Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E34-odlehceni setrvaku-o kolik????

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
dj_pospa
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: pon 06.12.2010 01:00
Bydliště: Přerov

#1 Příspěvek od dj_pospa »

tak prosim o radu :)) o kolik KG ci G odlehcit aby to melo šmrc ale abych to zas neprehnal? :D
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

co mas vubec za auto ? trabanta ? :D je to potreba trosku upresnit :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
dj_pospa
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: pon 06.12.2010 01:00
Bydliště: Přerov

#3 Příspěvek od dj_pospa »

vsak to tam mas napsany :D e34 ...a jinak 520i 110kw
m30b35
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 01.03.2011 01:00

#4 Příspěvek od m30b35 »

dj_pospa píše:vsak to tam mas napsany :D e34 ...a jinak 520i 110kw


A to je právě to podstatné :lol:
Tendr520i
Registrovaný
Příspěvky: 86
Registrován: ned 08.08.2010 00:00

#5 Příspěvek od Tendr520i »

Tím si myslím si nepolepšíš, spíš naopak...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Výkon to nepřidá a mrštná E34 520i nebude ani kdyby byl setrvák z papíru.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od ZaK »

Francis píše:Výkon to nepřidá a mrštná E34 520i nebude ani kdyby byl setrvák z papíru.


:palec: :palec: :palec:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od MattyX Moderátor »

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
dj_pospa
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: pon 06.12.2010 01:00
Bydliště: Přerov

#9 Příspěvek od dj_pospa »

MattyX píše:
Francis píše:Výkon to nepřidá


ne ?

http://www.metricmechanic.com/catalog/flywheels-and-acceleration-tests.php

;)

tomu trosku nerozumim,mohl bys mi to prelozit nejak ?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »


To jsou testy AKCELERACE. Je jasné, že k roztočení hmotnějšího setrvačníku je potřeba více koníků, resp. hmotnější setrvačník zhorší akceleraci. Ovšem VELMI se do toho promítne výkon motoru vs. hmotnost vozu a jak jsem psal výše, u E34 asi nebude vynaložené úsilí a prostředky odpovídat získanému zlepšení akcelerace celého vozu. Řekl bych (resp. napsal), že je to za hodně peněz málo muziky.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#11 Příspěvek od beny-maser »

Francis píše:

To jsou testy AKCELERACE. Je jasné, že k roztočení hmotnějšího setrvačníku je potřeba více koníků, resp. hmotnější setrvačník zhorší akceleraci. Ovšem VELMI se do toho promítne výkon motoru vs. hmotnost vozu a jak jsem psal výše, u E34 asi nebude vynaložené úsilí a prostředky odpovídat získanému zlepšení akcelerace celého vozu. Řekl bych (resp. napsal), že je to za hodně peněz málo muziky.

Asi tak smysl by to mělo na polu nebo nějakém jiném miniautě kde je každý kilo znát, tak tam se odlehčený setrvačník na akceleraci promítne. Ale u 520 bych ten setrvačník řešil úplně až na posledním místě po hodně a hodně úpravách s vizí toho, že s tím budu amatérsky závodit, ale to by asi zase bylo lepší šáhnout po e30.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Amatérské závody s 520i? 8O To bude někde závod masochistů? :-D
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#13 Příspěvek od beny-maser »

není důležitý vyhrát, ale zůčasnit se :D
DirtyHarry
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: Sudety

#14 Příspěvek od DirtyHarry »

...někdo začíná s úpravama na sání či výfucku,někdo to bere tou jednodušší cestou... :D
dj_pospa
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: pon 06.12.2010 01:00
Bydliště: Přerov

#15 Příspěvek od dj_pospa »

tak asi tak ...mam tu 520i v peknym stavu,co se tyce kastle i motoru.je mi jasny,ze 525i je uplne jina kategorie,ale co sem se dival na net,moc jich neni na prodej a kdyz uz,v hroznym stavu.novej motor se mi taky kupovat nechce,neni moc penez.tak bych chtel aspon trochu rozhybat ten muj dvoulitr:) kdyz teda radite co nedelat,poradte co udelat 8)
Tendr520i
Registrovaný
Příspěvky: 86
Registrován: ned 08.08.2010 00:00

#16 Příspěvek od Tendr520i »

Nic, sifon...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Na rozhýbávání dvoulitru je nejlepší metoda výměna za čtyřlitr :-D Věř tomu, že jednoho-dva oživené polochcíplého poníky ani nepoznáš při hmotnosti E34.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
K-u-b-a-
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: úte 09.10.2007 00:00
Bydliště: Vsetín

#18 Příspěvek od K-u-b-a- »

Ve dvoulitru v pětce jsem ještě neseděl ale řekl bych že to nemůže jet vůbec a odlehčený setrvačník ti asi nepomůže.Já mám 525ix v touringu a nezdá se mi to jako uplná pecka,řekl bych že je to takový dostačující výkon ani málo ani moc ta váha těch 192 koní hodně sežere.Na amatéry kup E30 s 2.5 váži o polovinu míň takže to už fičí :lol:
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#19 Příspěvek od beny-maser »

dj_pospa píše:tak asi tak ...mam tu 520i v peknym stavu,co se tyce kastle i motoru.je mi jasny,ze 525i je uplne jina kategorie,ale co sem se dival na net,moc jich neni na prodej a kdyz uz,v hroznym stavu.novej motor se mi taky kupovat nechce,neni moc penez.tak bych chtel aspon trochu rozhybat ten muj dvoulitr:) kdyz teda radite co nedelat,poradte co udelat 8)

já bych šel nej efektivnější cestou, když už chceš zvíšit výkon šel bych do čipu motoru tam se dá za málo peněz udělat hodně muziky a je to celkem bez práce o proti představě vyndavání setrváku. Ten motor ještě nějakého koníka navíc snese, když nebudeš jezdit jak blb a dopřeješ mu dobrý olej.
Rendis
Registrovaný
Příspěvky: 5043
Registrován: úte 14.03.2006 01:00
Bydliště: East coast -Odolka

#20 Příspěvek od Rendis »

blbost!! Chip Ti nepřidá vůbec nic.Je tady toho o úpravách motoru desítky stránek...každý začínal s chipem :) a zjistil,že je to k ničemu. Cest k navýšení výkonu je několik....a naprosto nejlepší je prodat 520i a koupit silnější.Věř mi nebo ne.Já si tím prošel na e36 1.8i a i na 525i...vačky,svody,výfuk na zakázku,turbo...blbost.Buď silnější celé auto nebo implantovat V8 nebo M5
Only e34 8-)
e34 M50B25TU
e34 S38B36
e34 M60B40
Odpovědět