Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Repase turba vs. nové turbo - kde, jak za kolik?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#21 Příspěvek od Andre2 »

Eks píše:ANDRE2 a spol
Tak jsem zkusil auto jak jste psali protáhnout. Musel jsem zařadit v sekvenci 4ku a asi 3km jsem ho prohnal ve větších otáčkách. Při normální jízdě totiž při 2000 ot/min jedu skoro 140 a při 2500ot už 170. Automat mi přeřazuje zhruba ve 2200ot.
Andre, prosím Tě, jaký je Tvůj názor na preventivní čištění turba (VNT) když nejeví známky nefunkčnosti či poškození.
Díky Zdeněk
SZ


Myslím si, že je dobrý, pokud má auto už něco najeto, sundat nasávací hadici a alespoň pohledem a rukou zkontrolovat stav rotoru, nesmí mít žádnou axiální vůli a radiální max. takovou, aby se rotor nedotýkal komory.
Pokud auto funguje, není problém s výkonem a nouzákem, tak asi není nutné do turba sahat.
Eks
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 04.12.2007 01:00

#22 Příspěvek od Eks »

Díky Andre2 za přímou odpověď. Hodně šťastných km.
Eks
mtvrdik
Registrovaný
Příspěvky: 94
Registrován: ned 08.02.2009 01:00
Bydliště: Teplice

#23 Příspěvek od mtvrdik »

Ahoj, taky mi odchází turbo, ale přemýšlím o výměně za nějaké větší. Má stím někdo zkušenosti ??
Mýslím tím co na to motor, na větší obsah vzduchu a co směs musí se pak přidat nafta a životnost motoru ??
Přemýšlel jsem nad turbem z 530d myslím že to má kod m57.
Já mám e34 TDS.

Díky za rady
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#24 Příspěvek od hadice »

..čoveče..teda nevim..jak by se vyřešila ta regulace toho naklápění..na TDS..je teda fakt že správně to u 3.0D při nastartování stáhne hnedky ten podtlakovej ventil a nastaví max geometrii..tzn..max plnění....to je defakto nastavený furt za chodu motoru a jen když je to v točkách a tahu a dochází k přetlakování sacího traktu (což je hlídáno elektronickou cestou tlak. čidlem a pak zase impulsy z řídící jednotky do toho elektropneumatického ventilu na turbu)..kterej impulsně zavírá a přestane tudíž pouštět podtlak do toho "válce pracovního"..no a takhle to funguje..a vlastně ty když by jsi napojil tu hadičku z toho válce pracovního rovnou do sání tak jak je to u TDS s obtokovým ventilem (vest gate) tak by to vlastně nefakčilo...jedině si tam udělat nějakou regulaci elekrickou cestou..a nebo možná teda přehodit ten tvůj pracovní válec na to turbo z 3,0D..ale to nevím jestli by se ti to podařilo nějak sladit....
..a pak taky obecně vzato je to konstruováno na větší objem plynů..a přesně spočítáno na plnící tlaky a dodávaný objem vzduchu....jako fakčit by to mohlo to jako proč ne..ale jak říkám s tou regulací to nebude asi sranda to sladit nebo vůbec domyslet..a pak výsledek tím pádem asi nebude nic moc....raději bych se držel klasiky odskoušené....
mtvrdik
Registrovaný
Příspěvky: 94
Registrován: ned 08.02.2009 01:00
Bydliště: Teplice

#25 Příspěvek od mtvrdik »

ale první 3,0D neměly elektronickou regulaci, akorád nevím jestly to je podtlakový, nebo přetlakem. Už jsem i slyšel že do TDS dávaj turba i z VW. Aspoň se otom chlubyli na diesel forum.
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#26 Příspěvek od Andre2 »

Dá se to vyřešit předěláním té podtlakové plechovky na přetlakovou.
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#27 Příspěvek od hadice »

Andre2 píše:Dá se to vyřešit předěláním té podtlakové plechovky na přetlakovou.

...tak jsem to taky myslel....jen to pak pěkně vyladit a může bejt :wink:
Uživatelský avatar
cmelak
Registrovaný
Příspěvky: 1539
Registrován: úte 29.07.2008 00:00
Bydliště: Praha - Čeština do BMW

#28 Příspěvek od cmelak »

Ptal jsem se na http://www.turbiny.cz/ a řekli mi tam, že repas turba výměnným způsobem je na E39 530D za 8500,-
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
mtvrdik
Registrovaný
Příspěvky: 94
Registrován: ned 08.02.2009 01:00
Bydliště: Teplice

#29 Příspěvek od mtvrdik »

to není špatná cena, ale výměným způsobem mi nevezmou turbo z 525tds...

Ještě mě napadlo, pokud plnící tlak turba z 530d bude stejný jako u toho menšího turba z 525tds, ale zvíší se jen oběm plnícího vzduchu ( což by mělo stačit na vyšší výkon ) Tak jen doufám že mi to pak neutrhne písty, nebo něco jinýho.

Ale většinou jezdím v klidu, když ne, tak mi pak žena nadáva :twisted:
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Jendix »

mtvrdik píše:to není špatná cena, ale výměným způsobem mi nevezmou turbo z 525tds...

Ještě mě napadlo, pokud plnící tlak turba z 530d bude stejný jako u toho menšího turba z 525tds, ale zvíší se jen oběm plnícího vzduchu ( což by mělo stačit na vyšší výkon ) Tak jen doufám že mi to pak neutrhne písty, nebo něco jinýho.

Ale většinou jezdím v klidu, když ne, tak mi pak žena nadáva :twisted:


já si myslím že špatně uvažuješ.. samozřejmě že by ti dávalo turbo z 3.0D víc vzduchu.. ale jen za předpokladu že bude mít stejný otáčky..

problém bude malinko v tom, že turbo 3.0D je stavěný na objem 3.0 a né na 2,5.. tzn. asi by se hůř roztáčelo, nebo by se neroztočilo na plný otáčky.. prostě to turbínový kolo je moc velký.. od kámoše vím, že se to nechá obejít tzv. hybridním turbem, kdy máš např. turbínový kolo z tds, ale kompresorový kolo z 3.0D.. tak by se nechalo docílit rychlého roztáčení turba.. ale většího objemu vzduchu..

alespoň tak jsem to tak nějak pochytil od kámoše, ten je přes tyhle záležitosti větší machr..


možná by to šlo vyřešit cestou turba z 525D, ale neni jich v nabídce tolik jako 530D.. nevím ale jaký jsou tam konstrukční rozdíly.. a co všechno by se tam muselo upravovat.. jestli to chceš opravdu takhle bastlit.. určitě se někde něchají dohledat nějaký srovnávací tabulky podle objemu..
Uživatelský avatar
cmelak
Registrovaný
Příspěvky: 1539
Registrován: úte 29.07.2008 00:00
Bydliště: Praha - Čeština do BMW

#31 Příspěvek od cmelak »

Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
mtvrdik
Registrovaný
Příspěvky: 94
Registrován: ned 08.02.2009 01:00
Bydliště: Teplice

#32 Příspěvek od mtvrdik »

Jendix píše:já si myslím že špatně uvažuješ.. samozřejmě že by ti dávalo turbo z 3.0D víc vzduchu.. ale jen za předpokladu že bude mít stejný otáčky..
problém bude malinko v tom, že turbo 3.0D je stavěný na objem 3.0 a né na 2,5.. tzn. asi by se hůř roztáčelo, nebo by se neroztočilo na plný .........................................................
jsou tam konstrukční rozdíly.. a co všechno by se tam muselo upravovat.. jestli to chceš opravdu takhle bastlit.. určitě se někde něchají dohledat nějaký srovnávací tabulky podle objemu..


Myslím že máš pravdu ... Ale taky si myslím, že ten rozdíl v obsahu těch motorů není až tak velký a při rozpočítání na jednotlivý válce je pak zanedbatelný.

Já nejsem žádnej automechanik jen si myslím že jsem šikovnej a zručnej. A protože nejsem blbej tak se nejdřív snažím nasát co nejvíc informací a názorů než se do něčeho pustím. Abych to právě nevybastil.

A ty informace tu můžou nasát i jiný koumáci co nad něčím podobným přemýšlej :wink:
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od Jendix »

mtvrdik píše:
Jendix píše:já si myslím že špatně uvažuješ.. samozřejmě že by ti dávalo turbo z 3.0D víc vzduchu.. ale jen za předpokladu že bude mít stejný otáčky..
problém bude malinko v tom, že turbo 3.0D je stavěný na objem 3.0 a né na 2,5.. tzn. asi by se hůř roztáčelo, nebo by se neroztočilo na plný .........................................................
jsou tam konstrukční rozdíly.. a co všechno by se tam muselo upravovat.. jestli to chceš opravdu takhle bastlit.. určitě se někde něchají dohledat nějaký srovnávací tabulky podle objemu..


Myslím že máš pravdu ... Ale taky si myslím, že ten rozdíl v obsahu těch motorů není až tak velký a při rozpočítání na jednotlivý válce je pak zanedbatelný.

Já nejsem žádnej automechanik jen si myslím že jsem šikovnej a zručnej. A protože nejsem blbej tak se nejdřív snažím nasát co nejvíc informací a názorů než se do něčeho pustím. Abych to právě nevybastil.

A ty informace tu můžou nasát i jiný koumáci co nad něčím podobným přemýšlej :wink:


Jo určitě, proč se nad tím takhle nezamýšlet, ono turbo se roztočí díky naklápění lopatek při dalekomenším objemu plynů, jen je otázka při jakejch otáčkách se se začne roztáčet. Zkus víc zapátrat na netu, určitě se něco dočteš.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#34 Příspěvek od beny-maser »

a co takhle napsat Oldafovi? ten ti fundovaně poradí, co vím tak turbo 3,0D ukroutil.
mtvrdik
Registrovaný
Příspěvky: 94
Registrován: ned 08.02.2009 01:00
Bydliště: Teplice

#35 Příspěvek od mtvrdik »

Tak už jsem našel odpověď :

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=15

Teď jenom sehnat to turbo. Jinak na tom DIESELPOWER.CZ je spousta odpovědí na spoustu otázek
Odpovědět