
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
filtr pevných částic
V tom máš samozřejmě pravdu, ale V3Sky, Lízy, notabene lokomotivy mi (narozdíl od Bawce) např. nestartují v garáži, nebo doma na dvorku, když okolo pobíhá dítě nebo manželka, a i kdyby, tak nemají common rail a superjemné leukemické saze. Ale opakuju, taky by se mi líbilo jezdit za míň a s větším výkonem, ale mám tak nějak zábrany to vykuchat a radši budu čistit. I s DPF to letí pěkně, přestože mi auto píše už jen 11 tis. km do jeho výměny. Dneska jsme to porovnávali s kamarádem na dálnici směr Drážďany, on 530d automat - 173 kW, já 530xdT manuál - 170 kW, přestože má najeto tak třetinu toho, co já, víceméně jsem se ho udržel, jen v určitých fázích mi pomalu poodjížděl, ale to mohlo být dáno okamžikem přeřazení plus větší vahou a světlou výškou mého auta a ztrátami v x-drive. Ale nejsem zase tak objektivní v tom, jak moc to jede - jsem teď trochu ovlivněný nováčkovským nadšením 

Nebude trvat dlouho a na emisích se budou měřit i jiný hodnoty, než jen kouřivost nepřesným opacimetrem
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Vlasta píše:Nebude trvat dlouho a na emisích se budou měřit i jiný hodnoty, než jen kouřivost nepřesným opacimetrem
Ale to jen proto aby z tvárnejch národů jako jsme my ždímali peníze. Celá Evropa řeší ekologii a pak třeba pár kilometrů přes Gibraltar jezdí marokáncí starejma dieslama co kouří víc jak mašina a nikdo to neřeší. DPF je totální kravina, ve finále celá ta sranda a její provoz vyjde ekologicky hůř než kdyby se jezdilo bez nich. To samý je to se svinstvem zvaným bionafta, začalo to kecama jak to prospěje ovzduší a nakonec je to opačně. Byznys je holt byznys

focus2007 píše:mari píše:Nekupuj ty neoriginální nový filtry např. z ebaye co stojej kolem 450-600 EUR, jsou s nima problémy a fungujou velice špatně. Pokud koupit pdf tak jedině origo, na allegru.pl se dá jetej za 3-4 tisíce pokoupit.
A co myslíš tohle? http://www.ecat.elit.cz/ArticleDetails. ... er&TNV=826
Obrázek bude jen ilustrační origa dpf, jinak toto bude asi jen klasická druhovýroba od nevalné firmy VECTOR. Nikoho kdo tam přesně toto má neznám ale to asi nikdo

Pravda je, že to líp jede, to ano, o té spotřebě dost pochybuju, určitě se nesnížila, ale spíš naopak, ale to spíš bude tím, že ten kdo to vykuchal to asi neodstranil taky v softwaru... Každopádně si myslím, že auto má dostačující výkon i s filtrem a přece jenom, když se člověk občas podívá do zpětného zrcátka a vidí tu černou clonu za sebou...no nic pěknýho. Souhlasím taky s tím, že je daleko víc věcí, které škodí životnímu prostředí, ale proč bych si ho měl ještě víc znečišťovat sám sobě. Každopádně ho chci z5, už jen proto, že tam má být... V první řadě jsem neměl dovolit, aby ho vůbec vykuchal, ale co už.... Člověk se chybami učí, kdybych od začátku jezdil tam co dnes a pořád nehledal něco lepšího a levnějšího (což byla pitomost!!!), asi bych to teď nemusel řešit. Každopádně pořád řeším jestli koupit starší orig a nechat ho vyčistit na což kontakt mám nebo nový v druhovýrobě....
focus2007 píše:Pravda je, že to líp jede, to ano, o té spotřebě dost pochybuju, určitě se nesnížila, ale spíš naopak, ale to spíš bude tím, že ten kdo to vykuchal to asi neodstranil taky v softwaru... Každopádně si myslím, že auto má dostačující výkon i s filtrem a přece jenom, když se člověk občas podívá do zpětného zrcátka a vidí tu černou clonu za sebou...no nic pěknýho. Souhlasím taky s tím, že je daleko víc věcí, které škodí životnímu prostředí, ale proč bych si ho měl ještě víc znečišťovat sám sobě. Každopádně ho chci z5, už jen proto, že tam má být... V první řadě jsem neměl dovolit, aby ho vůbec vykuchal, ale co už.... Člověk se chybami učí, kdybych od začátku jezdil tam co dnes a pořád nehledal něco lepšího a levnějšího (což byla pitomost!!!), asi bych to teď nemusel řešit. Každopádně pořád řeším jestli koupit starší orig a nechat ho vyčistit na což kontakt mám nebo nový v druhovýrobě....
pokud za sebou máš černou clonu tak tě velmi lituji, že sis koupil olítanou hujdu...:-/ každopádně, o sazích způsobujících leukémii...ok..., až se vám žena a děcko zabije při tom, že bude předjíždět a auto jí zničeho nic padne do nouzáku, nebo prostě přestane táhnout..., tak si kupte ty filtry 3 a nalepte si je na čelo..., a navíc..., pokud to auto hulí jak píšeš.., tak to si filtrem pomůžeš..., to ho budeš mít imrvére zajebanej...to si pak povíme....a spotřeba...? dlouhodobě 7,2....

a že to i letí se podívej sem, video je z tohoto srazu v Bechyni
http://www.youtube.com/watch?v=yVz6BGC3d1c
http://www.youtube.com/watch?v=yVz6BGC3d1c
rooc píše:focus2007 píše:Pravda je, že to líp jede, to ano, o té spotřebě dost pochybuju, určitě se nesnížila, ale spíš naopak, ale to spíš bude tím, že ten kdo to vykuchal to asi neodstranil taky v softwaru... Každopádně si myslím, že auto má dostačující výkon i s filtrem a přece jenom, když se člověk občas podívá do zpětného zrcátka a vidí tu černou clonu za sebou...no nic pěknýho. Souhlasím taky s tím, že je daleko víc věcí, které škodí životnímu prostředí, ale proč bych si ho měl ještě víc znečišťovat sám sobě. Každopádně ho chci z5, už jen proto, že tam má být... V první řadě jsem neměl dovolit, aby ho vůbec vykuchal, ale co už.... Člověk se chybami učí, kdybych od začátku jezdil tam co dnes a pořád nehledal něco lepšího a levnějšího (což byla pitomost!!!), asi bych to teď nemusel řešit. Každopádně pořád řeším jestli koupit starší orig a nechat ho vyčistit na což kontakt mám nebo nový v druhovýrobě....
pokud za sebou máš černou clonu tak tě velmi lituji, že sis koupil olítanou hujdu...:-/ každopádně, o sazích způsobujících leukémii...ok..., až se vám žena a děcko zabije při tom, že bude předjíždět a auto jí zničeho nic padne do nouzáku, nebo prostě přestane táhnout..., tak si kupte ty filtry 3 a nalepte si je na čelo..., a navíc..., pokud to auto hulí jak píšeš.., tak to si filtrem pomůžeš..., to ho budeš mít imrvére zajebanej...to si pak povíme....a spotřeba...? dlouhodobě 7,2....
...no nebudu se hádat, dokud tam filtr byl nebyl problém, výfuk čistej jak víno, po jeho odstranění to začalo hulit a žrát, ale jede to samozřejmě lépe, o tom není pochyb.
Zabít se člověk může (nejen při předjíždění, ale obecně při jízdě autem, a nejen při jízdě autem, ale i při spoustě dalších činností) stovkami různých způsobů a ze stovek různých příčin. Moje manželka jezdí s děckem benzíňákem, který neví, co je nějaký DPF
No a u mého auta, který řídím jen já, signalizuje elektronika stav zaplnění DPF na desetitisíce km dopředu před okamžikem, kdy bude filtr total full. Takže kdo to neignoruje a čistí, neměl by se dočkat toho, že mu auto bez varování spadne do nouzáku. A kdo to ignorovat bude, je zase srozuměn s tím, že to někdy do toho nouzáku spadne, ví o tom a podle toho zřejmě bude jezdit a předjíždět. Navíc já osobně se teda snažím předjíždět ne na krev, ale s rezervou (metry podélné i šířkové) a že by mi skočilo auto do nouzáku a současně ve stejném okamžiku nastala i porucha brzd, které jinak taky leccos ošemetného umí vyřešit, to je asi taková šance, jako že bych vyhrál 50 mega ve Sportce, kterou nepodávám
Trochu se mi při těch argumentech vybavují lidi, kteří se v autě (třeba dokonce prošpikovaném airbagy) nepřipoutávají pásem, protože slyšeli o jednom, co se pak po bouračce nedokázal odpoutat a uhořel. Že se mezitím sto lidí vylízalo ze zranění při bouračkách, které by bez pásů nepřežili, už neřeší. Ale není v tom nic osobního, taky se nechci hádat.


JH76 píše:Zabít se člověk může (nejen při předjíždění, ale obecně při jízdě autem, a nejen při jízdě autem, ale i při spoustě dalších činností) stovkami různých způsobů a ze stovek různých příčin. Moje manželka jezdí s děckem benzíňákem, který neví, co je nějaký DPFNo a u mého auta, který řídím jen já, signalizuje elektronika stav zaplnění DPF na desetitisíce km dopředu před okamžikem, kdy bude filtr total full. Takže kdo to neignoruje a čistí, neměl by se dočkat toho, že mu auto bez varování spadne do nouzáku. A kdo to ignorovat bude, je zase srozuměn s tím, že to někdy do toho nouzáku spadne, ví o tom a podle toho zřejmě bude jezdit a předjíždět. Navíc já osobně se teda snažím předjíždět ne na krev, ale s rezervou (metry podélné i šířkové) a že by mi skočilo auto do nouzáku a současně ve stejném okamžiku nastala i porucha brzd, které jinak taky leccos ošemetného umí vyřešit, to je asi taková šance, jako že bych vyhrál 50 mega ve Sportce, kterou nepodávám
Trochu se mi při těch argumentech vybavují lidi, kteří se v autě (třeba dokonce prošpikovaném airbagy) nepřipoutávají pásem, protože slyšeli o jednom, co se pak po bouračce nedokázal odpoutat a uhořel. Že se mezitím sto lidí vylízalo ze zranění při bouračkách, které by bez pásů nepřežili, už neřeší. Ale není v tom nic osobního, taky se nechci hádat.
Nemohu nic než souhlasit!!! Přesně tak!!!
...když tam ten filtr při výrobě dávali, tak asi ne proto aby auto hůře jezdilo a žralo víc, nějaký smysl tam má...já koupil auto s najetejma 240tis km a filtr byl dle doporučeného servisu vyměněn při nájezdu cca 200tis km, takže to neřeším...jinak se dá sehnat dnes za rozumný peníze - kolem 12tis a paradoxně některé firmy chtějí za jeho odstranění a softwerovou úpravu podobný peníze 

EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
nieje to BMW, ale je to na margo veci ´´oni vedia preco to tam davaju´´ http://www.autorubik.sk/technika/motor- ... dat-pozor/ , citat ake chyby to ma, lebo chceli znizit cenu, alebo zlepsit emisie je az zaujimave.. 60 rokov sme jazdili na benzin s antidetonatorom obsahujucim olovo, miliony ton olova su popri ceste, a zrazu DPF, preco to tam davaju? lebo kseft.. preco uz motor 1.9TDi nieje v ponuke koncernu? lebo sa nekazil.. preco ho nahradil 2.0, lebo na nom konecne je co servisovat za dobry peniaz.. slepo verit ´´oni vedia preco´´ to je asi ako prist na pumpu, aha palivo zdrazelo o 15%, ale to ma svoj dovod, oni vedia preco.. ved aj oni potrebuju ist na dovolenku, ja im zaplatim..
starynovy píše:nieje to BMW, ale je to na margo veci ´´oni vedia preco to tam davaju´´ http://www.autorubik.sk/technika/motor- ... dat-pozor/ , citat ake chyby to ma, lebo chceli znizit cenu, alebo zlepsit emisie je az zaujimave.. 60 rokov sme jazdili na benzin s antidetonatorom obsahujucim olovo, miliony ton olova su popri ceste, a zrazu DPF, preco to tam davaju? lebo kseft.. preco uz motor 1.9TDi nieje v ponuke koncernu? lebo sa nekazil.. preco ho nahradil 2.0, lebo na nom konecne je co servisovat za dobry peniaz.. slepo verit ´´oni vedia preco´´ to je asi ako prist na pumpu, aha palivo zdrazelo o 15%, ale to ma svoj dovod, oni vedia preco.. ved aj oni potrebuju ist na dovolenku, ja im zaplatim..
souhlas, nicméně mě už téma o dpf ani moc nebaví ať si kazdej jezdí jak chce
Filozof píše:Máte mít všichni LPG a nemusíte pak řešit tyto problémy s auty,
BMW pak jezdí ekologicky uplně nejvíc jak to jde a z výfuku jde v zimě vidět jen horká pára která nikomu nevadí , pokud je auto dobře seřízené nic necítíte - prostě luxus
Dělal jsi rozbory toho co z toho leze? Předpokládám, že o tom víš velký h.... Jdi do hajzlu s horkou párou!!!
Takovejch už po zemi chodilo co vykřikovali jak je něco ekologický. Když jsme asi pře 20 lety dělali rozbor kouřových plynů z plynovýho kotle tak jsme se divili.
Pro představu ....... ideální pro novou rasu lidí se dvěma hlavičkama apod!!!
Tím samozřejmě neobhajuju naftu!!! Tam jsem rozbory nedělal.
Teddy píše:Filozof píše:Máte mít všichni LPG a nemusíte pak řešit tyto problémy s auty,
BMW pak jezdí ekologicky uplně nejvíc jak to jde a z výfuku jde v zimě vidět jen horká pára která nikomu nevadí , pokud je auto dobře seřízené nic necítíte - prostě luxus
Dělal jsi rozbory toho co z toho leze? Předpokládám, že o tom víš velký h.... Jdi do hajzlu s horkou párou!!!
Takovejch už po zemi chodilo co vykřikovali jak je něco ekologický. Když jsme asi pře 20 lety dělali rozbor kouřových plynů z plynovýho kotle tak jsme se divili.
Pro představu ....... ideální pro novou rasu lidí se dvěma hlavičkama apod!!!
Tím samozřejmě neobhajuju naftu!!! Tam jsem rozbory nedělal.
LPG je netoxické a v případě úniku paliva se LPG rychle vypaří. Na rozdíl od benzínu a nafty u LPG tedy nehrozí kontaminace půdních a vodních zdrojů.. Fyzikální vlastnosti LPG a jeho chování při hoření řadí LPG mezi tzv. „čistá“ paliva, která se zcela spálí a vyprodukují významně méně škodlivin než vetšina jiných současných paliv.
"Emise prachových částic
Jedno dieselové vozidlo vyprodukuje 120x více rakovinotvorných prachových částic než srovnatelné vozidlo jezdící na LPG."
Tak se nerozčiluj a ber to trochu nadneseně ... Samozřejmě že i LPG něco vypouští a s tou párou to bylo přehnané jasně, ale je to mnohem čistější palivo než všechna ostatní co se používají navíc nám to šetří peníze které mužeme investovat do hodnotnějších věcí než je vyházet do kanálu a dneska je to skoro 55-60procent uspora oproti benzínu.
Všimni si v zimě jak se valí horký vzduch (pára) za autem spalující LPG s příměsí plynu.

- Přílohy
-
- Pro představu - porovnání škodlivosti ruzných paliv v automobilové dopravě - Nafta je ten černý sloupec
- paliva_BA_LPG_E85_NAFTA_CNG.JPG (54.92 KiB) Zobrazeno 2961 x
Já už si ty rozbory skoro nepamatuju. Dělali jsme to na škole když jsem studoval ekologii. To bylo v době kdy vrcholila propaganda topení plynem. Neukamenujte mě, že topení je jiná disciplína.
Dělali jsme standardní rozbory spalin a pak (náš docent byl nadšenec) jsme udělali ještě nějaký doplňující. Taky krátkodobej vliv na organizmy, bakterie a rostliny. Tehdy nám vyšlo, že řízený spalování uhlí bylo hned po dřevu to nejlepší.
Ale jak jsem psal, je to už dávno.
Jen tím chci říct, že nevěřím tomu co si sám neověřím. Všechny výsledky se daji účelově zkreslit. Prostě se zaměříš na to co ti hraje do karet.
Jednou je to podíl uhlíku, jindy dusíku, jejich oxidy tuhý nespálený zbytky, jindy karcenogeny apod.
Dělali jsme standardní rozbory spalin a pak (náš docent byl nadšenec) jsme udělali ještě nějaký doplňující. Taky krátkodobej vliv na organizmy, bakterie a rostliny. Tehdy nám vyšlo, že řízený spalování uhlí bylo hned po dřevu to nejlepší.
Ale jak jsem psal, je to už dávno.
Jen tím chci říct, že nevěřím tomu co si sám neověřím. Všechny výsledky se daji účelově zkreslit. Prostě se zaměříš na to co ti hraje do karet.
Jednou je to podíl uhlíku, jindy dusíku, jejich oxidy tuhý nespálený zbytky, jindy karcenogeny apod.