Poslední dobou se vyskytuje docela nehezký problém se spotřebou.
dnes sem ujel asi 34km....důchodcovská jízda a ubylo 6l benzínu!!! což mi přijde trošku moc.
a další věc... večer sem odcházel z garáže a bylo v nádrži 10,5l
přijdu druhý den a ono bum...oko svítí a 7,0l
jak je to sakra možný?..nádrž děravá není, a v garáži cítít benzín taky není, takže neuniká...
ahoj,bohužel tim neporadim ale mam otázku,nekupoval si tvé auto v táboře na podzim?podle fotky a kol bych řekl že jo...na vůz sem se byl podívat tak mě napadlo že to může být on a zajímá mě jak se ti jezdí krom té spotřeby
To co ti ukazuje množství benzínu v nádrži je ze začátku zkreslené-než se plováčky v nádrži ustálí, navíc 2,8 si nabere až 2litry do "potrubí" které vede od nádrže k motoru...je to normální,že se ti ukazuje jiné množství benzínu předtím a potom,ale divné je že ti na 35km zmizelo tolik benzínu klidnou jízdou-tam si nedovolím ani vyslovit co by to mohlo být-navrhuji navštívit dobrého mechanila.
for andres: Ano moje auto je z Tábora a kupoval jsem ho na podzim, jezdí dobře, ale čeká mě výměna předních ramen, a spojka. Jinak super
No, dobrej mechanik by byl asi potřeba, ale prostě 20l na 100 je moc i kdyby byly Lambda sondy prdeli... sem Bezradnej už.
navíc že mi takhle zmízí jentak 3,5 litru je taky divný. jen tím ustálením palivoměru to asi nebude.
Moje 528i to taky tak nějak dělá...když se rozjedeš a v klidu to necháš vše dát do kupy uvidíš, že ty litry se tam objeví-to auto je samo od sebe nesežere a jestli z auta nic nekape,nebo není citít v garáži,tak ten benzín v tom autě stále je. Zeptej se lidí tady ohledně mechaniků u vás-já mám víc jak skvělýho-ale na střední moravě...! Jinak 528i je úžasné auto, chce to investice,ale které auto ne...!A ty emoce a radost, které auto dává je právě to,co umí málo které auto za tyto peníze! Jinak proč tak znenadání žere je těžko říct, zkontroluj jestli ti třeba nezůstala viset brzda...nebo já nevím-takové drobnosti co zkontrtoluješ sám a jinak fakt mechanika-oko a ucho odborníka a pak diagnostika...! Hodně štěstí a pak dej vedět co to bylo! Kilometry bez nehody a s úsměvem na rtech!
Nevím jak měříš spotřebu ,ale pro Tvůj klid natankuj úplně plnou, najeď 200km a dotankuj zase do plna.Dotankuješ třeba 26litrů vydělíš dvouma a máš 13 na 100 je blbost abys měl večer v autě 10l a ráno 7l pokud ti někde neteče benál Průser je,že v těchto mrazech auto prvních 5-10km žere jak tank a po městě jak dva tanky pak jedině diagnostiku a dobrýho mechoše. Spotřeba by měla být od 9-13l podle toho kde a jak jezdíš.
A jak víš, žes měl v nádrži fyzicky přesně 10,5 l benálu, když jsi zaparkoval do garáže? Vycházíš z údaje palivoměru, nebo podle boardu, na kolik km máš ještě palivo v nádrži?
Časem poznáš, že ten druhý údaj se blíží pravdě, jen když jedeš chvíli konstantní rychlostí a nehoupe se ti hladina paliva v nádrži.
Když jedu trasu, kde je více pravotočivých zatáček, tak zjišťuji, že auto podle boardu jede snad na vzduch. Když pak jedu zpět, benál v nádrži prapodivně ubývá. Tím myslím údaj boardu - na kolik km mám v nádrži benálu. Nebo jedu po rovině např. 100km/h, resetuju obě prům. spotřeby a benál v nádrži nepatrně přibude.
Těžko říci, jaké hodnoty zohledňuje počítač, než vyplivne údaje na board. Ale určitě je tam min. několika sekundové zpoždění. Takže v garáži zabrzdíš, hladina se ti zhoupne, počítač vyhodnotí polohu plováků a zobrazí údaj na boardu. Ráno sedneš do auta nastartuješ a zjistíš, že ti board ukáže, že máš dojezd o 25km menší. Myslím, že je to asi normální.
Já mám 528i step. 4 roky a ještě nikdy mi bord neukázal, že mám dojezd Okm. Až nedávno, jsem jel v noci z německa a v menších městech zavírají pumpy ve 21h. Takže na hranice a k nejbližší české benzínce asi 40km. Se studeným motorem po vyjetí a asi 10km do kopce, mi board ukázal dojezd 0km. Klepal jsem se, kdy mi zakucká motor a půjdu klepat na baráky, zda někdo neprodá kanďák benálu (asi 2h v noci). Nakonec jsem s tímto údajem na boardu ujel 38km a natankoval... Tak ti teda nevím. Možná tomu přijdeš postupem času a pozorováním na kloub. Nebo ti to bude jasnější.
Prosím, nekamenujte mě, pokud se v něčem pletu. Jsou to mé doměnky a závěry, po 4letém najetí 140.000km s 528.
Ještě bych doplnil že teda stav nádrže zjišťuju přes skryté menu na budíkách, podle okamžitého stavu plováku, ne co ukazuje palivoměr kde to je spožděné.
navíc, v neděli sem natankoval 19litrů. teď jsem ujel 80km. tak něják kombinovaně město, okresky, ale fakt hodně jemná jízda., a mám tam 4l. což je prostě v prdeli. nepřijde mi to uplně normální.
a jinak spotřeba na Budíkách menu č.5 mi ukazuje kolem těch 10-12l/100 podle toho jak kde jezdím no. a z toho vyplyne hned další otázka. Neví někdo proč mi průmerná spotřeba na budíkách menu č. 5 ukazuje 11 a na Rádiu mi to ukazuje 12,5...13?... proč je v tom takovej rozdíl?.. která je tedy ta podle které se dá opravdu (zhruba samozřejmně) řidit?
S 2.0 20v benzín jsem v mrazu po městě (Brno) jezdil za 15L - pocuky, manuální převodovka. V létě mimo město za 7L. Osobně mě 20L na 2.8 po městě v mrazu nepřijde nějak katastrofický, navíc jestli je to automat. Prostě zima.
nic si z toho nedělej já dte´d jezdil s subaru impreza wrx sti která byla skoro půl roku stará a když jsem spěchal tak to za 95km sežralo uplně celou nádrž..... ....pokud tě to teda uklidní
rooc píše:nic si z toho nedělej já dte´d jezdil s subaru impreza wrx sti která byla skoro půl roku stará a když jsem spěchal tak to za 95km sežralo uplně celou nádrž..... ....pokud tě to teda uklidní
tak ty auta na rozdíl od jeho 528i adekvátně té spotřebě jedou
S tím hladovým okem mi to dělá taky..... odpoledne přijedu a je OK, ráno sednu do auta a ručička úplně jinak a hladové oko, ale jak jedu trochu dál tak to zas vyleze nahoru a zhasne to. Dělá to teď v té kose, když je tam málo benzínu. Ale podle BC mi to žere místo 10,1 teď 10,2.... ale to je průměr asi za 30k km.
Jinak přes net ti to nezdiagnostikujem, takže se zajeď někam napíchnout
Jo... to se mi taky stalo že to vylezlo zpátky, jenže teď už to zpátky prostě nenalezlo ten benzín..a 20 na sto je prostě moc ikdybych měl na plynu ciohlu..to se na mě nezlobte.... jezdil sem teď hodně hodně opatrně.
a podle BC spotřeba kolísá mezi 10-11.... takže nevim.
Kdyby byla blbá lambda, nebo váha..tak by byla spotřeba vyšší, ale..ukázalo by se to i v počítači nebo se to projeví jen v nádrži a počítač si jede furt svojí?
já jsem s tím stičkem jel nejvíc 284, dle navigace..., bo tomu se tachometr zasekl o 260....nicméně..gtr je prej děsná pila...pak jsme se mlátili do hlavy že jsme nevzali to gtr.., bo bylo ještě o 100k levnější
rooc píše:já jsem s tím stičkem jel nejvíc 284, dle navigace..., bo tomu se tachometr zasekl o 260....nicméně..gtr je prej děsná pila...pak jsme se mlátili do hlavy že jsme nevzali to gtr.., bo bylo ještě o 100k levnější
Neskutečná ... nic pekelnějšího jsem neřídil a že toho nebylo málo. Jel jsem s tím cca 300, ale tam to není o rychlosti, ale o té dynamice, akceleraci a neskutené trakci. Jako motokára fakt mazec ... a je úplně jedno kolik jedeš, ale furt to jede tam kam ty chceš ... to byl základ a kamárad do toho dal jiná turba, komplet výfuky, přeprogramoval ŘJ a má 750 koní hezké ...
rooc píše:já jsem s tím stičkem jel nejvíc 284, dle navigace..., bo tomu se tachometr zasekl o 260....nicméně..gtr je prej děsná pila...pak jsme se mlátili do hlavy že jsme nevzali to gtr.., bo bylo ještě o 100k levnější
Jsem myslel, že to má kratší převodovku, že i po odblokování omezovače si přes 260 nečuchneš, nepustí tě z převodování, takže teda koukám...
Jinak ta spotřeba, s 540iA není v tomhle počasí 25l/100 problém s ne nějak moc těžkou nohou město. Stačí to sbírat po 5km trasách, motor furt studený...
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8