Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e60 2006 525dA - vysoké otáčky a nejede (110-160kmh)???

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
cuzin
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: stř 22.06.2011 00:00

#1 Příspěvek od cuzin »

Ahojky, mám chip 154kW ze 130kW, 165tis km a už se mi 2x za 9měsíců (auto mám 16měsíců) stalo, že jedu po dálnici 120kmh a když rychle přidám (kickdown), tak sice téměř okamžitě se podřadí o 2 stupně a otáčky vyletí správně na cca 3,5-4tis, ale auto zrychluje opravdu sporadicky a chytne se to třeba po 2-3min když dosáhnu pomalým tempem 150-160kmh, nikde nic nesviti za kontrolku pak zastavím vyndám klíč a opětovně nastartuji a problém je fuč a zase to vystřelí jak dělo...
Mám ale trochu obavu, že to něco může naznačovat (váha vzduchu??? turbo???). Spotřebu mám krásnou kolem 6,5 litru, automat řadí celkem logicky, nikde nic nevrzá...s chipem uz jsem najel asi 40tis km a jsem naprosto spokojen. Možná jestli to není DPF, který mám originální a na diagnostice jsem mazal výměnu (pardon, ale 20tis za nový dávat nebudu:)

A pokud to je DPF, tak někde jsem četl, že se dá jen vyprat/prostříknout za zlomek ceny...nevíte přesně kde??? Plzeň, Praha...
Děkuji moc[/b]
cuzin
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: stř 22.06.2011 00:00

#2 Příspěvek od cuzin »

cuzin píše:Ahojky, mám chip 154kW ze 130kW, 165tis km....


Dobře, odpovím si sám... Nevím, zda jsem odhalil přesnou příčinu, ale o měsíc později jsem zjistil (teda v BMW v Plzni), že mám prasklé svody. Skoro si říkám, že to i tím mohlo být neb to mohlo dávat všelijaké hodnoty na sondách a tak to zmást i celý motor a řídící jednotku...

PS. Svody (nové, origo BMW) prej 14-16tis včetně DPH a práce. Mám najeto 170tis km a prej je životnost 100-200tis km. Také to mám načipovaný (už 30tis km), tak sám nevím, zda to může mít na to vliv nebo prostě jsem měl jen smůlu...Nicméně na dalších 100tis km je to pořešené(SNAD!!!!:))
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#3 Příspěvek od airbone »

a okrem toho nudzoveho rezimu to nerobilo nic ine? (pokles vykonu, piskanie pri akceleracii apd...)
cuzin
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: stř 22.06.2011 00:00

#4 Příspěvek od cuzin »

airbone píše:a okrem toho nudzoveho rezimu to nerobilo nic ine? (pokles vykonu, piskanie pri akceleracii apd...)


To nebylo nikdy v nouzovem rezimu...asi to matlo cidla a ty cidla ten motor, ale ridici jednotka prave nikdy nevyhodnotila stav nouze... ani nevim zda dikybohu, ci bohuzel :)))
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#5 Příspěvek od airbone »

cuzin píše:
airbone píše:a okrem toho nudzoveho rezimu to nerobilo nic ine? (pokles vykonu, piskanie pri akceleracii apd...)


To nebylo nikdy v nouzovem rezimu...asi to matlo cidla a ty cidla ten motor, ale ridici jednotka prave nikdy nevyhodnotila stav nouze... ani nevim zda dikybohu, ci bohuzel :)))


Prave ten pokles vykonu je nudzovy rezim, auto aj podradi na vysoke otacky ale tah uplne nic. Je to nejaky nudzak alebo system ochrany ked sa ulozi nejaka sporadicka chyba, ale ked su dalej hodnotu uz ok, tak to naspat zacne o par sekund ist ako ma, resp. po vypnuti motora a nastartovani znovu. Najlepsie dat precitat na diagnostike pamat zavad u DDE. Mne sa to stalo asi 2-3x za posledny rok a neviem preco, ulozili sa chyby o neverohodnom signale (prilis velky oproti kalkulovanemu) u vahy vzduchu a tak isto nejaka chyba EGR, ale ako hovorm, stalo sa mi to asi 2x za cely cas co mam auto rok a pol a jazdim s nim kazdy den, takze to neriesim. Jednoducho nejaka anomalia ku ktorej dojde velmi zriedka. Myslim ze ak sa ti to nestava casto, tak sa nato vykasli.
cuzin
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: stř 22.06.2011 00:00

#6 Příspěvek od cuzin »

tak jsem to nechal opravit v BMW v Plzni(Invelt) a jsem velice spokojeny. Oprava stala 15tis a je to opravdu nyní tišší. Jelikož to neprasklo skokově, tak jsem ten "hluk" nevnimal, ale jen smrad do kabiny z unikajicich vyfukovych plynu...Nyni musim konstatovat, ze auto voni krasne a je tiché tak jak sestivalec v dieslu umi. A nevim zda to je subjektivni, ale mam pocit, ze to i jede lepe - ale mozna jsem se jen proste uz moc tesil az po tydnu zase budu jezdit standardne na BMW urovni:)
Odpovědět