Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Pripravek na čištění DPF
Jasně, máš pravdu cukat to přímo necuka spíš jen zeslábne zátah a vždy je to po překonání 2tis.ot. a pak to blbne ruzne pri ruzných ot.Dneska pršelo a blblo to taky.Egr,klapky v sáni ok,palivovej i vzduchovej filtr vyměněnej ,termostat ok .Diagnostika na volnoběh nic nehlásí takže to vypadá na problém s turbem možná váha v. ale ta asi ne to by dělalo pořád.Mám v plánu navštívit pořádnou diagnostiku.
Indian píše:Jasně, máš pravdu cukat to přímo necuka spíš jen zeslábne zátah a vždy je to po překonání 2tis.ot. a pak to blbne ruzne pri ruzných ot.Dneska pršelo a blblo to taky.Egr,klapky v sáni ok,palivovej i vzduchovej filtr vyměněnej ,termostat ok .Diagnostika na volnoběh nic nehlásí takže to vypadá na problém s turbem možná váha v. ale ta asi ne to by dělalo pořád.Mám v plánu navštívit pořádnou diagnostiku.
Včera jsem podle diagnostiky udělal ještě lambdu a naprosto to samé, chyby v diag nejsou ale to zeslábnutí cítím, je to takové o pocitu, kdyby v tom jela manželka řekne že nic necítí...Kde je váha vzduchu?
MUF_IV píše:Indian píše:Jasně, máš pravdu cukat to přímo necuka spíš jen zeslábne zátah a vždy je to po překonání 2tis.ot. a pak to blbne ruzne pri ruzných ot.Dneska pršelo a blblo to taky.Egr,klapky v sáni ok,palivovej i vzduchovej filtr vyměněnej ,termostat ok .Diagnostika na volnoběh nic nehlásí takže to vypadá na problém s turbem možná váha v. ale ta asi ne to by dělalo pořád.Mám v plánu navštívit pořádnou diagnostiku.
Včera jsem podle diagnostiky udělal ještě lambdu a naprosto to samé, chyby v diag nejsou ale to zeslábnutí cítím, je to takové o pocitu, kdyby v tom jela manželka řekne že nic necítí...Kde je váha vzduchu?
Ahoj,hele dneska jsem koukal na váhu a nevypadá moc zdravě takhle z venku, vypadá to že je pěkně zaflákaná,tedy pokud je to váha ale předpokládám že když je na ní napsáno Durchfluss že by to mohla být ona,je hned ze předu boxu na vzducháč.
- Přílohy
-
- Durchfluss
- 20120531_195158.jpg (179.13 KiB) Zobrazeno 1012 x
Tak problém s netáhnutím vyřešen
!!!!!Váhu vzduchu jsem vymontoval a abych řekl pravdu nějak extra zaflákaná nebyla, nicméně jsem jí řádně prostříkl odmašťovačem po směru toku vzduchu a nechal jí vyschnout.Mezi tím jsem si všiml že kabeláž na které je konektor od váhy se rozdvojuje tzn.že jedna kabeláž vede ke konektoru váhy a druhá směrem dolů a přímo leží na výfukovém potrubí což mělo za následek propálení ochranné trubičky a zároveň dvoulinky z které byla rázem "jednolinka"
.Takže jsem z ní udělal zase dvoulinku.Pak jsem namontoval váhu a světe div se ono to jede jako píchlý prase !!!!
Krásně to jde plynule až do 4800ot. bez žádného pocukávání nebo ubrání tahu,tak snad to vydrží.



Jelikož mi final countdown ohledně DPF skončil, začalo to počítat do mínusu a nechtěl jsem čekat, až mi to cestou na dovolenou padne do nouzáku, šel DPF ven na očistný pokus. Mám tam už ten novější typ DPF umístěný blíž k motoru, který je v jednom kusu s katalyzátorem. Ty teplotní čidla, tlakové čidlo a lambda sonda nešly zaboha povolit a odmontovat, je to zapečené, tak snad se tomu nic nestane. Když to vydrží obrovské teploty, musí to vydržet i čištění (doufám). Nalil jsem tam Supermafrasol koncentrát s vodou (cca 1:5). Zítra bude následovat horká WAPka, pak vyfoukání kompresorem, sušení na slunci a montáž. Doufám, že auto pak ještě pojede :-/
- Přílohy
-
- P1030212a.jpg (102.36 KiB) Zobrazeno 827 x
-
- P1030213a.jpg (78.32 KiB) Zobrazeno 827 x
-
- P1030215a.jpg (105.32 KiB) Zobrazeno 827 x
-
- P1030216a.jpg (106.73 KiB) Zobrazeno 827 x
Tak hraní si s DPF pokračuje. Supermafrasol jsem nechal účinkovat asi 20 hodin. Následovala horká WAPka a to tak dlouho, dokud šly z filtru ven nečistoty - černé a pak i nějaký popel. Poté propláchnutí čistou tekoucí vodou a následně asi 22 hodin vykapávání ve vertikální poloze. Pak dvakrát profoukávání kompresorem, ze začátku to ještě udělalo dvě loužičky vody, pak už šla ven spíš jen řídká pěna ze zbytků Supermafrasolu. Pak ještě vyzkoušení nápadu, jak dostat ven zbytek vlhkosti za pomoci starého vysavače - hadici nasadit na užší část filtru (dál od motoru) a spustit vysavač. Vzduch pak přes filtr proudí stejně, jako výfukové plyny v autě. Když jsem dlaní zakryl větší otvor na filtru, krásně mi to přisálo ruku, takže filtr je uvnitř zdá se už pěkně čistý, když skrz něj protáhne vzduch obyčejný vysavač. Pak ještě malé vylepšení v podobě přistavení vývodu teplého vzduchu z vysavače k většímu otvoru na DPF, čímž vznikl takový menší okruh a do filtru to nasává teplý vzduch, kterým se to lépe vysouší. Zítra půjde filtr zpátky do auta a nastane okamžik pravdy 

- Přílohy
-
- IMAG0162b.jpg (149.65 KiB) Zobrazeno 803 x
-
- IMAG0160a.jpg (133 KiB) Zobrazeno 803 x
-
- P1030223a.jpg (85.36 KiB) Zobrazeno 803 x
Byl jsem v SZ jedním z členů fóra dotazován, jak dopadlo auto po shora uvedeném čištění DPF Supermafrasolem. Takže od té doby mám najeto 8700 km a zatím bez sebemenších problémů. Byly v tom dvě delší cesty (Chorvatsko a Lucembursko), ve zbytku jen pár kratších cest po ČR do 200 km a jinak denní dojíždění do práce (do 20 km jedna cesta) s občasnými pojížďkami po městě. Auto funguje normálně, nezakouří, koncovka výfuku je zevnitř pořád čistá, takže DPF funguje, vše jako před čištěním. Přiznám se, že na výkonu před a po žádnou úplně zjevnou změnu nepozoruju, spotřeba klesla cca o 0,4 - 0,5 l, ale těžko říct, jestli to přičítat zrovna vyčištěnému DPF, protože jsem ve stejný době (na začátku prázdnin) sundal z auta dojížděné zimní gumy a nasadil letní, takže i to asi mělo vliv, stejně jako to, že se víc jezdilo na dálku a hlavně v teplém počasí (auto jsem kupoval loni na podzim). Musím ale říct, že DPF jsem vyčistil v situaci, kdy auto jezdilo normálně, nepadalo ještě do nouzáku, jen na palubním počítači skončil odpočet do výměny DPF a přešel do minusu (stav cca minus 150 km v době čištění). I v té chvíli auto dál jezdilo normálně, žádný nouzák. Ještě asi 8000 km před čištěním DPF jsem v lednu vyměnil oba termostaty, ale přiznávám se, že ani předtím, ani potom jsem nikdy nepoznal, že by v nějakém okamžiku zrovna probíhala regenerace filtru. Je mi divný, že to nepoznám, jinak v autě slyším i trávu růst. Nejméně jednou měsíčně auto jede po dálnici trasu cca 2x 140 km, tak snad minimálně při tom regenerace probíhá (doufám).