Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Vysoká spotřeba E39 530D Touring
Ahoj. Nemá někdo zkušenost s dost žravou 530D? Ať dělám co chci, tak mám po Praze spotřebu pořád kolem 13-15L. Venku to jede kolem 7L, což je v pořádku , ale to město mi příjde hodně. Motor najeto 165tis. automat. Na diagnostice vše OK. Tady na foru jsem četl, že s tim lidi jezdí ve městě kolem 9-10L. Neví někdo??
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
radikator píše:Ahoj. Nemá někdo zkušenost s dost žravou 530D? Ať dělám co chci, tak mám po Praze spotřebu pořád kolem 13-15L. Venku to jede kolem 7L, což je v pořádku , ale to město mi příjde hodně. Motor najeto 165tis. automat. Na diagnostice vše OK. Tady na foru jsem četl, že s tim lidi jezdí ve městě kolem 9-10L. Neví někdo??
V tom případě máme žravý auta dva. Po výměně termostatů jsem se dostal na cca 8/100 po dálnici při 130-150km/hod, po městě bez problémů 12 (a to ROZHODNĚ nejezdím jak prase). Před tou výměnou to bylo kolem 8-9/100 i na dálnici...
Trochu za to můžou asi gumy (M5, 18tky, 245a275 šíře). Motor bez závad, vstřiky v pořádku, nafta s VIF aditivem, v kufru žádnej bordel a jezdíme ve třech lidech, každý 100kg. Zatížení je mu ale asi jedno, ať jedu sám a nebo ve 4ech, stále žere stejně
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
To je hrozně moc... s 530dA (2001, 150 tkm - mno, víte jak to je
) jsem jezdil město 9 - 10 litrů, okresky 5 - 6, dálnice 7 při 140 km/h na tempomat.
A dlouhodobou jsem měl kolem 8 litrů (jezdím brzda-plyn).
Nikdy žádná aditiva, prostě obyčejná nafta, občas jsem natankoval plnou Vervy.
Dokonce se mi po kloboukové jízdě Jihlava - Znojmo ukazoval jednou BC spotřebu 4.2 / 100 km.
Diagnostika nehlásí nic?

A dlouhodobou jsem měl kolem 8 litrů (jezdím brzda-plyn).
Nikdy žádná aditiva, prostě obyčejná nafta, občas jsem natankoval plnou Vervy.
Dokonce se mi po kloboukové jízdě Jihlava - Znojmo ukazoval jednou BC spotřebu 4.2 / 100 km.
Diagnostika nehlásí nic?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 232
- Registrován: úte 07.09.2010 00:00
- Bydliště: BMW Land
530D 142Kw 2002 300 tis manual po výměně oleje, všech filtru a termostatu.
Spotřeba
Klobouk
- Město 8L
- mimo město do 6.5L
Brzda plyn
Město 10L
Mimo město 7.5L
průměr jsem měl za cestu Náchod Budějovice při max 150km/h 7.8l 300km za cca 3 a čtvrt hodky, kdž jsem jel do 110 spotřeba hravě max 6.5 ale to sem usíš hlídat
jinak ted jezdim každý den 10 km v kuse a pak sem tam couračky max za 8L
( mrkni jestli ti to kouří, zkus vyměnit filtry, natankovat dobrou naftu, jezdim do pšonska pru full power a je to rozdil jak cip, Schválně jsem zkusil jednu nadrž normal nafty čr = nic moc, další W power nebo full power ( nevim jak se jmenuje zrozna
a rozdil ve výkonu znatelnej= menší spotřeba
.
Ps. už se hlídám, dnes obec v závěsu Passat říkám si asi závod tak mu dám napít, ani my ta myšlenka nestihla dojit k pedálu a podřazení na trojec a už jsem viděl modré blikačky pod přední maskou
dostal jsem za 500,- 67km/h v obci a byl jsem rád že byli rychlejší nežli má myšlenka 
Spotřeba
Klobouk
- Město 8L
- mimo město do 6.5L
Brzda plyn
Město 10L
Mimo město 7.5L
průměr jsem měl za cestu Náchod Budějovice při max 150km/h 7.8l 300km za cca 3 a čtvrt hodky, kdž jsem jel do 110 spotřeba hravě max 6.5 ale to sem usíš hlídat
jinak ted jezdim každý den 10 km v kuse a pak sem tam couračky max za 8L
( mrkni jestli ti to kouří, zkus vyměnit filtry, natankovat dobrou naftu, jezdim do pšonska pru full power a je to rozdil jak cip, Schválně jsem zkusil jednu nadrž normal nafty čr = nic moc, další W power nebo full power ( nevim jak se jmenuje zrozna


Ps. už se hlídám, dnes obec v závěsu Passat říkám si asi závod tak mu dám napít, ani my ta myšlenka nestihla dojit k pedálu a podřazení na trojec a už jsem viděl modré blikačky pod přední maskou


kim píše:Mám 530D manuál, touring. Najeto 223t. V zimě jsem trošku smutný, mám spotřebu až 7,4 l město. Když všechno šlape jak má, tak to auto jezdí na ,,volnoběh" a pokud se stane, že se zasním a otáčky mám nad 3t, tak rychle zasouvám podvozek a frrrrrrrrrrrrr
No jestli máš spotřebu o skoro 5L míň než uvádí techničák a výrobce, tak si asi kouzelník. Ale to je jedno.
petratria píše:530D 142Kw 2002 300 tis manual po výměně oleje, všech filtru a termostatu.
Spotřeba
Klobouk
- Město 8L
- mimo město do 6.5L
Brzda plyn
Město 10L
Mimo město 7.5L
průměr jsem měl za cestu Náchod Budějovice při max 150km/h 7.8l 300km za cca 3 a čtvrt hodky, kdž jsem jel do 110 spotřeba hravě max 6.5 ale to sem usíš hlídat
jinak ted jezdim každý den 10 km v kuse a pak sem tam couračky max za 8L
( mrkni jestli ti to kouří, zkus vyměnit filtry, natankovat dobrou naftu, jezdim do pšonska pru full power a je to rozdil jak cip, Schválně jsem zkusil jednu nadrž normal nafty čr = nic moc, další W power nebo full power ( nevim jak se jmenuje zroznaa rozdil ve výkonu znatelnej= menší spotřeba
.
Ps. už se hlídám, dnes obec v závěsu Passat říkám si asi závod tak mu dám napít, ani my ta myšlenka nestihla dojit k pedálu a podřazení na trojec a už jsem viděl modré blikačky pod přední maskoudostal jsem za 500,- 67km/h v obci a byl jsem rád že byli rychlejší nežli má myšlenka
Filtry nový, nafta jen Verva. Nekouří vůbec.
radikator píše:petratria píše:530D 142Kw 2002 300 tis manual po výměně oleje, všech filtru a termostatu.
Spotřeba
Klobouk
- Město 8L
- mimo město do 6.5L
Brzda plyn
Město 10L
Mimo město 7.5L
průměr jsem měl za cestu Náchod Budějovice při max 150km/h 7.8l 300km za cca 3 a čtvrt hodky, kdž jsem jel do 110 spotřeba hravě max 6.5 ale to sem usíš hlídat
jinak ted jezdim každý den 10 km v kuse a pak sem tam couračky max za 8L
( mrkni jestli ti to kouří, zkus vyměnit filtry, natankovat dobrou naftu, jezdim do pšonska pru full power a je to rozdil jak cip, Schválně jsem zkusil jednu nadrž normal nafty čr = nic moc, další W power nebo full power ( nevim jak se jmenuje zroznaa rozdil ve výkonu znatelnej= menší spotřeba
.
Ps. už se hlídám, dnes obec v závěsu Passat říkám si asi závod tak mu dám napít, ani my ta myšlenka nestihla dojit k pedálu a podřazení na trojec a už jsem viděl modré blikačky pod přední maskoudostal jsem za 500,- 67km/h v obci a byl jsem rád že byli rychlejší nežli má myšlenka
Filtry nový, nafta jen Verva. Nekouří vůbec.
a co výkon?
radikator píše:kim píše:Mám 530D manuál, touring. Najeto 223t. V zimě jsem trošku smutný, mám spotřebu až 7,4 l město. Když všechno šlape jak má, tak to auto jezdí na ,,volnoběh" a pokud se stane, že se zasním a otáčky mám nad 3t, tak rychle zasouvám podvozek a frrrrrrrrrrrrr
No jestli máš spotřebu o skoro 5L míň než uvádí techničák a výrobce, tak si asi kouzelník. Ale to je jedno.
Si zvyknes..., takovych tu je..

petratria píše:radikator píše:petratria píše:530D 142Kw 2002 300 tis manual po výměně oleje, všech filtru a termostatu.
Spotřeba
Klobouk
- Město 8L
- mimo město do 6.5L
Brzda plyn
Město 10L
Mimo město 7.5L
průměr jsem měl za cestu Náchod Budějovice při max 150km/h 7.8l 300km za cca 3 a čtvrt hodky, kdž jsem jel do 110 spotřeba hravě max 6.5 ale to sem usíš hlídat
jinak ted jezdim každý den 10 km v kuse a pak sem tam couračky max za 8L
( mrkni jestli ti to kouří, zkus vyměnit filtry, natankovat dobrou naftu, jezdim do pšonska pru full power a je to rozdil jak cip, Schválně jsem zkusil jednu nadrž normal nafty čr = nic moc, další W power nebo full power ( nevim jak se jmenuje zroznaa rozdil ve výkonu znatelnej= menší spotřeba
.
Ps. už se hlídám, dnes obec v závěsu Passat říkám si asi závod tak mu dám napít, ani my ta myšlenka nestihla dojit k pedálu a podřazení na trojec a už jsem viděl modré blikačky pod přední maskoudostal jsem za 500,- 67km/h v obci a byl jsem rád že byli rychlejší nežli má myšlenka
Filtry nový, nafta jen Verva. Nekouří vůbec.
a co výkon?
Výkon v pohodě. Jede to dobře. Nepadla me váha vzduchu. Jestli je teda možný, že by to diagnostika neukázala, že je špatná. Jinak od třílitra nečekám že to bude extra úsporný auro, ale tohle se mi zdá moc.
No podle mě diagnostika pozná jen to na co je napojený na nákej ten drát, samo ne diagnistika za 1500,-
, myslím že tady je mrtě kluků co o tom vědi desekrat víc jak já
Nevím jako aby ti to žralo vic jak 10 to by jsi mu musel šlapat hodně na krk.
Zkus ještě at ti někdo přidá plyn jak ti plní turbo ( poznáž že stvrdne hadice )
Já mám Tu ovladaci hadičku o průmeru cca 5mm v hodnotě sto korun načatou a neni to prý idealní stav
.
Zkus si projit forum co se komu vysypalo, a uvidíš reakce a třeba najdeš řešení.
osobně bych najel na rampu, nechal to běžet a třeba budeš mít prdlou někde trubku na vzduch nebo něco tak, už jsem to tady někde četl že mu to blblo, zaprasenej EGR ventil, Může to být čidlo ale to by snad diagram vyhodil.
Prostě vem golu kámoše a jukni co kde je. Popřípadě repete na diagnostiku vyhodíš sic litr ale lepší jak ten litr projezdit v nafte.
Ted mě pobavil soused z garaže po zimě mu nešla natočit mašina, přivezl si mechanika, ten tam šoupnul neutral a ejhle ono to naskočilo
, nemáš nahodou zataženou ručku 


Nevím jako aby ti to žralo vic jak 10 to by jsi mu musel šlapat hodně na krk.
Zkus ještě at ti někdo přidá plyn jak ti plní turbo ( poznáž že stvrdne hadice )
Já mám Tu ovladaci hadičku o průmeru cca 5mm v hodnotě sto korun načatou a neni to prý idealní stav

Zkus si projit forum co se komu vysypalo, a uvidíš reakce a třeba najdeš řešení.
osobně bych najel na rampu, nechal to běžet a třeba budeš mít prdlou někde trubku na vzduch nebo něco tak, už jsem to tady někde četl že mu to blblo, zaprasenej EGR ventil, Může to být čidlo ale to by snad diagram vyhodil.
Prostě vem golu kámoše a jukni co kde je. Popřípadě repete na diagnostiku vyhodíš sic litr ale lepší jak ten litr projezdit v nafte.
Ted mě pobavil soused z garaže po zimě mu nešla natočit mašina, přivezl si mechanika, ten tam šoupnul neutral a ejhle ono to naskočilo


radikator píše:No jezdim kousky. 5-8km. Ale i když za jízdy dám reset měření spotřeby, tak tam po chvilce je zase těch cca 15L a to tam zůstane. Když to změřim podle tankování, tak to je tak těch 13-14L.
Je spotřeba od plné do plné, nejlépe dvou až třech. Ohřátí motoru na provozní teplotu, pokud správně fungují termostaty trvá s bufikem cca 5km. V jakém městě jezdíš, je město a město. Jak široká kola máš, jak jsou nafoukaná, teď v "létě" ještě klima. Kdy jsi naposledy měnil vzduchový filtr, zkusil jsi váhu vzduchu. Kontrola těsnosti podtlakových hadic a hadice od turba přes intercooler do sání. když to studené nastartuješ, co se vyvalí z výfuku. Všechno je spojeno se vším. Dobrá diagnostika nutností.
Se svou E39 Touring v automatu jsem léto jezdil 8.7l. Jen Chorvatsko 7.0l při rychlosti do 140km. Jezdím plynule, žadné plyn-brzda.Teď s ní jezdí přítelkyně Kralupy-Praha a dvakrát týdně pojíždění po Praze a jezdí za 7,8l

Taky nechápu.
Eks