To téma se zase přeneslo uplně někam jinam .
Jelikož jsem magor a zůstanu u toho tématu tak :
Dnes jsem opět rozsekal kamarádovo AUDI A6 , 2.7 TDI , 132kw.
A to jsem měl v autě dva lidi a on byl sám .
Prostě nechápal že moje stará 96tka podělala jeho téměř novou káru .
A to to jeho auto má snad i nafukovací panu na přání .
A co nové automaty ZF co se dávají do E60/61 od roku 03.
To už je jiné kafe ne ?
Mě to přijde užasné jak jde doba dopředu, když 3litr v naftě jede za 7s na sto s 6tistupnovým automatem. A chipovaný na 190-200KW bude možná lepší či nastejno jak V8.
Když vezmu že 540i jede kolem 6,5s 0-100km/h tak je to opravdu na pováženou kam se 3litrové naftové motory dostaly výkonem. Za chvilku budou nastejnou jak ten V8.
Jinak já svojí 525i 141KW taky porazím v pohodě audi 2,5litr nebo superba 2,5tdi atd.
Jednou jsem dal i oktavii RS ikdyž to nebylo lehké dal jsem ji.
zajimavy tema, taky pridam zkusenost se "zavodenim" tohle bylo E34 525i m50 vs octavia 1.8TSI (combi a automat 2010 rv.) a skodovka vyhrala-200m, nevim, turbo udela svoje... tak ted sklizim posmech od egoistickyho souseda ze mam "shit",s nim se hadat ze 20 let rozdilu v tech autech by taky mohl porovnat smysl nema
EDIT: jo jeste dodam, kdyz jsem nedavno jel po dalnici smer brno predjizdel me ve vysoky rychlosti nekdo s prave RS fabii, nevim ci se byl jen projet nebo co, ale rekl jsem si ze na to slapnu a taky se s nim svezu, a zajimalo by me jestli s tema 190km/h mela ta fabie uz problemy protoze muj dedek vypadal s tou rychlosti celkem vklidu
sheep píše:zajimavy tema, taky pridam zkusenost se "zavodenim" tohle bylo E34 525i m50 vs octavia 1.8TSI (combi a automat 2010 rv.) a skodovka vyhrala-200m, nevim, turbo udela svoje... tak ted sklizim posmech od egoistickyho souseda ze mam "shit",s nim se hadat ze 20 let rozdilu v tech autech by taky mohl porovnat smysl nema
EDIT: jo jeste dodam, kdyz jsem nedavno jel po dalnici smer brno predjizdel me ve vysoky rychlosti nekdo s prave RS fabii, nevim ci se byl jen projet nebo co, ale rekl jsem si ze na to slapnu a taky se s nim svezu, a zajimalo by me jestli s tema 190km/h mela ta fabie uz problemy protoze muj dedek vypadal s tou rychlosti celkem vklidu
Bacha na to hodne RS fabii je chipováno a když tam má 130KW v té pixle malé, tak to jede jako drak. Pak to nebude tak jednoznačný s těžkou limuzínou. co má o 200kg více minimálně.
.přesně tak...kolik může vážit ta plechovička 1000..nebo 1100 Kg ..a e38 740i krátká má 1990kg ..jako bez prdele..teď to čtu z techničáku..tak jak to pak asi může vypadat na silnici..
..tak ohledně těch "nových" automatů to bude asi opravdu"jiné kafee" jak pravíš...celkově větší počet kvaltů...atd...to pak más smysl...ale fakt jak už tady bylo někde řečeno naše auta jsou defakto +- 10-20let stará a prostě furt musíme snášet vopruz prudičů ve sráčích div né ještě s nedoplaceným leasingem ...možná je to i obrázek o technologiích akvalitě BMW...že to ještě vůbec může konkurovat dnešním kosmickým vozům...a "hustokrutejm kárám" (jak praví naše omladina v ulici)
Automatická převodovka má prostě nějakou režii navíc, čerpadlo oleje musí běžet.... a nic není zadarmo. Proto na to část výkonu musí padnou. Jen by mě zajímalo kolik asi.
půjdu na to od lesa a porovnám papírové parametry
e39 528i papá 9.5l má 1575kg a 0-100 je za 7.5s
e39 528iA žere 10.5l má 1605kg a 0-100 je za 8.8s
automat má o 10.5% vyšší spotřebu
a má o 17% horší čas na stovku
váhový hendikep je pouze necelá 2%
A z toho mi vyplývá, že vyšší váhou to určitě nebude, a 10% bude uzamknutá převodovka a 17% je naplno makající hydroměnič.
ještě to chce tipnou vliv 4x4, u e60 2.5i a xi to dělá 7.5 vs. 8.3s (asi 10.5%)
Takže vychází zhruba to co říká člen hadice.
automat -20% výkonu
xi, quattro, 4x4 -10% výkonu (ale to tak nebude, dám krk že je to mnohem více spíše tak 20% dosažený čas není určitě závislý na výkonu lineárně)
takže z 250kw se stane 250*0,8*0,9 = 180kw
a pak už je to 142kW s 1580kg vs. 180kW s 1860kg
a to už vypadá vyrovnaně. 120 koní na tunu proti 129. V složitém autě se toho teda ztrácí dost.
Ale jsou to jen spekulace. Ale na RS fabku bych určitě nesázel.
..jak říkáš..ve složitým autě se toho strácí dost...taky jsem pořád spekuloval proč ta 7 není uplnej trhač... diagnostiky atd..geometrie...kola..a nic všecko vcajku, prostě pořád jsem vzpomínal na 530i V8 e34 manuál jak ta jezdila jak drak.."lehce a snadno"..todle auto jako ze sebe "vydojí" taky krasojízdu jak bejk ale není to to správný to "zaboření do sedačky"..prostě ještě jednou spíš sobě tady připomenu jak jsem měl půjčenou 740 v manuálu na den...to bylo auto jak má bejt...jelo to, nežralo to tolik....já ti nevim mám z toho slzu nakrajíčku
wEnC píše:Automatická převodovka má prostě nějakou režii navíc, čerpadlo oleje musí běžet.... a nic není zadarmo. Proto na to část výkonu musí padnou. Jen by mě zajímalo kolik asi.
půjdu na to od lesa a porovnám papírové parametry e39 528i papá 9.5l má 1575kg a 0-100 je za 7.5s e39 528iA žere 10.5l má 1605kg a 0-100 je za 8.8s
automat má o 10.5% vyšší spotřebu a má o 17% horší čas na stovku váhový hendikep je pouze necelá 2%
A z toho mi vyplývá, že vyšší váhou to určitě nebude, a 10% bude uzamknutá převodovka a 17% je naplno makající hydroměnič. ještě to chce tipnou vliv 4x4, u e60 2.5i a xi to dělá 7.5 vs. 8.3s (asi 10.5%)
Takže vychází zhruba to co říká člen hadice.
automat -20% výkonu xi, quattro, 4x4 -10% výkonu (ale to tak nebude, dám krk že je to mnohem více spíše tak 20% dosažený čas není určitě závislý na výkonu lineárně)
takže z 250kw se stane 250*0,8*0,9 = 180kw
a pak už je to 142kW s 1580kg vs. 180kW s 1860kg a to už vypadá vyrovnaně. 120 koní na tunu proti 129. V složitém autě se toho teda ztrácí dost.
Ale jsou to jen spekulace. Ale na RS fabku bych určitě nesázel.
Jsem zarytý vyznavač značky BMW, ale jel jsem i ve Fabii RS (bez úprav) jako komfort žádný , ale jelo to jak z praku.
Nebudem si nic nalhávat viděl jsem i Una 1.3T jak trhaly E30 325i
Pokud má fabie čip na 132kW tak je to sice hezké, ale pochybuju že se s tím majitel dokáže rychle rozjet. Vsadím boty že start prohrabe.
Obouvá se tam 205ka při startu se předek nadlehčí a gumy kvičí jak podsvinče. Kdežto u bmw se zadek pěkně zatíží gumy zakousnou do asfaltu a jedeš hned co to dá.
528i musí na 100vku zařadit jen 2jku, dieslová fabie odhaduju konec 3jky nebo začátek 4ky. Zařadíš 3 roztáhneš to na 160...
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Taky se pridam,i kdyz sem nepatrim.Mam e65,automat.Manual asi neni.Model 745i,klasika,V8,zadna novinka.Kolega ma fungl novou fabiii tdi,cip nevim na kolik ps.V kantyne mi rikal denne jako to neni rakete,jak neujede ferrari atd.Jednoho dne u nas na dlouhe osamocene rovince probehl test.On v aute sam,manual,ja automat a dva mudrlanti ktomu.Start,fugas,prevodovka rezim sport.Asi po 200m jsem byl asi 4 delky pred nim,pri 200 jsem uz jeho xenony temer nevidel ve spiglu.Pri 250omezovac,to jsem jel sam uz.Vysledek?Neverte vsem pohadkam.