Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
530d
jiriik píše:m.deejay píše:...myslím, že už se v tomto tématu začínám ztrácet...řeší se tu klapky sání, žhavičky atd...za chvíli se tu nikdo nevyzná...
Ahoj, tak dneka jsem na svojí E60 odstranil klapky a zatím vše O.K
...já se na to chystám co nejdříve taky - po tom co mě napsali z bmw, že by to nemělo na nic kromě emisí vliv...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
starML píše:HonzoK,
díky za příspěvek, neberu to jako žádný útok, ale za diskusi a o tom tohle fórum je. Teď se nebudu bránit, ale napíšu, kde jsem ty informace sežral.
Olejový servis, Ispekce I a II je popsána tady http://vs31.sweb.cz/Inspekce.doc . Jenže to jsem psal já a je to můj web, takže tomu věřit nemusíte. Kromě jiného tady taky píšu, že odlučovač oleje z odvětrání klikové skříně se má vyměnit při každé 3 výměně oleje a kde jsem to zjistil.
Při překladu jsem vycházel ze servisní knížky pro e39, takže rozdíly proti e60 být mohou, ale já říkám že minimální. Možná by tu servisní knížku e60 někdo mohl nafotit. Dále jsem vycházel z těchto webů, kterým by se snad věřit dalo http://www.mobilverzeichnis.de/bmw_wart ... _insp1.htm a http://www.bimmerzone.com/inspection.htm a tady se skutečně v obsahu Inspekce II píše Replace spark plugs.
K těm žhavičům a ŘJ.
Domnívám se, že tazatel pochopil, co má dělat a že před tím, než vyhodí 80 éček tu ŘJ žhavení nechá od někoho zkontrolovat. Bohužel jako výstup z diagnostiky dostal místo vysvětlení
"vyplašenku", jejíž obsah mu teď vysvětlujeme my, místo toho diagnostika. Po internetu se dá dělat spousta věcí, ale auto jde opravovat dost těžko. Jak funguje ŘJ žhavení znám velmi podrobně, ale tazateli bez vybavení by to stejně bylo k ničemu, ptal se kde ji má hledat.
Se změřením odporu žhavičů souhlasím, pokud na to máš vhodný měřící přístroj. Ale měřák od vietnamců se k měření odporu v řádu Ohmů nehodí, protože odpor měřících vodičů je srovnatelný s odporem svíčky. Opět předpokládám, že takový přístoj nemá doma každý, tak nepíšu změř odpor. Taky jsem včera zahlédl tady na fóru doporučení zkusit žhavičku připojit na nabíječku. Jenže tyhle nové žhaviče žhaví za méně než 1 vteřinu a jejich provozní napětí je někde mezi 3-5 Volty, nechce se mi to hledat ve WDS. Jenže 12 Voltů z nabíječky je spolehlivě zlikviduje.
Informace v servisní knížce a dalších manuálech jsou někdy neúplné. To není kvůli tomu, že by výrobce chtěl něco zatajit, ale proto, že bláhově předpokládá, že se veškeré opravy a servisní údržby budou dělat v autorizovaných servisech. Jenže Češi si nejradši všechno dělají sami nebo v dílničce u kamaráda a potom některé informace chybí - například ta výměna odlučovače oleje. Naopak v dílenských manuálech jsou všechny operace a materiál rozepsán velmi podrobně, včetně Arbeitsvorgabezeitů (AV), které jsou drahé i v zemi výrobce. Proto i Němci chodí s auty do autorizovaných servisů jen po dobu záruky a potom zpravidla záznamy v servisních knížkách končí a místo investice do dražší opravy auto prodávají.
Přeji všem hezký den
Zdarec, spark plugs jsou zapalovací svíčky, nikoliv žhaviče. Ovšem je pravda, že u e39 je napsáno, že žhaviče se doporučují měnit po 80000 km, jak je to u e60, nevím.
zdravím...
díky za předchozí info.
Mám 525d, r. 2004, mě diagnostika píše "relé žhavení - není komunikace (datové vedení) a dále 3 svíčky přerušení - přitom mi kontrolka žhavení normálně svítí, svíčky jsem měnil před rokem, a když není zrovna minus 15 tak startuje bez problému, má cenu to relé měnit?
díky za předchozí info.
Mám 525d, r. 2004, mě diagnostika píše "relé žhavení - není komunikace (datové vedení) a dále 3 svíčky přerušení - přitom mi kontrolka žhavení normálně svítí, svíčky jsem měnil před rokem, a když není zrovna minus 15 tak startuje bez problému, má cenu to relé měnit?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 655
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
m.deejay píše:jiriik píše:m.deejay píše:...myslím, že už se v tomto tématu začínám ztrácet...řeší se tu klapky sání, žhavičky atd...za chvíli se tu nikdo nevyzná...
Ahoj, tak dneka jsem na svojí E60 odstranil klapky a zatím vše O.K
...já se na to chystám co nejdříve taky - po tom co mě napsali z bmw, že by to nemělo na nic kromě emisí vliv...
Jo taky jsem to někde četl, že to tam je kvůli emisím... a někdo tady na klubu to psal, že to má venku a na emisích to v pohodě projde. Myslím, že se není čeho bát.
jiriik píše:m.deejay píše:jiriik píše:[quote="m.deejay"]...myslím, že už se v tomto tématu začínám ztrácet...řeší se tu klapky sání, žhavičky atd...za chvíli se tu nikdo nevyzná...
Ahoj, tak dneka jsem na svojí E60 odstranil klapky a zatím vše O.K
...já se na to chystám co nejdříve taky - po tom co mě napsali z bmw, že by to nemělo na nic kromě emisí vliv...
Jo taky jsem to někde četl, že to tam je kvůli emisím... a někdo tady na klubu to psal, že to má venku a na emisích to v pohodě projde. Myslím, že se není čeho bát.[/quote]
...tak jak to vypadá s odstraněnýma klapkama ? auto jezdí v poho? ...slyšel jsem ještě názor, že by se odstraněním klapek mohl více špinit egr ventil a tím by byl náchylněnjší na častější výměny...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
starML píše:Problém je ve vstřikovačích, které mají svoje odstříkáno a je třeba buď dát vstřikovače nové = cca á 10tisíc x 6 válců nebo se pokusit stávající repasovat cca 1.800 x 6. V BMW Ti repasované odmítnou namontovat kvůli záruce, nabídnou Ti nové.
Tohle se stane u každého CommonRailu od 150tis km s tendencí 170-200tiskm. Majitelé vozů v Německu tohle znají a nežli by investovali, radši auto prodají.
To: starML
Ahoj,
prosím tě, s těmi vstřiky co jsi psal, to se jedná o všechny motorizace nebo jen některé. 160kW, 170kW, 173kW a 200kW(535d). Ty novější modely měly piezo.
Zdeněk
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Je úplně jedno, jestli je to BMW, Audi, VW, všechny používají vstřikovače BOSCH. V západních zemích mají poněkud kvalitnější a mastnější naftu, takže se to stane při 170tkm+, směrem na východ poněkud dříve. Ale hlavně se na to přišlo trochu později, takže automobilky to házejí na BOSCH a ten zase na dodavatele paliva. Nejde o systém ovládání vstřiku - elektromagnet nebo piezo, ale o jehlu dole ve vstřiku, která se po několika miliardách cyklů "ojede". To asi taky každý pochopí. Jen ta cena nového vstřiku je nepřiměřená a při 6-ti kusech někdy srovnatelná s cenou ojetého vozu. Jenže BOSCH si na ceně trvá a automobilku ojetý vůz nebo zničený motor nezajímá - chce prodat další, nové. Opravy, servis a náhradní díly 15 let po skončení výroby jsou jen nutné zlo stanovené zákony. Protože u obou výrobců je důležitý jen zisk.starML píše:Tohle se stane u každého CommonRailu od 150tis km s tendencí 170-200tiskm.
m.deejay píše:jiriik píše:m.deejay píše:[quote="jiriik"][quote="m.deejay"]...myslím, že už se v tomto tématu začínám ztrácet...řeší se tu klapky sání, žhavičky atd...za chvíli se tu nikdo nevyzná...
Ahoj, tak dneka jsem na svojí E60 odstranil klapky a zatím vše O.K
...já se na to chystám co nejdříve taky - po tom co mě napsali z bmw, že by to nemělo na nic kromě emisí vliv...
Jo taky jsem to někde četl, že to tam je kvůli emisím... a někdo tady na klubu to psal, že to má venku a na emisích to v pohodě projde. Myslím, že se není čeho bát.[/quote]
...tak jak to vypadá s odstraněnýma klapkama ? auto jezdí v poho? ...slyšel jsem ještě názor, že by se odstraněním klapek mohl více špinit egr ventil a tím by byl náchylněnjší na častější výměny...[/quote]
...jinak s těma klapkama co jsem se bavil se servisákem z Bmw je to tak, že těch poškození motoru je opravdu jen zlomek procent...3.0D motorů jezdí tady hodně a já osobně jsem se nesetkal s nikým, komu by se poškodil motor kvůli klapkám...spíš když se o tom dozvíš, že se to může stát, tak z toho nemáš dobrej pocit...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 99
- Registrován: sob 26.07.2008 00:00
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Čau. Nevím jak to přesně je. Ale mám E39 142kW rv:2002 a klapky tam nemám. trochu jsem po tom pátral a podle etk vůbec sání s klapkama na e39 není, a dokonce první E60 měli dva druhy sání buď s klapkama nebo bez. A dokonce i podle fotek na tom návodu jak je odstranit jsou na sání nahoře nějaký držáky, které E39 na sání nemá.
...kdo se v tom má vyznat, když někde jsou a někde ne...
...např. já u 530D z roku 2005,160kW dle etk mám dvě možnosti :
1. Sací syst.-rec.výfuk.plynů-říz.podtlakem, díl č. 11617800580
2. Sací systém - řízeno podtlakem, díl č. 11617800585
- oba díly vedeny jako sací potrubí s ovládáním škrticí klapky
...první je z filtrem pevných částic a druhé bez filtru?...
...např. já u 530D z roku 2005,160kW dle etk mám dvě možnosti :
1. Sací syst.-rec.výfuk.plynů-říz.podtlakem, díl č. 11617800580
2. Sací systém - řízeno podtlakem, díl č. 11617800585
- oba díly vedeny jako sací potrubí s ovládáním škrticí klapky
...první je z filtrem pevných částic a druhé bez filtru?...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
soustek píše:Podle etk a ještě jsem to řešil s kamošem co dělal v německu v bmw.
...nahoď odkaz, abych teda viděl ten rozdíl, protože já podle etk rozdíl nepoznal a nerozlišovalo to, jestli je tam manuál, nebo automat...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 99
- Registrován: sob 26.07.2008 00:00
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
manual E39
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... se/engine/
Automat E39
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... p_control/
na obr. jde vidět baňka na ovládání klapek s el.mag. ventilem
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... se/engine/
Automat E39
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... p_control/
na obr. jde vidět baňka na ovládání klapek s el.mag. ventilem