Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

nejde zadní stěrač E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
kojakE39
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 15.07.2010 00:00

#1 Příspěvek od kojakE39 »

Zdravím všechny

mám problém. Z ničeho nic, přestal fungovat zadní stěrač i ostřikovač u E39 touring 525d r.v. 02. :( Nikde jsem tu nenašel odpověď na můj problém, proto píšu nové vlákno s prosbou o radu. Stěrač i ostřikovač do teď fungoval bez problémů a najednou nic. Jinak stěrač jde krásně volně, takže zatuhlý není, auto nic nehlásí (mám na mysli otevřené dveře či okno kufru) a pojistky jsou v pořádku. Fakt nevím. Moc dík všem za radu.
Mountainbiker
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 05.05.2007 00:00
Bydliště: Hořice v Podkrkonoší

#2 Příspěvek od Mountainbiker »

Když se postavíš čelem ke kufru, tak na pravé straně nahoře je kabelový svazek. Vesměs bývají přelámané dráty, zkus zkontrolovat nejprve to, je to pod plastovou krytkou, na dva šroubky tuším.
Coulan
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: stř 29.12.2010 01:00

#3 Příspěvek od Coulan »

No já právě řešil podobný problém ale stěrač mi prostě zatuhnul což není asi jak píšeš tvůj problém.Pořád fachal bez problémů až se úplně zastavil přímo uprostřed.Tak jsem se ho snažil rozhýbat a aby toho nebyl málo tak jsem cele rameno ulomil a stláo mě to asi 3 hod času a 2 000kč. Byl tak zatuhlý že jsem se do něj nemohl dostat a nakonec se to povedlo.Promazat a rozhýbat a vyměnil jsem i microspínač na zadní sklo které si dělalo co chtělo a vše je teď OK ! Vyteklo s něj plno vody a tak jsem usoudil že je v pr . . . . .Zas tak drahý to nebylo přímo u BMW CarTEC Group OSTRAVA stálo asi 750kč. A teď zase krásně stírám :-)
kojakE39
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 15.07.2010 00:00

#4 Příspěvek od kojakE39 »

mě jde stěrač naprosto krásně volně rukou otočit. mám na mysli, když mám otevřené okno. Nicméně jsem odkryl ty kabely vedoucí do dveří kufru a našel jsem dost poničenejch kabelů. Tak je možné, že je to tímto. A jeden kabel, silný červený bíle značen proužkem, je zcela přerušen. Jen mě připadá že je již delší dobu. Netušíte k čemu tam je, než to zase propojím? Nebo ještě líp, nemáte někdo schéma zapojení těchto dveří? Myslím barevné rozlišění kabelů, který je k čemu. Dík
Přílohy
detail poškození kabelů
detail poškození kabelů
detail.JPG (65.87 KiB) Zobrazeno 1727 x
celkový pohled na kabeláž.
celkový pohled na kabeláž.
celkový pohled.JPG (71.77 KiB) Zobrazeno 1727 x
kojakE39
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 15.07.2010 00:00

#5 Příspěvek od kojakE39 »

tak jsem ten kabel ještě jednou prozkoumal a vypadal, že byl strouchnivělý a rozpadlý, tudíž tam již byl spojen, jen na pár posledních vláscích mědi. Tak jsem ho propojil a už fungujeme :lol: nicméně, je tam stouchnivělích kabelů nejméně polovina :x teda mám na mysli jejich izolaci, čímž pádem se do kabelů dává koroze (nebo oxidace?) to je celkem fuk. hlavní je, že je musím podchytit, než se rozpadnou i tyto. moc dík všem za pomoc.
Achilles_Warrior
Registrovaný
Příspěvky: 229
Registrován: sob 25.07.2009 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Achilles_Warrior »

Zdravim, mam podobny problem. Mam e39 Touring rv 2001 a zacal me zlobit zadni sterac. Nejdriv sel brutalne pomalu a nez prejel cele okno tak mu to trvalo snad 5 minut, pak dlouho stal a nakonec se zhruba po 15 minutach vratil... No a ted se mi stalo to, ze jsem ho zapnul dojel opet velmi, velmi pomalym tempem zhruba do poloviny a tam stoji do ted... Prosim radu co s tim mam udelat?
Achilles_Warrior
Registrovaný
Příspěvky: 229
Registrován: sob 25.07.2009 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Achilles_Warrior »

No po tom co jsem se tady na Foru docetl, jsem sel vyzkouset otevrit zadni okno a pak hybat se steracem, coz jde, neni to zadna hitparada, ale nejak velkou silu vynakladat nemusim, takze podle toho to znamena, prostriknout WD a rozhybat a melo by byt vse OK, ze?
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Honza325 »

Achilles_Warrior píše:No po tom co jsem se tady na Foru docetl, jsem sel vyzkouset otevrit zadni okno a pak hybat se steracem, coz jde, neni to zadna hitparada, ale nejak velkou silu vynakladat nemusim, takze podle toho to znamena, prostriknout WD a rozhybat a melo by byt vse OK, ze?


Tak Ti můžu říct, že máš ten samej problém co já. (e39 525d r.2002). Když otevřu okno, tak s nim taky jde v pohodě hýbat. Prostříkáno WD a výsledek pouze ten, že od té doby se mi nezaseknul neboli nezatuhnul někde při pohybu. Ale furt chodí pomalu a chci se zeptat, jak dlouho stojí stěrač na druhé straně, než stírne nazpět do původní polohy? Mě tamstojí cca 15sekund a pak až jede zpět (myšleno, když dám páčku stěračů dozadu, na stálé stírání). Ale jakmile dám zadní sklo ostříknout, tak stírá sem a tam normálně. JAK DLOUHO TEDY to dělá Vám nebo chodí ihned tam a zpátky jako jiný auta? 8O :?
Achilles_Warrior
Registrovaný
Příspěvky: 229
Registrován: sob 25.07.2009 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Achilles_Warrior »

Honza325 píše:Tak Ti můžu říct, že máš ten samej problém co já. (e39 525d r.2002). Když otevřu okno, tak s nim taky jde v pohodě hýbat. Prostříkáno WD a výsledek pouze ten, že od té doby se mi nezaseknul neboli nezatuhnul někde při pohybu. Ale furt chodí pomalu a chci se zeptat, jak dlouho stojí stěrač na druhé straně, než stírne nazpět do původní polohy? Mě tamstojí cca 15sekund a pak až jede zpět (myšleno, když dám páčku stěračů dozadu, na stálé stírání). Ale jakmile dám zadní sklo ostříknout, tak stírá sem a tam normálně. JAK DLOUHO TEDY to dělá Vám nebo chodí ihned tam a zpátky jako jiný auta? 8O :?


No ze Ti zustane 15sec "dole" je podle me normalni, zadni by mel fungovat pouze jako cyklovac, takze pokud neostriknes zadni sklo, tak by mel jit do zadu, tak chvili setrvat a pak se vratit... Ale urco by to nemelo jit tak brutalne pomalu jako me...
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Honza325 »

Aha, tak to jo... No mě udělá ten půlkruh tak za 5 sekund... Ale jak říkám, v tom skle to mám už hezky rozhejbaný. Tak asi jedině něco bude v tom motorku ve spodních dveřích. Tam musí bejt taky asi sajrajtu... Neřekl bych totiž, že budou už unavený. Dyť zas tak starý auta to nejsou a když se podívám na různý Octávky, starý Audiny a tyhle povozy o mnoho let starší jak jim to lítá... To musí bejt v něčem takovym...
kojakE39
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 15.07.2010 00:00

#11 Příspěvek od kojakE39 »

K vašemu pomalému stírání. když už mám opravené kabely a maká to jak dříve, tak pokud dám setřít, i bez ostřiku (první poloha páčky od sebe) tak stěrač setře rychlým pohybem tam a ihned i zpět. čím by to ovšem mohlo být, že je takto zabržděný, to netuším. :?
bavorM1
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 02.03.2007 01:00
Bydliště: Ostrava-Vice city, Olomouc

#12 Příspěvek od bavorM1 »

Zdravím všechny baworisty, mě zase po 7 měsíčním stání z důvodu výměny motoru najednou nešel vůbec motorek zadního stěrače (před tím chodil v pohodě) a najednou se z něj zakouřilo jak prase - z elektroniky uvnitř. asi KO co? co s tím, vyměnit? díky
MrZdenda
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: sob 17.01.2015 01:00

#13 Příspěvek od MrZdenda »

JJ, nejspíše vyměnit, nebo zkusit rozdělat a zkusit zjistit, zda je opravdu k.o.

Já se na to budu muset podívat taky, od koupi e39 mi stěrač nefachá a nyní už ani ostřik...
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#14 Příspěvek od Perunwit »

řešil jsem na podzim, napřed auto při zvednutí heverem vzadu vystříkalo litr z ostřiku, než jsem vyndal pojistku v zadním podběhu. vždy při pokusu vrátit pojistku se rozjelo čerpadlo. Po čase jsem dal k mechošovi s podezřením na načatou kabeláž v ohybu 5. dveří. Nakonec říkal, že pod tapecem víka kufru byly uhnilé vodiče ke stěrači.
Odpovědět