožnit hladší chcípnutí motoru tím že se při vypnutí klíčku zavře a motor se jakoby zadusí. Nechcípne takhle najednou.
Pokud máš otevřenou kapotu tak po chcípnutí motoru musí jít slyšet po vypnutí takové upšouknutí potom co se už na vyplém motoru znovu otevře a uvolní se vzniklý podtlak.
Funkce jde ověřit přes diag. a v případě závady tam bude zapsaná i její chyba.
Nevím co to máš za rok a nejsem si jistý jestli to měly ty úplně první E60, no od EURO 4, tzn cca 2004 r.v. je tam na 100procent
hi,
mne nieco podobne robilo na mojej ex ex ex octavii. Tiez riadne zatriaslo motorom pri vypnuti. Zavada bola v tej klapke ako pise chalan predo mnou. Vyskusaj pozriet tu klapku ci funguje ako ma.
HonzaK píše:může to dělat nefunkční nebo váznoucí klapka v sání. Nemyslím ty tolik diskutované klapky co občas padají do motoru ale velkou klapku co je ještě před EGR ventilem na začátku sání, viditelná po odpojení hadice vedoucí do sání od intercooleru. Ta má mimo jiné umožnit hladší chcípnutí motoru tím že se při vypnutí klíčku zavře a motor se jakoby zadusí. Nechcípne takhle najednou. Pokud máš otevřenou kapotu tak po chcípnutí motoru musí jít slyšet po vypnutí takové upšouknutí potom co se už na vyplém motoru znovu otevře a uvolní se vzniklý podtlak. Funkce jde ověřit přes diag. a v případě závady tam bude zapsaná i její chyba. Nevím co to máš za rok a nejsem si jistý jestli to měly ty úplně první E60, no od EURO 4, tzn cca 2004 r.v. je tam na 100procent
No to by dávalo docela smysl... a ona se nějak zadrhává ? nestačilo by ji nějak promazat rozchodit?
Když pominu zvuk nafty a gong, tak stejným stylem chcípá i moje benzínová e34. Možná blbá náhoda. Ne vždy, ale sem tam to prostě při vypnutí klíče jak když sykne a když se ještě motor dotáčí tak se z něj ozve ani ne rána ale takové hlasité klapnutí a motor se zatřepe. Přesně jak na té nahrávce...
Přesně toto dělá i mě... je to opravdu ostudné v takovém autě někam dojet a mít pomalu strach to "chcípnout"
Mě v BMW řekli, když to zvedli, a zkoušeli to "chcípnout" zvednuté, že je to setrvák, tak jsem byl smířený, že ho budu muset udělat, ale teď, když čtu, že to nemuselo být tímto, se mi do toho moc nechce. Obvzláště, když má auto poctivých 140tisíc....
peco1111 píše:Přesně toto dělá i mě... je to opravdu ostudné v takovém autě někam dojet a mít pomalu strach to "chcípnout"
Mě v BMW řekli, když to zvedli, a zkoušeli to "chcípnout" zvednuté, že je to setrvák, tak jsem byl smířený, že ho budu muset udělat, ale teď, když čtu, že to nemuselo být tímto, se mi do toho moc nechce. Obvzláště, když má auto poctivých 140tisíc....
A ještě poznatek s dotazem, dálá Ti to i když vyšlápneš spojku? U mě je to potišejší a když byly mrazy, tak to bylo o 90% lepší...
peco1111 píše:Přesně toto dělá i mě... je to opravdu ostudné v takovém autě někam dojet a mít pomalu strach to "chcípnout"
Mě v BMW řekli, když to zvedli, a zkoušeli to "chcípnout" zvednuté, že je to setrvák, tak jsem byl smířený, že ho budu muset udělat, ale teď, když čtu, že to nemuselo být tímto, se mi do toho moc nechce. Obvzláště, když má auto poctivých 140tisíc....
Tak mi to dělá a mám automat.. neviděl bych to na ten setrvák, ale všechno je možné zkuky se mohou lišit. Tobě to třeba může dělat setrvačník, ale může to být i uložení motoru, že se motor zatřepe při vypnutí. Nebo jak tady bylo psáno, může to dělat ta klapka jakási:-D. Já když chcípnu auto, tak ten tvuk slyším víc v autě, ale venku to slyšet moc nejde.Taky se mi to nelibí a typoval bych to na uložení motoru, protože na mojem minulém autě mi to podobně skřípalo a byl to silentblok.Kdybych na něco přišel dám vědět, ale chtěl bych prověřit i tu klapku.
To jiriik:
rozhodně je to divné...
U mě to je slyšet i venku docela dost, řek bych, že i srovnatelně jako uvnitř
Zkusím nechat překontrolovat i tu klapku. Ale pokud to dokáže někdo s určitostí říct, aniž by to bylo systémem: pokus omyl - což je nejdražší varianta, budu rád.
peco1111 píše:To jiriik: rozhodně je to divné... U mě to je slyšet i venku docela dost, řek bych, že i srovnatelně jako uvnitř
Zkusím nechat překontrolovat i tu klapku. Ale pokud to dokáže někdo s určitostí říct, aniž by to bylo systémem: pokus omyl - což je nejdražší varianta, budu rád.
Mě to dělá pořád- když je tam kvalt, když je tam neutrál i se sešláplou a vyšláplou spojkou. Zvuk jde přímo z motoru, jakoby tam něco dřelo při tom zhasnutí. V pátek nebo v pondělí to jde na čištění klapky tak dám vědět jak to dopadlo
Bylo me receno ze je ta klapka na zacatku sani nekde kde je egr... Delal me to znamej takze nevim kde presne. Jinak s tim silentblokem je to taky mozny, ale mechanik rikal ze jsou v poradku...jinak jsem zjistil ze to dela i to kdyz za jizdy zmacknu spojku a pak ji rychle vymacknu tak se ozve mensi rana a zatreseni jakoby tam bylo neco uvolneny:(
Pěknej zvuk...taky mi to dělá u 2,5tds jen tu ránu na konci tam nemám Co jsem vysledoval tak mi to za studena nedělá a když se to ohřeje tak to začne..Vím že mám utrženej jeden silentblok na motoru-hydroložisko ale spojku mám myslím dobrou..I když všichni tvrdí že tohle dělá dvouhmot.setrvák-zvuk alá padajících klíčů.Já ale problém se spojkou nějak nepocituju,jestli to nebude zvuk origo BMW Nevím jestli Ti to pomůže ale já budu měnit ty silentbloky na motoru a ted se chci ještě podívat na klínové řemeny,kladky atd.protože se mi zdá že už to málo dopíná řemen a když to zhasnu tak tím tlakem se ještě víc povolí a myslím že se může vytvořit tenhle pazvuk..