Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 530D, nejde do výkonu
- voTon
- Registrovaný
- Příspěvky: 514
- Registrován: ned 08.08.2004 00:00
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
diagnostika- live data a sledovat tlak turba, tlak ve vstrikovaci liste, tlak nafty, teplotu a mnozstvi nasavanyho vzduchu a nemuze vam nic utect, je to zalezitost 300kc, nekdo to dela i zadarmo, takhle nadalku to stejne budou jen spekulace. jen vadnej senzor na vstrikovaci liste uz jsem videl projevovat 3 relativne ruznejma zpusobama...
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
voTon píše:diagnostika- live data a sledovat tlak turba, tlak ve vstrikovaci liste, tlak nafty, teplotu a mnozstvi nasavanyho vzduchu a nemuze vam nic utect, je to zalezitost 300kc, nekdo to dela i zadarmo, takhle nadalku to stejne budou jen spekulace. jen vadnej senzor na vstrikovaci liste uz jsem videl projevovat 3 relativne ruznejma zpusobama...
Tak to asi za tebou zase zajedu, chtěl bych to prostě nechat pořádně omrknout a zjistit co s tim motorem je, navíc to chčije kde se dá, i nafta z vysokotlakýho čerpadla chčije


Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
- voTon
- Registrovaný
- Příspěvky: 514
- Registrován: ned 08.08.2004 00:00
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
cmelak píše:voTon píše:diagnostika- live data a sledovat tlak turba, tlak ve vstrikovaci liste, tlak nafty, teplotu a mnozstvi nasavanyho vzduchu a nemuze vam nic utect, je to zalezitost 300kc, nekdo to dela i zadarmo, takhle nadalku to stejne budou jen spekulace. jen vadnej senzor na vstrikovaci liste uz jsem videl projevovat 3 relativne ruznejma zpusobama...
Tak to asi za tebou zase zajedu, chtěl bych to prostě nechat pořádně omrknout a zjistit co s tim motorem je, navíc to chčije kde se dá, i nafta z vysokotlakýho čerpadla chčijeKdy máš čas?
no ty voe

- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
voTon píše:no ty voe, vikend nebo v tydnu?
No hele asi to uděláme tak, že tam přijedu k tobě někdy o víkendu a nechám ti to tam celej tejden aby na to byl klid a dost času, přes tejden auto už ani moc nepotřebuju takže bych to přežil

Až to všechno klapne, dám vědět.
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
Mám podobný problém motor netáhne záběr turba někde kolem 2300 a i tak nic moc, než se to rozjede na 180 tak je to doba atd. První podezželý je váha vzduchu, zkusím jí odpojit, ale když je tu toto téma, celkem nemám problém připojit DIS nebo INPA a jet se projet, ale nikde nemůžu najít jaké by při nějakém provozním režimu měla být Online data, tak ppravdě nením jak zjistím co je špatně.
Poradíte, kde nastudovat takové info?
Poradíte, kde nastudovat takové info?
Zdar, mám taky podobný problém, v horkých dnech, když se táhnu v nějaké koloně, nebo delší dobu pomalu do kopce a pak tomu pořádně naložím tak auto nemá takový výkon jako normálně, navíc to doprovází hukot jakoby někdo zapnul větrák..., po ochlazení se to zase začne chovat normálně. Když pak s tím za čas jedu na diagnostiku tak tam žádná vada která by to mohla vysvětlit není. Jedná se o 530d E39.
Nevíte o co by mohlo jít? Díky...
Nevíte o co by mohlo jít? Díky...
voTon píše:to bude tim ze nekdo zapnul vetrak,to myslim uprime a doslova..
Mohl bys to prosím trochu víc rozvést, nevím na jakém principu se větrák u E39 zapíná, myslel jsem že se spouští při určité teplotě motoru, to hučení začíná s přidáním a končí s puštěním plynu. a spíš mě znepokojuje že během té doby má auto poloviční výkon, spuštění větráku by přece nemělo mít na výkon takový vliv...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
Rade píše:voTon píše:to bude tim ze nekdo zapnul vetrak,to myslim uprime a doslova..
Mohl bys to prosím trochu víc rozvést, nevím na jakém principu se větrák u E39 zapíná, myslel jsem že se spouští při určité teplotě motoru, to hučení začíná s přidáním a končí s puštěním plynu. a spíš mě znepokojuje že během té doby má auto poloviční výkon, spuštění větráku by přece nemělo mít na výkon takový vliv...
na mé bývalé e36 318i když jsem startoval byla visco spojka která ovládá větrák vždy při startu studeného motoru seplá (prý je to snad tak normální, po chvíli se rozepla, asi když se ohřál ten olej uvnitř) a musím říct že an výkonu to rozhodně poznáš, ale je to i poměrně slyšitelný že větrák běží naplno. U 530D by to ale nemělo být tak markantní. Určitě ne o 50%
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: pát 14.08.2009 00:00
- Bydliště: Usti nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Viskospojka funguje tak, ze se vzrustajici teplotou motoru vzrustaji otacky vetraku, ktery je na samotne viskospojce a nastava vetsi chladici ucinek. Po dosazeni normalni teploty se viskospojka ochladi a nema konstantni otacky s hrideli. Neni v tom zadna elektronika...
Kdyz viskospojka sepne na max. ucinek, tak alespon u me jde vykon dolu. (Popojizdeni v kolone kombinovane s prudsimi rozjezdy v horkych dnech )
Kdyz viskospojka sepne na max. ucinek, tak alespon u me jde vykon dolu. (Popojizdeni v kolone kombinovane s prudsimi rozjezdy v horkych dnech )
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: pát 14.08.2009 00:00
- Bydliště: Usti nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Druha vec je elektricky vetrak ovladany elektronikou, primarne slouzici k chlazeni tepelneho vymenniku klimy (nachazi se mezi naraznikem a chladicem)
Pri vysoke teplote chladici kapaliny, kterou nestaci chladit vrtule(vetrak) na viskospojce, spina elektricky vetrak a snazi se ochladit to, co neochladila vrtule.
Pri vysoke teplote chladici kapaliny, kterou nestaci chladit vrtule(vetrak) na viskospojce, spina elektricky vetrak a snazi se ochladit to, co neochladila vrtule.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
což princip mi je naprosto jasnej.. měl jsem jí dokonce i rozebranou.. sice mi není jasný proč je seplá když je auto studený, ale možná je to kvůli viskozitě oleje uvnitř, prostě je moc hustej.. i automechanik co dělá bmw mi řikal že to tak je správně.. je jsem tím chtěl říct že v mém případě to bylo znatelný na výkonu, resp. nějakej koník si to určo vzalo.. někde tady na foru jsem to dokonce i četl.. mám takovej pocit že tu někdo psal že až 15ps u naftovýho šestiválu.. což málo neni, ale rozhodně by to nemělo být nějak extrémně pozorovatelný.. kromě toho zvukovýho projevu..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: pát 14.08.2009 00:00
- Bydliště: Usti nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Mne se taky toci hned po nastartovani, ale da se v klidu zastavit prstem
Ja ted taky resil ubytek vykonu, neni citit poradny kick-down a zrychleni je jak u automatu pomale...
Musim zajet na diagnostiku, nez zacnu neco delat. Zatim hresim na vahu vzduchu, protoze mi to zacilo dost coudit.
Dalsi pricinou u me muze byt spatne tesneni na turbu a svodovem potrubi, takze turbo poradne netlakuje a vykon se ztraci.
Podavaci cerpadla jsem menil pred nekolika tydny. (je pravda, ze nemusej byt ok a tlacit potrebne mnozstvi nafty k VT cerpadlu) kdovi...

Ja ted taky resil ubytek vykonu, neni citit poradny kick-down a zrychleni je jak u automatu pomale...
Musim zajet na diagnostiku, nez zacnu neco delat. Zatim hresim na vahu vzduchu, protoze mi to zacilo dost coudit.
Dalsi pricinou u me muze byt spatne tesneni na turbu a svodovem potrubi, takze turbo poradne netlakuje a vykon se ztraci.
Podavaci cerpadla jsem menil pred nekolika tydny. (je pravda, ze nemusej byt ok a tlacit potrebne mnozstvi nafty k VT cerpadlu) kdovi...