Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 530d 2001 nedrží teplotu, nový termostat nepomohl

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#21 Příspěvek od StepanMatl »

Jasně, ale prostě na tu půlku se to musí ohřát i bez příhřevu. Zkusím ještě ten druhej, až dorazí. Spíš by mě ale zajímalo, jak vyndám ten starej, protože přes jeden šroub jde hadice, kterou nevím jak oddělat, jsou na ní takový divný sponky a vede do takovýho kulatýho něčeho, kde je přechycená torxem, na kterej se ale žádným svým nářadím nedostanu :(.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od milo »

ja uvolnil EGR ventil (3x imbus myslim), odpojil jsem ho ze sani a dalo se s nim trochu pohnout, abych golou uvolnil ten sroub pod hadici.
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#23 Příspěvek od StepanMatl »

A ještě by mě zajímalo, jestli je pravda, že diesel se ovzdušňuje sám? :)
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od milo »

vzhledem k tomu, že jsem na tom 150kW 3.0d viděl 2 odvzdušňováky, můžeš si odpovědět sám :) ale je pravda, že odvzdušnění byla otázka pár desítek sekund. když to porovnám s nekonečným odvzdušňováním na M20B25 8)
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#25 Příspěvek od StepanMatl »

Já vím o jednom (termostat EGR). Kde je ten druhej? :D
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od milo »

nevim jak je to u 142 kw, ale u 150 kw je jeste jeden na prave strane motoru pod plastovym krytem. i kdyz ten na tom EGR mi pripadal na nejvyssim miste v chladici soustave.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#27 Příspěvek od libovka »

StepanMatl píše:Protože já mám teplé obě hadice, ta horní do chladiče je horká, ta spodní je vlažná, i když to provozky nedosáhne, ale je tam teplo od motoru, to se spíš ohřeje z toho... A navíc z chladiče taky přece nejde úplně chladná voda. A ta hadice u malýho termostatu na EGR je taky teplá, takže ten asi bude v hajzlu.


Co ti není jasný? Vyměn ten termostat na tom EGRu a neřeš.To že máš EGR odpojenej nemá vliv na to vodu.Ta tam teče furt.
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#28 Příspěvek od StepanMatl »

Jasný mi není to, jestli má bejt ta spodní hadice studená, dokud není rafika uprostřed, nebo ne.
Čekám až termostat přijde.
Není možný, že se ohřeje kvůli tomu, že nezavírá ten EGR termostat? Protože ta voda teče přece do stejnýho chladiče...
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#29 Příspěvek od libovka »

Ta spodní hadice musí bejt studená dokud není teplota ná půlce.Když je v háji termostat na EGR ventilu tak se motor prostě NEOHŘEJE.
POCHOPIL???
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#30 Příspěvek od StepanMatl »

Achjo, kdyby sis to radši jednou místo nasírání se a řvaní pořádně přečetl. OMG.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#31 Příspěvek od libovka »

Já si to přečetl,ale ty tu pořád něco řešíš.
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#32 Příspěvek od StepanMatl »

Řeším to pořád to samý, a od tebe se mi dostává akorát arogantní odpověď na něco jinýho.
Samozřejmě že termostat vyměním, AŽ DORAZÍ.
Ale krom toho jsem se ptal, jestli může špatnej EGR termostat způsobovat teplou hadici u hlavního termostatu.
Nejsem automechanik, nerozumím tomu zdaleka tak jako ty, jen se snažím lamersky doptat na vyřešení problému.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#33 Příspěvek od libovka »

Ano může.
Ono je těžký vysvětlovat někomu něco takhle přes zprávy a o to hůř když ten dotyčnej tomu nerozumí.
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#34 Příspěvek od StepanMatl »

Super, děkuji. Ozvu se až ho vyměním.
Final-man
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00
Bydliště: Děčín/Praha

#35 Příspěvek od Final-man »

Mám e39 530d 142kw. Měl jsem teď problém s ohříváním. Motor se nemohl ohřát na provozní teplotu jak se ochladilo. Včera jsem vyměnil termostat EGR a po 7km mám hned provozní teplotu 93° Takže problém vyřešen. :)
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#36 Příspěvek od StepanMatl »

Tak v pondělí dorazí termostat. Dneska mi ale uletěl odvzdušňovák na tom starým, taky dobrý...
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od milo »

uletel sam od sebe? ;) nevrtej do toho radeji vic nez je potreba...
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#38 Příspěvek od StepanMatl »

Ano, sám od sebe. Najednou mi šla z pod kapoty pára, zvednu ji, všude voda, expanska prázdná a pak si všimnu toho šroubu.

// Ještě k tomu ulítlému šroubu. Šroub už musel být předtím prasklý cca v první třetině, nějakej jouda ho slepil nejspíš vteřiňákem. A jak je tam ta drážka, aby to šlo snadněji odvzdušnit, tak tou vznikl ve slepeném místě tlak a zbytek šroubu uletěl (už jsem ho našel).
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#39 Příspěvek od StepanMatl »

Tak dneska dorazil EGR termostat (podotýkán že ne novej).
Ohřívání je o hodně lepší, sice teplotě pořád trvá dlouho, než se vyškrábe na provozku, ale pak už tam jakžtakž drží. Není problém 85 stupňů při normální jízdě. Ale jen s vypnutým topením (aby nesvítil panel).
Jakmile zapnu topení, tak teplota padá dolů.
Zkusím teda ještě koupit novej termostat, tenhle bude nejspíš taky načatej, ale rozhodně zavírá líp jak ten původní. Nicméně když je rafička ještě v modrém poli, tak už se hadička u něj začíná ohřívat.

Jinak rada pro ostatní, jak sundat vrtuli, abyste se dostali k hlavnímu termostatu:

Jde to dělat i z boku, ale je to hrozná jebačka. Přitom jediné, co brání k volné manimulaci s termostatem, je ten plast za chladičem, který ale nejde vyndat, protože se přes vrtuli prostě neprotáhne. Viskospojka, nebo ještě líp ta hřídelka, která je hnaná řemenem, nejde povolit, protože se volně točí s řemenem. Je tam ještě jedna matka (v BMW na to mají speciální nástroj), kterou byste si měli druhým klíčem podržet a pak povolit tu přední. Jenže ta matka je tak úzká, že klíč zasahuje i do přední matky a tudíž je povolení nemožné, pokud se vám tedy nechce brousit klíč.
Strýček Google poradil velice svérázně. Stačí nasadit klíč na tu širší matku, tak, aby byl kolmo nahoru. Pak se vezme kladivo, nebo malá palice, a stačí do klíče několikrát fláknout. Vrtule se nárazem na cca 3. ránu do klíče povolí. A pozor, JE TAM OPAČNÝ ZÁVIT, takže pro povolení mlátit do klíče zleva! A už vůbec ne zhora, kdyby to někoho napadlo :D.

Poté už normálně klíčem odšroubujete vrtuli a vyndáte ji souběžně s celým plastem. Při nasazování postupovat obráceně, a až tam budete dávat vrtule, je dobré dělat to ve dvou, jeden ji přidrží a druhý se ji snaží točit klíčem a trefit se do závitu. Opět zdůraznuji, opačný závit, takže z pohledu na předek auta utahovat doleva. A nakonec opět párkát fláknout kladivem ZPRAVA do klíče, aby se to dotáhlo. Zní to dost brutálně, ale funguje to. Hlavně bacha, abyste se trefili a nerozmlátili něco okolo :D.
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#40 Příspěvek od StepanMatl »

Na dieselforum.cz jsem našel topic, kde si pisatelé stěžovali na pomalejší ohřívání po zaslepení EGRka, byly to sice nějaký podauta, ale myslím, že to by na to nemělo mít vliv, ne?
Odpovědět