Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Přehřívání motoru na 528i e39 (1998) - prasklá hlava?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
wyrec
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 12.03.2011 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#1 Příspěvek od wyrec »

Zdravím vás, tak mám s autem první velký problém. Začalo se mi přehřívat - když stojím, jde ručička teploty až do červeného pole, jakmile se rozjedu, tak se vrátí zase zpět. Zkontroloval jsem chladící kapalinu a nebyla tam ani kapka a motor byl zavzdušněn.. Dolil jsem a během týdne všechna voda pryč. Zároveň jsem pocítil pokles výkonu a motor jakoby syčí.

Takže která z variant to může být - prasklá hlava? prasklý blok? těsnění pod hlavou, nebo něco jiného? Vodní pumpa by měla být v pořádku, viska nevím jak na tom je, ale ta asi se ztrátou vody nemá nic společného.
Takže co dělat? Přetěsnit celý motor a doufat že není nikde nic prasklé, nebo vyměnit celý motor?
Díky moc za rady.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#2 Příspěvek od beny-maser »

pukud se to hřálo, když si stál na místě viděl bych to právě na tu visku,pak nabyde voda a víčko ji přetlakovím ventilem upustí ven. Pokud se ti zdá,že to již nemá výkon a sičí to tak bych to takhle na dálku viděl na fouklé těsnění pod hlavou případně zkroucenou či prasklou hlavu. To ti ale nikdo na dálku neřekne a jestli je prasklá či zkroucená hlava ti každý řekne až po demontáži a kontrole. V každým případě ani takhle na dálku nejde říct jestli to 100% je to těsnění podhlavou. Taky to může být jen termostat či vodní pumpa(ta to teda asi nebude, podle toho co popisuješ) ale ten termostat klidně a to že to nemá výkon může být jen souhra náhod.
V každým případě bych z prasklé hlavy nědělal horor, když bude prasklá tak jí dáš svařit.
wyrec
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 12.03.2011 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#3 Příspěvek od wyrec »

Díky. Kdyby to byla viska nebo termostat, tak by to bylo úplně nejlepší.. Zkusím tedy udělat ten test s novinama, jestli viska funguje jak má.:D
A ještě se zeptám, jak je finančně náročné přetěsnění? můžete někdo poradit kde koupit kvalitní sadu a za slušnou cenu?
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#4 Příspěvek od beny-maser »

když koupíš značkové těsnění tak neuděláš chybu např. VICTOR REINZ cena cca 1500kč
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#5 Příspěvek od magorcondoria »

V první řadě musí držet tlak víčko.Odvzdušníš nejlépe tak ,že budeš foukat "hubou" do chladíče až poteče z šroubku voda bez bublin,současně utáhneš.Nejdřív ten na přírubě termostatu,potom na chladiči.Potom silně zmáčkneš hadici oběma rukama,zda ti těsní víčko.Budeš poslouchat zda tam neutíká vzduch,je to pouze orientační test.Koukneš mezí hlavu a přírubu termostatu zda ti tam neteče voda,když zmáčkneš hadici.Pokud se ti to jen trochu zavzdušní,nebude voda na termostatu a ten neotevře. Víčko má dva ventily,ten spodní přepouští,vodu mezi chladičem a expanzní nádobou.Pokud netěsnil ,při staní z čumákem dolů se zcela zaplnila expanzka a zavzdušnil motor.
Odpovědět