
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 530d 2001 nedrží teplotu, nový termostat nepomohl
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Jasně, ale prostě na tu půlku se to musí ohřát i bez příhřevu. Zkusím ještě ten druhej, až dorazí. Spíš by mě ale zajímalo, jak vyndám ten starej, protože přes jeden šroub jde hadice, kterou nevím jak oddělat, jsou na ní takový divný sponky a vede do takovýho kulatýho něčeho, kde je přechycená torxem, na kterej se ale žádným svým nářadím nedostanu
.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
StepanMatl píše:Protože já mám teplé obě hadice, ta horní do chladiče je horká, ta spodní je vlažná, i když to provozky nedosáhne, ale je tam teplo od motoru, to se spíš ohřeje z toho... A navíc z chladiče taky přece nejde úplně chladná voda. A ta hadice u malýho termostatu na EGR je taky teplá, takže ten asi bude v hajzlu.
Co ti není jasný? Vyměn ten termostat na tom EGRu a neřeš.To že máš EGR odpojenej nemá vliv na to vodu.Ta tam teče furt.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Řeším to pořád to samý, a od tebe se mi dostává akorát arogantní odpověď na něco jinýho.
Samozřejmě že termostat vyměním, AŽ DORAZÍ.
Ale krom toho jsem se ptal, jestli může špatnej EGR termostat způsobovat teplou hadici u hlavního termostatu.
Nejsem automechanik, nerozumím tomu zdaleka tak jako ty, jen se snažím lamersky doptat na vyřešení problému.
Samozřejmě že termostat vyměním, AŽ DORAZÍ.
Ale krom toho jsem se ptal, jestli může špatnej EGR termostat způsobovat teplou hadici u hlavního termostatu.
Nejsem automechanik, nerozumím tomu zdaleka tak jako ty, jen se snažím lamersky doptat na vyřešení problému.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Ano, sám od sebe. Najednou mi šla z pod kapoty pára, zvednu ji, všude voda, expanska prázdná a pak si všimnu toho šroubu.
// Ještě k tomu ulítlému šroubu. Šroub už musel být předtím prasklý cca v první třetině, nějakej jouda ho slepil nejspíš vteřiňákem. A jak je tam ta drážka, aby to šlo snadněji odvzdušnit, tak tou vznikl ve slepeném místě tlak a zbytek šroubu uletěl (už jsem ho našel).
// Ještě k tomu ulítlému šroubu. Šroub už musel být předtím prasklý cca v první třetině, nějakej jouda ho slepil nejspíš vteřiňákem. A jak je tam ta drážka, aby to šlo snadněji odvzdušnit, tak tou vznikl ve slepeném místě tlak a zbytek šroubu uletěl (už jsem ho našel).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Tak dneska dorazil EGR termostat (podotýkán že ne novej).
Ohřívání je o hodně lepší, sice teplotě pořád trvá dlouho, než se vyškrábe na provozku, ale pak už tam jakžtakž drží. Není problém 85 stupňů při normální jízdě. Ale jen s vypnutým topením (aby nesvítil panel).
Jakmile zapnu topení, tak teplota padá dolů.
Zkusím teda ještě koupit novej termostat, tenhle bude nejspíš taky načatej, ale rozhodně zavírá líp jak ten původní. Nicméně když je rafička ještě v modrém poli, tak už se hadička u něj začíná ohřívat.
Jinak rada pro ostatní, jak sundat vrtuli, abyste se dostali k hlavnímu termostatu:
Jde to dělat i z boku, ale je to hrozná jebačka. Přitom jediné, co brání k volné manimulaci s termostatem, je ten plast za chladičem, který ale nejde vyndat, protože se přes vrtuli prostě neprotáhne. Viskospojka, nebo ještě líp ta hřídelka, která je hnaná řemenem, nejde povolit, protože se volně točí s řemenem. Je tam ještě jedna matka (v BMW na to mají speciální nástroj), kterou byste si měli druhým klíčem podržet a pak povolit tu přední. Jenže ta matka je tak úzká, že klíč zasahuje i do přední matky a tudíž je povolení nemožné, pokud se vám tedy nechce brousit klíč.
Strýček Google poradil velice svérázně. Stačí nasadit klíč na tu širší matku, tak, aby byl kolmo nahoru. Pak se vezme kladivo, nebo malá palice, a stačí do klíče několikrát fláknout. Vrtule se nárazem na cca 3. ránu do klíče povolí. A pozor, JE TAM OPAČNÝ ZÁVIT, takže pro povolení mlátit do klíče zleva! A už vůbec ne zhora, kdyby to někoho napadlo
.
Poté už normálně klíčem odšroubujete vrtuli a vyndáte ji souběžně s celým plastem. Při nasazování postupovat obráceně, a až tam budete dávat vrtule, je dobré dělat to ve dvou, jeden ji přidrží a druhý se ji snaží točit klíčem a trefit se do závitu. Opět zdůraznuji, opačný závit, takže z pohledu na předek auta utahovat doleva. A nakonec opět párkát fláknout kladivem ZPRAVA do klíče, aby se to dotáhlo. Zní to dost brutálně, ale funguje to. Hlavně bacha, abyste se trefili a nerozmlátili něco okolo
.
Ohřívání je o hodně lepší, sice teplotě pořád trvá dlouho, než se vyškrábe na provozku, ale pak už tam jakžtakž drží. Není problém 85 stupňů při normální jízdě. Ale jen s vypnutým topením (aby nesvítil panel).
Jakmile zapnu topení, tak teplota padá dolů.
Zkusím teda ještě koupit novej termostat, tenhle bude nejspíš taky načatej, ale rozhodně zavírá líp jak ten původní. Nicméně když je rafička ještě v modrém poli, tak už se hadička u něj začíná ohřívat.
Jinak rada pro ostatní, jak sundat vrtuli, abyste se dostali k hlavnímu termostatu:
Jde to dělat i z boku, ale je to hrozná jebačka. Přitom jediné, co brání k volné manimulaci s termostatem, je ten plast za chladičem, který ale nejde vyndat, protože se přes vrtuli prostě neprotáhne. Viskospojka, nebo ještě líp ta hřídelka, která je hnaná řemenem, nejde povolit, protože se volně točí s řemenem. Je tam ještě jedna matka (v BMW na to mají speciální nástroj), kterou byste si měli druhým klíčem podržet a pak povolit tu přední. Jenže ta matka je tak úzká, že klíč zasahuje i do přední matky a tudíž je povolení nemožné, pokud se vám tedy nechce brousit klíč.
Strýček Google poradil velice svérázně. Stačí nasadit klíč na tu širší matku, tak, aby byl kolmo nahoru. Pak se vezme kladivo, nebo malá palice, a stačí do klíče několikrát fláknout. Vrtule se nárazem na cca 3. ránu do klíče povolí. A pozor, JE TAM OPAČNÝ ZÁVIT, takže pro povolení mlátit do klíče zleva! A už vůbec ne zhora, kdyby to někoho napadlo

Poté už normálně klíčem odšroubujete vrtuli a vyndáte ji souběžně s celým plastem. Při nasazování postupovat obráceně, a až tam budete dávat vrtule, je dobré dělat to ve dvou, jeden ji přidrží a druhý se ji snaží točit klíčem a trefit se do závitu. Opět zdůraznuji, opačný závit, takže z pohledu na předek auta utahovat doleva. A nakonec opět párkát fláknout kladivem ZPRAVA do klíče, aby se to dotáhlo. Zní to dost brutálně, ale funguje to. Hlavně bacha, abyste se trefili a nerozmlátili něco okolo

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00