Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě e39 530d

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Hug0
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pát 04.05.2012 00:00

#1 Příspěvek od Hug0 »

Zdravím, potřeboval bych poradit na co si dát při koupi 530D/525TDS pozor. Hledal jsem tu asi hodinu, ale nic moc jsem nenašel... Sám se orientuji spíše v Toyotách, ale protože se mi 5er strašně líbí a potřebuju něco na denní ježdění padla volba na tohle nebo Audi A6.
Rok od 2000 výš. Děkuji za rady :)
Jirka36
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: sob 20.08.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#3 Příspěvek od Jirka36 »

Ahoj
K Audi A6...syn si ji koupil rv 2003 2.5 tdi a měla najeto 220000 km, už dělal kyneťáky a vstřikovací čerpadlo..

U BMW pokud to bude automat tak hlavně jeho plynulé řazení, jinak asi prohlídnout všechno jako u jinýho auta.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JaraX »

určitě bych to jel kupovat s diagnostikou a koupil nejlepe benzina na LPG, pokud nemáš naftu zadarmo :)
Hug0
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pát 04.05.2012 00:00

#5 Příspěvek od Hug0 »

JaraX píše:určitě bych to jel kupovat s diagnostikou a koupil nejlepe benzina na LPG, pokud nemáš naftu zadarmo :)


mám dobrý přísun nafty :) a za další pokud vím tak LPG je suché palivo a to nedělá motoru zrovna dobře.. Pokud se ovšem nejedná o novější LPG kde by mělo být přiměšování oleje nebo tak něco. Pokud píšu bludy tak se omlouvám :)

K A6 tam mě osobně odrazuje problém s vačkou na motoru 2.5TDi V6
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Velvetek »

Problém s vačkami je u A6 vyřešen od r. 2004-2005 BDG, BAU, BDH 120, 132 kW, původní verze může fungovat, ale hodně zaláží na tom, jak se o to předchozí majitel staral. Jinak za mě určitě raději 530d než 525TDS...
petratria
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Bydliště: Královehradecko

#7 Příspěvek od petratria »

Osobně jsem cca před měsícem koupil 530d tourning 142kw 2002 poctivé tři kila namotano.
při koupi koukni jak je ohmatanej moc volant a jak prošlapanej tapec napodlaze u pedálů, když to budeš kupovat od soukromé osoby a sejdete se u něj doma a ne na benzíně tak to značí že by to nemusel být žadnej podvodník ;-)

už jsem měnil
- zadní tlumiče 3300,- kayaba ( přední mě čekaji do podzima myslím)
- uložení zadní napravy 4x silentblok 4000,- mayle
- termostat 900,- ( mam jen jeden, automaty a některé manualy maji 2, co jsem se tak dočetl)
- Všechny filty + olej 5000,-
- přední ložísko 1800,- mayle
- budeš muset mrknout na vyřivé klapky a dát je prič jestli tam budou, já neměl ;-)

dále mě napodzim čeká, zadni brzdy cca 3500,-
Práce nepočítam dělal jsem si to sám.

Dál jsem si udělal radost a koupil repliky m5 kol a letnaky dalších 13 000,-

1. pokavad dotoho chceš začít lejt naftu od jezedaků tak si připrav šupy na střiky a myslím časem komplet sestavu vedeni paliva ;-). kámoš doma vaří měřo ( olej z fritáku ) passat b4 na to jede ale do brambory bych to nelil.

2. spojka na tu bych se zaměřil aby jsi nemusel hned pulit ;-)

3. Rozvody neřešíš, máme řetez :-)

4. turbo, čerpadlo, vodní pumpa a ost o tom zatím moc nevím pač mi to šlape jak má tak to neřeším

5.Audi ani zadarmo to už radši oktavu nebo passat )u všech na koko přední náprava, když ji vyměníš a dáš druho výrobu, vydrží tí to max rok

6.osobně jsem do nedavna vlastnil E32 730i 1992 3kila km na krku, lpg do sání ( najel jsem něco málo přez 100 tis a absolutně bez problému, dokavad to do mě nenapresovala ženská :-( )
kdybych sehnal za stejný šupy E39 528i nevahal bych a napalil plyn s teriodní nádrží

Závěrem: at koupiš co chceš stejně se na tom něco vysere, je to jen spotřebák ale BMW je srdcovka ;-)
filini28
Registrovaný
Příspěvky: 300
Registrován: čtv 26.01.2012 01:00

#8 Příspěvek od filini28 »

Jestli chces,poradim ti cloveka co ma BMW servis,doveze ti-sezene.
Ja koupil za 114 530dA
Kdybych vedel ze on existuje,jdu za nim hned.Odbornik,super clovek,i prace za nim.
Moje auto servisuje,po koupi me stalo cca 120000 navic,moje chyba.
Sel jsem a koupil.
On kupuje jinym stylem a hlavne ne v CZ !
No mrkni
http://www.auto-malik.net/
Krasavec
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 15.02.2011 01:00

#9 Příspěvek od Krasavec »

Mám 523i LPG a šlape krásně .. Nicméně jen malá poznámka, LPG je zkapalněný plyn, takže žádné suché palivo. Možná tomu bylo dříve ale i tak vozidla na LPG využívá na pohon benzín a nejen k rozjezdu.

Při montáži LPG se šteluje mísení s benzínem (každý Xtý vstřik je benzín).

Neškodí to motoru naopak, prospívá :-) Mám 250 tis. najeto já na něm najel 30 tis a bez problémů.
Dosty87
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 12.11.2011 01:00

#10 Příspěvek od Dosty87 »

Hug0 píše:Zdravím, potřeboval bych poradit na co si dát při koupi 530D/525TDS pozor. Hledal jsem tu asi hodinu, ale nic moc jsem nenašel... Sám se orientuji spíše v Toyotách, ale protože se mi 5er strašně líbí a potřebuju něco na denní ježdění padla volba na tohle nebo Audi A6.
Rok od 2000 výš. Děkuji za rady :)


Zdravicko,
tak predem, Audi A6 NEBRAT, hlavne ne s jakymkoliv motorem 2.5 TDi, jsou to nejhorsi V6 jake snad kdy byly vyrobene - serou se a to dost casto, jednu V6 jsme meli doma a hruza ... jak na servis, tak na vykon a taky na spotrebu.

530d jasna volba, jestli man, ci automat je na kazdem z vas. U obou, kdyz se neco vysmoli, tak clovek stejne zaplati. S manualem se da jezdit tak o cca 1.5l min ... Co se tyce automatu, jak psal kolega, nesmi prokluzovat, musi mit plynule rizeni, nesmi skubat ... A je dobre take hledet na celkovou opotrebovanost auta (rozpraskana kuze, pedaly, koberecky) ... Co se tyce osoupani volantu, je to tezko, dle meho hoden zalezi taky, jak moc se ridicovi poti ruce, ten pot umi delat sve ... kamarad ma kozeny volant, auto ma najeto 140tkm a volant obrouseny ... takze nevim no.

Kazdopadne BMW je srdcova zalezitost, kdyz se clovek k tomu bude hezky chovat, bude delat pravidelny servis, nebude to honit zastune a delat ruzne p*coviny, a vymetat kdejaky kanal ... je to drzak :))
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

a když je to benzín tak to vydrží ještě 5x tolik a má to nížší naklady a větší komfort :)
petratria
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Bydliště: Královehradecko

#12 Příspěvek od petratria »

Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

#13 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... oFrom=list 8O ten plyn tam je prasecky natahanej,já nevědět co mám u motoru navíc,tak bych u svího auta ten plyn ani nenašel.Jinak celkem pěkný tour.
petratria
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Bydliště: Královehradecko

#14 Příspěvek od petratria »

Rejchy píše:http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-5/10234120?goFrom=list 8O ten plyn tam je prasecky natahanej,já nevědět co mám u motoru navíc,tak bych u svího auta ten plyn ani nenašel.Jinak celkem pěkný tour.


Jj nevypada to ružově ale při troše chuti si to dokážeš poladit aby to vypadalo i sám :wink: , řekl bych třešnička na dortu...
gelty
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: ned 21.09.2003 00:00
Bydliště: Opava - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od gelty »

JaraX píše:určitě bych to jel kupovat s diagnostikou a koupil nejlepe benzina na LPG, pokud nemáš naftu zadarmo :)


tu naftu jsem nějak nepochopil. Máme na firmě jak E39 tak E60, obojí 3,0D automat a první mi vleze 7,5l a druhá pod 7.0l. Pokud je to někomu moc pro 3litra s 200PS, tak ať si koupi ochcávku s 1,9TDi :lol:
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#16 Příspěvek od e155 »

gelty píše:tu naftu jsem nějak nepochopil. Máme na firmě jak E39 tak E60, obojí 3,0D automat a první mi vleze 7,5l a druhá pod 7.0l. Pokud je to někomu moc pro 3litra s 200PS, tak ať si koupi ochcávku s 1,9TDi :lol:


NJ, ale servisní náklady na benzínový a naftový motor jsou někde úplně jinde.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od JaraX »

gelty píše:
JaraX píše:určitě bych to jel kupovat s diagnostikou a koupil nejlepe benzina na LPG, pokud nemáš naftu zadarmo :)


tu naftu jsem nějak nepochopil. Máme na firmě jak E39 tak E60, obojí 3,0D automat a první mi vleze 7,5l a druhá pod 7.0l. Pokud je to někomu moc pro 3litra s 200PS, tak ať si koupi ochcávku s 1,9TDi :lol:


no vidíš a ja jezdím s E65 745i LPG za 13 litru LPG, což je jak 6 litru nafty, ma to 330 PS, stojí to auto mín na pořízení jak E60, je bezpečnejí, vybavenější a nemusím se bát že klekne turbo, vstřiky, prasknou svody a nebo odejde jedno z 10ti čerpadel. auto se netřepe jak ratlík a netahne v rozmezí 2000 otáček
Jirka36
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: sob 20.08.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#18 Příspěvek od Jirka36 »

e155 píše:
gelty píše:tu naftu jsem nějak nepochopil. Máme na firmě jak E39 tak E60, obojí 3,0D automat a první mi vleze 7,5l a druhá pod 7.0l. Pokud je to někomu moc pro 3litra s 200PS, tak ať si koupi ochcávku s 1,9TDi :lol:


NJ, ale servisní náklady na benzínový a naftový motor jsou někde úplně jinde.


Máš recht, mám 530d automat, bere 7,5 l/100 km a když si člověk uvědomý že jakékoli průměrné auto s motorem 1,3-1,8 žere v benzinu to samý ale sverení je jinde není co řešit...
gelty
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: ned 21.09.2003 00:00
Bydliště: Opava - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od gelty »

JaraX píše:
gelty píše:
JaraX píše:určitě bych to jel kupovat s diagnostikou a koupil nejlepe benzina na LPG, pokud nemáš naftu zadarmo :)


tu naftu jsem nějak nepochopil. Máme na firmě jak E39 tak E60, obojí 3,0D automat a první mi vleze 7,5l a druhá pod 7.0l. Pokud je to někomu moc pro 3litra s 200PS, tak ať si koupi ochcávku s 1,9TDi :lol:


no vidíš a ja jezdím s E65 745i LPG za 13 litru LPG, což je jak 6 litru nafty, ma to 330 PS, stojí to auto mín na pořízení jak E60, je bezpečnejí, vybavenější a nemusím se bát že klekne turbo, vstřiky, prasknou svody a nebo odejde jedno z 10ti čerpadel. auto se netřepe jak ratlík a netahne v rozmezí 2000 otáček


Tak máš 330PS a o min.100kg víc než E60. ALe o turbu, a jiných věcech máš pravdu.... zatím sem měnil turbo a teď budu měnit převodovku...
Kdybych si mohl vybrat, tak nafta a automat letí z domu a vrátím se k benálu a manuálu. Ale základní myšlenka je pořád stejná a to, že spotřeba je oproti obsahu a výkonu úplně fajná :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od JaraX »

jedině automat, akorát že v benzínovým autě ma 3x takovou životnost jak u nafty.
Odpovědět