Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e60, e61 - Nafta ????
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 178
- Registrován: úte 23.03.2010 01:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Zdravim.
Mám jeden takovej neřešitelnej problém... Chci koupit e60 nebo e60, ale chtěl bych v benzínu...ale naskytla se mi možnost koupit e61 v Naftě - Je to rok 2005 v 525d. Máte s tím nějaké zkušenosti? Slyšel jsem, že 525d v e60 byl jeden z nejhorších motorů a bylo s ním spousta problémů....
Díky za rady a připomínky.
Mám jeden takovej neřešitelnej problém... Chci koupit e60 nebo e60, ale chtěl bych v benzínu...ale naskytla se mi možnost koupit e61 v Naftě - Je to rok 2005 v 525d. Máte s tím nějaké zkušenosti? Slyšel jsem, že 525d v e60 byl jeden z nejhorších motorů a bylo s ním spousta problémů....
Díky za rady a připomínky.
Mám E61, 2005, najeto 165000 km. Motor bez problému, teď jsem nechal měřit vstřiky, jsou jak nové, turbo taky OK. Motor táhne do omezovače jak o život, TDi, Tdci, Hdi nesrovnatelné. Ve 190 šlápneš na plyn a ono to táhne dál... Je to tichošlápek, vibrace taky minimální. FAP se sám občas vypálí, někdy kolem 200 000 se dá vypláchnout. V zimě starty ověřeně do -20 v pohodě.
Jo pravda, teď jsem si vzpomněl, mám hlášený nějaký problém se žhavením, což musím do zimy vyřešit... abych tedy byl objektivní.
Spotřeba 7,5.
No za sebe nevim, co chtít od nafty víc?
Když jsem to kupoval, tak mě zase tvrdili, že je to prakticky to samé jako 530D, jenom o ten objem... no a cenu...
Jo pravda, teď jsem si vzpomněl, mám hlášený nějaký problém se žhavením, což musím do zimy vyřešit... abych tedy byl objektivní.
Spotřeba 7,5.
No za sebe nevim, co chtít od nafty víc?
Když jsem to kupoval, tak mě zase tvrdili, že je to prakticky to samé jako 530D, jenom o ten objem... no a cenu...
Matyse_q píše:Zdravim.
Mám jeden takovej neřešitelnej problém... Chci koupit e60 nebo e60, ale chtěl bych v benzínu...ale naskytla se mi možnost koupit e61 v Naftě - Je to rok 2005 v 525d. Máte s tím nějaké zkušenosti? Slyšel jsem, že 525d v e60 byl jeden z nejhorších motorů a bylo s ním spousta problémů....
Díky za rady a připomínky.
Ahoj, mám 525dA 2006, chip na 154kW(485Nm) a uz jsem s chipem najel cca 40tis (celkem 165tis km). Zatím jen měním olej, brzdovku a filtry...spotreba za posledních 6tis km je 6,8 a to pádím 20% Praha, Plzen a zbytek D5 (140-180kmh)...
Mám sice ted trochu podezrení na turbo, ale nic zatím není prokázané a naštěstí auto šlape skvěle...
Také osobně přiznávám, že koukám po nějaké 530dA na příští rok neb tech 170kW už musí být fakt maso...
Na druhou stranu ta 525 bylo moje první bmw a ani bych dnes jinak nevolil (predtim superb), neb i s 525dA se opravdu zazije o cem je BMW (a není potřeba 300koní a víc). Samozřejmě je to také o ceně, 525 jsou opravdu malinko levnější (spíše ale kvůli horší výbavě)...
Rupitch píše:Při koupi si hlavně zkontroluj, aby mezi hlavou a blokem motoru nebyl vidět olej. U těhle motorů (ne u všech) občas kolem těsnění pod hlavou prolíná olej. Ten nateče do jenotky žhavení a ta potom odejde.
Přiznám se, že toto jsem zkontroloval jen okometricky když jsem si lehnul pod auto a svitil svitilnou a delal, ze tomu rozumim:)) Nastesti po 14mesicich mohu konstatovat, že olej mi to žere tak 0,5litru na 20tis km, což je super...
Matyse_q píše:fanda1: 525d nemůže mít stejný objem jako 530d....jsou to 2 rozdílný motory...a zajimalo by mě v čem je horší, nebo lepší....
Nejsem technicky expert, ale toto jsem si samozřejmě před koupí zjištoval. Do roku 2007 (myslím březen včetně, facelift) se jedná o úplně jiný motor než 530d, jelikož do té doby je 525 se sestiválci a objemem 2498ccm, základní výkon 130kW. Po faceliftu e60/61 se dával motor konstrukčně stejný jako v 530d tj. šesti válec o objemu 2993ccm a výkon je přiškrcen na 145kW. Zajímavou věcí je objem oleje, jelikož před faceliftem mám 9,6 litru oleje (taky jsem čučel:))), zatímco po FL je to cca 7 litru.
Někde jsem četl, že motory 525d a 530d po FL jsou opravdu totožný (nikoliv s 535d) a tak je ideální koupit 525d a pak to načipovat (do max 550Nm kvuli spojce). V německu a jiných zemích totiž platí daně za auta hlavně podle výkonu a ne podle objemu jako u nás...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
Rupitch píše:Při koupi si hlavně zkontroluj, aby mezi hlavou a blokem motoru nebyl vidět olej. U těhle motorů (ne u všech) občas kolem těsnění pod hlavou prolíná olej. Ten nateče do jenotky žhavení a ta potom odejde.
to nemusí být jen netěsností těsnění.. u mě to bylo právě díky prolínáním kolem klapek v sání.. načež odešla ta jednotka..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
Jinak ještě k těm poznatkum, já mám najeto přesně 200tis a na autě se dělalo následující:
hydroštely (pravděpodobně díky long life olejům, byl špatný ale jenom jeden, takže možná vyda materiálu), je lepší zkrátit intervaly
turbo - repas (pouštělo olej, jinak fungovalo bez problému)
sání (kvůli klapkám, měněno za nové)
relé hžavení (jak jsem již psal, díky oleji z klapek)
Jinak spotřeba je někde kolem 7-7,5 (záleží kde a jak jezdíš) na krátký vzdálenosti si auto vezme kolem 8-9, motor než se ohřeje má vyšší spotřebu. Na okreskách při dodržování předpisů není velký problém držet se kolem 6,5. Na dálnici při 140-180 kolem 7,5-7,8. - mám 525D - manual 130 kw chiplejch na 150kw. Spotřeba je dle dotankování (většinou ale sedí +-0,2 s palubním počítačem)
hydroštely (pravděpodobně díky long life olejům, byl špatný ale jenom jeden, takže možná vyda materiálu), je lepší zkrátit intervaly
turbo - repas (pouštělo olej, jinak fungovalo bez problému)
sání (kvůli klapkám, měněno za nové)
relé hžavení (jak jsem již psal, díky oleji z klapek)
Jinak spotřeba je někde kolem 7-7,5 (záleží kde a jak jezdíš) na krátký vzdálenosti si auto vezme kolem 8-9, motor než se ohřeje má vyšší spotřebu. Na okreskách při dodržování předpisů není velký problém držet se kolem 6,5. Na dálnici při 140-180 kolem 7,5-7,8. - mám 525D - manual 130 kw chiplejch na 150kw. Spotřeba je dle dotankování (většinou ale sedí +-0,2 s palubním počítačem)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
empeel píše:Tak jsem čekal, jestli dá někdo zkušenost, že se jedná o jeden z nejhorších motorů a zatím nic.... Což jsem teda ze srdce rád.
Tak by mě tak zajímalo, kdopak ti to - Matyse - nakukal??![]()
To fakt nic ve zlém, chytráků jsou všude haldy. Asi nějaký bazarista, co ti chtěl vnutit Fabii 1.2?
no ono pětku porovnávat s fábkou je nesmysl.. samo.. když se fakt povede.. a jak zde bylo již párkrát zmíněno, upadne klapka do motoru.. je ojetá fábka v podstatě v tahu.. ale s tím člověk který kupuje pětku musí být tak nějak vypořádanej.. ono pořízovací cena aut je v podstatě v poměru 4:1 a podobné tomu je i u cen náhradních dílů..
na druhou stranu bych fábii moc neurážel.. pro lidi kteří najedou pár tisíc km ročně je to naprosto dostačující a ekonomicky vyhovujícíc prostředek.. na to dojet 5km do práce a zpět je to daleko lepší než pětka.. (pětky mi je v tom případě v podstatě strašně líto)..
Nechytat za slovo! Proto jsem tam dával smajlíka.... proti Fabii nemám nic, ale musel jsem použít příklad nějakýho fakt nepovedenýho motoru a tak jsem použil svojí jedinou znalost o 1.2 HTP. Četl jsem totiž omylem kdysi o něm nějakou studii a z ní je fakt jasný, že je to motor nepovedený...
O těch klapkách vím, to ale měla i 530D. To z motoru ale pořád nedělá nepovedený... Prostě by mě opravdu upřímně zajímalo, proč konkrétně by tenhle motor byl nepovedený, abych třeba věděl na co si dát pozor. Ale jak jsem psal, spíš to bude jenom plácání do vody nějakýho bazaristy...
O těch klapkách vím, to ale měla i 530D. To z motoru ale pořád nedělá nepovedený... Prostě by mě opravdu upřímně zajímalo, proč konkrétně by tenhle motor byl nepovedený, abych třeba věděl na co si dát pozor. Ale jak jsem psal, spíš to bude jenom plácání do vody nějakýho bazaristy...
neznám přesné statistiky o vadách či (ne)povedení motorů přes veškeré značky, ale je mi jasný, že prostě je to mechanika, je to material a to se prostě někdy podělá... nemluvě o zacházení s tím motorem. Já opravdu dodržuji intervaly výměny oleje(ne longlife) po 15tis km, nevytáčím auto nad 2500rpm, když není ohřátý a vždy když dojedu tak minutu nechávám auto na volnoběh dochladit... jezdím taky 80% dálnice na tempomat, takže jistě i konstatní otáčky motoru jedině dělají dobře. Jediné, co mě asi bude trápit je ten DPF (mám 167tis km), jelikož opravdu nevím kde, za kolik a co sním budu dělat
btw.měl jsem nového superba 2.0TDI 103kW a celoroční náklady na servis jsou s bmw525dA jen o 3tis Kč vyšší, což beru za naprosto perfektní výsledek. Dáno ale širšíma a o palec většíma pneu... spotřeba je samozřejmě o 2 litry větší, ale ten luxus a podvozek nesrovnatelný!!!

btw.měl jsem nového superba 2.0TDI 103kW a celoroční náklady na servis jsou s bmw525dA jen o 3tis Kč vyšší, což beru za naprosto perfektní výsledek. Dáno ale širšíma a o palec většíma pneu... spotřeba je samozřejmě o 2 litry větší, ale ten luxus a podvozek nesrovnatelný!!!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
cuzin píše:neznám přesné statistiky o vadách či (ne)povedení motorů přes veškeré značky, ale je mi jasný, že prostě je to mechanika, je to material a to se prostě někdy podělá... nemluvě o zacházení s tím motorem. Já opravdu dodržuji intervaly výměny oleje(ne longlife) po 15tis km, nevytáčím auto nad 2500rpm, když není ohřátý a vždy když dojedu tak minutu nechávám auto na volnoběh dochladit... jezdím taky 80% dálnice na tempomat, takže jistě i konstatní otáčky motoru jedině dělají dobře. Jediné, co mě asi bude trápit je ten DPF (mám 167tis km), jelikož opravdu nevím kde, za kolik a co sním budu dělat
btw.měl jsem nového superba 2.0TDI 103kW a celoroční náklady na servis jsou s bmw525dA jen o 3tis Kč vyšší, což beru za naprosto perfektní výsledek. Dáno ale širšíma a o palec většíma pneu... spotřeba je samozřejmě o 2 litry větší, ale ten luxus a podvozek nesrovnatelný!!!
tak to čumim.. i když bmw nemá rozvody tipoval bych větší rozdíl.. a k tomu máš ještě bmw ojeté, kdy je větší pravděpodobnost že se něco posere..

jinak fakt ten superb žral jen 5 litrů? nechce se mi tomu až věřit.. vím že se dá jezdi kolem pěti.. ale já když se hodně snažim tak jedu s e61 525D manual taky kolem 6,2-6,5.. (jinak škodovky na palubáku docela často malinko lžou)
ale jinak k tomu superbu.. máme v práci novýho v combi a bílé barvě.. 2,0tdi CR a naprostá paráda.. jizdní vlastnosti bmw to nemá, i výkon tomu chybí - je to slabší verze 103kw, ale musim říct že co se jízdních vlastností a motoru (spíš teda 125kw) by to auto pro mě bylo naprosto dostačující, bomba je prostor na zadních sedačkách a prostorný kufr... navíc ten kombík se i designově hodně povedl (o sedanu se to teda moc říct nedá) uvidíme ale co to auto vydrží, motor ještě moc odzkoušený není.. jinak spotřeba je tam dlouhodobá myslím někde kolem 6,2-6,5 , pohodovou jízdou není problém se dostat pod 6 litrů.. na dálnici svižnou jízdou kolem 180km/h spotřeba prakticky nepřelejzá hranici 7 litrů..
cuzin píše:Matyse_q píše:fanda1: 525d nemůže mít stejný objem jako 530d....jsou to 2 rozdílný motory...a zajimalo by mě v čem je horší, nebo lepší....
Nejsem technicky expert, ale toto jsem si samozřejmě před koupí zjištoval. Do roku 2007 (myslím březen včetně, facelift) se jedná o úplně jiný motor než 530d, jelikož do té doby je 525 se sestiválci a objemem 2498ccm, základní výkon 130kW. Po faceliftu e60/61 se dával motor konstrukčně stejný jako v 530d tj. šesti válec o objemu 2993ccm a výkon je přiškrcen na 145kW. Zajímavou věcí je objem oleje, jelikož před faceliftem mám 9,6 litru oleje (taky jsem čučel:))), zatímco po FL je to cca 7 litru.
Někde jsem četl, že motory 525d a 530d po FL jsou opravdu totožný (nikoliv s 535d) a tak je ideální koupit 525d a pak to načipovat (do max 550Nm kvuli spojce). V německu a jiných zemích totiž platí daně za auta hlavně podle výkonu a ne podle objemu jako u nás...
má pravdu ten chlapec...
Mám 2009 525, motor je třílitr jen je uškrcený na vstřikách a elektronice, ale hlavně nemá ty zasraný klapky v sání jako motory do 07.
525 do 07 je odlišný a je to 2,5l.
Jediná přednost supa je místo vzadu, ale tím tady škodovka končí a 103 nebo 125kw je větší katastrofa než 2,5tdi...