Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 tahání
Zdravim všechny, hledáme auto pro moji sestru a požadavky jsou celkem zásadní, musí utáhnout přívěs s dvěma koňma a bez přívěsu jezdit +- úsporně. Jako ideální volba se mi jeví v naší cenové kategorii e39 530d. Chci se zeptat kolik má na kouli kg a jestli i e39 mají nivo jako e34. Myslíte, že je to dobrá volba nebo se máme poohlédnout po jiném autě, klidně i jiná značka, doporučte. Jenom dodám, že SUV se mi zdá zbytečný, 4x4 nepotřebuje a provoz se mi zdá dražší než klasickej kombík(touring). Díky všem za názory.
e39 Touring se delala i s nivem. Jinak na to co pises je to celkem dobra volba kdyz nechces X5.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Teď si tedy nejsem 100% jistý,ale e39 nikdy nivo neměla.
E39 to měla řešený vzduchem,na zadku měla měchy...Osobní zkušenost s tím nemám ale spousta lidí říká že Nivo u e34 je lepší (spolehlivější) a já můžu odsouhlasit že Nivo když je v pořádku tak funguje na 1 s hvězdičkou.
Co se týče tahání tak bude vždy lepší nějaký SUV,popř. OFF.Nevím kolik váží kůň a přívěs na koně,ale nějaký Pajero (pokud teda opravdu nebude jezdit do terénu
) by bylo lepší volba.Ideálně však na tahání po silnici X5,ale to je asi jiná cenová...
Taky pozor na převodovky,jestli ta e39 má být dieselová a s automatem tak to není nejlepší volba,protože jak známo ty převodovky sou poddimenzovaný i na to auto samotný,natož s vlekem...
E39 to měla řešený vzduchem,na zadku měla měchy...Osobní zkušenost s tím nemám ale spousta lidí říká že Nivo u e34 je lepší (spolehlivější) a já můžu odsouhlasit že Nivo když je v pořádku tak funguje na 1 s hvězdičkou.
Co se týče tahání tak bude vždy lepší nějaký SUV,popř. OFF.Nevím kolik váží kůň a přívěs na koně,ale nějaký Pajero (pokud teda opravdu nebude jezdit do terénu

Taky pozor na převodovky,jestli ta e39 má být dieselová a s automatem tak to není nejlepší volba,protože jak známo ty převodovky sou poddimenzovaný i na to auto samotný,natož s vlekem...
O automatech to vim, když, tak manuál. Pajerem to tahá teď. Jde tam ale o to, že tahat bude třeba 1 - 3x do měsíce v průměru jinak by to mělo fungovat jako normální osobák a nežrat to jako prázdný pajero 10 a víc. Mně moje 330xd bere pod 7 a ta pětka ve dvoukolce by byla na tom podobně si myslim, navíc mi přijde taková poctivější než X5, která je navíc dost dražší. Líp sem koukal, že než X5 se daj pořídit ML od mercedesu. Jinak váhově je to jak osobák na platu, tak nějak.
Jo,tak to asi nebude e39 špatná volba...Spotřebu počítej těch 7-8l.
ML asi spíš nebrat
,a pokud tahá Pajerem a chce snížit náklady tak asi určitě ani tu X5,ta bude žrát stejně a náklady budou 2x takový
.
Záleží taky jak daleko to tahá,v jakých podmínkách atd.
Třeba v zimě někde v kopcích jí bude to Pajero zatraceně scházet

ML asi spíš nebrat


Záleží taky jak daleko to tahá,v jakých podmínkách atd.
Třeba v zimě někde v kopcích jí bude to Pajero zatraceně scházet


Origo koule je 2 tuny a 90 kg svisle. Podle mě je E39 na vlek nejlepší volba mezi "osobáky"...
Na automat u dieselu pozor, vysoký krouťák. Ale co znám osobně, taky funguje vesměs v pohodě, i když je na fóru pár negativních zkušeností... Pohledat...
Zase je trošku větší záruka, že bude motor víc OK, než u manuálu...
Spotřeba u dálky s autem na platu cca 8l (říkal mi Panáček...
).
Mimochodem, moje 2,8ma má s autem na platu a plným autem cca 10l/100
I měchy u E39 jsou označovány za NIVO. Mám, doporučuji. Jednou jsem do auta naložil 1,5 tuny a OK. Mno nevím, jak by se na to tvářily pružiny...
Doporučuji zkouknout před koupí, mechanické prodření (náběh na prasknutí měchů) je velmi dobře patrné v ohybu měchu (na heveru se vyvěsí, tedy lze zkontrolovat skoro celý měch). I kdyby praskl, výměna je cca hodina na silnici a cena cca 8 000,- za oba (vyměnit oba, pokud praskne jeden, další ho brzy následuje...).
Na automat u dieselu pozor, vysoký krouťák. Ale co znám osobně, taky funguje vesměs v pohodě, i když je na fóru pár negativních zkušeností... Pohledat...
Zase je trošku větší záruka, že bude motor víc OK, než u manuálu...
Spotřeba u dálky s autem na platu cca 8l (říkal mi Panáček...

Mimochodem, moje 2,8ma má s autem na platu a plným autem cca 10l/100
I měchy u E39 jsou označovány za NIVO. Mám, doporučuji. Jednou jsem do auta naložil 1,5 tuny a OK. Mno nevím, jak by se na to tvářily pružiny...
Doporučuji zkouknout před koupí, mechanické prodření (náběh na prasknutí měchů) je velmi dobře patrné v ohybu měchu (na heveru se vyvěsí, tedy lze zkontrolovat skoro celý měch). I kdyby praskl, výměna je cca hodina na silnici a cena cca 8 000,- za oba (vyměnit oba, pokud praskne jeden, další ho brzy následuje...).
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
U e38 je nivo řešený hydraulicky a u39 pneumaticky, ale pořád je to nivo
. Jinak si myslim, že silnější motorizace e39 touring, měli nivo v základní výbavě, takže 530dT by měla mít nivo každá, ale to nevim jistě. Každopádně ten manuál bude na tahání asi lepší, ale zase auto pro holku nevim no jestli chce řadit? Aby se koníci nemlátili hlavama
,ale Pajero bylo asi taky v manuálu ne? Tak to nebude problém...


BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
mam E60 530D, vezl jsem za tim vozejk na kone a muzu rict, ze to bylo kurva znat, pak jsem v tom vezl 1 kone a to auto melo dost, prestoze ho mam v super stavu motorove. Nevim, na kone bych volil nejaky SUVcko, uz jen proto, kdyz s tim vozejkem zajedes nekam, kde je bahno a bude drobet mokro.... Ale muj nazor



Mishak píše:S tím manualem bych si nebyl tak jistej. Když jsem jeden čas zvažoval karavan a auto pro něj, tak je naopak automat doporučovanej. Pochopil jsem to tam tak, že u manualu a tažení něčeho těžkýho dost trpí spojka, kdežto HD měnič se s tím popere líp.
S tim automatem máš asi pravdu, protože netrpí jenom spojka, ale i setrvačník a to už pak vyjde na podobný peníze jako repas automatu.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
e39 touringy měly nivo od 2,5 výš standardně, pokud majitel nechtěl jinak, nižší motorizace za příplatek. Na kouli mají psáno různě podle motorizace, většinou je kolem těch dvou tun.
Automat je na tahání super, pokud by chtěl tahat denně, tak nejspíš dřív odejde. Ale na občasné tažení párkrát za měsíc bych šel do automatu, už jen že koníci budou mít pohodlí a plynulou jízdu
Automat je na tahání super, pokud by chtěl tahat denně, tak nejspíš dřív odejde. Ale na občasné tažení párkrát za měsíc bych šel do automatu, už jen že koníci budou mít pohodlí a plynulou jízdu


Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
PetanE60tka píše:...kde je bahno a bude drobet mokro....
Necháš Pferda vystoupit, dáš mu postroj a udělá ti přední náhon
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
PetanE60tka píše:mam E60 530D, vezl jsem za tim vozejk na kone a muzu rict, ze to bylo kurva znat, pak jsem v tom vezl 1 kone a to auto melo dost, prestoze ho mam v super stavu motorove...
Tahal jsem přívěs s koněm i plato s autem za E34 525iA, pravda, na závodění to není, ale s živým koněm ve vleku to ani nejde, neprodají ti jen tak někde tak velkou dávku kinedrilu

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Tak on je automat na tahání naprosto super,ale konkrétně u BMW kde je známo že převodovky odcházej jak na běžícím páse po 200tis. i když to netahá,tam bych byl opatrnější...
Na druhou stranu tady padnul dobrej argument se spojkou,ale hlavně setrvačníkem u manuálu - když odejde tak cena není zas tak daleko od repasu automatu,takže to možná vyjde nastejno
Na druhou stranu tady padnul dobrej argument se spojkou,ale hlavně setrvačníkem u manuálu - když odejde tak cena není zas tak daleko od repasu automatu,takže to možná vyjde nastejno

je to jsou zase kecy, na táhání je samozřejmě lepší automat, znám dost lidi co tahaj auta a všichni maj automaty, ja občas dělam otcovi ve firmě záchranáře a vždycky volím na odtah automat, není nic lepšího než řadit s manualem při táhnutí 2 tunovyho auta a nechat se rozhodit. u automatu človek ani nepozná že řadil. E39 bych z výběru vynechal protože je moc lehká, X5 má zase šílený náklady (měchy, polosy). lidi co tahaj auta si nejvíc pochvalujou E38 a E65, je to prostě velký těžký auto s velkým rozvorem takže se nenechá tak rozhodit, ale určitě bych vzal auto s nivem a ne naftu, u nafty prostě bud pujde srát převodovka, nebo spojka a setrvák. z toho všeho plyne
E38 4.4i s LPG, nivem, 2,5t na kouli, spotřeba při tahání kolem 14ti LPG, nádž 80 litru misto rezervy,
lepší varianta
E65 4,5i s LPG, nivem, 2,7t na kouli, spotřeba při tahání kolem 14ti LPG, nádrž 103 litrů místo rezervy, DSC počítá s vozíkem a je schopny ho stabilizovat
každopádně pokud bude tahat v zimě nebo v terénu tak bych si vzal asi nějakyho Grand Cherokee v LPG,
E38 4.4i s LPG, nivem, 2,5t na kouli, spotřeba při tahání kolem 14ti LPG, nádž 80 litru misto rezervy,
lepší varianta
E65 4,5i s LPG, nivem, 2,7t na kouli, spotřeba při tahání kolem 14ti LPG, nádrž 103 litrů místo rezervy, DSC počítá s vozíkem a je schopny ho stabilizovat
každopádně pokud bude tahat v zimě nebo v terénu tak bych si vzal asi nějakyho Grand Cherokee v LPG,
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 305
- Registrován: sob 05.05.2007 00:00
- Bydliště: Hořice v Podkrkonoší
Spousta příspěvků k věci, tak to má bejt!
S tim tažením: Jak jsem zmínil, vařim z vody, nerozumim vnitřní funkci, ale můj dojem je následující:
Tahat auto za automatem je kravina. Ani ne tak dálky, jako rozjížděni a zastavování po městě. Pokud táhnu někoho kdo nemá s variantou "být tažen" moc zkušeností, a takovejch lidí je drtivá většina, tak automat musí dostávat hrozně na prdel. Mám na mysli takový to pocukávání při rozjíždění, když není napnutý lano. Ale na tažení něčeho na tyči, dle mýho, jednoznačně automat se silným motorem. A to s tou výdrží automatů 200k? Možná poddimenzovaný krumply od GM, který roztačej nafty. Ale převodky ZF...umíraj?
S tim tažením: Jak jsem zmínil, vařim z vody, nerozumim vnitřní funkci, ale můj dojem je následující:
Tahat auto za automatem je kravina. Ani ne tak dálky, jako rozjížděni a zastavování po městě. Pokud táhnu někoho kdo nemá s variantou "být tažen" moc zkušeností, a takovejch lidí je drtivá většina, tak automat musí dostávat hrozně na prdel. Mám na mysli takový to pocukávání při rozjíždění, když není napnutý lano. Ale na tažení něčeho na tyči, dle mýho, jednoznačně automat se silným motorem. A to s tou výdrží automatů 200k? Možná poddimenzovaný krumply od GM, který roztačej nafty. Ale převodky ZF...umíraj?
