Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
biopalivo
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 659
- Registrován: úte 02.01.2007 01:00
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
E34 může jezdit na E10, na E85 bez úprav ne-e. Nedávno o tom byl článek v AutoTIPu.
mesec.cz píše:Stačí si projít různá diskusní fóra a zjistíte, že palivo E85 svou nízkou cenou skutečně táhne a to nejen ty, kteří mají speciálně upravený vůz. V oblibě je především praxe, kdy se do starších vozů míchá polovina nádrže E85 a polovina naturalu 95. Kromě internetových diskusí potvrzuje podobné praktiky i statistika.
„Řidiči by se měli řídit doporučeními výrobce svého automobilu. Vzhledem k poměru prodeje paliva E85 a počtu FFV vozů prodaných na českém trhu je ale zřejmé, že řada řidičů tankuje toto palivo v různých poměrech i do neupravených vozů,“ říká Jakub Hradiský, vedoucí komunikace výrobce paliva E85 Cukrovary a lihovary TTD.
I když se tedy v Česku s palivem E85 experimentuje i ve vozech k tomu neuzpůsobených, rozhodně to nelze doporučit. Už jen kvůli tomu, že hlavní výhoda – ekonomičnost – se u běžných vozů vytrácí kvůli nižší výhřevnosti paliva, a tedy zhruba o 30 % vyšší spotřebě.
Odborníci ale řidiče varují před možnými fatálními důsledky používání tohoto paliva. „Riskují minimálně zhoršenou startovatelnost v zimním období (některá flexifuel vozidla mají elektrické vyhřívání palivové soustavy). V ojedinělých případech může jiné složení paliva negativně působit na těsnění palivové soustavy a v důsledku úniku paliva i jeho vznícení,“ říká Tomáš Mikšovský a svá slova podepírá také dalším argumentem: „O vlivu vysokoobjemových biopaliv na těsnicí materiály svědčí i fakt, že výrobci stojanů provedli řadu konstrukčních úprav standardních výdejních modulů zejména v oblasti správné volby materiálů těsnění a povrchových úprav a nabízejí specializované modely pro výdej těchto produktů.“
Zda-li se tyto možné důsledky již v praxi ukázaly, je těžké ověřit. Jistým vodítkem ale může být zatím čistý stůl reklamačního oddělení výrobce E85. „Za více než rok prodeje paliva jsme neobdrželi žádnou reklamaci,“ říká Hradiský. Přesto na přesvědčivý závěr, že směs E85 a běžného benzinu autům s normálními motory neškodí, je po roce provozu brzy.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: úte 29.06.2010 00:00
- Bydliště: okr. Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
E30STORM píše:Myslíš tím ten etanol , co se prodává na pumpě?
Nejezdím na to,ale kámoš na to normálně lítá ve svojí E39 , 528i, takže neřeš nějaké předělání a nalej to do nádrže
a když už se bojíš,tak to nařeď 1:1 a hotovo.
Lidi co na to jezdi s feliciema opelama a pod motory 4 válce benziny 1,6 1,8 2,0 tak ale mají spotřebu o 30 až 50 procent vyšší, takže pak jezdíš za 10 a víc litrů.
Je to dáno energetickým obsahem paliva.
Tzn. s 6válcem budeš jezdit nejmin za 12 litrů takže co ušetříš na ceně stejně propálíš navic protože budeš mít vyšší spotřebu. Nic neušetříš, horší zápalná teplota a ještě riskuješ poškozeni auta. Jinak by to mělo líp jet ma to vyšší oktanový číslo. V životě bych to ale do svýho auta nenalil. Neušetříš na tom nic, spiš to jen o malinko líp pojede.
http://www.4cc.eu/E85_alcoworks.htm
Tady máte diskuzi a vše důležité k E85.
Prostudujte si to a jinak se prodávají sety na 4 či 6ti válec ale i 8válec kolem 4-8tisic.
Auto by pak mělo mít větší výkon a při stejné jízdě menší spotřebu.
Tak kdo do toho pujde ?
http://www.profi-chiptuning.cz/dalsi-sl ... hanol-e85/
Tady máte diskuzi a vše důležité k E85.
Prostudujte si to a jinak se prodávají sety na 4 či 6ti válec ale i 8válec kolem 4-8tisic.
Auto by pak mělo mít větší výkon a při stejné jízdě menší spotřebu.
Tak kdo do toho pujde ?
http://www.profi-chiptuning.cz/dalsi-sl ... hanol-e85/
raz som skúšal e85ku do jedného opela 1,6i, čisto len ten bioetanol nieee, auto hrozne cukalo, neštartovalo, atď., ale namiešané na polovicu s benzínom to šlo krásne, akurát studené štarty hlavne v zime boli trochu ťažšie, tak 5-10sekúnd točenia, ale inak auto šlo v pohode, a ešte toľko že som palivový filter vymenil po cca 1500kilometroch, druhý po nejakých 5-6tis. dôvodom je že ten bioetanol ti rozpustí všetku špinu v nádrži, takže sa filter raz dva upchá, ale potom budeš mať palivový systém krásne vyčistený
a ešte spotreba, keď som to tam lial tak 50 na 50 s benzínom tak mi to žralo max. o liter viac
dajú sa kúpiť aj také krabičky niečo ako powerbox, ale je to trochu zložitejšie, ktorá upravuje informácie z lambdy atď. pre RJ, keďže etanol horí na inej teplote, má iné zloženie výfukových plynov, atď., je to ako RJ pri sekvenčnom vstreku LPG, s tým zariadením tam môžeš tankovať čistý E85, a ani spotreba by sa nemala zvýšiť v tom prípade o viac ako 10%
ja som to neriešil keď som skúšal jazdiť na E85 ale známy tam dal namontovať to zariadenie a bol s tým spokojný, konkrétne to bol HUNFLEX, montovali to v maďarsku, keďže u nás v SR nemáme moc púmp s e85 tak sme aj tankovať chodili do maďarska
a u mňa malo auto subjektívne väčší výkon keďže som to nikdy nemeral na brzde, lepšie zaberalo v nižších otáčkach a bola lepšia odozva plynu
u kamoša ktorý to dal celé prerobiť na E85 sa výkon zvýšil cca o 5-10% v celom spektre otáčok, merali to na brzde
a ešte spotreba, keď som to tam lial tak 50 na 50 s benzínom tak mi to žralo max. o liter viac
dajú sa kúpiť aj také krabičky niečo ako powerbox, ale je to trochu zložitejšie, ktorá upravuje informácie z lambdy atď. pre RJ, keďže etanol horí na inej teplote, má iné zloženie výfukových plynov, atď., je to ako RJ pri sekvenčnom vstreku LPG, s tým zariadením tam môžeš tankovať čistý E85, a ani spotreba by sa nemala zvýšiť v tom prípade o viac ako 10%
ja som to neriešil keď som skúšal jazdiť na E85 ale známy tam dal namontovať to zariadenie a bol s tým spokojný, konkrétne to bol HUNFLEX, montovali to v maďarsku, keďže u nás v SR nemáme moc púmp s e85 tak sme aj tankovať chodili do maďarska
a u mňa malo auto subjektívne väčší výkon keďže som to nikdy nemeral na brzde, lepšie zaberalo v nižších otáčkach a bola lepšia odozva plynu
u kamoša ktorý to dal celé prerobiť na E85 sa výkon zvýšil cca o 5-10% v celom spektre otáčok, merali to na brzde