Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 530d 2001 nedrží teplotu, nový termostat nepomohl
No podle mého je tlak v chladiči, vstupní a i výstupní hadici z toho důvodu, že v podstatě výstup z motoru do chladiče je stále otevřen, tudíž se tama dostane tlak i tam. termostat přece zavírá/otevírá přívodní hadici, tzn. výstup z chladiče. U m51 to teda tak je a předpokládám že u m57 tomu nebude jinakhadice píše:..jinak tlak bude všude v soustavě stejnej..protože v termostatu je taková malinkatá dírečka...právě pro odvzdušnění..i pro vyrovnání tlaku.. a tak dáll
DavidS200 píše:Zdravím.
Řeším asi stejný problém sice na E61 525DA 2005 bez Webasta, ale myslím si, že to bude stejné, jako u E39 od 2000 -> .
U mě je to tedy složitější v tom, že E60/61 nemá budík na teplotu, takže vycházím z toho, že to, jak se posouvá ukazatel maximálních možných otáček v otáčkoměru (červené pole), kdy za studena čárky začínají u 4.000ot/min a při plně provozní teplotě, kam jsem zatím dostal maximálně, to je jednu čárku nad 5.000ot/min, je v podstatě ukazatel teploty motoru.
Jezdím denně do práce cca 13km a nedostanu se nad polovinu tohoto rozsahu.
Vzal jsem si i na cestu diagnostiku, abych se dopátral opravdových stupňů chladící kapaliny v motoru.
Při nastartování, kdy venku bylo asi 4°C, diagnostika ukazovala 8°C motor. Po ujetí cca 200m jsem byl už na 20°C, to už je většinou znát i vlažný vzduch z topení a když je namrzlé čelní okno, tak už to vetšinou začíná odmražovat.
Pak už to ale leze pomaleji a pomaleji a po cca 10km jsem byl na cca 50°C, přičemž při chvilkové akceleraci do kopce to vylezlo třeba na 55°C, to už topení začalo foukat na maximum, ale při dojíždění ke křižovatce cca 300m z mírného kopce, teplota zase klesla, třeba i na 48°C a topení zase ubralo na rychlosti ventilátoru.
Takhle to kolísalo sem tam, zhruba kolem těch 55°C, ale to už jsem měl za sebou víc jak 10km. V podstatě od začátku, pokud jsem dal nohu z plynu a jel chvilku z bez plynu, tak bylo vidět, že teplota klesá.
Hlavní termostat jsem už měnil za orig. o druhém jsem se dočetl až dnes tady, když jsem se začal pídit, jak se má vlastně ta teplota motoru u 525D E61 bez příhřevu chovat.
Před tím jsem měl E39 530DA 1999, tam byl ještě termostat jen jeden, ale hlavně to mělo Webasto jako příhřev a vím, že bez něj se to ohřívalo o dost pomaleji, než když fungovalo jak má.
A od doby, kdy jsem si ho předělal na dálkové ovládání a zapnul vždy ráno předem, stačilo 10minut, tak to nemělo vůbec chybu, auto už topilo, skla odmražená a start vlažného motoru.
Hold to mi teď chybí, ale postačilo by, kdyby se to ohřívalo rychleji.
Po 13km to přeci musí dosáhnout provozní teploty jako fík.
Možná i proto mám průměrnou spotřebu 11l/100km, byť s tím nijak nezávodím. Ale když jezdím jen těch 13km sem tam a v podstatě pořád s neohřátým motorem, asi to na spotřebě něco vyvede.
No hned zítra ubjednávám termostat EGR a pak písnu, jak to dopadlo, ať tu nechám kdyžtak nápad pro někoho dalšího.
Jinak má tento motor i bez příhřevu elektrické oběhové čerpadlo, které pomáhá při cirkulaci vody v topení. Zároveň tedy žene vodu, když si při vypnutím ohřátém motoru zapnete vevnitř to topení ze zbytku tepla motoru, teď nevím, jak to tam je pojmenované.
To už jsem mymochodem taky měnil, nefungovalo a myslel jsem, že to ohřívání a topění s tím bude souviset. Tak nesouviselo.
na teplotu se dostaneš pomocí návodu na youtube dokonce je tu i idkaz..., jak na to a teplotu můžeš sledovat za jízdy...já mám 530d e61 a mám to samé co ty...ale po tom.., co píšeš ti garantuju, žese ti motor hřeje na 50st neustále..., každopádně já mám doma termostaty oba.., nevydržel jsem to a sám jsem si vyměnil ten termostat u egru.., a nic..., mě se auto zahřeje na provozku jen když dlouho stojí.., jakmile se rozjedu spadne to.., čili pevně doufám, že to bude tím hlavním termostatem...i když ani nevím kde je.., nebo kde ho hledat.., každopádně já bydlím na horách a my tu máme přes den -10 a v noci okolo 20..te´d aktuálně cca -15 a to jsou fakt nervy jet s tím takto kor když to tím pádem netopí
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, tak dneska jsem se konečně dostal taky k tomu servisnímu menu kde se nechá zjistit teplota - 525D 130kw:
Dálkově jsem spustil webasto, 20 min počkal a pak sednul do auta, najel si do toho menu a sledoval stoupání teploty, po 1 minutě běžícího motoru jsem tam měl už 19°C, po 3km kolem 50°C a po ca. 6-8 km se teplota ustálila na 92°C , v případě prudšího kopce stoupla na 94°C. (venkovní teplota byla prakticky celou 150km cestu -4,5°C - předpokládám že chování termostatu v mým případě je naprosto v pořádku.
Dálkově jsem spustil webasto, 20 min počkal a pak sednul do auta, najel si do toho menu a sledoval stoupání teploty, po 1 minutě běžícího motoru jsem tam měl už 19°C, po 3km kolem 50°C a po ca. 6-8 km se teplota ustálila na 92°C , v případě prudšího kopce stoupla na 94°C. (venkovní teplota byla prakticky celou 150km cestu -4,5°C - předpokládám že chování termostatu v mým případě je naprosto v pořádku.
Vyzkoušené to nemám, takže jen čistě teoreticky.
Pokud teplota motoru na budíku drží tak jak má, tak si myslím, že termostat je jen pootevřený, protože v takové zimně se nestačí ohřít celý velký okruh a celý chladič, takže jen připouští studenou vodu z chladiče, aby v okruhu motoru udržel požadovaných cca 90°C, tím pádem do chladiče malým prouděním horká voda vrchem jde, ale protože tam teče jen pomalu, tudíž se než projde celým chladičem, ochladí až na studenou.
Termotat přeci není jen otevřený, nebo zavřený. Může být otevřený jen malinko, podle teploty na bimetalu.
Kdyžtak to někdo potvrďte, nebo vyvraťte.
Pokud teplota motoru na budíku drží tak jak má, tak si myslím, že termostat je jen pootevřený, protože v takové zimně se nestačí ohřít celý velký okruh a celý chladič, takže jen připouští studenou vodu z chladiče, aby v okruhu motoru udržel požadovaných cca 90°C, tím pádem do chladiče malým prouděním horká voda vrchem jde, ale protože tam teče jen pomalu, tudíž se než projde celým chladičem, ochladí až na studenou.
Termotat přeci není jen otevřený, nebo zavřený. Může být otevřený jen malinko, podle teploty na bimetalu.
Kdyžtak to někdo potvrďte, nebo vyvraťte.
počkej počkej, jak teče pomalu? Voda do chladiče jde nomálně proudem snad ne? Tzn. že vrchní hadice je celá zaplavená, tam žádné "teče pomalu" přece neprobíhá. Jediná věc, která řídí průtok chladičem je termostat, který funguje jako restriktor v tomto okruhu, tudíž on určuje průtok chladičem. Tím chci říct že na hoře na vstup chladiče jde pořád stejné množství vody, jehož průtok ale v konečném důsledku brzdí až termostat dole na vratné větvi. Nahoře na výstupu z motoru nic žádný průtok nereguluje, proto nelze říct, že voda do chladiče "teče pomalu"
To máš pravdu, ale pokud je přivřený termostat na výstupu z chladiče, tak i na vstupu chladiče je průtok nižší. Samozřejmě že je to plné vody celé, ale průtok by měl být teoreticky menší, protože na výstupu to přivírá ten termostat a v podstatatě jen dopouští tu studenou vodu z chladiče do okruhu motoru, aby tam udržel konstatní provozní teplotu.
Ještě o jakém modelu a motorizaci se bavíme. U některých motorů jsou termostaty dva, ale pokud by byl nějaký špatný, tak by to buď neohřívalo, nebo naopak přehřívalo, nebo by teplota kolísala.
Ještě o jakém modelu a motorizaci se bavíme. U některých motorů jsou termostaty dva, ale pokud by byl nějaký špatný, tak by to buď neohřívalo, nebo naopak přehřívalo, nebo by teplota kolísala.
rooc píše:dneska mi to zkoušeli a jak horní tak spodní hadice jsou teplé čii ten termnostat je ko..., jen čekám jestli si na mě dneska někdo udělá čas ať to přehodí
Škoda, že nejsi někde kolem Prahy, to bych Ti pomohl u nás hned.
Každopádně, pokud jsi neměnil zatím žádný, vyměn je rovnou oba, když to bude vypuštěný a budeš to odvzdušňovat, ať se s tím pak netrápíš a neměníš nakonec i ten druhý u EGR ventilu.
No má zkušenost plyne z m51 aley předpokládám že m57 má principielně ten okruh totožný.DavidS200 píše:To máš pravdu, ale pokud je přivřený termostat na výstupu z chladiče, tak i na vstupu chladiče je průtok nižší. Samozřejmě že je to plné vody celé, ale průtok by měl být teoreticky menší, protože na výstupu to přivírá ten termostat a v podstatatě jen dopouští tu studenou vodu z chladiče do okruhu motoru, aby tam udržel konstatní provozní teplotu.
Ještě o jakém modelu a motorizaci se bavíme. U některých motorů jsou termostaty dva, ale pokud by byl nějaký špatný, tak by to buď neohřívalo, nebo naopak přehřívalo, nebo by teplota kolísala.
Ten průtok samozřejmě chladičem klesne, jelikož na výstupu chladiče je restriktor (termostat) který tento průtok koriguje. Já sjem se ozval pouze z toho důvodu, že tvá terminilogie stylem "teče pomalu" zaváněla tím, že pumpa jako taková určuje průtok termostatem nebo že na výstupu z motoru je ještě nějaký regulační člen, tak že to bylo dle mého poněkud matoucí.
Setkal jsem se totiž už i s tím, kdy mi člověk, co se v autech relativně dlouho vrtá neustále tvrdil a byl skálopevně přesvědčený, že spodní hadice je vratná od motoru a vrchní sací


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 22
- Registrován: čtv 12.01.2012 01:00
- Bydliště: Praha
Ahoj,mam e39 525d fl r.v. 12/2000. auto jsem kupoval na podzim někdy v říjnu a začlo se mi stávat bud když jsem jel chvíli z kopce nebo po rovince a nebo i na dálnici v rychlosti okolo 130km a moc jsem nešlapal na plyn spíš jsem ho lochtal
tak mi teplota začla klesat,jak jsem autu dal napít teplota narostla,někdy klesla i na 50stupnů (skoro do modrého pole),včera večer už to přesáhlo maximum,po 40kilometrech při zhruba mínus 12-15 stupních venkovní teploty jsem auto neohřál ani při vyšších otáčkách.teplota se pohybovala furt okolo 50 - 55 stupnů (během jízdy zapnutý test budíků číslo si ted nevzpomenu abych viděl teplotu)je to normální že se auto v nižších teplotách ochlazuje nebo je to vždy termostat (normální nebo u egr ventilu).auto normálně začně topit zhruba po pár minutách jízdy a topí jak má....prosím o radu,předem děkuji všem 


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
AndreJacques píše:Ahoj,mam e39 525d fl r.v. 12/2000. auto jsem kupoval na podzim někdy v říjnu a začlo se mi stávat bud když jsem jel chvíli z kopce nebo po rovince a nebo i na dálnici v rychlosti okolo 130km a moc jsem nešlapal na plyn spíš jsem ho lochtaltak mi teplota začla klesat,jak jsem autu dal napít teplota narostla,někdy klesla i na 50stupnů (skoro do modrého pole),včera večer už to přesáhlo maximum,po 40kilometrech při zhruba mínus 12-15 stupních venkovní teploty jsem auto neohřál ani při vyšších otáčkách.teplota se pohybovala furt okolo 50 - 55 stupnů (během jízdy zapnutý test budíků číslo si ted nevzpomenu abych viděl teplotu)je to normální že se auto v nižších teplotách ochlazuje nebo je to vždy termostat (normální nebo u egr ventilu).auto normálně začně topit zhruba po pár minutách jízdy a topí jak má....prosím o radu,předem děkuji všem
Normální to neni. Asi to bude tetrmostatem. Ostatně takový věci se opravdu vyplatí hned po koupi měnit. Nevznikají tak žádné problémy, s pumpou je to podobné, než uvařený motor, lepší novou pumpu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 22
- Registrován: čtv 12.01.2012 01:00
- Bydliště: Praha