Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Xenony E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
ver
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: pon 18.08.2008 00:00

#1 Příspěvek od ver »

Zdravim,
vcera me bouchla vybojka pri jizde a bouchla tak, ze se rozpadla sklenena banka vybojky, takze mam svetlo plne strepu. S tim souvisi moje otazky:

- da se nejak jednoduse bez vyndavani svetla zbavit strepu z vybojky uvnitr svetla - napadl me vysavac a udelat nejakou redukci, at to tam vleze? Nedelal to uz nekdo?
- vadi ty strepy vubec necemu? Tj. kdyz svitim, vletim do nejake diry a auto nadskoci a strepy se dotknou vybojky, praskne i ta nova? Ty strepy jsou milimetrove, takze zadny kus skla...

Dival jsem se na nove vybojky a nasel jsem doporuceni na Philipsy (mel jsem origo Osramy) 4300k D2S. Ma je nekdo? Jak to sviti? Vcera jsem tam dal puvodni xenon co jsem menil asi pred 6ti lety, ale sviti uplne jinak nez druhy, pritom je to stejna znacka a typ (zrejme je uz vypalena).

Na zaver jedna asi blba otazka - kdyz budu davat jinou znacku vybojek, staci vymenit predpokladam vybojku a starter muze zustat puvodni?

diky
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#2 Příspěvek od starynovy »

Najlepsie vybrat svetlo a vytriast, vadit by to mohlo jedine tomu ze to doskrabe parabolu. Vybojku to nerozbije. 4300K je neutralna biela, a bude svietit podobne obyc. ziarovkam, teda ideal, tepla (3400K) svieti subjektivne menej, najvyssie by som siel do 6500K co je denni bila, odtial vyssie je to uz prilis modre. Halogenidova vybojka, nikoliv xenonova (len debilny lidovy nazov), meni pocas svojho zivota svetelny tok, aj farebnu teplotu, ak chces aby to svietilo rovnako tak sa menia v pároch. Vztah znacky predradniku, a vybojok nema spojenie. Apelujem na ludstvo, volajte to aspon HID svetla, ked pocujem ten xenon :twisted:
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ

#3 Příspěvek od caknakis »

záleží co máš za rok výroby, já bych světlo rozebral a střepy vyndal, přeci jen, můžou se dostat například do závitu v tyčkách a polámat je. ( to je nejčernější scénář) přeci jen, v tom světle je dost pohyblivých prvků.

6000k rozhodně nekupuj, uvidíš podstatně méně, mají zhruba o 400 lumenů méně, než 4300k. Výbojky měnit vždy v páru. Pokud chceš trošku investovat a mít zajímavou barvu světla a přitom neztratit nic ze svítivosti, tak jedině Osram Cool Blue 5000k, mají stejně lumenů, jako 4300k.

Osobně bych ti doporučil výbojky GE xensation 4300, svítí lépe než osram a jsou nejlevnější.

Jak bylo řečeno - vztah trafo- výbojka je jedno. (pokud nekoupíš D1S :-) )
ver
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: pon 18.08.2008 00:00

#4 Příspěvek od ver »

Problem je, ze svetlo nerozeberu, protoze je to poface a slepene, pokud bych to nezlomil hned pri rozebirani, tak to domrvim pri kompletaci...
Obavam se, ze ani vytazeni svetla a vyklepani naklanenim nic neresi, protoze cast strepu je v casti pro vybojku (takova ta kulata), cast spadla az dolu do predniho plastu. Asi zkusim ten vysavac, ale stejne z toho nemam sanci vyndat vsechny strepy.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#5 Příspěvek od starynovy »

k tej explozii, halogenid exploduje len ked je dlho namahany uz za koncom svojej efektivnej zivotnosti, tu druhu vybojku by som vymenil cim skor, ak je rovnako stara. Vynimocne sa to moze stat aj normalne v garantovanej prevadzkovej zivotnosti, ale to je 1 zo 100000. V aute je tazko urcit kolko to ma nasvietene, ale urcity odhad sa spravit da, alebo sledovat priznaky, slaby svit, zla farba, obtiazne zapalovanie, zhasinanie atd. ako vidno, pretahovat sa to neoplati :wink:
ver
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: pon 18.08.2008 00:00

#6 Příspěvek od ver »

Nove vybojky jsem daval tak 3-4 roky zpatky, protoze ty puvodni svitily tak, ze nebylo nic videt - nakonec po vymene jsem zjistil, ze to sviti taky naprd, protoze jsou zasle plasty. Vylestil jsem plasty a svitilo to paradne.
Stare jsem si teda schoval, pro vsechny pripady (stare vybojky byly v aute od vyroby, tj. 7 let, ale je fakt, ze tehdy se jeste nemuselo svitit ve dne). Nemyslim si, ze po 4 letech by mela vybojka vystrelit, ale mozna se pletu (je fakt, ze 4 roky zpet byla cena vybojky nekde jinde, takze to ted nehraje az takovou roli).
V kazdem pripade jsem nepozoroval zadnou zmenu ve sviceni pred bouchnutim, svitila jak ma.

Diky za info, zkusim to vytahnout vysavacem a pokud bouchne i staronova vybojka, asi me nezbude nic jineho, nez rozebrat svetlo (toho se desim).
ruza2
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Chrudimsko

#7 Příspěvek od ruza2 »

caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ

#8 Příspěvek od caknakis »

Pěkné srovnání
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#9 Příspěvek od magorcondoria »

Pod obchodním názvem Xenonová světla to prodává Hella.Od Bosch se to jmenuje Litronic.GE xensation 4300k mám také,svítí výborně,jak vedne.
Odpovědět