Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 530d 2001 nedrží teplotu, nový termostat nepomohl
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Zdravím, od koupě řeším stále stejný problém.
Auto se většinou ani neohřeje na provozku a když jo, tak teplota zase padne.
Už jsem zkoušel dva termostaty, jeden z aukra a jeden novej, s tím novým je to možná o chlup lepší, ale stejně... Ta rafička sakra musí bejt za každejch podmínek furt na prostředku ne?
Předpokládám, že pro motor to taky není dobrý, když mu šlápnu, ale rafika ani po 30 km není uprostřed.
Horní hadice chladiče horká jako prase, dolní o něco chladnější, ale teplá je taky.
Test budíků OK.
Když auto držím v otáčkách, tak se jakžtakž na prostředku drží.
Prosím o radu nebo už mě asi jebne.
Pokud teda novej termostat nepotřebuje čas, aby se "zajel".
Auto se většinou ani neohřeje na provozku a když jo, tak teplota zase padne.
Už jsem zkoušel dva termostaty, jeden z aukra a jeden novej, s tím novým je to možná o chlup lepší, ale stejně... Ta rafička sakra musí bejt za každejch podmínek furt na prostředku ne?
Předpokládám, že pro motor to taky není dobrý, když mu šlápnu, ale rafika ani po 30 km není uprostřed.
Horní hadice chladiče horká jako prase, dolní o něco chladnější, ale teplá je taky.
Test budíků OK.
Když auto držím v otáčkách, tak se jakžtakž na prostředku drží.
Prosím o radu nebo už mě asi jebne.
Pokud teda novej termostat nepotřebuje čas, aby se "zajel".
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
mám ten samej motor-teplota kolem nuly a od nastartování do cca 15 minut-do 10km je teplota na středu..Samozřejmě asi za předpokladu že funguje příhřev motoru,neni seplej větrák atd....Jestli Ti třeba nefunguje příhřev tak myslím že to je docela problém teplotu dosáhnout.Pokud Ti teda funguje vše jak má tak je to zhruba asi tak .Myslím že zajetí termostatu je blbost-bud těsní nebo nee 

Přesně na termostatu není co zajíždět, funguje na principu tepelné roztačnosti kovů, zkrátka když se ohřeje na projektovanou teplotu tak se otevře.
Vyndejte ten druhy termostat a zkuste kdy se otevře (stači strčit do hrnce s vodou, kterou zahřiváte). Nemám po ruce přesná čísla, ale odhaden by se neměl termostat otevřít pod 70C.
Nepíšete při jaké venkovné teplotě se auto nezahřeje, teoreticky by to mohla dělat i vadna viskozní spojka na vrtuli chlazeni, co dělá vrtule (velka plastová mezi chladičem a motorem) když je motor studený, tak minutu po nastartovani by se ta vrtule mela tocit spiše méně než více, v každem připadě by měla jit tlakem prstu na obvod zastavit nebo razantně zbrzdit
Vyndejte ten druhy termostat a zkuste kdy se otevře (stači strčit do hrnce s vodou, kterou zahřiváte). Nemám po ruce přesná čísla, ale odhaden by se neměl termostat otevřít pod 70C.
Nepíšete při jaké venkovné teplotě se auto nezahřeje, teoreticky by to mohla dělat i vadna viskozní spojka na vrtuli chlazeni, co dělá vrtule (velka plastová mezi chladičem a motorem) když je motor studený, tak minutu po nastartovani by se ta vrtule mela tocit spiše méně než více, v každem připadě by měla jit tlakem prstu na obvod zastavit nebo razantně zbrzdit
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Však píšu, termostat vyndat a ověřit jeho funkčnost. Vždycky tu je možnost, že je trvale otevřený a zavada bude patrná již při vymontování.
Vyndám termostat, mrknu zda je za "studena" zavřený pokud ano vrazim do hrnce s vodou a tu pomalu ohříváme. Pokud se otevře až ve veeeelmi horké >70C je nejspíše OK a hledáme dál.
Pokud je otevřený již při vyndání nebo se otevře pod 50C je v řiti a nasleduje výměna nebo pokus o "rozhejbání".
Vyndám termostat, mrknu zda je za "studena" zavřený pokud ano vrazim do hrnce s vodou a tu pomalu ohříváme. Pokud se otevře až ve veeeelmi horké >70C je nejspíše OK a hledáme dál.
Pokud je otevřený již při vyndání nebo se otevře pod 50C je v řiti a nasleduje výměna nebo pokus o "rozhejbání".
Hotomo píše:Mám podobný problém ručička cestuje mezi čtvrtkou a půlkou.Ale spíš je na té čtvrtce do půlky vyleze málokdy.Auto topí normálně aspoň mi to tak přijde.Už se to tu řešilo a někdo psal, že výměna obou termostatů stejně nepomohla...Zatím to neřeším co se může stát??
Ježdění se studeným motorem, a) zvyšuje spotřebu , b) zvyšuje opotřebení v důsledku prodloužení doby, kdy nemá olej potřebnou teplotu a mazání není optimální.
Na druhou stranu může být jen vadné čidlo teploty a ostatní je OK.
Nicméně znáte to drobná závada může dlouhodobě vést k velkým výdajům. Viz například nevyměnění odlučovalč oleje na odvětrání bloku motoru, které v konečném důsledku dokáže odrovnat turbo a jeden by řekl, že je to kravina.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Pokud trochu tak to je normalni, ona ta viskozni spojka vzdy trochu sily na vrtuli přenese, ale nemělo by to foukat jak vrtule na vznášedle.
Dokonce tak prvni minutu po nastartovani se to muže točit i vice.
Pokud prstem v rukavici začnete brzdit tu vrtuly tak by to mělo jit brzdit, ale jde to poznat okem prostě se to počí "lině".
Dokonce tak prvni minutu po nastartovani se to muže točit i vice.
Pokud prstem v rukavici začnete brzdit tu vrtuly tak by to mělo jit brzdit, ale jde to poznat okem prostě se to počí "lině".
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Komunikace s Alešem (člen All):
Libovka: Tak jak to je?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=11_2843&hg=11&fg=35
podle tohodle to defakto funguje na schlazování výfukovejch plynů jdoucí zpět do motoru. pokud to máš odpojené nic to neschlazujetakže to motor ohřeje na nějakou teplotu a hotovo. možná by bylo řešení to zaslepit. jako vodu. místo malého termostatu tam dát neprůchodné těsnění
Libovka: Tak jak to je?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
A ještě tohle jsem našel na SK fóru, je to pravda?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... r_hoses-2/
Myslim ze postaci skontrolovat hadice aj bez demontaze termostatov. Hadica c. 4 a c.10 (pokial ju tam mas). Musia byt studene pokial sa motor nezohreje na prevadzkovu teplotu. Ta ktora je tepla, ten termostat je zly. Termostat c.5 (http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... hermostat/) otvara pri 88C.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Protože já mám teplé obě hadice, ta horní do chladiče je horká, ta spodní je vlažná, i když to provozky nedosáhne, ale je tam teplo od motoru, to se spíš ohřeje z toho... A navíc z chladiče taky přece nejde úplně chladná voda. A ta hadice u malýho termostatu na EGR je taky teplá, takže ten asi bude v hajzlu.