mám problém. Z ničeho nic, přestal fungovat zadní stěrač i ostřikovač u E39 touring 525d r.v. 02. Nikde jsem tu nenašel odpověď na můj problém, proto píšu nové vlákno s prosbou o radu. Stěrač i ostřikovač do teď fungoval bez problémů a najednou nic. Jinak stěrač jde krásně volně, takže zatuhlý není, auto nic nehlásí (mám na mysli otevřené dveře či okno kufru) a pojistky jsou v pořádku. Fakt nevím. Moc dík všem za radu.
Když se postavíš čelem ke kufru, tak na pravé straně nahoře je kabelový svazek. Vesměs bývají přelámané dráty, zkus zkontrolovat nejprve to, je to pod plastovou krytkou, na dva šroubky tuším.
No já právě řešil podobný problém ale stěrač mi prostě zatuhnul což není asi jak píšeš tvůj problém.Pořád fachal bez problémů až se úplně zastavil přímo uprostřed.Tak jsem se ho snažil rozhýbat a aby toho nebyl málo tak jsem cele rameno ulomil a stláo mě to asi 3 hod času a 2 000kč. Byl tak zatuhlý že jsem se do něj nemohl dostat a nakonec se to povedlo.Promazat a rozhýbat a vyměnil jsem i microspínač na zadní sklo které si dělalo co chtělo a vše je teď OK ! Vyteklo s něj plno vody a tak jsem usoudil že je v pr . . . . .Zas tak drahý to nebylo přímo u BMW CarTEC Group OSTRAVA stálo asi 750kč. A teď zase krásně stírám
mě jde stěrač naprosto krásně volně rukou otočit. mám na mysli, když mám otevřené okno. Nicméně jsem odkryl ty kabely vedoucí do dveří kufru a našel jsem dost poničenejch kabelů. Tak je možné, že je to tímto. A jeden kabel, silný červený bíle značen proužkem, je zcela přerušen. Jen mě připadá že je již delší dobu. Netušíte k čemu tam je, než to zase propojím? Nebo ještě líp, nemáte někdo schéma zapojení těchto dveří? Myslím barevné rozlišění kabelů, který je k čemu. Dík
tak jsem ten kabel ještě jednou prozkoumal a vypadal, že byl strouchnivělý a rozpadlý, tudíž tam již byl spojen, jen na pár posledních vláscích mědi. Tak jsem ho propojil a už fungujeme nicméně, je tam stouchnivělích kabelů nejméně polovina teda mám na mysli jejich izolaci, čímž pádem se do kabelů dává koroze (nebo oxidace?) to je celkem fuk. hlavní je, že je musím podchytit, než se rozpadnou i tyto. moc dík všem za pomoc.
Zdravim, mam podobny problem. Mam e39 Touring rv 2001 a zacal me zlobit zadni sterac. Nejdriv sel brutalne pomalu a nez prejel cele okno tak mu to trvalo snad 5 minut, pak dlouho stal a nakonec se zhruba po 15 minutach vratil... No a ted se mi stalo to, ze jsem ho zapnul dojel opet velmi, velmi pomalym tempem zhruba do poloviny a tam stoji do ted... Prosim radu co s tim mam udelat?
No po tom co jsem se tady na Foru docetl, jsem sel vyzkouset otevrit zadni okno a pak hybat se steracem, coz jde, neni to zadna hitparada, ale nejak velkou silu vynakladat nemusim, takze podle toho to znamena, prostriknout WD a rozhybat a melo by byt vse OK, ze?
Achilles_Warrior píše:No po tom co jsem se tady na Foru docetl, jsem sel vyzkouset otevrit zadni okno a pak hybat se steracem, coz jde, neni to zadna hitparada, ale nejak velkou silu vynakladat nemusim, takze podle toho to znamena, prostriknout WD a rozhybat a melo by byt vse OK, ze?
Tak Ti můžu říct, že máš ten samej problém co já. (e39 525d r.2002). Když otevřu okno, tak s nim taky jde v pohodě hýbat. Prostříkáno WD a výsledek pouze ten, že od té doby se mi nezaseknul neboli nezatuhnul někde při pohybu. Ale furt chodí pomalu a chci se zeptat, jak dlouho stojí stěrač na druhé straně, než stírne nazpět do původní polohy? Mě tamstojí cca 15sekund a pak až jede zpět (myšleno, když dám páčku stěračů dozadu, na stálé stírání). Ale jakmile dám zadní sklo ostříknout, tak stírá sem a tam normálně. JAK DLOUHO TEDY to dělá Vám nebo chodí ihned tam a zpátky jako jiný auta?
Honza325 píše:Tak Ti můžu říct, že máš ten samej problém co já. (e39 525d r.2002). Když otevřu okno, tak s nim taky jde v pohodě hýbat. Prostříkáno WD a výsledek pouze ten, že od té doby se mi nezaseknul neboli nezatuhnul někde při pohybu. Ale furt chodí pomalu a chci se zeptat, jak dlouho stojí stěrač na druhé straně, než stírne nazpět do původní polohy? Mě tamstojí cca 15sekund a pak až jede zpět (myšleno, když dám páčku stěračů dozadu, na stálé stírání). Ale jakmile dám zadní sklo ostříknout, tak stírá sem a tam normálně. JAK DLOUHO TEDY to dělá Vám nebo chodí ihned tam a zpátky jako jiný auta?
No ze Ti zustane 15sec "dole" je podle me normalni, zadni by mel fungovat pouze jako cyklovac, takze pokud neostriknes zadni sklo, tak by mel jit do zadu, tak chvili setrvat a pak se vratit... Ale urco by to nemelo jit tak brutalne pomalu jako me...
Aha, tak to jo... No mě udělá ten půlkruh tak za 5 sekund... Ale jak říkám, v tom skle to mám už hezky rozhejbaný. Tak asi jedině něco bude v tom motorku ve spodních dveřích. Tam musí bejt taky asi sajrajtu... Neřekl bych totiž, že budou už unavený. Dyť zas tak starý auta to nejsou a když se podívám na různý Octávky, starý Audiny a tyhle povozy o mnoho let starší jak jim to lítá... To musí bejt v něčem takovym...
K vašemu pomalému stírání. když už mám opravené kabely a maká to jak dříve, tak pokud dám setřít, i bez ostřiku (první poloha páčky od sebe) tak stěrač setře rychlým pohybem tam a ihned i zpět. čím by to ovšem mohlo být, že je takto zabržděný, to netuším.
Zdravím všechny baworisty, mě zase po 7 měsíčním stání z důvodu výměny motoru najednou nešel vůbec motorek zadního stěrače (před tím chodil v pohodě) a najednou se z něj zakouřilo jak prase - z elektroniky uvnitř. asi KO co? co s tím, vyměnit? díky
řešil jsem na podzim, napřed auto při zvednutí heverem vzadu vystříkalo litr z ostřiku, než jsem vyndal pojistku v zadním podběhu. vždy při pokusu vrátit pojistku se rozjelo čerpadlo. Po čase jsem dal k mechošovi s podezřením na načatou kabeláž v ohybu 5. dveří. Nakonec říkal, že pod tapecem víka kufru byly uhnilé vodiče ke stěrači.