Určo to řešil někdo na TDS-taky jsem to četl,je to blbost-hlavně na TDS je to jinak..StepanMatl píše:Na dieselforum.cz jsem našel topic, kde si pisatelé stěžovali na pomalejší ohřívání po zaslepení EGRka, byly to sice nějaký podauta, ale myslím, že to by na to nemělo mít vliv, ne?
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 530d 2001 nedrží teplotu, nový termostat nepomohl
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
A ještě se mi zdá, že mi přestalo fungovat nezávislé topení/příhrev (nemám možnost nastavení přes rádio). Prostě to nevrčí, nehučí (akorát teď jsem zaregistroval nějaké hučení z palubky, ale zvenku nebylo slyšet nic). Divný je, že výfuk webasta se mi zdá trochu vlažnej, ale viditelně z něj kouř nevychází, a je takovej vlhkej...
Jak se má webasto nebo ten el. příhřev, už se v tom neorientuju jakej v tom je rozdíl, správně chovat (spínací teplota, zvukové projevy, vrčení po vypnutí motoru atd.)? Díky moc!
Jak se má webasto nebo ten el. příhřev, už se v tom neorientuju jakej v tom je rozdíl, správně chovat (spínací teplota, zvukové projevy, vrčení po vypnutí motoru atd.)? Díky moc!
mě naběhne ihned po zapnutí klíčku-pokud je teplota pod tuším 15 stupnů a mám puštěnej panel klimatizace...To topení je slyšet-vrčí,hučí a občas i čoudí
já to můžu i nastavit přes palubák a je to super věc-našteluju a ráno krásný teploučko,odmražený okna a nestartuju studenej motor
Jinak pokud je chladněji a jedu kratší vzdálenost cca deset kiláků tak to zhasnu a topení je slyšet-hučí.Už tedy nehoří ale větrá a když dovětrá tak se samo vypne:D



-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
A nemůže to špatný ohřívání způsobovat ještě něco jinýho kromě termostatů? Jak rychle se má auto ohřát když nefunguje příhřev?
Dneska jsem ho dostal na prostředek za cca 12 km, obě hadice byly vlažné a něco jako příhřev se přes palubku ozývalo. Ale jakmile jsem zapnul topení, teplota padla k první čárce
.
Dneska jsem ho dostal na prostředek za cca 12 km, obě hadice byly vlažné a něco jako příhřev se přes palubku ozývalo. Ale jakmile jsem zapnul topení, teplota padla k první čárce

myslím že pokud ten bufik nefunguje bude to problém tu naftu ohřát..Zas ale taková zima ještě neni aby se to bez příhřevu neohřálo..já osobně bych sázel na termostat nebo pořád seplej větrák.Určitě bych ale nekupoval starší termostat nebo nějakou lacnou náhražku-takhle se asi nikam nedostaneš a pak zjistíš že kdybys koupil origo tak jsi ušetřil hafo starostí
Máš ty hadice po ohřátí tvrdší nebo jsou pořád měký??

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Větrák se točí malinko pořád, to je normální. Elektrickej není seplej.
Hadice pokud vím tak netvrdnou.
Ale i kdybych měl v hajzlu příhřev, tak bude sice trvat dýl, než se to ohřeje na provozku, ale už to na ní sakra musí zůstat, i když zapnu topení
.
Ten "novej" termostat co mi přišel bude nejspíš taky už načatej, i zavřenej byl, když jsem ho prohlížel. Každopádně se to s ním o hodně zlepšilo, protože ten původní byl otevřenej dokořán.
Ale ten příhřev mi dělá starosti. Něco mi tam začalo hučet, začne to ihned po zapnutí klíčku a přestane po vypnutí. Jde to slyšet nejvíc z interiéru jako by za budíkama, v motoru se to ozývá zpod kabiňáku před řidičem, kde to topení je. Ale vejfuk je studenej a nic z něj nejde, i když to hučí
.
Dřív se mi zdálo, že i kouřil... Na diag se to pozná ne?
Hadice pokud vím tak netvrdnou.
Ale i kdybych měl v hajzlu příhřev, tak bude sice trvat dýl, než se to ohřeje na provozku, ale už to na ní sakra musí zůstat, i když zapnu topení

Ten "novej" termostat co mi přišel bude nejspíš taky už načatej, i zavřenej byl, když jsem ho prohlížel. Každopádně se to s ním o hodně zlepšilo, protože ten původní byl otevřenej dokořán.

Ale ten příhřev mi dělá starosti. Něco mi tam začalo hučet, začne to ihned po zapnutí klíčku a přestane po vypnutí. Jde to slyšet nejvíc z interiéru jako by za budíkama, v motoru se to ozývá zpod kabiňáku před řidičem, kde to topení je. Ale vejfuk je studenej a nic z něj nejde, i když to hučí

Dřív se mi zdálo, že i kouřil... Na diag se to pozná ne?
co koštujou ty nový origo termostaty??Součást bufika je i vodní oběh.čerpadlo tak to je možná to co slyšíš..Co já vím tak nejdřív po zapnutí bufika sepne oběh.čerpadlo na vodu pak topení nabíhá,zapalí a hoří-hučení.Poté přestane hořet,větrá a když vyvětrá tak rozepne a rozepne i oběh.čerpadlo na vodu-pokud je vadnej bufik a nezapálí tak ten cyklus stejně proběhne celej včetně větrání
To je možná tvůj problém,pokud neslyšíš hučení a hoření tak ti nezapálí a slyšíš jen vrčení
je to blbě popsaný ale takhle to maká
Diag.to myslím pozná ale ne nějaká UNI -ta asi neee...Zítra to schválně vyzkouším jestli to topení po zapnutí klíčku mě naběhne nebo jestli naběhne až při nastartování 




-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Měl jsi koupit ten termostat novej origo BMW. Já ho vyměnil a ohřeje se rychle, drží teplotu 93°, když na to šlapu, tak je i větší a pak se zas srovná. Žádnej pokles nepozoruju a to mám zaplé topení normálně furt. Jinak taky sem teď slyšel nějaké zvláštní hučení podobný tomu co tu popisuješ, tak ti držim palce, ať přídeš na to co to je 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
tak to jsem zvědav jak dopadneš-myslím to ale bude OK většinou je to tím termostatem..Ty kritéria že musíš mít kapacitu Aku,víc než 15 litrů paliva atd platí asi jen pro spuštění nezáv.topení bez motoru-myslím je to ochrana abys pak nastartoval
Jinak to víčko drží tlak-pokud tam nemáš ty gumičky tak ti to nemusí vyhazovat vodu ale nedrží to ani tlak a hůř to pak topí..Ty vodní hadice jsou prostě u ohřátého motoru tvrdší 


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Tak ted pozoruju stejnej problem s ohříváním.. Příhřev mi asi funguje, po cca 1km už fouká teplej vzduch, ale ručička se nevyšplhá vůbec na 90st. Je pořád nad modrou značkou a výš se jí nechce ani při plnym plynu (na chvili vyleze, ale pak jedu normálně a zase padne nad modrou značku) Auto topí nádherně. Koukal jsem do etky podle mýho VIN a našel jsem jen jeden termostat co je u vodní pumpy. Kde se nachází ten termostat pro EGR? Prolejzal jsem všechno kde by mohl být v ETK a akorat jsem se dozvěděl že ten termostat pro EGR moje motorizace nemá 530d 142kw 2001.. Teda jestli jsem koukal správně
podezříval jsem jednu součástku která nebyla na nákresu popsaná, protože se údajně u mě nenachází.. Mám v tom ted guláš, z předchozích příspěvků jsem myslel že všechny 3.0d mají 2 termostaty..Mám auto krátce, takže se zatím jen seznamuju kde co je 


Tak ten termostat na egr maji asi jen automaty dle tohoto: http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... hermostat/ A ještě dodám, že u mě je vlažná hadice od chladiče co vede zespod. takže asi ko hlavní termostat, ten egr termo asi nemám když mám manual..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00