Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E61 - zámek kufru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
clay
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 04.05.2011 00:00
Bydliště: Praha Východ

#1 Příspěvek od clay »

Zdravím Vás,
jak funguje zadní zámek kufru? Začal zlobit, takže musím praktikovat nouzové otevření: vyklopení jen skla a ručně v zámku posunout páčkou, aby došlo k otevření.

Zavírání funguje na jedničku - motorek je v pořádku. Přijde mi, že něco dává pokyn k otevření samotného zámku a v tom je chyba. Je to elektrický zámek? Setkal se s tím někdo?

Díky
gamers
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: čtv 05.08.2004 00:00
Bydliště: Ostrava

#2 Příspěvek od gamers »

pravěpodobně zlomeny drat v kloubu dveří
fik001 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 84
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: Teplice

#3 Příspěvek od fik001 Člen Klubu »

Měl jsem podobný problém.Nešel mi kufr elektricky zavírat.3el jsem s elektrikářem po drátech v pantech,řj a na nic jsme nepřišli.nakonec natáhl drát odnšjší kliky a teď to zavírá jak má.Sice nejsem moc nadšenej že to není jak to má být ale co se dá dělat.Ani v autorizovaném servisu s tím nic nedokázali udělat.Tak jestli jde zavírání zkusil bych to obráceným postupem.
clay
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 04.05.2011 00:00
Bydliště: Praha Východ

#4 Příspěvek od clay »

gamers píše:pravěpodobně zlomeny drat v kloubu dveří

díky, asi to tak bude. jen jsem prstem lehce přejel dráty v kloubu, abych se mrknul kde jsou (žádné dlachmání) a už mi nejde ani zadní stěrač, ani otevřít jen sklo... už rozumím proč mi fungoval ohřev zadního skla tak na 20% (rozmrzlo po dlouhé době, ale nikdy se neodmlžilo). Snad to ještě vydrží výlet do Maďarska, než to nechám přístí týden opravit :)
gamers
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: čtv 05.08.2004 00:00
Bydliště: Ostrava

#5 Příspěvek od gamers »

převážně jak začne některý drát zlobit zbytek je otázka času :cry:
vrtule
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 25.10.2011 00:00

#6 Příspěvek od vrtule »

prosím mám otázku, dneska jsem si přivez prvního baworáčka, je to 525tds v kombíku. nejde mi otevřít kufr, sklo i stěrač funguje, jak se dostanu na tu páčku, kterou se dá kufr otevřít? děkuju moc :)
clay
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 04.05.2011 00:00
Bydliště: Praha Východ

#7 Příspěvek od clay »

vrtule píše:prosím mám otázku, dneska jsem si přivez prvního baworáčka, je to 525tds v kombíku. nejde mi otevřít kufr, sklo i stěrač funguje, jak se dostanu na tu páčku, kterou se dá kufr otevřít? děkuju moc :)

na zámku zevnitř je mala krytka, tu dej pryc a nahmatas packu, s tou pohni do strany
clay
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 04.05.2011 00:00
Bydliště: Praha Východ

#8 Příspěvek od clay »

gamers píše:převážně jak začne některý drát zlobit zbytek je otázka času :cry:

v tom kloubu necham opravit vsechny a zbytek je snad ok :)
clay
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 04.05.2011 00:00
Bydliště: Praha Východ

#9 Příspěvek od clay »

clay píše:
gamers píše:převážně jak začne některý drát zlobit zbytek je otázka času :cry:

v tom kloubu necham opravit vsechny a zbytek je snad ok :)


bylo to ono, opraveno. Jeste ze to nebylo neco horsiho nez tahle prkotina. Diky
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Jendix »

ahoj, můžu se zeptat jenom jak je nejlepší k tej opravě drátů přistoupit.. nejde mi vyhřívání zadního okna.. takže předpokládám, že to bude taky zlomeným drátem v pátých dveřích (ještě jsem ale např. nekoukal na pojistky, kouknu na to ale asi až na jaře, teď v zimě se mi v tom nechce vrtat)? drát na vyhřívání je asi jen jako první, protože je pravděpodbně nejsilnější.. (mimo to vše funguje)..

1. jak je nejlepší opravu provést? předpokládám že na to u bmw nepomysleli a neuděli tam někde zásuvku s výměným kusem kabelů nacházejících se v kloubech..

2. co se týče počtu kabelů? je jich tam kolik?

3. existujou nějaký speciální kabely, který by byli zvlášť odolný proti častému ohybu

4. jak dlouho celá tahle sranda může trvat?

předem díky za info..
cipis
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: pát 16.11.2007 01:00
Bydliště: Brno

#11 Příspěvek od cipis »

muzu se podelit o cerstve zkusenosti, prave v sobotu jsem spravoval vyhrivani zadniho skla u sve E61.

[OT]Jak mam tohle auto rad, tak s tim jak je vyreseny to vedeni kabelu v pantech bych soudruhy z Mnichova povesil za koule do pruvanu.[/OT]

uz drive jsem resil nefunkcni zadni sterac - ten samy problem = prekousany drat. nasel jsem k tomu pekny obrazkovy navod (tam zase nekomu zkratovalo otevirani skla) viz. obrazkovy navod (ENG)

Jenom bych doplnil par postrehu/doplneni k uvedenemu navodu.
Pro vyhrivani zadniho skla vedou kabely v obou stranach (1 i 3) - ja jsem je mel prervane oba dva. Ve 4 vede jeste pohon k zadnimu steraci.

Vyhodil jsem vsechny ctyri kovove "chranicky", nekolik dalsich kabelu uz bylo nacnutych.

1 a 3 se daji nahore (pod kridlem) odpojit a konektory ztahnout dirou pro repro do auta tak, aby se daly pohodlne opravit. 2 a 4 musite prefiknout nekde tak jako je to v navodu a ten zbytek stahnout dirou pro repro, pote opravit a natahnout zpet a zase je spajet dohromady.

Pokud nekdo prijde na nejaky elegantni zpusob jak potom kabely v pantech nejak lip ochranit, dejte prosim vedet. (mozna neco jako toto: organizer kabelu)
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Jendix »

cipis píše:muzu se podelit o cerstve zkusenosti, prave v sobotu jsem spravoval vyhrivani zadniho skla u sve E61.

[OT]Jak mam tohle auto rad, tak s tim jak je vyreseny to vedeni kabelu v pantech bych soudruhy z Mnichova povesil za koule do pruvanu.[/OT]

uz drive jsem resil nefunkcni zadni sterac - ten samy problem = prekousany drat. nasel jsem k tomu pekny obrazkovy navod (tam zase nekomu zkratovalo otevirani skla) viz. obrazkovy navod (ENG)

Jenom bych doplnil par postrehu/doplneni k uvedenemu navodu.
Pro vyhrivani zadniho skla vedou kabely v obou stranach (1 i 3) - ja jsem je mel prervane oba dva. Ve 4 vede jeste pohon k zadnimu steraci.

Vyhodil jsem vsechny ctyri kovove "chranicky", nekolik dalsich kabelu uz bylo nacnutych.

1 a 3 se daji nahore (pod kridlem) odpojit a konektory ztahnout dirou pro repro do auta tak, aby se daly pohodlne opravit. 2 a 4 musite prefiknout nekde tak jako je to v navodu a ten zbytek stahnout dirou pro repro, pote opravit a natahnout zpet a zase je spajet dohromady.

Pokud nekdo prijde na nejaky elegantni zpusob jak potom kabely v pantech nejak lip ochranit, dejte prosim vedet. (mozna neco jako toto: organizer kabelu)


ahoj, skvělej návod.. něco takovýho jsem si představoval.. ještě mám pár dotazů (ne všechno mi je úplně jensý :-D)

1. Jestli jsem to správně pochopil, kabely se lámou čistě jen v jednom místě? čekal bych že se musí vyměnit určitá delka kabelů?

2. jak je to s kabely pátých dveří? jestli se nepletu, na pdf je pouze výměna do zadního skla, i když jsem to nijak extrémně důsledně nečetl..

3. co se týče tý chráničky z amazon, mohlo by to fungovat, něco takovýho jsme použivali k ochraně kabelů v bývalé firmě, je spíš otázka, jestli roznesení zatížení kabelu umožnuje okolí průchodky pantem, obávám se že je to tam celkově naprd..

4. kabely jsi něčím nastavoval a prodloužil? z pdf se zdá že je čistě jen prodloužili o spojovací prvky

5. odpojoval jsi baterku?

6. jo a poslední dotaz, na konci toho pdf dělá něco s anténou, což jsem úplně nepochopil co, je mi jasný že kabely mají vliv na přijem signálu dálkáče,???

s mojí angličtinou to není úplně perfektní, německy to není problém, ale anglicky jsem úplně všemu nerozuměl..



jinak na závěr bych poprosil, pokud někdo ví o nějkých opotřebení a zlomení odolnějších kabelech, tak bych uvítal každý tip..
cipis
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: pát 16.11.2007 01:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od cipis »

Jendix píše:1. Jestli jsem to správně pochopil, kabely se lámou čistě jen v jednom místě? čekal bych že se musí vyměnit určitá delka kabelů?


Ano lamou se na konci, tak kde "vylezaji" z toho kovoveho chranice. Nejsou totiz dostatecne pruzne a pri lehkem napinani pri otevirani a zavirani dochazi k jejich postupnemu predreni o ostrou hranu kovoveho chranice. Bohuzel bez toho abys je povytahl zpet pres diru pro repro se k nim nijak rozumne nedostanes, abys je sletoval.

Jendix píše:2. jak je to s kabely pátých dveří? jestli se nepletu, na pdf je pouze výměna do zadního skla, i když jsem to nijak extrémně důsledně nečetl..


V tom PDF je to popsane hned na zacatku, ktere kabely k cemu patri a ve ktere jsou chranicce. Nahore jsem jeste dopsal co mu tam chybelo.

Jendix píše:3. co se týče tý chráničky z amazon, mohlo by to fungovat, něco takovýho jsme použivali k ochraně kabelů v bývalé firmě, je spíš otázka, jestli roznesení zatížení kabelu umožnuje okolí průchodky pantem, obávám se že je to tam celkově naprd..


To mas pravdu, je to tam naprd. ja jsem zatim ten svazek nechal jenom tak, omotany izolackou.

Jendix píše:4. kabely jsi něčím nastavoval a prodloužil? z pdf se zdá že je čistě jen prodloužili o spojovací prvky


Me stacilo je jenom znovu sletovat v tech mistech kde se prekousaly.

Jendix píše:5. odpojoval jsi baterku?


Neni potreba

Jendix píše:6. jo a poslední dotaz, na konci toho pdf dělá něco s anténou, což jsem úplně nepochopil co, je mi jasný že kabely mají vliv na přijem signálu dálkáče,???


Nevim presne co myslis, ale aby ses dostal k tomu ze potrebujes stahnout z levych pantu svazek ve kterem jde kapalina pro ostrikovac, FM antena (koax) a jeden ze dvou tlustsich kabelu pro vyhrivani (tyhle kabely si nemuzes dovolit prefiknout a pak zase spojit jako je to v pripade kabelu ktere jdou ke svetlum), tak proto musis sundat "kridlo" a vsechno tam odpojit. (viz. strana 8 obrazek uplne dole na strance)
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Jendix »

díky za podrobné vysvětlení, asi jsem ten konec s tou anténou špatně pochopil, problém bude v té mojí angličtině.. až bude chvíle klidu, podrobněji si to přeložim..

jinak mě trochu zaskočilo že stačí kabely jen znova spojit, obával bych se, že díky tomu jak je spoj ještě daleko hůře flexibilní, zlomí se to někde kolem spoje, a to podstatně rychleji...

zkusím zapátrat po nějakém řešení chráničky kabelů, pro změnu na německých stránkách, jinak jak jsem psal.. z vlastní zkušenosti vím že je ohyb kabelů obecně velký problém.. u někerých komponentů od festa, kde je např otočná hlava, se kabely vedoucí skrz mění opravdu často.. naštěstí je to vyřešeno tak, že jsou opatřeny zásuvkou před a za, atak člověk vymění pouze svazek kabelů který je postižen ohybem a jede vesele dál, v tomhle případě je to takový lepení pomocí pájky.. škoda že na to u bmw nemyslely, u e39 je to ten samý problém, mohli se trochu poučit...
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Jendix »

tak jsem zapátral na netu a na jednom německým foru jsem našel dokonce odkaz na opravnou sadu přímo od bmw:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... =3&lang=cs

stojí kolem 100eur za kus.. tzn. celkem 200 za obě strany.. jinak jestli jsem to správně pochopil, opravdu je to pomocí zásuvek.. tzn, celý svazek se vymění a někde u toho repráku bude pravděpodobně zásuvka...

tady je k tomu pár fotografií:

http://www.e60-forum.de/thread.php?thre ... id=&page=2

a tady další bmw forum, kde se nechá stáhnout original bmw pdf návod, ale v němčině

http://www.motor-talk.de/forum/reparatu ... 60289.html

samotné pdf:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=700584




a tady výrobce opravných sad kabelů. není to nejlevnější, ale zase se s tím člověk nebude nijak extrémně letovat.. nejsem elektrikář, nedokážu odhadnou cenu kabelů apod, další věc je že přímo výrobce může mít už trochu vychytanej druh kabelu vhodný pro časté ohybání..

http://www.sencom-kabeltechnik.de/
empeel
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: čtv 08.07.2010 00:00

#16 Příspěvek od empeel »

Mám taky evidentně přežvýkaný kabely. Chtěl jsem se dát do opravy podle tady uvedených návodů ( díky za ně ), ale skončil jsem docela rychle - nejde mi otevřít samotné sklo zadních dveří, takže se ke kabelům nedostanu. Lámal jsem si s tím hlavu docela dlouho, ale nic jsem nevymyslel. Nevěděl by jste nekdo jak ho otevřít??
DavidS200
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 31.08.2010 00:00

#17 Příspěvek od DavidS200 »

Pokud funguje elektricky to servo, tak se musíš dostat na konektor na motorku stěrače, tzn. sundat plast víka kufru, ten by měl jít sundat i bez otevření okna. Jen to asi nejde bez ulomení dvou příchytek, protože ten plast kolem náhonu stěrače (je to kolem takového toho kola, ktyré je vidět, když se otevře sklo a zapadá do něho ten čep stěrače v okně), protože ten se musí normálně oddělat jako první, ale šrouby má z vrchu, takže se k nim bez otevření okna nedostaneš. Nebo ten plast víka kufru jen odehni a nahoře ho nech přidělaný, aby jsi se dostal jen k tomu konektoru. No a na tom konektoru, když to budeme brát při zavřených dveří, přiveď + na spodní pin a sklo ti odskočí.
Jen prosím někoho, aby potvrdil, že to je první pin zespodu a né první pin zezhora. Jak to nemám před sebou, tak si to úplně nevybavuji, ale myslím, že to je na 90% ten poslední ve směru od okna k spodku víka.
DavidS200
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 31.08.2010 00:00

#18 Příspěvek od DavidS200 »

Jinak mě nešlo otevírat sklo a nešel stěrač. Opravovla jsem několik drátů na pravé straně pantů, i když dost krkolomně, protože jsem nevěděl jak na to, tak jsem bádal a neměl jsem to tak pěkně vytažené, jako je to tady v tom pdf návodě.
Dnes jsem si ale všimnul, že mi malinko prosvědcují dvě krajní diody třetího brzdového světla na pravé straně. Předpokládám tedy, že to je předzvěst, že je potřeba se do toho pustit znovu a předělat to všechno na v obou pantech. To prosvědcování se mění podle toho, jak mám otevřené víko kufru, takže chyba bude asi tam. Ještě mě napadlo, zda nemůže být voda v té jednotce pod tím brzdovým světlem a prosvětluje to podle toho, jak se tam přelívá.
Nemáte někdo s tímto zkušenost, nebo mi prostě nezbyde nic jiného, než to rozebrat, předělat dráty a překontrolovat tu jednotku, zda v ní není voda ?

Díky
empeel
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: čtv 08.07.2010 00:00

#19 Příspěvek od empeel »

David: díky moc za radu, zkusím to.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#20 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

nebo vzit drat a mezerou mezi strechou a vikem podebrat svazek a tahat s nim az to chytne kontakt, pripadne sundat uvnitr reprak a zatahnout za kabely...
“Ability is what you're capable of doing.”
Odpovědět