Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Spotřeba E39... pochlubte se
Stále zvažuji koupi ojetého BMW... E60, E39... vím, že to musí být pětka v M paketu, ale nemám jasno ani u motoru ani u modelu zatím.
Moje finance jsou zatím stále omezené, tak to vypadá, že se na nějakou dobu vzdám svého snu v podobě E60 a začnu nejprve s E39... vím, že BMW není uplně o spotřebě, aspoň pro většinu BMW srdcařů, ale já to budu živit, tak by mě samozřejmě zajímala reálná spotřeba co nejvíc lidí... Motory beru v úvahu jen dva, a to 530d (142kW) a 530i (170kW).
V současnosti jezdím s Kiou 1.6 benzín a jezdím tak za 8l/100km. Auto je dost slabé a když chci trochu se rozjet, musím na to trochu šlapat, proto ta spotřeba... Kdybych se s 530i dostal okolo této spotřeby, tak by bylo rozhodnuto. Budoucí náklady u ní budou jistě mnohem nižší než u 530d, aspoň ty předpokládané. Samozřejmě jsem koukal na spritmonitor.de a tam u 530i spotřeba začíná od 8l/100km, tudíž stejně jako moje KIA, ale to jako fakt??? To se v reálném provozu se zážehovým třílitrovým šestiválcem dá jezdit za 8 litrů?
U 530d je tam spotřeba od 6ti litrů... to se mi zdá taky docela málo, na skoro dvoutunové vozidlo... Co se týká převodovky, zatím sám nevím, raději mám automat, ale je to spotřeba navíc, i když ne moc velká a budoucí případné náklady (výměna, repas...) budou u automatu vyšší...
Tak se pochlubte vy zdejší, kteří mají E39 za kolik jezdíte s jakým motorem a jakou převodovkou... a případně váš styl jízdy. Moc mi pomůžete při výběru... Díky
Moje finance jsou zatím stále omezené, tak to vypadá, že se na nějakou dobu vzdám svého snu v podobě E60 a začnu nejprve s E39... vím, že BMW není uplně o spotřebě, aspoň pro většinu BMW srdcařů, ale já to budu živit, tak by mě samozřejmě zajímala reálná spotřeba co nejvíc lidí... Motory beru v úvahu jen dva, a to 530d (142kW) a 530i (170kW).
V současnosti jezdím s Kiou 1.6 benzín a jezdím tak za 8l/100km. Auto je dost slabé a když chci trochu se rozjet, musím na to trochu šlapat, proto ta spotřeba... Kdybych se s 530i dostal okolo této spotřeby, tak by bylo rozhodnuto. Budoucí náklady u ní budou jistě mnohem nižší než u 530d, aspoň ty předpokládané. Samozřejmě jsem koukal na spritmonitor.de a tam u 530i spotřeba začíná od 8l/100km, tudíž stejně jako moje KIA, ale to jako fakt??? To se v reálném provozu se zážehovým třílitrovým šestiválcem dá jezdit za 8 litrů?
U 530d je tam spotřeba od 6ti litrů... to se mi zdá taky docela málo, na skoro dvoutunové vozidlo... Co se týká převodovky, zatím sám nevím, raději mám automat, ale je to spotřeba navíc, i když ne moc velká a budoucí případné náklady (výměna, repas...) budou u automatu vyšší...
Tak se pochlubte vy zdejší, kteří mají E39 za kolik jezdíte s jakým motorem a jakou převodovkou... a případně váš styl jízdy. Moc mi pomůžete při výběru... Díky
520i e39 '98 - město cca kolem 10, někdy 12
okresky jde i za 7,5 ale spíš 8, prasácká jízda 14
dlohodobý průměr byl 8,5 nejmenší co jsem s tim dal na trase
Teplice - Zlín - 389km za 6,7 na palubáku jel jsem většinou
těch 110km/h, ale chtělo by to silnější 2.0i je dobrý tak pro
začátek na první tejden seznámení se s BMW
okresky jde i za 7,5 ale spíš 8, prasácká jízda 14

dlohodobý průměr byl 8,5 nejmenší co jsem s tim dal na trase
Teplice - Zlín - 389km za 6,7 na palubáku jel jsem většinou
těch 110km/h, ale chtělo by to silnější 2.0i je dobrý tak pro
začátek na první tejden seznámení se s BMW

528i manuál za 50000km se spotřeba ustálila na 9l/100.. dálky sám klidně i za 7,ale většinu času plně naložené auto.. 8,5l/100, město většinou sám a těch 10-11l/100
taková normálka no,v těch 50tis. km je zahrnuto jak dračení,cesty ČB-Brno pod 1hod50min atd.. ale i klidná jízda třeba ČB-HK za 6,2l/100km
dnes lituju že jsem nešel do 540i...
léto 235/40/18, zima 205/65/15
taková normálka no,v těch 50tis. km je zahrnuto jak dračení,cesty ČB-Brno pod 1hod50min atd.. ale i klidná jízda třeba ČB-HK za 6,2l/100km
dnes lituju že jsem nešel do 540i...
léto 235/40/18, zima 205/65/15
bejt tebou koupim si 530i a dám si LPG nějakou pěknou v posledních letech 2001-2003 a budeš spokojenej jak se servisem auta tak se spotřebou cca 10litru LPG na 100km.
E60ka je fajn až tak od roku 06 a výše kde už byly vychytané prvotní problémy a navíc v pěkné výbavě a dobrém stavu je to stále ranec aspon 380tis a více.
Náhradní díly jsou pak palba oproti E60-ce. Pokud nechceš tedy nějakou polskou náhradu...
E60ka je fajn až tak od roku 06 a výše kde už byly vychytané prvotní problémy a navíc v pěkné výbavě a dobrém stavu je to stále ranec aspon 380tis a více.
Náhradní díly jsou pak palba oproti E60-ce. Pokud nechceš tedy nějakou polskou náhradu...
e39 540i 2001 manuál - dlouhodobě 11,3l/100k podle tankování 80% mimo město, jezdím spíš svižněji v porovnání s okolním provozem. Na sprintmonitoru je s tímto autem průměr 11,9l/100km, takže to tak nějak odpovídá. Ale ty minimální hodnoty jsou fake nebo extrémní případy z Holandska, kloboučník na absolutní rovině. Vždycky ber ten průměr a uprav si ho podle toho kde budeš jezdit a budeš blízko realitě.
Např. ty chceš 530i. Když zadám 530i manuál po FL vyjede průměr 10,3l/100km. S mým stylem jízdy (hlavně mimo město a trochu svižněji) bych měl dlouhodobý průměr cca 9,5l/100km. Takže asi takhle.
Např. ty chceš 530i. Když zadám 530i manuál po FL vyjede průměr 10,3l/100km. S mým stylem jízdy (hlavně mimo město a trochu svižněji) bych měl dlouhodobý průměr cca 9,5l/100km. Takže asi takhle.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Pokud jezdíš s kiou za 8l,tak s 530i těžko budeš jezdit za stejno.To že na na spritmonitoru jsou dva extrémy kolem 8l nemůžeš brát jako relevantní informaci.Je potřeba se podívat na ten graf a ten střed si zprůměrovat.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Jinak za mě benzin/lpg to je jasný
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Jinak za mě benzin/lpg to je jasný

Jinak abych se přiznal ladím si system LPG ted sám a spadla mi spotřeba až někam k 9,2litrum/100km LPG což je cca 4litry benzínu v penězích.
528i i 530i novější motory jezdí s lepším výkonem za podobnou spotřebu ale dálky umí ještě úsporněji.
Osobně dálky umím kolem 7,2-8l běžnou jízdou i s 3litrem.
Prostě luxus a navíc u 20let starého benzínového motoru je to paráda...
Dálnice 120-140km/h
mimo město 100-110km/h
Prostě LPG je volba number 1.
528i i 530i novější motory jezdí s lepším výkonem za podobnou spotřebu ale dálky umí ještě úsporněji.
Osobně dálky umím kolem 7,2-8l běžnou jízdou i s 3litrem.
Prostě luxus a navíc u 20let starého benzínového motoru je to paráda...
Dálnice 120-140km/h
mimo město 100-110km/h
Prostě LPG je volba number 1.
A jak je to s LPG vlastně? Pořád se stále přikláním na stranu 530i, ale stále víc vás píše, že by to hodil do plynu. Jak je to s nádrží na ten plyn? Nechci mít v kufru žádnou další nádrž, chci jej mít prázdný... a k tankování je předpokládám taky potřeba nějaká další díra v karoserii... Nebo to jde i nějak neinvazivně a tankovat přímo do nádrže na benzín a jezdit pouze na plyn uplně bez benzínu? Díky za osvětlení...
Co se týká mého stylu jízdy, jsem docela kliďas, umím se krotit, samozřejmě to i přišlápnout... ale obecně vzato nejsem divočák. Na Kiu musím šlapat jinak bych s tím jezdil jak s 1.2 HTP, tak proto ten důvod a vyšší spotřeba. U 530i nepředpokládám, že tomu budu muset moc nakládat abych se rozjel na obvyklou cestovní rychlost (čti předpisovou)...
A co se týká automatu, nevím jak jsou na tom automaty se spolehlivostí u těch 10 let starých aut, tady mě straší jen ta spolehlivost. Co se týká preferencí, určitě bych asi spíše bral právě ten automat...
Co se týká mého stylu jízdy, jsem docela kliďas, umím se krotit, samozřejmě to i přišlápnout... ale obecně vzato nejsem divočák. Na Kiu musím šlapat jinak bych s tím jezdil jak s 1.2 HTP, tak proto ten důvod a vyšší spotřeba. U 530i nepředpokládám, že tomu budu muset moc nakládat abych se rozjel na obvyklou cestovní rychlost (čti předpisovou)...
A co se týká automatu, nevím jak jsou na tom automaty se spolehlivostí u těch 10 let starých aut, tady mě straší jen ta spolehlivost. Co se týká preferencí, určitě bych asi spíše bral právě ten automat...
530dA 135kW dálky cca 6, dlouhodobý průměr 7,4.
Co se týče převodovky, tak se zkus nejdřív s něčím svést, protože nevím tedy jak v těch novějších vozech, ale v BMW obecně mě osobně přijde manulní řazení takové divné - gumové, třeba oproti koncernu, kde ty kvalty tam padají samy.
Zato řazení automatů mají u BMW zmáklé podle mě špičkově. U dieselů v E39 mají automaty obecně kratší životnost, ale na druhou stranu, výměna celé spojky u manuálu není cenově o moc nižší než repas automatu.
Doporučuji u ojeté E39 nechat si řádnou finanční rezervu na servis (obzvlášť pokud si na tom nic neuděláš sám) a je jedno jestli benzín nebo nafta. Sice tady ti největší zastánci značky budou psát, že to auto i po 10ti letech jezdí bez servisu, ale řekl bych, že realita je jiná. Tím nechci říct, že je to srací auto, ale zkrátka potřebuj svoje. Stačí se podívat kolik na to stojí filtry, olej, díly náprav, brzdy atd. + k tomu ty obvyklé nemoci o kterých je tady toho po foru tuny.
Pokud rád jezdíš, tak svezení je v tom bezkonkurenční (na stáří konstrukce vozu), ale nečekej pohodlnej dálniční koráb, spíš taková přerostlá buggy.
Provoz na LPG vyjde bezkonkurenčně, ale má to i svoje negativa.
Co se týče převodovky, tak se zkus nejdřív s něčím svést, protože nevím tedy jak v těch novějších vozech, ale v BMW obecně mě osobně přijde manulní řazení takové divné - gumové, třeba oproti koncernu, kde ty kvalty tam padají samy.
Zato řazení automatů mají u BMW zmáklé podle mě špičkově. U dieselů v E39 mají automaty obecně kratší životnost, ale na druhou stranu, výměna celé spojky u manuálu není cenově o moc nižší než repas automatu.
Doporučuji u ojeté E39 nechat si řádnou finanční rezervu na servis (obzvlášť pokud si na tom nic neuděláš sám) a je jedno jestli benzín nebo nafta. Sice tady ti největší zastánci značky budou psát, že to auto i po 10ti letech jezdí bez servisu, ale řekl bych, že realita je jiná. Tím nechci říct, že je to srací auto, ale zkrátka potřebuj svoje. Stačí se podívat kolik na to stojí filtry, olej, díly náprav, brzdy atd. + k tomu ty obvyklé nemoci o kterých je tady toho po foru tuny.
Pokud rád jezdíš, tak svezení je v tom bezkonkurenční (na stáří konstrukce vozu), ale nečekej pohodlnej dálniční koráb, spíš taková přerostlá buggy.
Provoz na LPG vyjde bezkonkurenčně, ale má to i svoje negativa.
Mám E39 523i (125 kW) Touring LPG:
- spotřeba ve městě okolo 11 l/100 km (těžká noha na pedále);
- na dálnici při rychlosti v rozmezí 140 - 160 kmh okolo 7,4 l/100 km;
- po okrskách s lehkou nohou a nenaloženým autem se mi podařilo 5,9 l/100 km, s plně naloženým autem 6,4 l/100 km.
Údaje podle palubního počítače.
Co se týče LPG, nádrž mám místo rezervy a vleze se mi do ní okolo 55 l plynu. Ujedu na ni něco přes 500 km (záleží na stylu jízdy). Hrdlo pro tankování mám vedle hrdla pro tankování benzínu, čili schováno pod víkem a není nijak poznat, že vůz je na LPG.
O nevýhodách/výhodách LPG je toho napsáno hodně, když projedeš fórum. Jsou tací, kteří by si do auta systém na plyn nikdy nedali a budou vždycky brblat. Tohle je moje druhé BMW na systém LPG a vůz s jiným pohonem bych už nechtěl. Jezdím za levněji než diesel při dnešních cenách na benzinkách a tak mě těší, že když se mám rozhodnout pro nějakou cestu, nemusím kalkulovat nad tím, že utratím tolik peněz za palivo a prostě jedu. Neřeším to jako dřív. Nevýhoda samozřejmě, že kdybych píchnul, nemám na co přezout. Ovšem na delší trasy si člověk vezme rezervu třeba do kufru nebo za přední sedadlo. Hlavní ale je, pokud se člověk rozhodne investovat do přestavby, nešetřit na systému LPG. Levnější verze bych v žádným případě nevolil a připlatil si za značku, která má renomé a dobré reference. Přestavba výjde sice dráž, ale investice se ti vrátí v podobě spolehlivosti. Samozřejmě je "nutný" (rozuměj "vhodný") jezdit pravidelně na kontroly (jezdím jednou za rok), kde v případě potřeby vymění filtr (ten mě vyšel na 400 Kč i s prací mechanika) a překontrolují vše ostatní.
Závěrem dodám, že na prvním voze je systém LPG značky BRC (nedám dopustit), kde za necelých 25 tkm najetých bez problémů a na druhém mám značku Tartarini. Ta podle mechanika, co mi montoval první systém, nepatří mezi ty nejlepší a jelikož jsem zakoupil vůz, kde už to bylo namontováno, neřešil jsem. Nicméně předchozí majitel se o to absolutně nestaral a víc než 3 roky to nemělo kontrolu a údržbu. Tudíž za tu dobu to odrovnalo lambda sondy, čili na výměnu, a bylo potřeba repasovat vstřiky a dát to trošku do kupy. Oprava v servisu vyšla okolo 5.000 Kč a zatím jezdím vesele dál (ťuk, ťuk, ťuk).
Toť můj názor na LPG systém jako uživatele.
- spotřeba ve městě okolo 11 l/100 km (těžká noha na pedále);
- na dálnici při rychlosti v rozmezí 140 - 160 kmh okolo 7,4 l/100 km;
- po okrskách s lehkou nohou a nenaloženým autem se mi podařilo 5,9 l/100 km, s plně naloženým autem 6,4 l/100 km.
Údaje podle palubního počítače.
Co se týče LPG, nádrž mám místo rezervy a vleze se mi do ní okolo 55 l plynu. Ujedu na ni něco přes 500 km (záleží na stylu jízdy). Hrdlo pro tankování mám vedle hrdla pro tankování benzínu, čili schováno pod víkem a není nijak poznat, že vůz je na LPG.
O nevýhodách/výhodách LPG je toho napsáno hodně, když projedeš fórum. Jsou tací, kteří by si do auta systém na plyn nikdy nedali a budou vždycky brblat. Tohle je moje druhé BMW na systém LPG a vůz s jiným pohonem bych už nechtěl. Jezdím za levněji než diesel při dnešních cenách na benzinkách a tak mě těší, že když se mám rozhodnout pro nějakou cestu, nemusím kalkulovat nad tím, že utratím tolik peněz za palivo a prostě jedu. Neřeším to jako dřív. Nevýhoda samozřejmě, že kdybych píchnul, nemám na co přezout. Ovšem na delší trasy si člověk vezme rezervu třeba do kufru nebo za přední sedadlo. Hlavní ale je, pokud se člověk rozhodne investovat do přestavby, nešetřit na systému LPG. Levnější verze bych v žádným případě nevolil a připlatil si za značku, která má renomé a dobré reference. Přestavba výjde sice dráž, ale investice se ti vrátí v podobě spolehlivosti. Samozřejmě je "nutný" (rozuměj "vhodný") jezdit pravidelně na kontroly (jezdím jednou za rok), kde v případě potřeby vymění filtr (ten mě vyšel na 400 Kč i s prací mechanika) a překontrolují vše ostatní.
Závěrem dodám, že na prvním voze je systém LPG značky BRC (nedám dopustit), kde za necelých 25 tkm najetých bez problémů a na druhém mám značku Tartarini. Ta podle mechanika, co mi montoval první systém, nepatří mezi ty nejlepší a jelikož jsem zakoupil vůz, kde už to bylo namontováno, neřešil jsem. Nicméně předchozí majitel se o to absolutně nestaral a víc než 3 roky to nemělo kontrolu a údržbu. Tudíž za tu dobu to odrovnalo lambda sondy, čili na výměnu, a bylo potřeba repasovat vstřiky a dát to trošku do kupy. Oprava v servisu vyšla okolo 5.000 Kč a zatím jezdím vesele dál (ťuk, ťuk, ťuk).
Toť můj názor na LPG systém jako uživatele.