Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

nestartuje 53Od E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Johny9
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 22.04.2008 00:00
Bydliště: Havířov

#1 Příspěvek od Johny9 »

dobry den, mam takovy problem...jiz nekolikrat se mi pri jizde stalo ze motor z niceho nic vypl.po nastartovani bylo opet vsechno v poradku. pred chvili jsem chtel odjet a nemuzu nastartovat vubec. motor toci, ale nenaskoci.zkousel jsem nacist chyby diagnostikou inpa a objevila se chyba...7669 electronic car immobilisation system (EWS) nevite nekdo nahodou co by to mohlo byt a jak s tim dale nakladat??? dekuji za vsechny rady
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Předpokládám, že máš EWS3. Postupoval bych následovně: napřed vyndej jednotku EWS a mrkni do ní, očichej, jestli není spálená (stává se to). Jednotku najdeš za kastlíčkem u levé nohy řidiče. Dva křížové šroubky a jsi u jednotky, ta drží na matce - šestihran 10.

Až jednotku odpojíš, neotáčej klíčem ve spínačce.

Druhým krokem by mělo být pomocí diagnostiky synchronizace EWS-DDE. Pokud motor točí a nechytá, potom je problém v případě, že máš potvrzeno diagnostikou EWS, na 99% v plovoucím kódu mezi jednotkou EWS a motoru.

Může to ovšem být i jednotka motoru - to chce vidět. Mrkni na tohle, co jsem napsal, a pak napiš.
Johny9
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 22.04.2008 00:00
Bydliště: Havířov

#3 Příspěvek od Johny9 »

A jak provedu synchronizaci EWS-DDE
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Umí to např. Carsoft. Zkrátka diagnostikou, která to umí.
Johny9
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 22.04.2008 00:00
Bydliště: Havířov

#5 Příspěvek od Johny9 »

A nevis jestli to zvladne i INPA tu prave mam
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#6 Příspěvek od all »

ano inpa to zvládne.
Johny9
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 22.04.2008 00:00
Bydliště: Havířov

#7 Příspěvek od Johny9 »

A kde presne to v te inpe najdu vlastnim ji teprve tyden tak se v tom tak jeste neorientuju.
Johny9
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 22.04.2008 00:00
Bydliště: Havířov

#8 Příspěvek od Johny9 »

Tak problem vyresen v inpe jsem nasel synchronizaci ews a resetoval ji tak jsem zkusil nastartovat tak motor naskocil hned.A po znovunacteni inpou uz behlasi zadnou chybu tak je mi zahadou cim to mohlo byt a zda-li to ma neco spolecneho s tim ze mi motor z niceho nic vypnul ale po opetovnem nastartovani vse bezelo tak jak ma.Bude asi lepsi kdyz auto dam do nejakeho servisu at se na to poradne podivaji nerad bych aby mmi auto nekde kleklo
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Johny9 píše:Tak problem vyresen v inpe jsem nasel synchronizaci ews a resetoval ji tak jsem zkusil nastartovat tak motor naskocil hned.A po znovunacteni inpou uz behlasi zadnou chybu tak je mi zahadou cim to mohlo byt a zda-li to ma neco spolecneho s tim ze mi motor z niceho nic vypnul ale po opetovnem nastartovani vse bezelo tak jak ma.Bude asi lepsi kdyz auto dam do nejakeho servisu at se na to poradne podivaji nerad bych aby mmi auto nekde kleklo


Celkem divná záležitost, protože plovoucí kód EWS-DDE se mění pouze při startování. Je ovšem možné, že při následujícím startu došlo k takovému podpětí, že signály vysílané mezi jednotkami nebyly dekódovatelné...

Fyzicky na jednotku motoru a EWS jsi koukal? Nějaké známky poškození? Napětí na baterce naprázdno, při žhavení a při startu?
Johny9
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 22.04.2008 00:00
Bydliště: Havířov

#10 Příspěvek od Johny9 »

na jednotku jsem se dival vypadala bez poskozeni a ani nesmrdela ze by byla spalena
Johny9
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 22.04.2008 00:00
Bydliště: Havířov

#11 Příspěvek od Johny9 »

Tak dnes bohuzel jsem zase zustal vyset tak jsem auto odtah do servisu tak jsem zvedav co zjisti jinak to je ten sam problem.
m30b35
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 01.03.2011 01:00

#12 Příspěvek od m30b35 »

Je zde někdo schopen rozepsat problémy s EWS atd....? zvládně to i KTS-ka?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Pokud ti to chcíplo po nastartování a pak už nešlo natočit, bude problém na 99% v řídící jednotce motoru. Všechny operace týkající se imobilizéru probíhají při startování, tj. jak načtení klíče a změna plovoucího kódu v něm, tak kontrola a obměna plovoucího kódu běžícího mezi EWS a DDE.

Souvislost se chcípnutím a následným problémem v synchronizaci EWS-DDE mi ale nějak nedochází. To by mohla být ještě i horší kostra na některé z jednotek či v motorovém prostoru - aspoň takhle z křišťálové koule...
Johny9
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 22.04.2008 00:00
Bydliště: Havířov

#14 Příspěvek od Johny9 »

Nastartoval jsem normalne a chciplo mi to az po ujeti 20km a pak neslo natocit vubec
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Zaměřil bych se na baterku a vedení od ní, případně kostry, a ŘJ motoru. To chcípnutí EWS určitě nezpůsobilo.
Johny9
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 22.04.2008 00:00
Bydliště: Havířov

#16 Příspěvek od Johny9 »

Auto je v servise tak uvidim na co tam prijdou
xylofon
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 06.08.2010 00:00
Bydliště: cheb

#17 Příspěvek od xylofon »

delal mi to benal e39 520 T, nakonec vymenili cteci krouzek imo u klicku a zatim 4 tydny v poho
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Pokud motor točí, problém v kroužku pod volantem by být neměl. Startér je povolen po rozpoznání klíčku, zbytek (vstřikování a zapalování) až po rozpoznání jednotky imobilizéru jednotkou motoru.

Napovídá tomu i to, že po synchronizaci jednotek vše šlapalo.
xylofon
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 06.08.2010 00:00
Bydliště: cheb

#19 Příspěvek od xylofon »

pravda , zapomnel jsem napsat, ze motor netocil
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Tak co, už na něco přišli?
Odpovědět