Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
výběr E60 - N53 nebo M57 (benzín nebo nafta)..?
Zdravím místní, rád bych se poradil se zkušenějšími. Doufám, že brzké době budu pořizovat svoje první BMW. Jsem již pevně rozhodnut pro E60 v Mpaketu, je to srdcovka...
Mám jasno, že bych chtěl automat (STEPTRONIC). Stále ale váhám nad motorizací a pohonem. Co se týká osobní volby, tak nejraději bych 530i s X-drivem, ale rád bych slyšel nějaké neduhy či problémy, které se vyskytují u tohoto i ostatních modelů ve výběru.
Vybírat chci mezi auty s posledním faceliftem, tudíž motory buď 530d (173kW) nebo 530i (200kW). Jelikož auto hodlám využívat i na cesty v zimě do hor, tak Xdrive bych určitě upřednostnil, ale není podmínkou. Dále Mpaket, ale to je už spíš volba osobního vkusu. Pokud to ze mě vytřepe duši, vadit mi to nebude, tvrdší podvozek mi vůbec nevadí...
Poradíte mi tedy prosím konkrétně u těchto motorů, na co si dát pozor a s čím počítat? Je mi jasné, že 99% z vás určitě upřednostní benzín, já bych jej také radši vzal, ale na druhou stranu, nechci aby mě to auto uplně sežralo. Přeci jen je tam minimálně 3 litry rozdíl ve spotřebě. Ročně najedu mezi 20 - 25 tisíc km. U nafty mě zase straší možné investice v podobě turba a podobně.
Vyjádřete se mi zde prosím něco k této problematice, jakožto dlouhodobí uživatelé. Na auto nespěchám, raději budu o půl roku déle vybírat, ale chci mít aspoň trochu povědomí o všem...
Díky moc
Mám jasno, že bych chtěl automat (STEPTRONIC). Stále ale váhám nad motorizací a pohonem. Co se týká osobní volby, tak nejraději bych 530i s X-drivem, ale rád bych slyšel nějaké neduhy či problémy, které se vyskytují u tohoto i ostatních modelů ve výběru.
Vybírat chci mezi auty s posledním faceliftem, tudíž motory buď 530d (173kW) nebo 530i (200kW). Jelikož auto hodlám využívat i na cesty v zimě do hor, tak Xdrive bych určitě upřednostnil, ale není podmínkou. Dále Mpaket, ale to je už spíš volba osobního vkusu. Pokud to ze mě vytřepe duši, vadit mi to nebude, tvrdší podvozek mi vůbec nevadí...
Poradíte mi tedy prosím konkrétně u těchto motorů, na co si dát pozor a s čím počítat? Je mi jasné, že 99% z vás určitě upřednostní benzín, já bych jej také radši vzal, ale na druhou stranu, nechci aby mě to auto uplně sežralo. Přeci jen je tam minimálně 3 litry rozdíl ve spotřebě. Ročně najedu mezi 20 - 25 tisíc km. U nafty mě zase straší možné investice v podobě turba a podobně.
Vyjádřete se mi zde prosím něco k této problematice, jakožto dlouhodobí uživatelé. Na auto nespěchám, raději budu o půl roku déle vybírat, ale chci mít aspoň trochu povědomí o všem...
Díky moc
Ja hlasuju pro benal. Pokud budes hledat mezi poslednima modelama jak jsi zminil, tak te nejaky 2 litrovy rozdil ve spotrebe nemuze zruinovat. Ne ze by ten diesel byl spatnej, ale pokud to ma davat opravdu maximalni mozny pozitek z jizdy - volba pada na 530i. Spotreba se da lehce srazit pokud by jsi si vybral model bez "X". V kombinaci s manualem je mozny ze se dostanes na minus 1.5L cca. S tvym rocnim najezdem bych opravdu neresil nepatrne nizsi spotrebu nafty, zakonite se to potom vraci v udrzbe. Podle toho co pises, uz sis musel neco precist dopredu a tady ti to vsichni jenom potvrdi.
Zkratim to - udelej si radost a kup pekne nalozenou 530i. Zas tak moc jich neni, urcite to bude nejakou dobu trvat, ale stoji to za to. No a ostatne nejlepsi je vzdy osobni pocit - zarid si projizdku a uvidis sam.
Zkratim to - udelej si radost a kup pekne nalozenou 530i. Zas tak moc jich neni, urcite to bude nejakou dobu trvat, ale stoji to za to. No a ostatne nejlepsi je vzdy osobni pocit - zarid si projizdku a uvidis sam.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
Když se rozhoduješ mezi naftou a benzínem, je podstatná otázka kolik chceš za auto dát. Nebál bych se nafty, ale spíš bych se přikláněl k autu s nižším nájezdem (i když znám lidi kteří maji naftu a nájezd kolem 300tkm a jezdí bez problému, já to potvrdit nemůžu)
Na spotřebu je nejlepší kouknout sem: http://www.spritmonitor.de
Co se ještě motorů týče, jasně že musíš počítat s většími investicemi u nafty, ale naftovou pětku koupíš i o něco levněji (benzíňáky maji většinou podstatně lepší výbavu, navíc jich neni tolik a skalní fandové koupí vždycky benzín). U toho novějšího 30i to koneckonců není úplně bez problému, jestli se nepletu, zlobí tam zdvihátka ventilů, jinak je to ale dobrý motor, i spotřeba není na 3,0 litr tak drastická.
Bejt tebou, prošel bych si pořádně tohle forum a dozvíš se s čim jsou problémy, uslyšíš samo víceméně o naftě, je to daný tim že s benzínem opravdu není tolik problému a taky jich obecně moc nejezdí, stačí se podívat na net, poměr je ca. 1:5 (benzín:nafta)
Jinak u mě, kdybych se měl rozhodovat, je to tak 65:35 (nafta vs. diesel)
Jo jinak, pokud nemáš speciální přání, podle mě je lepší spíš automat.
Na spotřebu je nejlepší kouknout sem: http://www.spritmonitor.de
Co se ještě motorů týče, jasně že musíš počítat s většími investicemi u nafty, ale naftovou pětku koupíš i o něco levněji (benzíňáky maji většinou podstatně lepší výbavu, navíc jich neni tolik a skalní fandové koupí vždycky benzín). U toho novějšího 30i to koneckonců není úplně bez problému, jestli se nepletu, zlobí tam zdvihátka ventilů, jinak je to ale dobrý motor, i spotřeba není na 3,0 litr tak drastická.
Bejt tebou, prošel bych si pořádně tohle forum a dozvíš se s čim jsou problémy, uslyšíš samo víceméně o naftě, je to daný tim že s benzínem opravdu není tolik problému a taky jich obecně moc nejezdí, stačí se podívat na net, poměr je ca. 1:5 (benzín:nafta)
Jinak u mě, kdybych se měl rozhodovat, je to tak 65:35 (nafta vs. diesel)
Jo jinak, pokud nemáš speciální přání, podle mě je lepší spíš automat.
Tak s tím automatem jsem již rozhodnutý, manuál mi do takového auta už tak moc nesedí, navíc s takovým motorem.
Co se týká toho motoru, někde jsem četl, že problém se zdvihátky mají právě ty N52 se 190kW... že ty nejnovější N53 s 200kW jsou už víceméně vyladěné a netrpí dětskými nemocemi. Rok výroby chci vybírat od 2008, takže po posledním FL. Tam už stejně 190kW motor nenajdu.
Benzín upřednostňuji také z důvodu, že jezdím často po městě, v zimě také kvůli studeným startům. Ne vždy mám auto v garáži a s naftou jsou přeci jen větší starosti. Zatím jsem vždy jezdil jen s benzínovými auty, ale vím, že nafta v tomto autě je výborná. Tak proto mám tak trochu dilema.
A co se týká Xdrivu, tak vím, že přidává více než litr na spotřebě, ale spíše by mě zajímaly praktické zkušenosti v zimě a porovnání AWD a RWD. Léto je v pohodě, ale chci se s autem dostat i na hory s plným nákladem a nechci někde zůstat viset či klouzat jak na saních. Popravdě s RWD jsem v zimě jel párkrát (poslední MB C-Klasse), ale cesta nebyla pod sněhem...
A u toho motoru N53 jsem již víceméně rozhodnutý, nebo spíše hodně nalomený, spíše jsem chtěl vědět, co by mě čekalo za případné závady, které se nejčastěji objevují a také přibližně kolik se do toho musí nasypat...
Co se týká toho motoru, někde jsem četl, že problém se zdvihátky mají právě ty N52 se 190kW... že ty nejnovější N53 s 200kW jsou už víceméně vyladěné a netrpí dětskými nemocemi. Rok výroby chci vybírat od 2008, takže po posledním FL. Tam už stejně 190kW motor nenajdu.
Benzín upřednostňuji také z důvodu, že jezdím často po městě, v zimě také kvůli studeným startům. Ne vždy mám auto v garáži a s naftou jsou přeci jen větší starosti. Zatím jsem vždy jezdil jen s benzínovými auty, ale vím, že nafta v tomto autě je výborná. Tak proto mám tak trochu dilema.
A co se týká Xdrivu, tak vím, že přidává více než litr na spotřebě, ale spíše by mě zajímaly praktické zkušenosti v zimě a porovnání AWD a RWD. Léto je v pohodě, ale chci se s autem dostat i na hory s plným nákladem a nechci někde zůstat viset či klouzat jak na saních. Popravdě s RWD jsem v zimě jel párkrát (poslední MB C-Klasse), ale cesta nebyla pod sněhem...
A u toho motoru N53 jsem již víceméně rozhodnutý, nebo spíše hodně nalomený, spíše jsem chtěl vědět, co by mě čekalo za případné závady, které se nejčastěji objevují a také přibližně kolik se do toho musí nasypat...
Ted přidám já svuj názor.
Otec si koupil 530xd automat 170kw verze po 1 majiteli rok 2006 a řešil tam jen drobnosti a spíše nějaké věci nadstandart co sám chtěl takže běžná udržba a nemuže si stěžovat auto jezdí skvěle a já co jsem jel jsem dokázal s X drive jet kolem 7,5litru prahu a taky dálku dohromady což je supr když vezmu 1,75tuny těžké auto s automatem a Xdrive... jde o to jak jezdíš já jel v klidu a cca 140dálnice a využíval při brždění automat a dojíždění do měst defakto minimálně brzdil jen motorem...
pokud by byl bez xdrive věřím že pojedu o litr až 1,5litru usporněji.
s benzínem pojedu kolem 10.5 - 11litru počítám tímto stylem.
Benzín začne žrát ve městě jak protrženej a tam si veme Xdrive automat věřím kolem 13-15litru určitě v Praze a Brně ...
Výhoda benzínu je možnost mít LPG tam je to potom zase jiné.
Záleží jak jezdíš a jaké trasy.
Ale pokud koupíš jak benzín tak naftu doporučuji jedině od prvního majitele a nejlépe z DE kde auta dostávají pravidelnou udržbu v jiné kvalitě jak zde v ČR.
je pravda že nafta bude dražší na udržbu ale turbo dneska stojí do 10ky a vstřiky pokud budeš dávat kvalitní naftu taky bych se nebál ... dnes už to stojí pakatel pokud víš za kým zajít a ne do dávat do renocáru.
Budou tady dva tábory ale bejt tebou zkusím si projet obě auta. A podiskutovat kolik kdo dal do udržby nafty a benzínu ročně u těchto zánovních 4-5letých aut.
Pocitově se ti bude zdát 530xd jako silnější auto protože nafta má prostě krouták od spodu krásně až nahoru, kdežto ten 3litr benzín nebude žádná sláva u těžké 5er aby jela musíš prostě točit a víc tomu šlapat. Tam jsou zase super osmiválce na silnej tah auta.
Zánovní max pár let stáří a nové auto bych šel klidně do nafty .... do staršího auta 9-10let a více bych naftu už nekupoval to bude kasička na prachy pokud to mělo více majitelů a člověk netuší co stím bylo ....
počítej že budeš řešit DPF a to nejlepe odstranit u nafty ....spotřeba klesne o cca 0,5-1litr a pěkně pojede ...
spotřeba nafty 7,5-9litru/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
spotřeba benzínu 11-13litru/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
plus mínus jsou to průměry....
Otec si koupil 530xd automat 170kw verze po 1 majiteli rok 2006 a řešil tam jen drobnosti a spíše nějaké věci nadstandart co sám chtěl takže běžná udržba a nemuže si stěžovat auto jezdí skvěle a já co jsem jel jsem dokázal s X drive jet kolem 7,5litru prahu a taky dálku dohromady což je supr když vezmu 1,75tuny těžké auto s automatem a Xdrive... jde o to jak jezdíš já jel v klidu a cca 140dálnice a využíval při brždění automat a dojíždění do měst defakto minimálně brzdil jen motorem...
pokud by byl bez xdrive věřím že pojedu o litr až 1,5litru usporněji.
s benzínem pojedu kolem 10.5 - 11litru počítám tímto stylem.
Benzín začne žrát ve městě jak protrženej a tam si veme Xdrive automat věřím kolem 13-15litru určitě v Praze a Brně ...
Výhoda benzínu je možnost mít LPG tam je to potom zase jiné.
Záleží jak jezdíš a jaké trasy.
Ale pokud koupíš jak benzín tak naftu doporučuji jedině od prvního majitele a nejlépe z DE kde auta dostávají pravidelnou udržbu v jiné kvalitě jak zde v ČR.
je pravda že nafta bude dražší na udržbu ale turbo dneska stojí do 10ky a vstřiky pokud budeš dávat kvalitní naftu taky bych se nebál ... dnes už to stojí pakatel pokud víš za kým zajít a ne do dávat do renocáru.
Budou tady dva tábory ale bejt tebou zkusím si projet obě auta. A podiskutovat kolik kdo dal do udržby nafty a benzínu ročně u těchto zánovních 4-5letých aut.
Pocitově se ti bude zdát 530xd jako silnější auto protože nafta má prostě krouták od spodu krásně až nahoru, kdežto ten 3litr benzín nebude žádná sláva u těžké 5er aby jela musíš prostě točit a víc tomu šlapat. Tam jsou zase super osmiválce na silnej tah auta.
Zánovní max pár let stáří a nové auto bych šel klidně do nafty .... do staršího auta 9-10let a více bych naftu už nekupoval to bude kasička na prachy pokud to mělo více majitelů a člověk netuší co stím bylo ....
počítej že budeš řešit DPF a to nejlepe odstranit u nafty ....spotřeba klesne o cca 0,5-1litr a pěkně pojede ...
spotřeba nafty 7,5-9litru/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
spotřeba benzínu 11-13litru/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
plus mínus jsou to průměry....
Takže asi Xdrive je zbytečnost jak tak posluchám. Jezdím víceméně jen Prahu a okolí, nejsem přímo z Prahy, mám to asi 15km po dálnici.
Jinak určitě chci kupovat po prvním majiteli a v DE. V ČR to riskovat nehodlám. Určitě by se tu dalo také sehnat něco pěkného, udržovaného, nebouraného, hlavně asi mezi místními, ale v DE určitě větší výběr a jezdilo to jistě po lepších cestách. Přemýšlel jsem, že bych možná vzal auto přímo z Premium Selection, abych měl trochu větší jistotu. Auto nebudu kupovat na rok nebo dva...
Jinak teda asi budu teda bláhový, pokud chci jezdit okolo 9 litrů kombinaci? V kombinaci steptronicu a bez xdrive? Prostě klasický 530i... Kdybych se trefil do této spotřeby tak asi už více neřeším.
Co se týká nafty, tak tam je jediný důvod právě spotřeba, proč o ní přemýšlím. Nájezd vozu chci tak do 120 tis (max 150tis), což je pro tyhle motory asi prd předpokládám... Jinak o LPG jsem nepřemýšlel, nejspíš asi ani ale nebudu...
Jinak určitě chci kupovat po prvním majiteli a v DE. V ČR to riskovat nehodlám. Určitě by se tu dalo také sehnat něco pěkného, udržovaného, nebouraného, hlavně asi mezi místními, ale v DE určitě větší výběr a jezdilo to jistě po lepších cestách. Přemýšlel jsem, že bych možná vzal auto přímo z Premium Selection, abych měl trochu větší jistotu. Auto nebudu kupovat na rok nebo dva...
Jinak teda asi budu teda bláhový, pokud chci jezdit okolo 9 litrů kombinaci? V kombinaci steptronicu a bez xdrive? Prostě klasický 530i... Kdybych se trefil do této spotřeby tak asi už více neřeším.
Co se týká nafty, tak tam je jediný důvod právě spotřeba, proč o ní přemýšlím. Nájezd vozu chci tak do 120 tis (max 150tis), což je pro tyhle motory asi prd předpokládám... Jinak o LPG jsem nepřemýšlel, nejspíš asi ani ale nebudu...
Jestli budeš brát Premium selection, tak vem z důvodu spotřeby klidně naftu. Máš 2 roky záruku. Jestli nemáš šílenej roční nájezd a budeš brát ojetinu (cca od 100tis km výše), pak raději běž do benzinu. Pročti si fórum 5er a hned zjistíš, jak je to s poruchovostí 530d vs. 530i
Druhá věc je, jaký preferuješ jízdní styl a pohodlí. Tu naftu prostě nezapřeš a vždycky to bude trochu traktor. Někomu zase vyhovuje pořádnej krouťák 530d. Já, protože absolutně neřeším spotřebu a mám BMW pro radost, upřednostňuji benzín, protože ty jízdní vlastnosti jsou absolutně nesrovnatelné

Druhá věc je, jaký preferuješ jízdní styl a pohodlí. Tu naftu prostě nezapřeš a vždycky to bude trochu traktor. Někomu zase vyhovuje pořádnej krouťák 530d. Já, protože absolutně neřeším spotřebu a mám BMW pro radost, upřednostňuji benzín, protože ty jízdní vlastnosti jsou absolutně nesrovnatelné

efrankie píše:Takže asi Xdrive je zbytečnost jak tak posluchám. Jezdím víceméně jen Prahu a okolí, nejsem přímo z Prahy, mám to asi 15km po dálnici.
Jinak určitě chci kupovat po prvním majiteli a v DE. V ČR to riskovat nehodlám. Určitě by se tu dalo také sehnat něco pěkného, udržovaného, nebouraného, hlavně asi mezi místními, ale v DE určitě větší výběr a jezdilo to jistě po lepších cestách. Přemýšlel jsem, že bych možná vzal auto přímo z Premium Selection, abych měl trochu větší jistotu. Auto nebudu kupovat na rok nebo dva...
Jinak teda asi budu teda bláhový, pokud chci jezdit okolo 9 litrů kombinaci? V kombinaci steptronicu a bez xdrive? Prostě klasický 530i... Kdybych se trefil do této spotřeby tak asi už více neřeším.
Co se týká nafty, tak tam je jediný důvod právě spotřeba, proč o ní přemýšlím. Nájezd vozu chci tak do 120 tis (max 150tis), což je pro tyhle motory asi prd předpokládám... Jinak o LPG jsem nepřemýšlel, nejspíš asi ani ale nebudu...
tak se s tebou vsadím že Prahu a okolí s 9litry s benzínem nedáš ....ano možná dáš ale budeš jezdit klobouka ala důchodce a jen o víkendu kdy není provoz ...chytneš kolonu a to vyletí přes 15litru ... po praze i Nafta jede za 10litru....benzín si vezme o 3-6litru více ....nepočítám zimu kdy prvních 3-5km žere kolem 18-20ti než se zahřeje trochu.
Praha je jedna kolona veliká kdy budeš mít 15litru ve městě a pak dálku za 7-8 tak pruměr je stále jinde než tvých vysněných 9litru....
8-9litru by šel u nafty s kombinací Praha - Venkov ... tam ano.
Ale benzín určitě ne počítám pokud pojedeš klidně kolem 10-11litru s tím že pojedeš venku 90-100km/h což je nuda.
Přikláněl bych se k těm 11litrum průměr a to jsem optimista ...ta praha to hodně zvedne

Je mi to jasné, že jsem s tou spotřebou tak trochu bláhový:-D
Co se týká jízdního stylu, do teď jsem měl Kiu 1,6i, tak s tím se nějak moc blbnout nedalo, ale nikdy mě nenechala ve štychu, najeto přes 200tis a pořád jede, i když pazvuky z motoru slyším čím dál častěji a čím dál tím horší..
BMW bude moje první... vím, že chci právě toto, jelikož je to srdcovka, přestože jej uplně zas tak nepotřebuji, velikostně by mi stačila trojka, ale ta se mi zas nelíbí moc v sedanu a krásné Coupé zas nemá zadní dveře, které by mi chyběli.
Nechci s tím nijak divočit, jezdit zatáčky driftem nebo závodit s ostatními, ale chci auto, které když budu chtít předjet, tak to udělám s přehledem a nebudu muset trnout strachy, že nebudu mít výkon někde v kopci. S Kiou je to tak trochu hazard, s tou předjíždím jen, když vidím dlouhou prázdnou rovinu nebo mírný kopec dolů. Do kopce nejsem sebevrah, přestože je dlouhý a prázdný, tak to auto prostě nemá výkon. U BMW čekám, že budu moct bez nějakého podřazování prostě trošku přišlápnout plyn a auto mě aspon trochu vystřelí. Takže závody žádný, ale spíš bezpečnost a dobrý pocit, že to auto proste JEDE a nedusí se v každém prudším svahu.
Co se týká rychlostních limitů, dá se říci, že je vcelku dodržuju, stát nehodlám dotovat ještě pokutami. Ale občas když vím, že si to můžu dovolit a na místech, která znám, prostě limit přesáhnu klidně i o více... A když už budu kupovat takové větší auto trochu, tak mi příjde zcestné do toho cpát dvoulitr.
Jinak už po té pětce koukám delší dobu a tak trochu mě kdysi jeden majitel vnuknul myšlenku na 540i V8... Tvrdil mi, že proti 530i není spotřeba o moc vyšší, ale požitek a zábava s tím autem je neporovnatelná. Nevím ale vůbec jak je to doopravdy, jaká je spolehlivost u takového motoru a jestli už to není zas až moc zbytečné. Přeci jen přesedlat z 1,6 na 3,0 je asi rozumnější než rovnou na 4,0...
Co se týká jízdního stylu, do teď jsem měl Kiu 1,6i, tak s tím se nějak moc blbnout nedalo, ale nikdy mě nenechala ve štychu, najeto přes 200tis a pořád jede, i když pazvuky z motoru slyším čím dál častěji a čím dál tím horší..
BMW bude moje první... vím, že chci právě toto, jelikož je to srdcovka, přestože jej uplně zas tak nepotřebuji, velikostně by mi stačila trojka, ale ta se mi zas nelíbí moc v sedanu a krásné Coupé zas nemá zadní dveře, které by mi chyběli.
Nechci s tím nijak divočit, jezdit zatáčky driftem nebo závodit s ostatními, ale chci auto, které když budu chtít předjet, tak to udělám s přehledem a nebudu muset trnout strachy, že nebudu mít výkon někde v kopci. S Kiou je to tak trochu hazard, s tou předjíždím jen, když vidím dlouhou prázdnou rovinu nebo mírný kopec dolů. Do kopce nejsem sebevrah, přestože je dlouhý a prázdný, tak to auto prostě nemá výkon. U BMW čekám, že budu moct bez nějakého podřazování prostě trošku přišlápnout plyn a auto mě aspon trochu vystřelí. Takže závody žádný, ale spíš bezpečnost a dobrý pocit, že to auto proste JEDE a nedusí se v každém prudším svahu.
Co se týká rychlostních limitů, dá se říci, že je vcelku dodržuju, stát nehodlám dotovat ještě pokutami. Ale občas když vím, že si to můžu dovolit a na místech, která znám, prostě limit přesáhnu klidně i o více... A když už budu kupovat takové větší auto trochu, tak mi příjde zcestné do toho cpát dvoulitr.
Jinak už po té pětce koukám delší dobu a tak trochu mě kdysi jeden majitel vnuknul myšlenku na 540i V8... Tvrdil mi, že proti 530i není spotřeba o moc vyšší, ale požitek a zábava s tím autem je neporovnatelná. Nevím ale vůbec jak je to doopravdy, jaká je spolehlivost u takového motoru a jestli už to není zas až moc zbytečné. Přeci jen přesedlat z 1,6 na 3,0 je asi rozumnější než rovnou na 4,0...
Já jsem teda z trochu jinýho soudku, a sice z E39. Mám to 2.8 benzína M52 v automatu, spotřebu mám dlouhodobou 9.9 - de facto ideál kombinace, ve městě pohodová jízda, mimo město svižná. Roční nájezd cca 50 kkm, auto má namotáno skoro 330 kkm a zatím bez problému (motor a převodovka). Takže za mě a po mých zkušeností s naftou radím benzína. Byť je to proti E60 po posledním facu stará popelnice, která by měla chlastat víc jak nový třílitr...
Jinak pokud by s tím měla jezdit i manželka, radil bych toho Xdriva...


Jinak pokud by s tím měla jezdit i manželka, radil bych toho Xdriva...


Efrankie - víš co je chlape největší problém ... koupíš si srdcovku a prvních pár měsícu budeš nadšenej ... nevěřícně koukat co to máš za raketu...prostě s pohodáře se rázem stane nadšenec BMW kterej si bude užívat auta ... věř mi že pak budeš mít chvilky a budeš se snažit tlačit spotřebu dolu ale at to bude benzín nebo nafta budeš hodně nadšenej, jede to velice slušně oproti kia a podobnejm autum A prostě šlápneš a jedeš automat si zařadí jak potřebuje.
Ono ti to nepřijde zakecáš se a jedeš 170km/h ... po dálnici ..prostě v BMW se musíš furt kontrolovat abys jel pomalu obvzláště u 3litru .
Výhoda je sportovního režimu kde automat řadí ve vysokých otáčkách jinak při běžné jízdě kolem 1700-1800ot.min a řadí nahoru ( 530xd )
Výhoda těch 14-20dní v roce na sněhu s Xdrivem je ta, že vyjedeš neskutečné kopce a sám budeš koukat co to auto dokáže a kam jsi se to vyškrábal.
Nebudeš řešit zda stojíš čumákem ze svahu na parkovišti a podobně.
Nevýhoda je spotřeba větší a taky zátěž.
BMW je prostě jiná liga .
S V8 musí bejt sranda ale je to ještě o řád "horší" budeš nadávat na ceny benzínu a proč jezdí sami šneci po silnici a proč všichni se tak loudají když ty jen lechtáš plyn, všude tě brzdí a tam kde jedeš 150km/h tam oni sotva 70km atd ... Takže tě budou omezovat ostatní protože budeš uplně jiná liga.
Je to jen krotit svoje emoce a jezdit klidně ....jde to ale jen nějakej čas ...když víš že máš to stádo 272 nebo 333koní pod kapotou ...
jakou radost ti udělá prohnat to stádo jde to pomalu si odvykat drogám BMW ...
kdybych já jezdil třeba jen 10-15tis km ročně a byl v této situaci asi 550i nebo 545i by byla moje motorizace. Ale jen na víkendy a jezdit někam kde to bude radost ...ne do kolony v praze
Ono ti to nepřijde zakecáš se a jedeš 170km/h ... po dálnici ..prostě v BMW se musíš furt kontrolovat abys jel pomalu obvzláště u 3litru .
Výhoda je sportovního režimu kde automat řadí ve vysokých otáčkách jinak při běžné jízdě kolem 1700-1800ot.min a řadí nahoru ( 530xd )
Výhoda těch 14-20dní v roce na sněhu s Xdrivem je ta, že vyjedeš neskutečné kopce a sám budeš koukat co to auto dokáže a kam jsi se to vyškrábal.
Nebudeš řešit zda stojíš čumákem ze svahu na parkovišti a podobně.
Nevýhoda je spotřeba větší a taky zátěž.
BMW je prostě jiná liga .
S V8 musí bejt sranda ale je to ještě o řád "horší" budeš nadávat na ceny benzínu a proč jezdí sami šneci po silnici a proč všichni se tak loudají když ty jen lechtáš plyn, všude tě brzdí a tam kde jedeš 150km/h tam oni sotva 70km atd ... Takže tě budou omezovat ostatní protože budeš uplně jiná liga.
Je to jen krotit svoje emoce a jezdit klidně ....jde to ale jen nějakej čas ...když víš že máš to stádo 272 nebo 333koní pod kapotou ...
jakou radost ti udělá prohnat to stádo jde to pomalu si odvykat drogám BMW ...

kdybych já jezdil třeba jen 10-15tis km ročně a byl v této situaci asi 550i nebo 545i by byla moje motorizace. Ale jen na víkendy a jezdit někam kde to bude radost ...ne do kolony v praze

takže něco za mě,co se spolehlivosti týče tak u E60 v dieselu jsem celkem na váškách jak hodnotit celkově auto jako takové.Oproti dřívějším modelům 5er je to takové nemasné neslané hlavně co se "srdeční záležitosti týče".Můj skok z e39 v paketu do E61 v paketu byl skok do neznáma,taky jsem si myslel že e61 bude srdeční záležitost ale bohužel nastal pravý opak,tyhle modely už prostě nejsou to co ty starší z kterých na tebe dýchá duch značky BMW z každičkého kousku vozu.
To jen tak bokem,myslím že pro tebe je nejdůležitější uvědomit si co vlastně chceš,jaký styl jízdy upřednostnuješ,jeslti se koukáš někdy na spotřebu nebo to prostě neřešíš,jestli jseš schopnej se v autě povrtat nebo i s žárovkou jezdíš do servisu apod.Ono je celkem rozdíl když ti na naftě odejde turbo,vstřik,váha vzduchu a ty jseš schopnej si to vyměnit sám a ještě k tomu sehnat nové díly přes své známé např.za poloviční cenu.Je asi jasné že co se benzínu týče tak ta spolehlivost bude trochu někde jinde,přeci jenom tam toho není tolik jako u našich chrochtáků,zase na druhou stranu najít pěknou 530i se slušnou výbavou a jako bonus třeba v M paketu protože bez něj je to auto prostě divný,asi taky nebude žádný med.Za to 530d nebo 535d je jako maku 530D má fantastickej turbokopanec,ten mě prostě baví,bohužel nahoře výkon zvolna uvadá,u 530i chybí ten fantastucký kopanec za to táhne až do červeného.Předjíždět s kterýmkoliv z těchto motorů je radost,šlápneš a jedeš,oproti Kie spíš letíš,znám ten pocit,naši maj do města Vengu 1.6 a předjížděcí manévry je taková novodobá forma ruské rulety...vyjde to nebo to nevyjde
Já osobně jsem nedávno jel 530i a nějak nadšenej jsem moc nebyl,oproti mé 530d žádná hitparáda a navíc ten pocit že nemám pod kapotou chrochtáka byl vykoupen celkem rapidně vyšší spotřebou.Takže já kdyby dnes měl měnit za benzínovou verzi tak jedině 545i nebo 550i kde výkonový rozdíl a hlavně pocit je naprosto někde jinde a provozní náklady celkem srovnatelné s 530i,nebo teda lehce vyšší ale zase ten pocit...hmmmmm
Mojé kára teď slouží tak jak má,tak jí mám i celkem rád,ovšem do té doby než se něco vysere a to že už toho bylo celkem dost.Takže závěrem,ber naftu,z výkonu budeš nadšenej,celkový pocit tě myslím oproti Kie uspokojí na stopro,pozdějí nebudeš litovat že ti 530i nejezdí příliš ekonomicky.
V každém případě to chce mít hlavně šťastnou ruku při výběru,když jí mít nebudeš a nedáš hledání ten správní čas tak se poděláš ať už z nafťáku tak i benálu. 
To jen tak bokem,myslím že pro tebe je nejdůležitější uvědomit si co vlastně chceš,jaký styl jízdy upřednostnuješ,jeslti se koukáš někdy na spotřebu nebo to prostě neřešíš,jestli jseš schopnej se v autě povrtat nebo i s žárovkou jezdíš do servisu apod.Ono je celkem rozdíl když ti na naftě odejde turbo,vstřik,váha vzduchu a ty jseš schopnej si to vyměnit sám a ještě k tomu sehnat nové díly přes své známé např.za poloviční cenu.Je asi jasné že co se benzínu týče tak ta spolehlivost bude trochu někde jinde,přeci jenom tam toho není tolik jako u našich chrochtáků,zase na druhou stranu najít pěknou 530i se slušnou výbavou a jako bonus třeba v M paketu protože bez něj je to auto prostě divný,asi taky nebude žádný med.Za to 530d nebo 535d je jako maku 530D má fantastickej turbokopanec,ten mě prostě baví,bohužel nahoře výkon zvolna uvadá,u 530i chybí ten fantastucký kopanec za to táhne až do červeného.Předjíždět s kterýmkoliv z těchto motorů je radost,šlápneš a jedeš,oproti Kie spíš letíš,znám ten pocit,naši maj do města Vengu 1.6 a předjížděcí manévry je taková novodobá forma ruské rulety...vyjde to nebo to nevyjde


Mojé kára teď slouží tak jak má,tak jí mám i celkem rád,ovšem do té doby než se něco vysere a to že už toho bylo celkem dost.Takže závěrem,ber naftu,z výkonu budeš nadšenej,celkový pocit tě myslím oproti Kie uspokojí na stopro,pozdějí nebudeš litovat že ti 530i nejezdí příliš ekonomicky.


E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
x drive neber ,nikdy jsem neměl problémy,jak píšou kluci nahoře,nesmí se holt jezdit na špatných pneu a i s těmi špatnými leckdy ukážeš předohrabům záděl,holt doba ladovek s pytlem cementu v kufru je tatam.U x drivů je vyšší hmotnost,vyšší spotřeba a hlavně vyšší možnost poruchy systému který využiješ dvakrát do roka,kor když jsi z Prahy 

E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
No budu se v tom muset nejdříve projet každopádně a porovnat. Ještě se zeptám na STEPTRONIC... jaké jsou zkušenosti, poruchovost, údržba...
všiml jsem si, že některé pětky mají ten joystick trochu jiný. Jeden je takový asymetrický, druhý je symetrický a je za ním ještě tlačítko SPORT. Měl by v tom být nějaký rozdíl asi, ale nikde jsem se o tom nedočetl... Má někdo k tomu něco?
Jinak ještě dotaz přímo k tomu motoru N53, u čeho je nejvyšší pravděpodobnost že se vysere? A předpokládaná cena...
Díky moc
všiml jsem si, že některé pětky mají ten joystick trochu jiný. Jeden je takový asymetrický, druhý je symetrický a je za ním ještě tlačítko SPORT. Měl by v tom být nějaký rozdíl asi, ale nikde jsem se o tom nedočetl... Má někdo k tomu něco?
Jinak ještě dotaz přímo k tomu motoru N53, u čeho je nejvyšší pravděpodobnost že se vysere? A předpokládaná cena...
Díky moc
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1387
- Registrován: stř 08.08.2007 00:00
- Bydliště: kousek od Berouna ..
Ta převodovka je super, ale záleží na předchozích majitelích, tobě a velkou roli hraje i faktor štěstí jak dlouho ti vydrží.
Jinak si 530i jsem najezdil 180 tisíc, byť s N52 žádná vážnější závada se nevyskytla a spotřeba byla v dlouhodobym průměru 10,5 - 20% město 30% mimo město a 50% dálnice. V žádnym případě nejezdim za žádnejch okolností klobouka
Jinak si 530i jsem najezdil 180 tisíc, byť s N52 žádná vážnější závada se nevyskytla a spotřeba byla v dlouhodobym průměru 10,5 - 20% město 30% mimo město a 50% dálnice. V žádnym případě nejezdim za žádnejch okolností klobouka

tak automat je myslím perfektní,teda dokud funguje tak jak má.Ono pokud budeš kupovat novější pětku s méně kilomatry tak máš procentuelně celkem velkou šanci že se ti nevysype.Pak už jenom záleží jak se k tomu budeš chovat sám,pokud budeš dodržovat základní věci jak se k automatu chovat má a sem tam vyměníš filtr s vanou + olej tak je myslím tahle skříň nesmrtelná.Minimálně ti vydrží po dobu co budeš 5er mít,ona tě stejně za nějakej čas přestane bavit a pokud jsi BMW už propadnul anebo tě to teprve čeká začneš časem pokukovat po něčem stylovějším a po něčem co má prostě "duši".tzn.např.e34,e30,e28 apod.
Jinak co se voliče automatu týče,teda pokud jsem tě dobře pochopil,tak ten se změnil po faceliftu.Ten ošklivější je před FL,ten stejně ošklivý a vzhledově jak ze startreku je verze po faceliftu.Takže pokud uvažuješ o modelu 08 + tak máš startrek

Jinak co se voliče automatu týče,teda pokud jsem tě dobře pochopil,tak ten se změnil po faceliftu.Ten ošklivější je před FL,ten stejně ošklivý a vzhledově jak ze startreku je verze po faceliftu.Takže pokud uvažuješ o modelu 08 + tak máš startrek

E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Sweden píše:takže něco za mě,co se spolehlivosti týče tak u E60 v dieselu jsem celkem na váškách jak hodnotit celkově auto jako takové.Oproti dřívějším modelům 5er je to takové nemasné neslané hlavně co se "srdeční záležitosti týče".Můj skok z e39 v paketu
Moja reč...

