Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

demontáž vstřikovacího čerpadla E39 525Tds

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
JanV
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 04.09.2012 00:00

#21 Příspěvek od JanV »

No začínám se bát, rámus to dělalo velkej. Pustim se do toho v neděli. Teď brousím páté dveře a zachraňuju je před jistou smrtí :)

Zatím díky, dám vědět jak to probíhá...
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#22 Příspěvek od ThatsMe »

Rámus to dělá, má to úplně jiné časování a motor jde natvrdo. Ale kdyby se potkal, ztratil by kompresi a to by o sobě asi dalo znát...

Tak se vyprdni na páté dveře, bez těch to pojede, a pusť se do motoru. :)
JanV
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 04.09.2012 00:00

#23 Příspěvek od JanV »

ThatsMe píše:Rámus to dělá, má to úplně jiné časování a motor jde natvrdo. Ale kdyby se potkal, ztratil by kompresi a to by o sobě asi dalo znát...

Tak se vyprdni na páté dveře, bez těch to pojede, a pusť se do motoru. :)


Tak je to rozebrané, a teď ten postup, zda rozumím správně.
1) máme vyrobené přípravky
- zaaretujeme klikovou hřídel trnem do setrvačníku
- povolíme ozubené kolo nahoře na vačce
- čerpadlem přeskáčem tak, že ho budem znovu utahovat proti smeru otáčení a budem skákat zub po zubu kolem dokola
-až doskáčem kam patří, tak srovnáme nahoře přípravkem vačku

Problém mám s tím, že nevím o kolik to přeskákat. Nevím kde skontrolovat správnou polohu spodního řetězu. :/
JanV
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 04.09.2012 00:00

#24 Příspěvek od JanV »

Obrázek

tak přemejšlím, kdyžtak mě opravte :)
spodní kolo bude mít správnou polohu díky trnu, kterej vložím do setrvačníku, tím pádem budou písty také správně

horní kolo je mě jedno, protože s tím jediným můžu štelovat a srovnat vačku.

takže problém je na kole prostředním u čerpadla. Jedniná možnost je orientovat se dle drážky a klínku, kterej tam je. A jeho polohu můžu srovnat jen od oka, má bejt kolmo s čerpadlem ? Tím je myšleno, že když bych čerpadlo narovnal, tak klínek bude přímo nahoru ? (a jelikož je čerpadlo asi 30´ do prava, tak i klínek budu směřovat nahoru a 30´ do prava).... ?

díky[/img]
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#25 Příspěvek od starynovy »

ten klinek musi smerovat proti frezovanemu vycnelku na cerpadle v mieste priruby, ale ako vravis +/-30° to bude.. moc sa to posrat neda, pretoze ked to potocis dalej, cerpadlo skoci o jeden vstrek a to poznas, uz bude klin daleko.
fubutomas
Registrovaný
Příspěvky: 319
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Jihlava

#26 Příspěvek od fubutomas »

Na tom kole vstřikovacího čerpadla máš dvě značky č.4 a č.6... na kole klikový hřídele je tečka,zaaretuješ klikovou hřídel a od tečky ke značce na kole vstřikovacího čerpadla (u 2,5TDS je to č.6 u 1,8TDS je to č.4) má bejt tuším 12 článků řetězu! u nového řetězu jsou ty články označený.. u starýho už je těžko najdeš. Pak si nastavíš vačku přípravkem a je hotovo...
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#27 Příspěvek od ThatsMe »

To bys ale musel sundat prsa, což je blbost.
JanV
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 04.09.2012 00:00

#28 Příspěvek od JanV »

No zvažovali jsme to rozdělat celé a dát i nové rozvody.

Každopádně dle vašich rad se zadařilo, povolil jsem horní kolo, pak utahoval matku na střefovém kole, tedy u čerpadla a přeskakoval zub po zubu kolem dokola. (tedy naopak než se otáčí motor) Klínek je kolmo s čerpadlem a čerpadlo jsem dotáhnul tak, že s ním půjde točit na obě strany (časování předvstřiku). Přípravkem je srovnanej vršek, tedy vačky. Docela se dařilo.

Jinak řetěz byl přeskočenej opravdu o 2 zuby, a byl to spodní řetěz...
Zítra budem startovat :)
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#29 Příspěvek od ThatsMe »

Jasně že to byl spodní, tak držím pěsti při prvním startu, ať to vrčí, jak má. Protoč ho ještě předtím 2x dokola, ať víš, že nic nedrhne. Ale to's už určitě udělal. :)
Pokud jsi nechal původní rozvody, přípravek na vačku se z jedné strany podkládá kvůli vytahanému řetězu, hodnotu si najdi v TISu nebo ji sem někdo napíše, já už si to nepamatuju, ale tuším, že ideální bylo 4,6 mm (info od Oldafa, kdyžtak mě snad opraví). Jinak motor bude dole horší než normálně.
A ještě jedna technická :) : Čerpadlem jsi točil právě ve smyslu otáčení motoru. Ale na tom nesejde, hlavně že je to složené. :)
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#30 Příspěvek od beny-maser »

na sací straně by ten přípravek měl být opravdu o 4,6mm víš kvůli vytahanýmu řetězu
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#31 Příspěvek od ThatsMe »

Tak jestli je oficiálně 4,6mm, tak Oldaf doporučoval ještě víc. Má to zjištěné empiricky. :) Ale číslo si nepamatuju. To je jedno, dej 4,6, pak nastav čerpadlo na 0,92mm zdvihu v HÚ a pak už si jen chrochtej blahem! :)
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#32 Příspěvek od starynovy »

0.95 s toleranciou na 2 stotiny, cize 0.97 bude to najlepsie co mozes spravit :D
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#33 Příspěvek od ThatsMe »

0,92 se starými rozvody.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#34 Příspěvek od oldaf »

Mělo by tam bejt 4,61 zkoušel jsem to až 4,9 ale nepoznal jsem na chodu motoru žádnej rozdíl.
JanV
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 04.09.2012 00:00

#35 Příspěvek od JanV »

Tak to není uplně dobrý, pač ani nenastartuju :) Zatím mě dobrá nálada ale nepřešla :)

1) byla kaput baterka, takže je to na nabíječce. (příjde mě, že jí něco vybíjí...)
2) měli jsme vypuštěnou vodu (chladící kapalinu)

no, zasunu klíčky, pootočím, rosvítí se uplně všechno a něco pravidelně cvaká u motoru. Když pootočím klíčkem a chci nastartovat, ozve se odněkuť "gong" :) asi mě auto žíká že je něco špatně a nastartovat mě vůbec nenechá. Už do toho motoru čumím hodinu a nic mě nenapadá :)
JanV
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 04.09.2012 00:00

#36 Příspěvek od JanV »

Jinak motor jsem ručně protočil 3x a vše bylo ok. Hledám jestli nění někde rozpojený nějaký konektor, ale nic nevidím. Napadli mě pojistky, vzhledem k tomu dobíjení jestli jsem tam nepustil moc.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#37 Příspěvek od starynovy »

ak sa netoci vobec tak nieco brani spustacu startera..
JanV
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 04.09.2012 00:00

#38 Příspěvek od JanV »

Tak se mu to rozleželo v hlavě, najednou nastartoval. A nato že je měsíc v garáži, tak chytkul během sekundy. Už nebouchá, jen valí čoud. A to budou ty předvstřiky. Protože odchylkoměr musím pujčit leda někde v servisu...

:)
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#39 Příspěvek od beny-maser »

tak to dej podle ucha,protože pak budeš potřebovat ještě redukci na ten závit a je to celkem vopruz to nastavit, ale podle ucha to máš hned, osobně jsem totálně nahluchlej, ale tohle jinak než podle ucha nedělám.
Ohřej to a nesmí to mít ani tvrdej ani moc měkej chod až to bude pěkně šešvelet tak to jen utáhni a je to hotovo. zatím jsem se vždycky trefil do tolerance.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#40 Příspěvek od starynovy »

presne tak, ak to moc huli tak to nasvedcuje malemu predvstreku.. zohriat a bude to vidno aj na startoch, dlhe tocenie.. pridaj od oka, skus.. uvidis, da sa to nastavit..
Odpovědět