Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39, 530dA touring, proudový odběr v klidu 540mA !!!
několikrát za sebou se mi teď vybila baterie, tak sem začal zjišťovat důvod . Pokud je auto v klidu cca 1min, tak klesne spotřeba z 850mA na 540mA a tato spotřeba zůstává . To se mi zdá fakt dost .
Abych zjistil, co to odebírá, tak sem postupně vyndaval jednotlivé pojistky jak v kufru tak v kastlíku u spolujezdce . Zjistil jsem, že při vyndané pojistce č. 4 ( v kastlíku ) s německým popisem Bel. innen-/Gepackr. a Schveibenwaschanlage mám odběr auta v klidu mezi 75-80mA což by už šlo .
Pojistka 4 by měla dle mého být pro osvětlení interiéru, osvětlení zavazadlového prostoru a ostřikovače oken . Ve WDS je vidět, že z pojistky F4 je napájen hlavní modul A1 ( je napájen přes více pojistek ) .
V autě mi nic nikde nesvítí ( v kastlíku, výstražné světlo zadních dveří, osvětlení zespod dveří ), jen dioda u šaltrpáky automatu . Ta spotřeba podle mě odpovídá cca 5W odběru .
Jaký máte odběr v autě v klidu, a jak zjistit důvod tak velkého odběru ?
Abych zjistil, co to odebírá, tak sem postupně vyndaval jednotlivé pojistky jak v kufru tak v kastlíku u spolujezdce . Zjistil jsem, že při vyndané pojistce č. 4 ( v kastlíku ) s německým popisem Bel. innen-/Gepackr. a Schveibenwaschanlage mám odběr auta v klidu mezi 75-80mA což by už šlo .
Pojistka 4 by měla dle mého být pro osvětlení interiéru, osvětlení zavazadlového prostoru a ostřikovače oken . Ve WDS je vidět, že z pojistky F4 je napájen hlavní modul A1 ( je napájen přes více pojistek ) .
V autě mi nic nikde nesvítí ( v kastlíku, výstražné světlo zadních dveří, osvětlení zespod dveří ), jen dioda u šaltrpáky automatu . Ta spotřeba podle mě odpovídá cca 5W odběru .
Jaký máte odběr v autě v klidu, a jak zjistit důvod tak velkého odběru ?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Tak to jsi udělal správně a našel jsi tu pojistku F4 (20A). Skutečně na ní je vnitřní osvětlení a ostřikovače. Např. výhřev trysek ostřikovače je až na pojistce č.9, šíbr je na pojistce č.5.tweety píše:.....tak sem postupně vyndaval jednotlivé pojistky ....
Moje nápady - ten odběr 75-80mA x 12 Voltů je do 10W.
- nemáš ve schránce spolujezdce tu nabíjecí baterku? Co když má baterii po chemické smrti a teď to bere tolik a stejně se nemůže dobít?
- co světlo v kufru - zkus zmačknout ten spínač, jestli ta žárovka zhasne? Nebo vlez do kufru a zavři se tam, ale někdo Tě musí zase vysvobodit

- nemáš někde zapojený tajný mobil, BT, něco na USB?
Správný klidový odběr je pod 10mA, u mě asi 6mA. Ale to nastane až po 15-17 minutách, když zhasne i ta žlutá LEDka u voliče automatu.
osvětlení na zadních dveřích nesvítí, o baterii v kastlíku spolujezdce nevím - kde by měla být ?, jinak je auto v původním stavu bez dodatečných montáží čehokoli .
Co sem teda ale neudělal, nepočkal sem těch cca 17min . Odběr sem naměřil cca po 3min, kdy ještě svítila dioda u voliče .
Tak sem zapojil měřák a čekám co to bude dělat
Díky moc za rady
Co sem teda ale neudělal, nepočkal sem těch cca 17min . Odběr sem naměřil cca po 3min, kdy ještě svítila dioda u voliče .
Tak sem zapojil měřák a čekám co to bude dělat

Díky moc za rady

Ta baterie by měla být v levé části kastlíku,ale asi ji tam mít asi nebudeš a bude tam jen prázdná zásuvka,protože kdyby tam byla,tak by sis ji určitě už všimnul. Já mám třetí bmw a ani v jednom jsem ji něměl a ani mi ji k tomu nikdy nikdo nedal
Znám jen dva lidi,který ji tam měly.
Jestli ji tam máš,tak si klikař

Znám jen dva lidi,který ji tam měly.
Jestli ji tam máš,tak si klikař

all píše:mám 530d e39 a odběr po cca 20min je 12mA
pozor na to, svítilo mi světlo na kufru, když sem měřil (špatné údaje)
přesně jak píše starML , zavřel sem se do kufru (klíče sem měl v ruce)
měřil.....
nakonec mi za hloupé a nárazové vybíjení baterie stejně mohl ježek
Mám otázku ohledně toho "ježka"
Tady se píše,že pokud je ježek špatný, tak zlobí větrák ventilace (kolísavé otáčky,samovolné rozbíhání atd) ale já nic takového nepozoruji. Mám ventilaci na AUTO a když jsem nastartoval když ještě byla zima, tak mi vetrak bezel na nizke otacky a za chvilku se mi po ohrani motoru (za chvilku) rozebehl na vyšší otáčky, podle nastavené teploty. Po vytopení se otáčky zase stáhli na menší rychlost samy. Tak myslím,že muj ježek funguje správně.
Já se teď právě také trápím s vybíjením baterie na mém e39 530dA Touring 2001. Už jsem z toho na prášky...měl jsem to u elektrikáře asi před měsícem. A po měření odběru v klidovém stavu, po cca 20ti minutách mám prý odběr 45-55mA. Prý to je v normě. Já měl ale ještě starou baterii, tak jsem koupil fungl novou Vartu Silver Line 100Ah, dal ji tam a zdálo se,že je po problému s vybíjením. Jezdil jsem asi 2týdny a OK. Ale ted najednou to same, jako dřív. Plně nabitá baterka a auto je po 2-3dnech mrtvé.
Tak musím najít nějakého opravdového odborníka přez elektriku na BMW aby mi to našel a opravil. Ja na to bohužel nemám čas jelikož jsem skoro pořád ve světě. Do práce musím jezdit svým starým Oplíkem Astrou 1.7TD, který je jako tank, jezdí furt bez potíží

Je to děsně deprimující,když se nemůžete spolehnout na to, jestli auto nastartujete nebo ne! Navíc tohle není Opel,který hodím na špagát za kamión a tahám za sebou jako kotě, dokud nechytne...



můj púroblém začal tím, že sem nenastartoval auto . Dobil sem baterku, projel se a ráno sem to zase nanatočil . Znovu dobití baterie a zapojení ampérmetru mezi záporný pol baterie a kostry auta .
Já jsem v tomhle případě zazmatkoval a nepočkal těch cca 20min než bude auto v totálně klidovém stavu . Měřil jsem po 3min a když už během dalších 5min nešel odběr dolů tak sem začal laborovat viz. počáteční popis .
Můj výsledek je koupit new baterii a mělo by vše být OK
Já jsem v tomhle případě zazmatkoval a nepočkal těch cca 20min než bude auto v totálně klidovém stavu . Měřil jsem po 3min a když už během dalších 5min nešel odběr dolů tak sem začal laborovat viz. počáteční popis .
Můj výsledek je koupit new baterii a mělo by vše být OK

Počkej, měříš odběr mezi mínusem na baterce a kostrou? Snad plusem a kostrou ne? Jinak já jsem koupil novou baterku, jak jsem psal. A také jsem myslel,že je po problému ale po 14dnech baterka opět KO. Tak baterkou to asi nebude...
Ptal jsem se na toho ježka ale mne snad funguje dobře nebo to nepoznám a kupovat nového pro sichr se mi nechce. Jinak jak jste tady psali jak se zavřít do kufru a zamknout...kontrola pojistek se týká i těch u spolujezce ne? Tak po kontrole v kufru se tedy, počítám musí ještě tím samým způsobem zkontrolovat i ty přední ne? Ale pak nastává problém s tím měřením co? Nebo jak to měřit vepředu? Nebo budu muset lízt vevnitř v zamknutém autě dozadu se dívat na ampérmetr? Možná blbá otázka,já vím
Ptal jsem se na toho ježka ale mne snad funguje dobře nebo to nepoznám a kupovat nového pro sichr se mi nechce. Jinak jak jste tady psali jak se zavřít do kufru a zamknout...kontrola pojistek se týká i těch u spolujezce ne? Tak po kontrole v kufru se tedy, počítám musí ještě tím samým způsobem zkontrolovat i ty přední ne? Ale pak nastává problém s tím měřením co? Nebo jak to měřit vepředu? Nebo budu muset lízt vevnitř v zamknutém autě dozadu se dívat na ampérmetr? Možná blbá otázka,já vím

když měříš proud ( ampéry ) tak musíš mít měřák zapojený v obvodu ( pokud nepoužíváš klešťák ) . Pokud měříš napětí ( volty ) tak měříš paralelně .
Já mám touringa, takže sem nechal otevřené zadní okno a z něj vše zkontroloval vč. toho světla .
pokud to chceš změřit, tak musíš zajistit aby vše bylo ve vypnutém stavu a nikde nic nesvítilo a ty jsi viděl na ampérmetr . Pak musíš čekat těch 20min během kterých se postupně odpínají jednotlivé moduly a odběrový proud klesá .
Já mám touringa, takže sem nechal otevřené zadní okno a z něj vše zkontroloval vč. toho světla .
pokud to chceš změřit, tak musíš zajistit aby vše bylo ve vypnutém stavu a nikde nic nesvítilo a ty jsi viděl na ampérmetr . Pak musíš čekat těch 20min během kterých se postupně odpínají jednotlivé moduly a odběrový proud klesá .
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
tweety píše:... o baterii v kastlíku spolujezdce nevím...
Možná jsem se blbě vyjádřil, myslel jsem nabíjecí svítilnu viz. http://bmwfans.info/parts/catalog/E65/S ... lbs_box/#9 díl. č. 9 nebo http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll ... true&rt=nc