Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Repase turba vs. nové turbo - kde, jak za kolik?
Před víkendem mě, vypadá to, navždy opustilo mé drahé turbo.
Víkend jsem, mj., strávil tím, že jsem googloval a prohledával fóra, abych nalezl nějaké informace, týkající se této černé můry turbonafťáků.
Jestli vás už potkala tato nepříjemná oprava a máte konkrétní zkušenosti s nějakým servisem (kladné i záporné), nebo máte cenné poznatky typu:"...hlavně nezapomeň...", nebo "...jo a dej si bacha na...", tak sem s tím.
No a jestli momentálně řešíte stejný problém jako já, tak bych se také rád zeptal, komu jste se rozhodli svěřit opravu turba, nebo kde mají nové, kvalitní a za hubičku.
Abych přispěl svým dílem do debaty, tak zatím se mi podařilo najít tři servisy, na něž jsem četl veskrze kladné reference.
DieselPower - http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=38246&highlight=turbodmychadla - Jablonec n/N
TurboPower - http://www.turbopower.cz - Holice
TurboCar - http://www.turbocar.cz - Velká Bíteš
Víkend jsem, mj., strávil tím, že jsem googloval a prohledával fóra, abych nalezl nějaké informace, týkající se této černé můry turbonafťáků.
Jestli vás už potkala tato nepříjemná oprava a máte konkrétní zkušenosti s nějakým servisem (kladné i záporné), nebo máte cenné poznatky typu:"...hlavně nezapomeň...", nebo "...jo a dej si bacha na...", tak sem s tím.
No a jestli momentálně řešíte stejný problém jako já, tak bych se také rád zeptal, komu jste se rozhodli svěřit opravu turba, nebo kde mají nové, kvalitní a za hubičku.
Abych přispěl svým dílem do debaty, tak zatím se mi podařilo najít tři servisy, na něž jsem četl veskrze kladné reference.
DieselPower - http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=38246&highlight=turbodmychadla - Jablonec n/N
TurboPower - http://www.turbopower.cz - Holice
TurboCar - http://www.turbocar.cz - Velká Bíteš
Jednoznačně Tě doporučuju turbo nové.Pracuju v autoservisu a s repasy jsme měli velké problémy.Např.u 530d se nám repasovaný turbo rozletělo po dvou kylometrech a umíš si asi představit jak se prodejce stavěl k záruce.Jeho keci o špatné montáži a nezalití olejem nás přimněli k tomu že montujeme už jenom turba nová.A je po problémech.Dej nový turbo novej olej novej vzduchovej filtr novej separátor a máš pokoj.
Také se stavím spíš k novému kousku, ale je to otázka peněz. Nějak jsem nepočítal s repasí (která vyjde někde okolo 10k bez DPH), s novým pak už vůbec - zde cenu netuším. Pokud by nové bylo např. kolem 15k bez DPH, nebylo by co řešit. Ale jestli se bavíme o 30k, tak to by se mi už do takhle starého auta dávat nechtělo...
Kámoš si bral před pár lety odtud repasované turbo na Forda,jezdí s tím hodně a zatím maximálně spokojený.A mají i dobré reference jak jsem si pročítal
http://www.rrauto.cz/turbodmychadla/

http://www.rrauto.cz/turbodmychadla/
Asi to bude trochu jako reklama, ale jsem ten z prvního odkazu - http://www.turbosport.cz
Repasované turbo: Budu mluvit za naší firmu, ne obecně. Drtivou většinu řešíme kompletně novým CHRA (středový uzel) z dílů vyrobených v UK (v naší dílně není ani jeden čínský díl do turba!!!), vysokorychlostně vyvážený (protokol je samozřejmostí), vždy se strojně opracovávají funkční plochy regulce VNT, na každém turbu se nastavuje jak výchozí poloha statorových lopatek, tak actuatoru.
Takto repasované turbo má stejnou životnost a funkci jako nové turbo a není možné aby se po 2km rozpadlo.
Při výměně turba je nejdůležitější určit a odstarnit příčinu poškození původního turba! (na to každý se*e, a pak nadává a brečí) 9 z 10 turbín klekne vnější příčinou.
Vasek70: SZ
Repasované turbo: Budu mluvit za naší firmu, ne obecně. Drtivou většinu řešíme kompletně novým CHRA (středový uzel) z dílů vyrobených v UK (v naší dílně není ani jeden čínský díl do turba!!!), vysokorychlostně vyvážený (protokol je samozřejmostí), vždy se strojně opracovávají funkční plochy regulce VNT, na každém turbu se nastavuje jak výchozí poloha statorových lopatek, tak actuatoru.
Takto repasované turbo má stejnou životnost a funkci jako nové turbo a není možné aby se po 2km rozpadlo.
Při výměně turba je nejdůležitější určit a odstarnit příčinu poškození původního turba! (na to každý se*e, a pak nadává a brečí) 9 z 10 turbín klekne vnější příčinou.
Vasek70: SZ
turb už sem vyměnil cca 15 co se týče BMW a motorů 3litrů jen 3x sem dával repas a jen dva vydrželi..... majitelé aut si je zařizovali a chtěli je tam dát.....(nedno se přidřelo a druhé rozlétlo) a to poslední, s tím moc nejezdí.....
osobně Doporučuji nové, ale stojí hodně peněz, nebo jeté turbo (ale dobré!)
vyměnit olej!vyměnit odvětrání motoru! trošku tomu ze začátku nedávat napít
a bude to ok
osobně Doporučuji nové, ale stojí hodně peněz, nebo jeté turbo (ale dobré!)
vyměnit olej!vyměnit odvětrání motoru! trošku tomu ze začátku nedávat napít

a bude to ok

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Andre2
prosím tě co je ta vnější příčina. Mám E61 173kW automat. Čeho se mám vyvarovat abych neublížil turbu? Ráno start, otevřu vrata, vyjedu, zavřu cca3-4min. V zimě + čištění oken. Prvních cca 500m než dojedu na hlavní otáčky motoru okolo 1000. Pak další cca 4km do 2000ot/min. V 95% jezdím tak, že motor netočí více než 2500ot/min. Při dojezdu vlastně to samé. Dojíždím posledních 500m skoro na volnoběh a pak ty vrata a vypnout. Při dlouhých cestách a zastávkách na odpočivadle taky dochlazuji turbo. Výměny motorového oleje po cca 15-18000km, nečekám na hlášku BC. Olej, filtr originál BMW. Současně s tím měním i vzduchvý filtr. Po každé 3-4té výměně oleje i odvzdušnění bloku motoru. Čím ještě mohu přispět k bezporuchovému chodu turba.
Jaký je Tvůj názor na to, co doporučují některé servisy, vymontovat turbo a nechat ho preventivně prohlédnout po nějakých 150-200 000km? Můj názor je, že když to funguje tak proč to rozdělávat.
Díky Eks
prosím tě co je ta vnější příčina. Mám E61 173kW automat. Čeho se mám vyvarovat abych neublížil turbu? Ráno start, otevřu vrata, vyjedu, zavřu cca3-4min. V zimě + čištění oken. Prvních cca 500m než dojedu na hlavní otáčky motoru okolo 1000. Pak další cca 4km do 2000ot/min. V 95% jezdím tak, že motor netočí více než 2500ot/min. Při dojezdu vlastně to samé. Dojíždím posledních 500m skoro na volnoběh a pak ty vrata a vypnout. Při dlouhých cestách a zastávkách na odpočivadle taky dochlazuji turbo. Výměny motorového oleje po cca 15-18000km, nečekám na hlášku BC. Olej, filtr originál BMW. Současně s tím měním i vzduchvý filtr. Po každé 3-4té výměně oleje i odvzdušnění bloku motoru. Čím ještě mohu přispět k bezporuchovému chodu turba.
Jaký je Tvůj názor na to, co doporučují některé servisy, vymontovat turbo a nechat ho preventivně prohlédnout po nějakých 150-200 000km? Můj názor je, že když to funguje tak proč to rozdělávat.
Díky Eks
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
Eks píše:Andre2
prosím tě co je ta vnější příčina. Mám E61 173kW automat. Čeho se mám vyvarovat abych neublížil turbu? Ráno start, otevřu vrata, vyjedu, zavřu cca3-4min. V zimě + čištění oken. Prvních cca 500m než dojedu na hlavní otáčky motoru okolo 1000. Pak další cca 4km do 2000ot/min. V 95% jezdím tak, že motor netočí více než 2500ot/min. Při dojezdu vlastně to samé. Dojíždím posledních 500m skoro na volnoběh a pak ty vrata a vypnout. Při dlouhých cestách a zastávkách na odpočivadle taky dochlazuji turbo. Výměny motorového oleje po cca 15-18000km, nečekám na hlášku BC. Olej, filtr originál BMW. Současně s tím měním i vzduchvý filtr. Po každé 3-4té výměně oleje i odvzdušnění bloku motoru. Čím ještě mohu přispět k bezporuchovému chodu turba.
Jaký je Tvůj názor na to, co doporučují některé servisy, vymontovat turbo a nechat ho preventivně prohlédnout po nějakých 150-200 000km? Můj názor je, že když to funguje tak proč to rozdělávat.
Díky Eks
pokud takhle jezdíš a nevydrží ti to turbo 400tis.km. tak bych ho šel reklamovat,

vnější příčina může být 1. špatná regulace(přetláčení),2. špatné mazání 3. nasátý bordel(vzduchový filtr) 4. vylétající bordel (kousky klapek, pístů a žhaviček) 5. netěsné vedení vzduchu, odborník vymyslí ještě asi něco, ale tohle je asi základ.
Eks: Je to jak píše beny, jen bych to ještě doplnil o zásah chiptunera "odborníka" - někdy fakt nechápu, co si lidi nechají nahrát do auta za SW.
To chování k motoru je určitě v pořádku, jen si myslím, že není vůbec na škodu občas opřít ručičku otáčkoměru do konce, pokud je motor plně prohřátý, tak to ničemu nevadí, spíš naopak, hlavně u VNT.
To chování k motoru je určitě v pořádku, jen si myslím, že není vůbec na škodu občas opřít ručičku otáčkoměru do konce, pokud je motor plně prohřátý, tak to ničemu nevadí, spíš naopak, hlavně u VNT.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Jojo, to byl problem u myho Beetla - minula majitelka se kochala a pak zasekla regulace
Chystam se k Andremu az roztaje snih, preventivni vycisteni turba po 200.000km - podle me to autu neublizi a za tech par stovaku mi to stoji - tolik k dotazu, jestli cistit preventivne a nebo ne
Spojim to zaroven s promerenim vstriku, at mam zase na tri roky klid ..

Chystam se k Andremu az roztaje snih, preventivni vycisteni turba po 200.000km - podle me to autu neublizi a za tech par stovaku mi to stoji - tolik k dotazu, jestli cistit preventivne a nebo ne

Pokud se uděla repas tak jak se ma a daji se kvalitni dily tak repasovane turbo ma stejnou životnost jako nove.
Ja taky umim repasovat turbodmychadla stejně jako kolega Andre2,, to zname z puvodniho turba zustane jenom vyfukova čast ktera se opiskuje a hlinikovy šnek, všechny ostatni věci jsou nove! Protokol o vyvaženi taky mužu poskytnout
.
Hodně často turbo odchazi kvuli chipu motoru, nebo se do toho dostane bordel přes špatně těsnici filtr, nebo při špatnem mazani.
Ja taky umim repasovat turbodmychadla stejně jako kolega Andre2,, to zname z puvodniho turba zustane jenom vyfukova čast ktera se opiskuje a hlinikovy šnek, všechny ostatni věci jsou nove! Protokol o vyvaženi taky mužu poskytnout

Hodně často turbo odchazi kvuli chipu motoru, nebo se do toho dostane bordel přes špatně těsnici filtr, nebo při špatnem mazani.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
ANDRE2 a spol
Tak jsem zkusil auto jak jste psali protáhnout. Musel jsem zařadit v sekvenci 4ku a asi 3km jsem ho prohnal ve větších otáčkách. Při normální jízdě totiž při 2000 ot/min jedu skoro 140 a při 2500ot už 170. Automat mi přeřazuje zhruba ve 2200ot.
Andre, prosím Tě, jaký je Tvůj názor na preventivní čištění turba (VNT) když nejeví známky nefunkčnosti či poškození.
Díky Zdeněk
SZ
Tak jsem zkusil auto jak jste psali protáhnout. Musel jsem zařadit v sekvenci 4ku a asi 3km jsem ho prohnal ve větších otáčkách. Při normální jízdě totiž při 2000 ot/min jedu skoro 140 a při 2500ot už 170. Automat mi přeřazuje zhruba ve 2200ot.
Andre, prosím Tě, jaký je Tvůj názor na preventivní čištění turba (VNT) když nejeví známky nefunkčnosti či poškození.
Díky Zdeněk
SZ