Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 průser chlazení

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#21 Příspěvek od beny-maser »

s tou vodní pumpou,e 39 má kovovou nebo plastovou? e34 od roku 93 ma nahrazen plast za kov klůli spolehlivosti,tak se tam u e39 zase nevrátili.
já bych koupil fungl novej chladič a vyzkoušel,než kupovat půlku auta.
až budeš mít těsnej sistém tak zjistíš snadno jestli otvíra termostat, nebo jestli to nefučí do vody.
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#22 Příspěvek od soukupadam »

Birkoff píše:Taky to tipuju na únavu materiálu. Pokud to budeš dělat asi bych zkontroloval vodní pumpu a asi vyměnil termostat, dělat to nadvakrát je docela opruz. Těsnění pod hlavou poznáš snadno. Motor po nastartování tlakuje do vody. Normálně vzniká tlak až po důkladném ohřátí.

Jinak s tím větrákem klimačky by to souviset nemuselo. Jde o to, že pokud se motor nestíhá chladit náporem vzduchu + sepnutou viskózou tak se přidává přední větrák. Spíš je mi divný, né že teplota vyskočila nahoru - to se stane nedostatkem chladící kapaliny, ale že po zapnutí topení spadla - to ukazuje na to, že vody bylo ještě nějaké množství na uchlazení. Nebo to byl už jen zbytek v primárním okruhu a topení posloužilo jako chladič?


když jsem to stáhl tim topením, tak to tam chybělo zhruba decy chladiva, pak jsem s tim ještě kousel je k baráku a normálně to chladilo dokud jsem nezastavil

chrompacket: ty myslíš chladič klimatizace? jinak ten větrák na klimě se nespouští ale zadřenej není.
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#23 Příspěvek od soukupadam »

jaktože ten tlak neupustil ventil na víčku?

díky
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#24 Příspěvek od soukupadam »

jak fungujou ty svorky na hadicích? dá se to něčim provizorně zalepit pro dojetí do servisu, když se mi to nepovede opravit?
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#25 Příspěvek od soukupadam »

dá se nějak poznat že to víčko selhalo? tu expanzku jsem vymontoval a je tak divně nafouklá
jumbo
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: čtv 01.12.2005 01:00
Bydliště: skoro Brno

#26 Příspěvek od jumbo »

soukupadam píše:jaktože ten tlak neupustil ventil na víčku?

díky





ač na 2,5 24v,
po výměně těsnění pod hlavou, po řádném odvzdušnění jsem měl dost tvrdé hadice. Měl jsem tam 140 bar víčko. Vyměnil jsem je za 200 bar a hadice změkly. Buď to bylo nesprávným typem nebo vadným víčkem. Takže můžu potvrdit, že tvrdé hadice nemusí hned znamenat prasklý těsnění a dalších X problémů, ale může to spravit pouhé víčko :D
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#27 Příspěvek od ACDC »

Expanzka na 39 rupne jak nic. Stáří. A s víčky bývají také problémy, Vím své. A vůbec, s chlazením má bmw problémy docela dost. A je to taky tím debilním ukazatelem teploty vody, který ukazuje OK nebo HOT. Pro pohodlí řidiče, aby se nerozptyloval pohnutím ručičky ukazuje OK od 87 do 113 stC Mě by vůbec nevadilo, kdyby se hýbala. Mohli tam rovnou dát kontrolku...
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#28 Příspěvek od soukupadam »

ACDC píše:Expanzka na 39 rupne jak nic. Stáří. A s víčky bývají také problémy, Vím své. A vůbec, s chlazením má bmw problémy docela dost. A je to taky tím debilním ukazatelem teploty vody, který ukazuje OK nebo HOT. Pro pohodlí řidiče, aby se nerozptyloval pohnutím ručičky ukazuje OK od 87 do 113 stC Mě by vůbec nevadilo, kdyby se hýbala. Mohli tam rovnou dát kontrolku...


přesně tak, zrovna minulej tejden jsem si dal test 7 na jízdu a divil jsem se že to ukazuje 89-114° a ručička bez hnutí, jinak hadice mam ok měkký i po zahřátí
wyrec
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 12.03.2011 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#29 Příspěvek od wyrec »

ahoj, objevil se mi na autě první problém - když stojím na místě se zapnutým motorem, tak během pár minut mi teplota skočí to červeného. (při zapnuté klimě i bez) Co to může být? Termostat? Vodní pumpa? Jakmile se rozjedu, teplota během pár sekund klesne zpět. Vrtule se mi na volnoběh točí.

Mockrát děkuji za rady!
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#30 Příspěvek od soukupadam »

wyrec píše:ahoj, objevil se mi na autě první problém - když stojím na místě se zapnutým motorem, tak během pár minut mi teplota skočí to červeného. (při zapnuté klimě i bez) Co to může být? Termostat? Vodní pumpa? Jakmile se rozjedu, teplota během pár sekund klesne zpět. Vrtule se mi na volnoběh točí.

Mockrát děkuji za rady!


topí ti to?
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#31 Příspěvek od ACDC »

Zavzdušněno!!??
wyrec
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 12.03.2011 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#32 Příspěvek od wyrec »

topí to.. (takže termostat asi ne, co?) a jak poznám, jestli je to zavzdušněné?
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#33 Příspěvek od ACDC »

A vrtule-visko chodí? Musíš slyšet, jak "řve" když sepne a zabírá. Taky je hodně cítit horký vzduch, který táhne z chladiče. Pokud tohle chodí, musí se motor uchladit. Jinak by měl sepnout elektrický ventilátor. Čerpadlo ti asi dle popisu funguje. Termostat taky, jinak by teplota po rozjezdu nepadla. Chladič je čistý? Podívej se v servisním menu BC, kolik stupňů motor má, může být nad 100st trvale..... Já měl problém právě s zmiňovaným vyhříváním termostatu. Změřit odpor, zda jde napájení, popř diagnostika...
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#34 Příspěvek od JaneCk »

Já bych se chtěl zeptat, kdy se spíná visca? Až tehdy, kdy nestíhá dochlazovat pomocný větrák z klimy? Nebo předtím? Já jsem měl totiž problémy s větrákem od klimy, nefungoval na první rychlost, zjistil jsem spálenou pojistku. Tu jsem vyměnil a teď se ten větrák připíná hodně často (teplota 98-100°) a viscu jsem už neslyšel pěkně dlouho, tak ani nevím jestli je ok nebo se pro změnu posrala visca.

_________________
E39 523iA Tour 1998
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#35 Příspěvek od ACDC »

Viska je základní chlazení. Spíná asi při 80-90stC. Trochu nebezpečná zkouška je při horkém chladiči vzít přeložené noviny a snažit sr ji zastavit, nesmí to jít. Trochu drasticky to jde i rukavicí..Samo při nízkých otáčkách. El větrák je až v nouzi, musí jet naplno. Spíná asi při 97stC, jak který model auta..
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#36 Příspěvek od JaneCk »

No tak to mám radost. Zprovozní se jeden větrák a druhý se posere. Ale ještě to pořádně vyzkouším, teď je teplo, třeba to byla jen souhra náhod. Díky za info...
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#37 Příspěvek od soukupadam »

jak čistíte ty chladiče?
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#38 Příspěvek od ACDC »

Vyfoukat, nebo wap, ale opatrně!
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#39 Příspěvek od soukupadam »

ACDC píše:Vyfoukat, nebo wap, ale opatrně!


myslíš na autě? já to zkoušel rozevřít jak radil "starML" ale mezera tam je jenom pár milimetrů, anebo to profoukat od visco vrtule?
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#40 Příspěvek od soukupadam »

piči mě mrdne, dneska mi to chlazení jeblo zas na druhý straně chladiče, zas nějakej plast se otevřel- tentokrát ten napravo přímo na tělese chladiče u tý tlustý trubky - dá se samostatně vyměnit nebo celej chladič?

fakt na chlazení a klimě pořád nějaký problémy, ale zas musim říct že vše ostatní pohoda
Odpovědět